Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:32

Akshay schreef:
Oh wauw kojack.. dat is een tegenslag.
Maar een goede prognose dus gelukkig.

DF sloperijen op de pp. Doen ze dat bij jou meteen als de stroom uit is.. poeh.

Mooie rododendrons, mooi ook die verschillende kleuren!

Wát een naar bericht met die ruiters. Ontzettend zonde van het paard. Het lijkt een behoorlijk wederzijds uit de hand gelopen gedoe zo.. heel naar.. :

Robijn nog mooie foto's! Alwéér zo lekker gereden of waren ze van je les nog?
Wilgjes veilig thuis gekregen?

Ik Heb voor onze "nieuwe tuin" allerlei bloemenzaden besteld. Ga over een week of 2 gewoon helemaal vol gooien. En dan hopen dat het één grote woestenij wordt. Dan zien we volgend jaar wat we er verder mee willen. :))

Oh leuk met die bloemzaden, jammer dat je van te voren niet weet of het allemaal uit komt he? Wel super leuk om af te wachten.

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:36

Akshay, ik heb nu weer bijendracht/bijenpracht/phacelia liggen. Leuk paars bloemetje wat ook door paarden gegeten mag worden. Dit is echt heel leuk spul.
Verder heb ik tijm, chammilke, korenbloem en citrienmelisse zaad liggen. Kijken wat daar van opkomt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:36

DF, wat een gave tuin heb je. Hele mooie rodondendrons.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:43

Wat een bizar verhaal van die 2 paarden!

Beterschap met het ukkie hopelijk hersteld hij goed en kan hij z'n boxrust volhouden.

Hier vanavond met onze 3 jarige naar de rijbak van de vereniging geweest, handen vol maar de kleuter heeft veel geleerd :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:44

kojack schreef:
Oh leuk met die bloemzaden, jammer dat je van te voren niet weet of het allemaal uit komt he? Wel super leuk om af te wachten.

Of dat je daarna denkt "die is mooi, maar wat was het nou toch eigenlijk >;) "

@belker citroenmelisse klinkt vaaaag bekend. Kan het zijn dat dat in een kruidenmengsel zat? Even mijn lijstje zoeken.
Bloemenmengsel Vlinder
Bloemenmengsel Bijen
Eetbare bloemen mengsel
Verbena IJzerhard
Lupine Pixie Delight mix
Haagbloem / Bosliefje
Gipskruid
Ridderspoor Giant
Zonnebloem
Stokroos
Strobloem

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:47

Ja zal in het bijenmix kunnen zitten. Het is ook rustgevend, wordt vaak als thee gedronken. Ik doe het vooral voor de geur. Ik hoop ergens komende week, tijdens de regen het een en ander te kunnen zaaien. Verder heb ik voor de tuin blauwe regen in een kweekpotje staan, ik hoop dat dat gaat lukken. Ik droom al 20 jaar van een dak vol met blauwe regen........

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:38

Ik wil aankomend jaar zo’n mengsel zaaien langs het hek bij het huis. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 02:39

Die wil ik ook inderdaad!

Nee vandaag (gisteren) reed ik zeker niet in T-shirt :brr:

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:21

Wat een pech met je hengstveulen Kojack. Fijn dat de operatie goed gegaan is, op naar een spoedig herstel. Lijkt me nog echt lastig om hem rustig te houden..wat is het advies nu?

Hier ook op zoek naar een mengsel voor de bijen om een stukje in te zaaien. Vorig jaar is het niet goed gegaan en kwam alleen de phacelia op. Daar wil ik juist vanaf, omdat ik later hoorde dat het voor de echte bijen geen toevoeging is.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:26

Kojack; heftig seg. Wat een groot stuk voor zo een klein mannetje... arm dier. Hopelijk herstelt ie vlot!

Hier hebben we vorig jar wildebloemenmengsel gezaaid voor het huis maar dat komt echt teleurstellend uit. Om te beginnen al niet gelijk, en met een boel onkruid. We hadden het in de border gezaaid. Echt teleurstellend.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:29

Die wildbloemen zou ik inderdaad ook niet doen. Had de boer op het perceel hierlangs ook en dat wordt gewoon al heel snel lelijk helaas.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:35

goldenarrow schreef:
Die wildbloemen zou ik inderdaad ook niet doen. Had de boer op het perceel hierlangs ook en dat wordt gewoon al heel snel lelijk helaas.

Maar er leeft zoveel in :+: ik ben wat dat betreft een wildernistuiner hoor. Maar met de grasmaaier wel twee looppaadjes. Laat de rest maar gaan :))

Als het is uitgebloeid/verwelkt frezen we het om. In de goede hoop dat het gezaaid heeft en dan blijft het hopelijk op komen.

