[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:36

Prachtige plek zeg!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:36

Heel mooi zo met die laan. Ik kan me voorstellen dat je bijna niet meer kunt wachten om te beginnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:00

Wat ziet het er bij jullie allemaal droog uit trouwens. Hier is de track en bak echt een natte boel momenteel. Het zakt wel snel weg, maar het blijft regenen, dus het blijft nat.
Afbeelding

Afbeelding

Heb de paarden vanmorgen wel even een snackuurtje gegund op de speelwei. Hele dag is niet te doen, want te nat.
Afbeelding

En vannacht zijn de de stal niet uit geweest geloof ik. Misschien alleen om te drinken :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:02

Poeh dat is inderdaad nat zeg.
Zo nat is het bij ons gelukkig niet, net het bovenste laagje nu.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:06

Wauw wat een prachtige plek Ethelate! Snap dat je niet kunt wachten om te beginnen!

Hier is het alles gewoon kurkdroog gelukkig, maar dat mag ook wel na alle investeringen :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:36

Hier is het ook een natte zooi. Gewoon niet grappig meer.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:58

Mooie plek Ethelate en Britt mooie stal weer. Ik hoop zo dat ik akkoord krijg op een schuilstal.

De schaapjes hebben al mooi een stukje wat korter gegeten. Daar kan ik mooi starten met de paarden samen met een stukje in het bos.

Vandaag heb ik zaad gehaald voor mij de wei. Een stukje gaan we even kaal maken dat komen bloemen en kruiden en een stukje wei ga ik bij zaaien met kruiden. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:22

Wat een natte bende Daihyo, op wat voor grond zit jij?
Hier zandgrond en op mijn weide nu alleen wat modder voor de schuilstal.
Ben zo aan het uitmeten hoeveel meter verharding ik er voor wil hebben.
Hoeveel meter ervaren jullie als goed?

Na jaren zoektocht, biedingsoorlogen, iets kopen waar niks van de vergunningen klopte en zo een hele hoop teleurstellingen was dit ook wel echt het 'wacht maar, er wacht iets veel mooiers voor jullie' <3 :D
Over 3 weken een sessie met Laura van Paardentuinen gepland voor een krabbel&babbel sessie.
Tot die tijd probeer ik geen plattegronden uit te werken. Alleen een wishlist en hoop wilde plannen :D

Verkoper heel enthousiast zijn heggensnoeiplan uitleggen, ik tegen vriend: Dat gaan de paarden straks bij houden hoor O:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:42

Leemgrond. De track en bak is wel gekeerd en geel zand ligt nu boven. Maar het perceel ligt laag en er is hier (randje Achterhoek/Apeldoorn) echt enorm veel regen gevallen. De grond lijkt wel verzadigd ofzo. Er liggen op de weides ook plassen.
Het zakt dan wel weer weg, maar dan moet het echt even droog blijven.

Wij hebben overigens ook een deel verhard en een deel van de track was nog droog. Dus ze kunnen zeker droog staan. Maar scharrelen doen ze nu echt niet. Ja, van de schuilstal naar de waterbak en het hooi en weer terug :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:48

Oh balen zeg.

Bij ons valt het echt alles mee. Onze bak is nog kurkdroog, maarja net nieuw he _O-

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:51

Jullie hebben ook zon :D
Ziet er goed uit hoor!

Het weekend wordt het droog en 20+ graden. Kan de boel weer even drogen. Volgende week weer regen :roll:
Edit: oh al een stuk minder dan ze vanmorgen lieten zien. Er is hoop! *doet een zonnedansje*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:52

Wij hebben idd een heel groot deel van de dag zon gehad vandaag. En de afgelopen weken al minder regen dan de rest van nederland geloof ik :=

Ik ben wel klaar hoor met die regen. Het mag nu wel echt voorjaar worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:53

Ja we gaan van herfst gelijk door naar zomer denk ik :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:33

@daihyo: klopt!
Wij gaan van een maand regen naar hooien komende maandag :+

Ik ben gister nog even aan de slag geweest met de wilgen bomen die we geplant hadden. We hadden nog een paar grotere exemplaren gehaald om een paar kleintjes mee te vervangen. Ze hadden allemaal al wortels gemaakt. Dus dat is hoopvol voor het komende seizoen.
Dat maakte die regen voor mij ook wel goed te accepteren. Als je net 18 bomen geplant hebt is het wel lekker als het niet te snel 30+ graden en droog wordt zoals de vorige 2 jaren....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:39

Wij hebben ook 3 jonge wilgen staan. Ze zijn goed gaan wortelen en komen mooi in het blad nu :j
Toch altijd spannend met die takken in de grond zetten hoe dat aanslaat :D

