Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:57

Mijn zusje moet haar verjaardag ook verzetten inderdaad. Ik laat een cadeau bij haar bezorgen, zodat ze zich toch een beetje jarig voelt.

Zo, ik heb spierpijn van gisteren. :') Vandaag maar even kalm aan en alleen wat in huis en met de paarden rommelen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:04

Mijn man is 9 april jarig, ik heb nog geen cadeau, winkels hier allemaal gesloten en de postbodes en postkantoren werken ook niet meer bij ons in de buurt......
Zal dus iets moeten verzinnen wat we zelf kunnen maken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 10:04

Hier ook spierpijn. Flink stuk tuinhek geplaatst.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:19

Heb van m'n vriendinnetjes wel een hele mooie kaart gehad :+: Die hadden blijkbaar een heel programma gepland, wat niet door kon gaan.. maar dat komt vast nog wel een keer goed! :D

Afbeelding

Daar kon ik deze uitsteken en in elkaar zetten _O- :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:26

Zo'n vette kaart! En je programma is errug tof maar verder ga ik niks zeggen :D

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:21

Ontzettend sneu voor je zoontje, en dan ook nog zo lang op z’n pizza moeten wachten. :(:)

Zo zuur voor iedereen die zijn feestje of bruiloft moet afzeggen.
Hoop dat iedereen hier ook nog gezond is en blijft. :)

Wel een heel leuk kaartje hier boven!

Ben zelf benieuwd of ik nog naar de paarden kan (woon in Duitsland en ze hebben het over een Ausgangssperre). Zou rampzalig zijn als dat niet kan want ik doe erg veel zelf (pensionstal eigenaar doet eigenlijk niets en ik zie hem ook echt geen stap meer doen wanneer mensen niet meer kunnen komen). Nog 6 weken tot we de sleutel krijgen van het nieuwe huis en dan snel de plek voor de paarden klaar maken. Hopelijk staan ze binnen 8 weken aan huis! *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:47

@kyno: anders voor de overbrugging een stal in NL zoeken een optie ??

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:49

Robijntjah schreef:
Zo'n vette kaart! En je programma is errug tof maar verder ga ik niks zeggen :D

:):) :):)

Hopelijk mag je nog gewoon naar je paarden Kyno.. Heerlijk als je ze straks gewoon lekker bij je hebt :D :+:

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:57

DubbelDun schreef:
@kyno: anders voor de overbrugging een stal in NL zoeken een optie ??

Dat zou het enkel erger maken; ik woon in Duitsland en de paarden staan in Duitsland. Als ik ze voor die paar weken naar NL zou willen verslepen dan kom ik er waarschijnlijk ook niet meer bij want ze willen eigenlijk alleen woon-werkverkeer nog toe gaan laten grensoverschrijdend. Met alle andere omliggende landen heeft Duitsland dit al gedaan dus verwacht niet dat de grens met Nederland nog veel langer open blijft voor niet-forenzen.

Hoop die paar weken nog zo goed en kwaad als het gaat te overbruggen en dan hopelijk snel naar huis halen die 2. <3

(Ausgangssperre betekent dat je in principe je huis niet uit mag, hetzij dan voor eerste levensbehoeften)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:27

Voor een paard is voer ook een eerste levensbehoefte :)
Ik wist niet dat je in Duitsland woonde, dus mijn opmerking is idd niet handig dan.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:55

DubbelDun schreef:
Voor een paard is voer ook een eerste levensbehoefte :)
Ik wist niet dat je in Duitsland woonde, dus mijn opmerking is idd niet handig dan.

Het irritante is dat de stal in principe “volpension” is, dus het hooi voeren gaat wel door. Ik weet alleen zeker dat de staleigenaar geen enkele hoop zal opruimen, dus de paddock (20x20 met schuilstal) zal met 2 paarden na een week wel volledig volgekakt zijn. Daarnaast heeft mijn paard gewoon echt haar extra’s nodig. Maar laat ik nog niet op de zaak vooruit lopen; voor alsnog mag ik er nog gewoon naar toe. En anders zal ik idd alle argumenten in de strijd gooien die ik maar kan bedenken! :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:39

Zo werk ik in België en zijn hier alle grotere grenzen sinds vrijdag beveiligdld en de sluipwegen zijn afgezet. Ik ben maandag benieuwd of ik makkelijk doorkomt of niet. Ik moet wel werken en de dierensector blijft open

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 16:43

Afbeelding
Ons nieuwe hek staat al voor de helft. Helemaal zelf gemaakt. Voorde hond nog even het oude hekje als afscheiding neergezet. Kan die ook nog los lopen.

