Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:39

Maaike_Kealy schreef:
Ik heb bij een vriendin de kapstok van de muur 'gepikt'.
Nu zag ik dat het om een IKEA kapstok gaat genaamd Tjusig

Voorzien van 5 haakjes en daar boven 5 horizontale buizen, heel handig om dekjes/zweetdekens aan op te hangen.

Nu nog een plekje zoeken waar ik hem kan ophangen

Hmm... ik wil deze ook :D Wij wassen onze singels na het rijden altijd, dekjes kunnen er ook mooi op drogen. Op het werk heb ik soortgelijke kapstok ook (portis van ikea) voor mijn tas en jas. Maar hij lijkt me ideaal voor bij de paarden. Alleen loop ik ook tegen het probleem aan 'waar'. Maar ik denk dat ik wel een plekje heb. Al ga ik wel eens kijken om het zelf te maken. Vind het wat prijzig om maar gewoon dekjes op te laten drogen.

Edit: portis is wel een stuk goedkoper... misschien wel de moeite om te gaan halen.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:39

hoi, ik kom dit topic even binnen vallen ;) mijn paard heeft altijd op pension gestaan, ze had een zadelsteun en een 'tuinkast' voor ander materiaal...

mijn paard is gisteren verhuisd naar een weide/stal dus ik wil een zadelkast maken... maar wat zijn goeie afmetingen dat het niet te groot wordt?

er moet: zadel, hoofdstel, zadeldoek, bandages, peesset, poetsbox, laarzen en cap, longeertouw, pessoateugel, longeerhulp, longeersingel, zweetdeken, uitrijdeken, ... in kunnen.

Ik heb thuis ook nog wat spullen liggen. als mijn zadeldoek vuil is neem ik van thuis een andere mee dus het is enkel de spullen die ik nodig heb dat aan stal liggen...

ik heb nu een klein hoekje voor mijn spullen te leggen maar dit is niet ordelijk en dat vind ik best storend dus wie kan mij helpen?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:45

Leen schreef:
Maaike_Kealy schreef:
Ik heb bij een vriendin de kapstok van de muur 'gepikt'.
Nu zag ik dat het om een IKEA kapstok gaat genaamd Tjusig

Voorzien van 5 haakjes en daar boven 5 horizontale buizen, heel handig om dekjes/zweetdekens aan op te hangen.

Nu nog een plekje zoeken waar ik hem kan ophangen

Hmm... ik wil deze ook :D Wij wassen onze singels na het rijden altijd, dekjes kunnen er ook mooi op drogen. Op het werk heb ik soortgelijke kapstok ook (portis van ikea) voor mijn tas en jas. Maar hij lijkt me ideaal voor bij de paarden. Alleen loop ik ook tegen het probleem aan 'waar'. Maar ik denk dat ik wel een plekje heb. Al ga ik wel eens kijken om het zelf te maken. Vind het wat prijzig om maar gewoon dekjes op te laten drogen.

Edit: portis is wel een stuk goedkoper... misschien wel de moeite om te gaan halen.

Ja voor een 10tje heb je hem niet. Kwam dus mooi uit dat die bij haar weg ging.
En idd, denk dat je zoiets zelf ook kunt maken.

(Nog steeds geen handige plek ervoor gevonden)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:35

Handige kapstok!

Iemand nog een briljante oplossing voor het opruimen van een stapel onderleggers/zadelbontjes? Nu staan er twee schraagjes langs een wand. Op de één liggen de singels, op de ander de onderleggers. Dat is makkelijk pakken, maar ze nemen teveel ruimte in, zeker omdat er nu niets boven kan worden opgeborgen. Voor de singels hadden jullie al wat oplossingen bedacht, daar ga ik eens naar kijken. Wie weet hebben jullie ook een idee voor de onderleggers… Ik heb geen zadelsteun over. Ze zijn te breed om op het rek van de dekjes te hangen.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:45

_Lorette_ schreef:
Handige kapstok!

