Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:37

Maar dan ga je helemaal zo’n sollicitatie achtige eisen stellen en helemaal het perfecte huisje zoeken en dan ben je zelf zo’n eikel die geen paard moet hebben..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:44

Ja, ik krijg echt een heel naar gevoel van zulke mensen en ik heb ontzettend medelijden met het dier. Even tijd nodig om dit los te laten.
Inderdaad dat dit nog mogelijk is, pfff
Melding maken heeft vrees ik weinig zin. Dier ziet er wel netjes verzorgd uit en heeft geen verwondingen.
Dan moeten ze al op heterdaad betrappen. Aangezien ze niet thuis rijdt, gaat dat ongetwijfeld niet gebeuren.

Ik vind 9,5k geen meeneemprijs.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:57

Nee niet echt...

Arm dier...
Bah zulke mensen.
En je staat zo machteloos

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:58

Jeetje Boemel, wat een vreselijk nare ervaring. Dat dit even tijd kost om te verwerken dat snap ik. Het is onbegrijpelijk dat dit nog voorkomt :(

DP en Marjan, gefeliciteerd met jullie verjaardag *\o/*

Indy is vandaag weer een beetje ontdooid. Ze heeft een andere blik in haar ogen en ze overduidelijk vermoeid van bijna 3 dagen stress/angst (ze heeft niet gelegen op stal en ook nauwelijks gegeten)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 19:23

Wat een intrieste situatie voor dat paard.
En 9,5k nog. Zoals je het beschrijft klinkt het als een Max 3,5k paard ;(

Paardaanhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:19

boemel schreef:
Ja, ik krijg echt een heel naar gevoel van zulke mensen en ik heb ontzettend medelijden met het dier. Even tijd nodig om dit los te laten.
Inderdaad dat dit nog mogelijk is, pfff
Melding maken heeft vrees ik weinig zin. Dier ziet er wel netjes verzorgd uit en heeft geen verwondingen.
Dan moeten ze al op heterdaad betrappen. Aangezien ze niet thuis rijdt, gaat dat ongetwijfeld niet gebeuren.

Ik vind 9,5k geen meeneemprijs.

Oh wat een nare ervaring dan zo vandaag! Dan sta je zo machteloos helaas

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:10

Wat een nare ervaring boemel, triest dat er zo'n mensen bestaan. Ik zounhet lastig vinden om zoiets los te laten. Dat met die trainer en mir klinkt zo gek nog niet.

Gefeliciteerd dp en marjan!

Wij brengen de mest weg naar n koeienboer maar dat is idd wel vrij arbeidsintensief. Waar moet je aan denken qua kosten bij containers dan?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:28

Daar ben ik ook nog heel benieuwd naar... ik heb om offertes gevraagd en ik hoop maandag meer te weten...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:36

Ik betaal iets van €500 per jaar voor de huur mestcontainer en ik dacht €200 per keer legen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:42

Matheno schreef:
Ik betaal iets van €500 per jaar voor de huur mestcontainer en ik dacht €200 per keer legen

Dat vind ik eigenlijk heel erg schappelijke bedragen...
Ik zou het niet erg vinden als ik dergelijke bedragen in mijn offertes terug krijg...
Hoeveel kuub heb je daarvoor Matheno? En bij een groter bedrijf die bij Google ongeveer bovenaan staat als je zoekt naar mest afvoeren of bij iemand lokaal?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:44

Nickeltje schreef:
Matheno schreef:

Dat vind ik eigenlijk heel erg schappelijke bedragen...
Ik zou het niet erg vinden als ik dergelijke bedragen in mijn offertes terug krijg...
Hoeveel kuub heb je daarvoor Matheno? En bij een groter bedrijf die bij Google ongeveer bovenaan staat als je zoekt naar mest afvoeren of bij iemand lokaal?

Bij Nijssen fourage, 10 kuub. Een van de grotere jongens, ze zitten hier niet persee in de buurt.

Heb even gekeken op de rekening en de huur voor het komende jaar, ik betaal voor het hele jaar ipv per maand: €569.43 en de laatste lediging was vorige maand: €226.

Als ik een bericht stuur dat de container geleegd wordt dan komen ze eigenlijk dezelfde week nog, dus dat is superfijn.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:51

Ik zit bij dezelfde verhuurder en betaal bijna dezelfde bedragen. Alleen jaarhuur is hier wat hoger geloof tegen 800 aan, wij hebben de 10m3 uitvoering met dak die je open kan rollen dus ligt er een beetje aan voor welke versie je daarin gaat.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:52

Ah OK ja ik heb gewoon de basic versie.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:10

Wat goed!! Ik ben ook bij hun aan het informeren! Dank voor jullie ervaringen!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:27

Ik betaal 55 per maand voor de huur van de 6m3 bak met deuren en 152 per keer legen/wisselen. Is via mestbakje.nl Volgens mij is het legingstarief afhankelijk van de afstand, wij zitten redelijk dichtbij hun. Het is niet perse goedkoop, maar ben er wel blij mee. Geld kost een paard toch wel en ik besteed mijn tijd liever aan de paarden zelf, dan aan het slepen met mest. Het valt toch al tegen hoeveel tijd ik aan de paarden kan besteden :')