Geen kippie. Dat wordt proberen uit mijn hoofd te zetten..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:39

@kojack, balen van je jonkie!
:(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:49

Beterschap met het jonkie

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:51

Geen kippie, niet leuk

Hier ook ooit zo’n wildebloemen mengsel gezaaid. Daarna selectief verwijdert wat we niet mooi vinden en de rest komt nu a een paar jaar wel weer op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:11

AAh kippie nog niet terug.

vorig jaar ook wilde bloemen gezaaid en kwam amper wat van uit.
2 jaar terug had ik zo'n prachtige border, dat wil ik weer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:57

Bij mij doen die wildmengsels wei ig. Klaprozen doen het hier ook niet en zijn giftig voor paarden. Wat het hier wel goed doet is phacelia, super veel vliegend gespuis hier. Bos iolen doen het ook goed en paardenbloemen, maar die laatste ben ik wat aan het inperken. Bosviolen mogen ook gegeten worden. Verder ben ik gek van korenbloemen maar die willen hier ook minder..... Ik had wel al hommels en bijen op de krokusjes vorige week.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:05

Ik vrees dat bij die wildmengsels 1 a 2 soorten gaan overheersen en dat de rest het moeilijk/niet doet.

Vanochtend weer beslagen ramen en witte grasvelden, maar ik heb wel meteen de deken af gedaan want in de zon was het al lekker genoeg om bloot te staan.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:05

Prachtig die planten en bloemen zo! Ik heb daar echt 0 verstand van hè, kan nog niet eens een kamerplant in leven houden :’) zo geen groene vingers _O-

Jeetje wat balen kojack. Maar gelukkig een goede prognose +:)+

Ahh kippie weg -O- vreselijk vervelend..

Paarden zijn helemaal spooky en opgefokt :(:)
Hiernaast woont een oud mannetje (echt 90 ofzo is die) en die heeft dus een schuur en tuin grenzend aan hier waar hij allemaal zooi verzameld. Beetje zoals dat programma waar ze bij ocd verzamelaars gaan schoonmaken :=
Prima maar hij gaat dus echt rond 22,23 uur naar die schuur en lopen rommelen, kleine lawaaitjes maken en met zaklampjes schijnen en de paarden schrikken zich elke avond helemaal de kletter van dat gedoe |o doe dat gewoon even niet zo laat pfff.
Er wat van zeggen heb ik ook weinig zin in. Mannetje is 90 die begrijpt echt niet meer wat je zegt.. gelukkig is het niet altijd.. af en toe heeft ie zo’n paar dagen dan moet hij even spoken daar savonds laat :=

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:06

Ja bij het zaaien in gras, heel graag. Maar ik had gehoopt een border vol weidebloemen te hebben, maar ze kwamen gewoon niet. Hier en daar een bloem en je moet lang genoeg wachten of het daadwerkelijk hoort bij wat je gezaaid hebt of toch onkruid is. Ik had gehoopt op een wat wildere tuin. Ik denk dat zoiets het mooist is in een uitgezaaide grasmat en niet in een border, dan kan je inderdaad fijn baantjes maaien en maar laten groeien. Alles wat groen is is goed. Alles wat kleur heeft nog beter!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:10

@Achaiah: logisch dat ze schrikken, maar als het dagelijks is zouden ze er ook wel gewoon aan moeten wennen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:21

Hier in de border kwam ook weinig op. Ik ben een hele makkelijke tuinder. Binnenplanten overleven mij ook niet...... Phacelia was zo makkelijk en slaat goed aan. Dus daar ben ik blij mee. Vlinderstruiken staan er ook in de tuin. Achteraan heb ik wel een hele klimmuur met kamperfoelie, clematis en rozen. Die wand ligt op het zuiden. Oor de borders ben ik nog heel erg aan het zoeken. Weinig onderhoud en met kleur. Vandaar elk jaar de phacelia.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:22

Hier is het vandaag echt geen zonder deken weer. Er staat hier een hele gemene snijdende kou wind.

Wel zijn gisteren mijn bomen gekomen alleen nu zit ik even te kijken met de nachtvorst... gaat toch wel -5 vriezen volgens de voorspellingen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:24

@belker: Hoelang bloeit die ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:25

Hier is het water er afgelopen nacht al af gegaan en vanavond de verwarming in de schuur weer aan.

@marloes: Misschien is het handiger om de bomen nog een paar nachtjes te laten overnachten op een vorstvrije plek ??