Iemand nog een briljante oplossing voor het opruimen van een stapel onderleggers/zadelbontjes? Nu staan er twee schraagjes langs een wand. Op de één liggen de singels, op de ander de onderleggers. Dat is makkelijk pakken, maar ze nemen teveel ruimte in, zeker omdat er nu niets boven kan worden opgeborgen. Voor de singels hadden jullie al wat oplossingen bedacht, daar ga ik eens naar kijken. Wie weet hebben jullie ook een idee voor de onderleggers… Ik heb geen zadelsteun over. Ze zijn te breed om op het rek van de dekjes te hangen.

Is dit niets ??

http://www.cavalierequestrian.com/a-293 ... ddermodel/

Kun je overal op hangen en neemt niet veel plaats in.
Als je het aan een haak hangt die een paar cm van de muur komt dan hangen ze los van de muur.
Kun je ook gemakkelijk maken van oude bezemstelen gaatjes in boren en touwtjes er door.
Die kun je dan zo lang/ breed maken / indelen als je wil.

Je kunt ook een soort ladder maken op de breedte van de onderleggers.
2 planken, gaten boren aan de zijkant stangetje er door en klaar is kees.
Kun je overal neer zetten neemt niet te veel plaats in en kun je eventueel vastzetten aan de muur.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:56

uhmm bij mij is het niet zo netjes :P

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:57

XUlyssesX schreef:
[ Afbeelding ]

Dit lijkt me een handig systeem.
Je hoeft alleen maar klittenband op te plakken.

Dit is echt een goede tip!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:23

Waarom niet gewoon een rek met dan aan de zijkant haakjes om singels op te hangen? Dressuursingels kan je 2 rijen boven elkaar, vzh 1 rij.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:24

@_lorette_ Wat een mooie en handige zadelkamer heb jij zeg :D

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:13

Bij mij zit alles propje vol en dan zitten de dekens en het zadel er nog niet in, zadel komt vandaag binnen. Ik maak nog even een foto vanavond.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:04

Mooie kasten komen er voorbij zeg!!
En handige opberg tip :)
Ik ben van plan ook zelf een kast te bouwen, of om te bouwen.
Maar ben nog een beetje aan het kijken wat voor hout e.d. ik nodig ga hebben

Whisky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:07

Mooie zadelkasten komen er voorbij. Die van mij laat ik bouwen door mijn vader.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:29

Mijn oude kast is zo goed als stuk haha, valt bijna voorover en zo wiebelig als wat. Nu de nieuwe nog ophalen en inrichten.
Dit zullen de maten waarschijnlijk worden B150xD70xH173x185cm voor 2 zadels

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:18

Zo zien mijn 2 kasten eruit:

Afbeelding

Afbeelding

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:45

Ik heb ze hier al zien voorbij komen, maar ik kan het niet meer terugvinden. Ik ben opzoek naar organisers die je kan ophangen tegen de muur of de boxwand. Weet iemand waar ik deze kan vinden?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:53

Ik ben ook bezig met een kastje zelf aan het bouwen.
Zondag gaan we verder en hoop ik dat ie dan klaar is, 2er zijn foto's gemaakt tussen door dus die zal ik binnenkort posten :)
Hhij is gemaakt van pallet hout (industriële en vanalles waar ik mijn handen maar aan kon krijgen.
hij is dus heerlijk grof/lomp dus perfect voor een western zadel en de rest van de zooi :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:14

Naomi_Haffie schreef:
Ik kwam dit nog tegen op het internet ; http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten1.htm

Weet iemand van jullie toevallig wat voor soort hout dit is en of dit stevig genoeg is?

Ik wil namelijk niet na een maand muizen in die kast

Zeer tevreden over deze kasten.
Wij hebben ze op maat laten maken ipv enkel/tweespan tuig. Dus stevig hout aangezien er genoeg aan de wanden hangt.
Bovenop nog IKEA kisten voor de dekens, geen stinkdekens in de kasten.
Aan de zijkant een zweephouder.

Lekker veel ruimte en komt geen muis in.
Kasten worden of bezorgd of je kunt ze ophalen.