Wat doen jullie als de bodem bevroren is? De sneeuw is nu in het voorste deel van de paddock weg (dat waar afgelopen najaar bestraat had zullen worden, maar wat door oa weersomstandigheden niet gelukt is), maar dat was gisteravond zeiknat natuurlijk. Heb een poging tot harken gedaan, maar dat was vrij kansloos. Heb de paarden nu onder de overkapping en in de box, maar vooral het jonge paard wordt daar niet blij van. Gelukkig konden ze vrijdag eind van de middag de hele paddock weer gebruiken en hebben ze gisteren de hele dag weer buiten gelopen, maar tm woensdag wordt het behelpen ben ik bang.

Vrijdag was ie wel blij dat ie de benen weer kon strekken :j
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:32

Hier 24/7 buiten dus ook met bevroren bodem. Ze regelen het zelf wel :D hebben geen ijzers en rijd met hoefschoenen.

Ik heb een kiep aanhanger en ben ongeveer een half uurtje kwijt om die weg te brengen en te legen. Ligt er een beetje aan hoeveel ik sta te kletsen met de boer _O-

T is echt heerlijk weer! Hoop dat ik zo nog ff een klein rondje kan doen. Vrijdag komt de zadelmaker en ben benieuwd waar we op uitkomen qua zadel. Gister met lange rit kom ik gewoon bijna niet meer uit t zadel omdat m’n heupen en knie teveel pijn doen. Terwijl ik het laatste stuk dan al zonder beugels heb gezeten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:38

Hier ook 24/7 buiten en ze regelen het zelf maar…

Qua mest heb ik een stuk bestraat en stort daar de mest op. De loonwerker haalt het op en dat kost €90 per rit van ongeveer 4 kub. hij komt 5 tot 6 keer per jaar. We hebben steltonplaten laten leggen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:45

Wij hebben nog weinig/geen last gehad van vorst, maar ik laat ze in principe altijd buiten. Anders breken ze de benen helemaal door een overschot aan energie.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:09

Hier 24/7 buiten met stal. In praktijk staan ze uit zichzelf denk ik zo’n 6 uur per etmaal op stal.
Ik ben echt heel blij met dit weer. Ze kunnen de hele dagen in de wei en einde middag is de rijbak dooi en kunnen we rijden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:48

Mijn paddock zit vol met diepe gaten, als ik ze daar nu laat lopen breken ze geheid hun benen, kan er zelf amper overheen nu. De bak is wel vlak, maar nog bedekt met sneeuw. Zal eens kijken of ik daar een pad naartoe kan maken, kunnen ze daar lopen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:53

Ik heb ze ook 365 dagen per jaar buiten.
Ja vind het ook vaak genoeg spannend.
Maar elk jaar zou je ze anders toch een week of op stal moeten houden. Soms wel een paar keer.
Dan wil ik helemaal niet weten hoe ze daarna naar buiten gaan.
Plus bang voor koliek omdat ze de beweging gewend zijn.
Niet mijn hobby tijd wat dat betreft...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:18

Jeetje Boemel, heftig.
Dat zulke eigenaren nog bestaan.
Arm paard.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:37

DuoPenotti schreef:
Happinez hoe gaat het met de patient vandaag?

Goed ! Ze staat nog wel op pijnstillers maar ze heeft weer aardig wat hooi gegeten dus ik ben daar al heel blij mee.
Vandaag maar even lekker de wei in denk ik, even die benen strekken.

Boemel, wat een verhaal weer van dat paard zeg.
Wat voor ras/type was het ?

Best prijzig die mestcontainers :o

Hier gaat alles gewoon naar buiten , vorst/regen/sneeuw maakt niet uit.
In principe alle dagen gewoon van zonsopgang tot ondergang naar buiten.
Alleen als het weer echt extreem is bijv. hele dag regen dan haal ik ze wel eens wat eerder naar binnen of later naar buiten.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:38

Hier heeft het vannacht gesneeuwd, maar ik heb ze gewoon buiten gelaten zoals anders. Als ik ze binnen houdt en na een tijd weer buiten laat, dán is het linke soep.

Dus, schietgebedje en gaan met die banaan :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:59

Hier staan ze ook alle dagen buiten. Nu lag er een dun laagje sneeuw en de paarden lopen uit zichzelf dan al voorzichtiger. Grond is hier ook echt niet effen door de modder maar heel eerlijk? Ze gaan nu toch niet veel harder dan stap en een paar passen draf. Paarden passen zichzelf heel goed aan. Vind het enger om ze dan de hele dag binnen te laten en de dag daarna naar buiten. Alleen als er overal ijs ligt, dus ook in de wei, dan doen we het niet. Maar dat is nog nooit gebeurd.
IJs op het erf wel, maar dat is twee minuten en dan zitten ze aan een touwtje en ze lopen zelf ook voorzichtiger dan.