Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:06

Hier spelen de heren met alles wat ze kunnen vinden.
Hier met een gesloopt opblaaspaardje.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:06

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:08

LOL.. en als eentje hem dan heeft dan gewoon de ander weer uitdagen om hem te pakken :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:33

Toen ik nog in Amsterdam zat,deden ze dat met takken :+ Hier niet meer,spelen druk met elkaar.Vanmiddag hedden ze hun race/klier-uurtje...moest even adem inhouden toen ze vol gas doordenderden richting paddock.Daar staat een tijdelijke,zeer smalle en bochtige afzetting.Heb geen draden en palen zien vliegen :=

Gister even in Amsterdam geweest voor behandeling,afgemat.Zit in de trein altijd in de stilte-coupé omdat ik letterlijk ziek wordt van geroezemoes.Mensen die praten en geluiden die door elkaar gaan,het is een grote uitputtingsslag.Ga je op een plek zitten waar het rustig zou moeten zijn...jammer.Het interesseert mensen geen flikker en gaan gezellig met elkaar uitgebreid kletsen...ga lekker in de andere coupé zitten,ben je niemand tot last en er is ruimte zat _-:( Als je er wat van zegt,zitten ze je raar aan te kijken...o,had ik niet gezien en zo hard praat ik niet.Of lekker gaan bellen en dan zo zachtjes praten dat die telefoon eigenlijk overbodig is :x .Muziek aanzetten onder het mom van...ja,daar zitten ze ook te praten.Snap dat nooit zo :n
Reizen met de trein is af en toe een hel,vaak maar filmpje kijken maar als de herrie daar doorheen komt druk ik mijn doppen maar weer in.
Moest even ventileren... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:05

Tinky :(:) , treinreizen vind ik ook vreselijk, gelukkig hoeft het bijna nooit. Maar als je ziek bent lijkt het mij helemaal een bezoeking.....

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:07

Ik vond reizen altijd zalig in de trein. Heb het jaren gedaan naar school en daarna naar het werk. Lekker in de stlitecoupe een boek lezen. Ik was altijd helemaal afgeschakeld als ik thuis kwam. Moeten ze idd wel hun bakkes houwe. _-:(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:14

Het was ook geen hobby van mij (toen ik nog werkte), maar om gewoon van a naar b te komen is het wel een ontspannen manier van reizen :D
En wil je idd niks merken van je medereizigers dan een koptelefoon op c.q. oordoppen in en je ogen dicht doen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:39

Ja...snavel op elkaar,anders even helpen {:)-:( }>

Gelukkig heeft (tot op heden) niemand wat gezegt dat ik mijn voeten op de bank heb,heb wel altijd netjes mijn schoenen uit en ligt een jas overheen.Gewoon zitten is voor mij erg oncomfortabel en uiteindelijk pijnlijk.Van mij mag er een extra karretje achter de trein gekoppeld worden met een bankje erin.Hoeft geen raam in...lekker donker en stil :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:42

Ik begreep van de conducteurs altijd dat voeten op de bank geen probleem was mits je er iets onder had liggen en er voldoende zitplaatsen over waren.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:34

Jongens dat zijn me iets te veel pagina's ik was de afgelopen dagen even op radiostilte. Heerlijk met de kids. Dus geen geapp en dergelijke. Maar ja dan loop je dus zo 15 pagina's achter. Het weer werkt in zijn voordeel van mijn bak. Bijna helemaal droog. Helaas nog wel hobbelig omdat ik hem een tijdje terug los heb laten trekken en ze het nog niet echt glad hebben gelopen.

Ik had drainage buizen gekocht via MP maar ik moet ze nog halen. Ik had verteld dat ik de trailer aan het restaureren was. En dat dat nog even duurde. Dat vond hij geen probleem. Als ik maar kwam. Nu is de trailer dus al even klaar, maar nu heb ik geen trekhaak meer. -O- Dus nog maar gevraagd of het in januari kan. Ook geen probleem. Mijn man had gezegd dat hij dan wel een andere auto geregeld zou hebben. Daarom toch maar geen trekhaak onder mijn auto. Maar ben bang dat januari ook niet gaat lukken pfffff. Weet even niet hoe ik het moet gaan regelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:36

Misschien wil hij ze tegen vergoeding wel komen brengen ??

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:36

Auto huren ? Vrienden lief aankijken.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met slaan van een put voor water ? (Grondwater)
Van voorjaar wil ik offerte doen bij loonwerker .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:51

Treinreizen doe ik niet graag. De kids wel, die vinden het prachtig.

Heb nu eentje die wellicht wel ermee zou spelen. Eens kijken voor een jollybal ofzo.

Schandalig als het spul slecht is. Zou er wel achteraan blijven gaan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:53

Helaas lijkt het niet dat ik iets kan lenen. Misschien 1 iemand, maar die woont compleet de andere kant op. Huren had ik na gekeken. Als het niet anders kan moet dat maar. Kost me bij bv de KAV 80 euro. Jammer geld. Ik wacht het nog even af. Had net nog maar even contact opgenomen. De meneer kwam net uit het ziekenhuis dus kon nu toch even niet. Mijn geluk dan maar even.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:23

Marjo89 schreef:
Auto huren ? Vrienden lief aankijken.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met slaan van een put voor water ? (Grondwater)
Van voorjaar wil ik offerte doen bij loonwerker .

