Gypsy schreef:En daar zit het 'm dus in.
Als je EN in de grote stad wilt wonen, EN een paard wilt houden, zul je domweg diep in de buidel moeten tasten. Ga je dan genoegen nemen met in de winter (bijna) 24/7 op stal omdat je meer niet kunt betalen, komt het er in mijn ogen simpel weg op neer, dat je geen geld hebt voor een paard op een dergelijke locatie.
Dan moet je dus gaan kiezen.
OF, in (hartje) rotterdam wonen, OF een paard houden.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Om welke goede reden je dan ook in zo'n gebied woont: je woont er nou eenmaal. Als je dan tóch een paard wilt, kost het veel meer moeite om hem te bieden wat hij nodig heeft (of het is onmogelijk, volgens jullie). Dan is de conclusie toch simpel? Geen paard houden in dat gebied. Dan moet je hem dus óf verder weg zetten, of wegdoen/verleasen/whatever. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ik heb overigens een aantal jaar op en neer naar Rotterdam gereden, en vanuit Rotterdam ging ik altijd rechtstreeks naar mijn paard. Ik ben nooit langer dan 35 minuten onderweg geweest vanaf de ring naar mijn paard. Toen mijn paard in Wouw stond (bij Roosendaal) was ik zelfs binnen een half uur vanaf de universiteit in Rotterdam bij mijn paard. Toen ik in Nispen stond (eveneens bij Roosendaal, 24/7 buiten met de mogelijkheid tot 's nachts op stal, op hooggelegen zandgrond dus geen spatje modder te bekennen en gróte weilanden, waarbij ze goed rekening hielden met de individuele behoeften van het paard qua kudde én qua hoeveelheden gras, stonden ook een aantal wedstrijdruiters en er was zelfs een klein binnenbakje), was ik in 35 minuten vanaf de universiteit bij mijn paard. Nu staat hij vlakbij Breda en ben ik eveneens in 35 minuten van de universiteit bij mijn paard.
Je bent vanaf de ring van Rotterdam in zuidelijke richting in een half uur in regio Roosendaal, waar een aantal stallingen zijn die veel goede buitengang bieden. Ik had in Nispen een aantal stalgenoten die echt uit hartje Rotterdam kwamen en die stonden in 40 minuten op stal. En misschien heb je in het hele gebied tussen Rotterdam en Roosendaal ook wel genoeg opties. Ook ben je in een half uur vanaf de ring van Rotterdam bij Breda, waar ook genoeg te vinden is. Zandgrond, dus je hebt ook een grotere kans om een goed te rijden bak te treffen.