T is Nog gemeen koud hier met de wind. Al schijnt de zon hier wel vol uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:49

Een net hek hoor :) Onderhoud is wel een dingetje (k-klus om te verven) :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:01

Leuk, belle_boef. Zoiets maakt het toch altijd af vind ik.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:14

Mooi hek, ziet er netjes uit!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:16

Leuk hek!

Hier vandaag een rustig dagje in een lekker zonnetje.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 19:20

DubbelDun schreef:
Een net hek hoor :) Onderhoud is wel een dingetje (k-klus om te verven) :)

Ja dat klopt maar we hebben de planken voor nu dik in de beits gezet. En het ijzerwerk staat goed in de menie en verf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:36

Dan ben je er wel voor 2 jaar vanaf :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:51

Mooi zeg!! +:)+
Wij lekker buiten aan het keutelen geweest vandaag, en nog samen een ritje gereden <3 Oh! En foto's van Dije gemaakt <3 :+: Die gaat iemand ooit zó gelukkig maken... wat een dier <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:05

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 01:39

Robijn toen wij dit huis kochten vond de elektricien keutels van een marter of rat in de ruimte net onder het dak (en ik heb hem in het begin een paar keer horen lopen) .
Ik heb ratten/muizen gif zakjes in die ruimte gegooid en een paar weken later nooit meer gehoord.

Mooi hekje gezien!

Vanmiddag hier ook weer hooi gekregen, hoop er dit keer 3 weken mee kunnen te doen dan kunnen ze daarna in de zomer wei waar alweer mooi gras staat.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:56

Jullie gaan hard! Bedankt voor alle beterschapswensen voor mijn voet. Ik denk dat het nog wel even gaat duren.

Wij zijn afgelopen weekend maar om het huis aan de gang geweest. Tenminste, mijn vriend vooral...en eindelijk zijn de nieuwe stallen nu af!!!!

Zo was het eerst:

Afbeelding

En nu is het zo:

Afbeelding
Afbeelding

Helemaal blij mee!

In principe lopen ze 24/7 in paddock met schuilstal of weide, maar het is toch wel fijn als ze met zo'n natte periode als laatst eens een nachtje binnen kunnen staan. Of als ik vroeg een wedstrijd heb, 's avonds kan wassen en hij de volgende ochtend nog schoon is *\o/*
We moeten alles nog even opnieuw witten, nieuwe lampen ophangen en de hooiruiven moeten nog geplaatst worden, maar ik vind het nu al zo mooi <3

Marters zijn niet tof en officieel zijn ze nog beschermd ook....kan best lastig zijn om eraf te komen....
Laatst bijgewerkt door Morpheus81 op 23-03-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:59

Jaa, ze zijn zo mooi!! Staat echt super! Jullie wel bamboe genomen?! Fijn om toch stallen te hebben, in geval van nood :D Tussenschot lijkt die uit een trailer ofzo?! Ziet er fijn uit!

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:02

Dank je wel. Het zijn eigenlijk tweedehandsjes, maar op maat gemaakt en opnieuw verzinkt. Ze zien er echt als nieuw uit. Het hout is hardhout, geen bamboe. Geschuurd en opnieuw gelakt.

Het tussenschot is ook op maat gemaakt. Er zit onderaan inderdaad van dat doorzichtige rubber, wat ook in trailers gebruikt wordt. Dat hebben we gedaan om het lichter te houden. Zowel qua licht, maar ook qua gewicht, want je kunt het tussenschot eruit tillen. Zo kunnen we bijv in de zomer de ruimte als opslag gebruiken. Of 1 grote stal creëren als daar om wat voor reden dan ook behoefte aan is.