Hier in de tuin hebben we 2 putten laten slaan voor de verwarming, deze zijn elk 100 meter diep en zijn per put een dag bezig geweest door het graniet waar ze doorheen moesten.

Afbeelding
Dit was de boor.

De achterburen hebben in de wei een putje laten slaan van een meter of 10 voor een handpomp en daar was de voorbereiding meer werk dan het boren ;) dat was binnen een half uur klaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:38

Bij ons is een put geslagen met water.
Ze kwamen met een grote gierton en traktor en enorme slang en hebben tot 11 meter diep met kracht een opening geboord.
Was zo gepiept en kostte ook niet veel.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:05

Waar wil je het water voor gebruiken? Buren hebben een bron maar gebruiken hem nauwelijks omdat het water te koud is voor de paarden, de tuin ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:08

Zo dat ziet er indrukwekkend uit palousa, lijkt me mooi om te zien en 100 mtr is wel erg diep.
Ga je daar je CV op aansluiten o.i.d.? Ik ben technisch als een ui, dus geen idee hoe je het anders zou kunnen gebruiken voor de verwarming....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:21

Wij hebben ook een put. Maar die zat er al toen we het huis kochten. Is zo n 15 m diep. Kan niet gebruikt worden voor de paarden, want zit bij ons veel te veel ijzer in de grond. We gebruiken hem voor de beregening van het land. We wilden een 2de put laten slaan. Een diepere. Maar dat was nog best prijzig. Dus nog niet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:38

Ik hoor dat vaak , te veel ijzer in het grondwater. Kan je niet eerst een test doen, voordat je misschien straks een hoop geld kwijt bent en het water niet kunt gebruiken? Ik ben een neuroot wat dat betreft maar ik ben dan ook nog eens bang voor botulisme.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:46

Ik heb dat water eerst wel aan mijn paarden gegeven. Die werden daar echt ziek van. Kregen leverpriblemen. Dus testen is handig, maar duur. Maar de koeienboeren in de buurt weten het echt wel, hoor.

Botulisme heb ik nog nooit gehoord bij grondwater. Wel bij oppervlaktewater.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:48

Ik heb 1,5 jaar geleden een bron laten slaan en ben er dolblij mee.Het is voor beregening van de tuin en weide.
Heb het wel door een professional laten doen.Ze waren bij mijn buurman geweest en gaven daar een geweldige service.
Het was niet goedkoop maar we hebben het er in een paar jaar wel uit als je kijkt naar de waterprijs.
Helaas niet geschikt voor drinkwater voor de paarden,vind er teveel een ijzersmaak aanzitten,wel is het glashelder.

We hebben dit gedaan door een bedrijf wat samenwerkt met een pompinstellateur,hij heeft het heel basic voor ons gedaan zodat de kosten beperkt bleven (ons budget was ietsje minder dan dat van mijn buurman :+ ).Wel kunnen we uitbreiden in de toekomst.
Dat zou betekenen dat er een reservoir met filter zou kunnen komen zodat het water wel geschikt wordt voor drinkwater voor de jongens en een sprinklerinstallatie voor de tuin die volledig geautomatiseerd kan worden.
Hmja daar wachten we nog even mee...voorlopig gewone (tik) sproeiers voor in de tuin en wat slepen met slangen :D

Afbeelding

Hiermee stonden ze 's morgensvroeg voor de deur :D

De boorinstallatie

Afbeelding

Storten van grind nadat het boorgat is gestabiliseerd...

Afbeelding

De laatste hand die wordt gelegt aan het dichten van het gat

Afbeelding

De pomp is later aangebracht en zit onder de grond...dit is het resultaat :)

Afbeelding

Horsies...je hebt paardenhooi gekocht neem ik aan...geen koeienkuil.Laat ze het lekker zelf opvreten.Zou er geen genoegen mee nemen.
Kirsten...balen,geen buurtjes of boermannen die een auto met trekhaak hebben??

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:36

Wij hadden aan onze huurwei ook een put, die was zo'n 12 meter diep. De kosten daarvan waren niet hoog, maar we hadden ook heel ijzerhoudend water. Nu moet ik wel zeggen dat onze paarden daar geen problemen mee hadden, ze dronken er goed van, en nooit last van gehad.

Wij hebben ook prijs gevraagd om thuis een put te laten slaan die diep genoeg was om echt zuiver water te hebben. Bleek dat ze dan ongeveer 100m diep moeten gaan, en daar stond een kostenplaatje van zo'n 6.000 EUR tegenover! Dat hebben we dus maar niet gedaan.

We gaan nu bij de nieuwe stal een regenwaterput plaatsen, zodat we daarmee de paarden drinken kunnen geven. Bij de oude stal hadden we een 1.000l vat staan, daar hebben we in de winter al maanden gebruik van kunnen maken om de paarden drinken te geven, dus met een grote regenwaterput zullen we al wel een deel van het jaar kunnen overbruggen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:37

Tinky, mag ik vragen wat dat gekost heeft ?

Ik denk niet dat ze hier heel diep hoeven. Want met de grondboor dan is het onderste al licht vochtig.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:09

Wij hebben ook een bron en sproeien daar het land ook mee, het water hier is ook te ijzerrijk, in de slootjes rondom de weilanden in de buurt zie je het ook, vaak rood/roestkleurige kleur in het water/zand. :j