Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caily schreef:Als de Tinkers stro in de stal hebben, kan je bezig blijven. In stro zit namelijk mijt....
Lynn_Nikita schreef:Is bij die mijt sokken afscheren gewen optie zodat het behandelen makkelijker gaat? Groeit wel weer aan toch?
SandraVerl schreef:Anke schreef:Lijkt me wel wijs om ernaar te laten kijken.
Ik ga op dit topic heel ons verhaal niet doen, maar er is echt wel veel met dit paard aan de hand. Hij is nu 11 jaar bij mij, was tot 2 zomers geleden kern gezond. En dan een stomme gaskoliek en sindsdien gaat het bergaf. We zijn vorig jaar 5 keer in de kliniek geweest met hem. 2 keer voor onderzoeken, 2 keer voor een ingreep en tussenin voor een check-up waarbij er een biopsie genomen is van zijn grootste gezwel. In februari heb ik samen met mijn DA beslist om geen onderzoeken meer te doen en hij wordt ook niet meer opgenomen, beest is al het geprul aan zijn lichaam beu, maar ik wil wel dat hij comfortabel is.
Caily schreef:Mijten zitten in de huid dus sokken eraf heeft weinig zin... maar eerst moet de bron weg: het stro. En bekijken hoe goed oma nog te behandelen is, of er als cpl aanwezig is, want dan wordt het andere klus.
Gaan ze ook met de dieren naar de keuring oid, want dan gaan de sokken er echt niet af vrees ik
Caily schreef:Mijten zitten in de huid dus sokken eraf heeft weinig zin... maar eerst moet de bron weg: het stro. En bekijken hoe goed oma nog te behandelen is, of er als cpl aanwezig is, want dan wordt het andere klus.
Gaan ze ook met de dieren naar de keuring oid, want dan gaan de sokken er echt niet af vrees ik
SandraVerl schreef:Yontheke, Bacardi is langs vaders kant een kleinzoon van Lucky Boy, grootmoeder zou Gelders zijn. Zijn vader is Bonheur. Langs moeders kant is hij BWP. Zijn voeten zijn inderdaad ook wel een aandachtspunt, hij is enorm gevoelig en toen ik er nog mee reed, had hij makkelijk hoefzweren. Sinds hij ziek is, staat hij op rust en ik heb sindsdien geen hoefzweer meer gezien. Bacardi is trouwens een evenbeeld van zijn vader.
sakvis schreef:Sandra, zou je de deuk in de auto niet kunnen verhalen bij de verzekering? Eigen risico oid. Kennissen van ons, hadden ook een deuk in de auto (tegen een paaltje aan). Verzekering ingeschakeld en ze krijgen de kosten vergoed. De maanpremie ging niet omhoog zover ik weet. Ging om een bedrag van rond de 1000 euro. Maar het zekere weet ik er ook niet van. Wel dat ze eerlijk hebben gezegd dat de deuk hun schuld is. Dus geen fraude oid. Bellen kan nooit geen kwaad.
Bacardi heeft wel hele mooie appeltjes! Staat hij vaker zo, als op de foto? Het valt mij namelijk op dat hij zijn benen onder zijn buik plaatst. Natuurlijk hoeven ze niet altijd vierkant te staan. Maar gezien zijn houding denk ik dat een bezoekje osteo geen kwaad kan. Want hij lijkt nu te compenseren.
Verder moet het vandaag gewoon droog blijven. We willen nog 1 laatste trainingsritje doen voor de mendurance. We wilden richting Kootwijk, maar waarschijnlijk houden we het op Ede. Dat is dichterbij.
Azmay, ik vind niet dat je je aanstelt. Jouw paarden hebben het goed. Ze staan samen, hebben te eten en hoeven niet perse een maatje erbij. Dus jij bent in deze niet de persoon die iets moet veranderen. Zij willen graag hun paard erbij, daar moeten ze dan ook maar een beetje moeite voor doen. Maar het blijft een lastige situatie. Zeker omdat je dat andere paard ook graag gezelschap gunt. Want beestje kan er niks aan doen.
palousa_boy schreef:Heb lucky boy zelf nog een paar dagen mogen verzorgen toen hij bij het kwpn stond een paar jaar terug. Wat een speknek zat daar opwas wel allemaal spier.
SandraVerl schreef:palousa_boy schreef:Heb lucky boy zelf nog een paar dagen mogen verzorgen toen hij bij het kwpn stond een paar jaar terug. Wat een speknek zat daar opwas wel allemaal spier.
Ik ken hem alleen maar van op foto, vond het echt wel een prachtig paard. Ik wist pas dat er Lucky Boy in de mijne zat, toen ik zijn papieren na de aankoop kreeg. Zijn fokker sprak alleen maar over zijn eigen hengst, Bonheur.