:)* Deze heb ik ook: http://www.cavalierequestrian.com/a-293 ... ddermodel/
Voor de dekjes of peesbeschermers om ze te laten drogen.
:)* Kan je ook bij bol.com bestellen via je airmiles dan scheelt het je helemaal geld, verzenden vanaf bestellingskosten van €20,-- is daar gratis bij Agradi pas bij een bestelling vanaf €39,--
Kan je zelf ook maken met pvc buizen en strotouwtjes en een ketting boven in.

Whisky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:19

Afbeelding

Mijn zadelkast is eindelijk af *\o/*
Mijn vader heeft hem gebouwd en volgens mij is het de meest scheve kast die hij ooit gebouwd heeft. :') Maar ik heb tenminste een kast. Bovenin dekjes en deken. Daaronder allerlei flesjes en andere troep. Daaronder zadel, halsters, longeerlijn, hesje en snoepjes. Onderste verdieping emmers brokjes en de bal die er zelfs in past. :j Aan de buitenkant hangen ook nog twee halsters.Houders voor zweepjes komen nog. Hoogte, breedte en diepte had mijn vader al gebouwd dus daar kon ik niks meer aan veranderen. Ik heb nu dus ook een krukje nodig voor de bovenste plank. Inrichting is trouwens inderdaad niet mijn sterkste punt. :+

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:54

Nette kast maar voor mijn collectie aan de krappe kant :o

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:51

Ik heb geen zadelkast ik heb een afdeling van een varkens schuur en dekens en dekjes op mijn kamer anders ligt er elke dag een ander dekje onder :o

cmgxlvhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:22

ik zoek een grote 2 deurs kast weet iemand waar ik die kan halen? of iemand die em toevallig kwijt wil? wat is de prijsklasse. Heb nu een 1 deurs maar is om gek van te worden al dat proppen
groetjes

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:37

cmgxlvhh schreef:
ik zoek een grote 2 deurs kast weet iemand waar ik die kan halen? of iemand die em toevallig kwijt wil? wat is de prijsklasse. Heb nu een 1 deurs maar is om gek van te worden al dat proppen
groetjes

http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten1.htm Veel mogelijkheden bespreekbaar bij hen, persoonlijk vond ik :o het goed betaalbaar. Stabiele kast beter dan een kledingkast.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:30

cmgxlvhh schreef:
groetjes

In welke omgeving zit je? ik weet een adresje waar ze grote metalen 2 duerskasten verkopen voor 70,- of 80,- per stuk. Je moet er wel zelf een zadelsteun in maken en hoofdstelhangers.Het heeft 4 of 5 schappen,bovenop een grote schap en links een ruimte waar je 2 zadelsteunen in kan maken.
Het zijn supergoede kasten,beetje zwaar,maar wel te tillen met 2en.Ik heb er zelf 2 gekocht daar.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:44

Er komen weer mooie kasten voorbij zeg! Blijf stiekem altijd kijken naar de nieuwe foto's *D

Nu heb ik even een probleempje in mijn kast, sinds zaterdag heb ik een nieuw zadel en deze past er dus niet in. De deuren kunnen niet dicht vanwege de lengte van het zadel. Voorheen hing er altijd een dressuurzadel in, maar aangezien ik de overstap heb gemaakt naar westernrijden moet er nu een westernzadel in B-)

Ik kan wel een zadelsteun maken aan de zijwand van de kast, dan past het zadel er namelijk wel in (en kunnen de deuren als het goed is wel dicht), alleen dit is super onhandig met ophangen en eraf halen ivm tillen van het zware zadel.. Ik zoek dus een stevig, lang, draaibaar iets, waarschijnlijk zal het zo'n stok moeten worden dan (http://www.agradi.nl/pfiff-zadelsteun-wegdraaibaar.htm). Helaas is die stok op van de link te kort.

Dit is de kast:
Afbeelding

Iemand met tips??

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:56

Zelf maken? :)

Mijn vriend heeft zo'n constructie gemaakt. Ideaal!
Kon ze ook nergens vinden namelijk. :o

AfbeeldingAfbeelding
Hier zie je het wel..