Duhelo schreef:zelf inzaaien is op zich geen probleem, zij hadden aangeboden het in te zaaien, maar mijn eigen boertje kan het ook. Inzaaien zou echter niet meer lukken door de nattigheid van het land (de Mais is er nu gelukkig wel af, maar dat moet nu nog ingewerkt en effen trokken worden ofzo, en effectief ingezaaid natuurlijk) en zou nog weinig nut hebben omdat het al te laat zou zijn.
We moeten er idealiter eerst nog een omheining rond plaatsen, dus nu is het even puzzelen of we in de volgende twee weken de omheining erop zouden krijgen (offerte is nog wachtend) en dan aansluitend nog kunnen zaaien, of dat het zaaien in het voorjaar zal zijn. Eenmaal ingezaaid kunnen we er natuurlijk niet meer op om de omheining.
Bedoeling was om de omheining klaar te hebben, in te zaaien en een deel af te zetten als paddock om er deze winter al paarden op te zetten. Dit zal wss niet meer lukken, dus ik ben even aan het denken of het beter is om nu de omheining te plaatsen en dan te zien of zaaien nog lukt, of ze aan te geven dat ze mogen glad trekken en zaaien, en dan in het voorjaar als het droog is de omheining te zetten.
Ik zou zaaien voorrang geven op het hek plaatsen. Evt alleen paddock omheinen.
Dan heb je ieder geval iets gras volgend jaar. Je kunt dan evt. altijd nog de beschadigde stukken doorzaaien.
Pas in het voorjaar inzaaien geeft vaak ook meer onkruid.