Ik vroeg me af, hoe kun je er achter komen wie de eigenaar van een stukje grond is?
Er is hier in de buurt een stukje weide met schuilstal wat tot een aantal jaren terug gebruikt werd voor een paar shetlanders. Het wordt nu zeker al een jaar niet meer gebruikt. Het is niet groot, vooral smal en lang. Maar ik zou best wel eens willen weten wie de eigenaar is en of het mogelijk is dat stukje te huren of te kopen en wat de mogelijkheden zijn. Maar ik heb echt geen idee hoe ik daar achter ga komen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:18

Daihyo schreef:
Wij hebben ook 3 jonge wilgen staan. Ze zijn goed gaan wortelen en komen mooi in het blad nu :j
Toch altijd spannend met die takken in de grond zetten hoe dat aanslaat :D

Ik vroeg me af, hoe kun je er achter komen wie de eigenaar van een stukje grond is?
Er is hier in de buurt een stukje weide met schuilstal wat tot een aantal jaren terug gebruikt werd voor een paar shetlanders. Het wordt nu zeker al een jaar niet meer gebruikt. Het is niet groot, vooral smal en lang. Maar ik zou best wel eens willen weten wie de eigenaar is en of het mogelijk is dat stukje te huren of te kopen en wat de mogelijkheden zijn. Maar ik heb echt geen idee hoe ik daar achter ga komen.

Via het kadaster. Kan je voor een paar euro per perceel de gegevens opvragen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:04

Dat is een goeie!

Dat zaadje is al een tijdje terug geplant en ik merk dat mijn fantasie wel een beetje op hol slaat. Wat als dat toch zou lukken...... Het liefst dan ook kopen en zelf in kunnen richten.
Maar goed, even indammen. Het is nog niet meer dan een zaadje :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:40

If you dream it, you can build it.

Ik stuur je zo een potje Pokon als je wilt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:46

Het zou wel heel tof zijn :D
Maar geen idee wat er mogelijk is. In eerste instantie vond ik het niks, omdat het zo lang en smal is. Aan de ene kant een drukke weg en aan de andere kant een spoorlijn. Maar die spoorlijn wordt maar 2x per dag in het weekend gebruikt door de stoomtrein in de zomer, dus heel druk is dat ook weer niet :+
Je kunt via dat spoor richting bos wandelen (denk een kwartiertje stappen door het dorp), dus je hoeft de weg niet over.
Het is ruim 13 meter breed en bijna 150 meter lang. En ik vermoed op zandgrond. Maar weet niet zo goed waar ik dat kan checken.

Langzaam kreeg ik steeds meer ideeën over mogelijke inrichting. Schuilstal staat aan de ene korte zijde. Te laag voor mijn formaat pony's. Maar met een overkapping er aan over de hele lengte en struiken aan de zijkanten is dat prima te doen. Hoeven ze niet binnen te staan en kan de schuilstal als opslag gebruikt worden. Verharding eronder, stukje paddock eraan vast, pad aan 1 kant van 3 meter en aan de achterkant bij het hek weer een stuk verhard voor mestcontainer en verpakte balen hooi en een paddock van 15 meter (bij de 13 meter breedte), zodat je er ook wat in kunt grondwerken.
En dan een pad van de schuilstal/paddock naar de andere kant paddock van 3 meter breed langs 1 zijkant.
Dan houd je nog weide over van 10 meter breed en 100 meter lang ofzo, waar je prima 3 snackweitjes van kunt maken.
Voerplaatsen in beide paddocks zodat ze lekker moeten lopen.

Ik weet het allemaal al hoor :+ _O-
Dus toch maar eens kijken of ik dat kan huren of kopen (heeft wel de voorkeur).

Overigens staan we prima waar we nu staan hoor. Maar dat zaadje... Het is een stuk dichterbij en helemaal eigen zou fijn zijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:46

Je maakt me nieuwsgierig Daihyo. Hier loopt ook een stoomtrein lijn naast ons huis. Het verhaal gaat dat er zo nog een aantal kub steenkool onder ons huis kan liggen. Daar komen we vanzelf achter als we de vloer gaan vernieuwen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:50

Ik stuur je een pb :j

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:41

Over grondsoorten kun je veel vinden op boerenbunder.nl

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:44

Ja, die had ik ook gevonden. Maar om grondsoorten te zien moet je een abonnement afsluiten toch?
Ik ben ooit eens op een site geweest waar je dat zo kon zien. Maar natuurlijk weet ik niet meer welke :roll: :x

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:54

Nee hoor, daar hoef je geen abonnement voor te hebben. Als de percelen erin staan kun je zien wat de gronsoort is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:01

Ah, nu zie ik het. Het perceel zelf staat er niet in. Maar omliggende percelen zijn zand. Dus dan kan ik er wel vanuit gaan dat het ook zand is denk ik :j
Dat is gunstig.
Ik ben er inmiddels ook achter wie eigenaar is en heb even een mail gestuurd of ik contact kan opnemen over huur of koop. Ben benieuwd.
En zo niet, ook prima. Dan blijven we lekker staan waar we nu staan.