Dat mag jij vragen paard aan huis. Bedoel je dan hoefschoenen sowieso of ipv ijzers?
Gefeliciteerd jarige.
Lekker, weggeweest. Wie weet wij ook binnenkort.
boemel
Geplaatst: 15-02-25 11:15
DP en Marjan, hartelijk gefeliciteerd, fijne verjaardag gewenst!
Wij laten de mestcontainer door een loonwerker ledigen. Kost eur 100 per keer. Wel gedacht aan een aanhanger met kieper, maar goed zijn we drukker mee en de kans dat een boer de keutel intrekt is natuurlijk ook aanwezig, dus voor mestcontainer gekozen.
Uiteindelijk heeft de potentiële koper voor Mir van zich laten horen. Hij vond t een leuk paard, maar z’n voorkeur ligt toch bij de snellere paarden. Nog wel binnenkort overleg om haar daar eventueel een tijdje in training te zetten. Ik weet namelijk niet wat hij met haar gedaan heeft, maar de 20 minuten dat hij met haar gewerkt heeft, hebben nu nog een positieve uitwerking.
We hebben zoveel trainers hier gehad, maar deze jongen accepteerde ze vanaf seconde 1. Hij kreeg zelfs knuffels.
We zijn onderweg naar t paard. Goed nagedacht over hoe ik het ongewenste gedrag van t stilstaan wil gaan aanpakken. Als ik merk dat dat niets uithaalt, dan is t klaar voor mij. Ik ga niet nog een keer 4 uur in de auto zitten om te kijken of het er eenvoudig uit te krijgen is en de prijs is niet naar een projectpaard
Spannend Boemel! En wel fijn dat je zo'n verandering met Mir merkt. Dan is in training zetten wel interessant!
Wij hebben een 30 kuub mestcontainer met 16 paarden. Die wordt nu in de winter elke 4 weken geleegd, in de zomer elke 8 weken want dan staan ze meer op de weide. Het is prijzig maar het scheelt een hoop gedoe, en dat is mij ook wat waard.
greendragon
Geplaatst: 15-02-25 12:08
Van harte, jarige jobjes!
Succes Boemel. Hopelijk valt het mee en is het gedrag om te buigen. Niet om negatief te zijn, maar paarden die stil gaan staan als het spannend is, heb ik misschien wel liever dan diegene die gelijk aan de ren gaan. Máár zijn ook vaak wel binnenvetters die juist intern spanning opbouwen als je de signalen niet herkent en als het emmertje dan echt overloopt.... Nou ja, alles heeft voor en nadelen natuurlijk en het is voor mij altijd een kwestie van het paard behandelen als een dier met emoties/gevoelens en bijbehorend gedrag en niet als een robotje. Volgens mij ben jij daar prima toe is staat! Kun je drie paarden tegelijk hebben? Mocht het nou wat zijn...
Mir daar in training zetten klinkt ook nog niet zo verkeerd. Zou een mooie oplossing zijn. Even weg bij jullie waar ze veel heeft meegemaakt. Je wilde toch graag weten hoe ze dan is. En dan bij iemand die haar ook nog eens begrijpt. Misschien is ze dan vanuit hem beter te verkopen.
Een paard kan tegen vallen, maar deze situatie was gewoon verschrikkelijk. Dier kwam erg in zichzelf gekeerd over.
Rijden was in de binnenbak 400m van huis en zou goed verkeersmak zijn. Ik vroeg waarom ze er niet op ging, maar er naast liep. Vaag antwoord. Bij de rijbak aangekomen zag ik al stress bij het paard.
Ze ging m eerst longeren. Dat deed ze alleen maar zodat ik de gangen kon zien … zei ze. Ik heb dat redelijk snel afgekapt door te zeggen dat ik het gezien had. Ze reed zelf met een zweep en wielspoor en die werden naar hartelust gebruikt.
Paard ging niet gewoon even staan omdat ie het spannend vond, maar haakte compleet af en met schoppen en slaan moest hij naar voren.
Ben er al snel zelf op gegaan. Paard haakte al snel af. Heb geprobeerd met inbuigen op de teugel beweging te krijgen en direct stil te zijn in mijn hulpen als hij liep. En dan met een kriebeltje te belonen.
Leek even goed te gaan, maar daarna kwam hij wat hoog. Eigenaresse zei dat ik meer been en meer zweep moest gebruiken. Ik heb m even fijn aan het lopen gehad en t was een fijn paard op dat moment. Maar ging snel in de staak.
Was er klaar mee. Ga toch niet eindeloos schoppen en slaan. Zij ging erop, want volgens haar had ie gewonnen en moest ze m nu weer opnieuw gaan rijden.
Ik bleek mijn jas vergeten te zijn en kwam 15 minuten later terug. Zag m in de hoek staan en hoorde alleen die zweep maar zwiepen. Wat een ellende voor het dier.
Hele verhaal van reden van verkoop bleek 1 grote leugen. Haar man vertelde mijn vriend echt compleet andere story.
Via advertentie. Ik denk dat het dier last van z’n koker heeft. Er is gewoon iets. En dan zo’n naar baasje hebben. Vreselijk. Arm dier. Zij vindt dat zweep en spoorgebruik heel normaal. Ik heb haar verteld dat ik het absoluut niet normaal vindt en dat dit niet is hoe ik een paard wil rijden. Kwam er op neer dat ik een softy ben, die niet doorpakt. Ik ga geen paard mishandelen!
De prijs was er niet naar om te denken dat dit een projectpaard zou zijn.
rover_
Geplaatst: 15-02-25 15:40
Gefeliciteerd Marjan.
Hoeveel land heb je zelf Nickeltje? Kan anders interessant zijn als je een afspraak maakt met een boer dat hij dat op mag geven voor de mest. Jij hoeft geen mestboekhouding bij te houden verwacht ik? (Ivm < 5 paarden???), dan kan hij die mest extra op zijn land uitrijden….
Jammer Boemel dat niet doorgaat met Mir, maar wat bijzonder dat hij zo’n goede uitwerking op haar had. Goed idee om in training te zetten. Wat sneu van dat paard, heel triest. Je zou verwachten dat hij ergens last van heeft inderdaad. Gemeen mens zeg om er zo mee om te gaan. Arm dier….
He jakkes zeg. Wat een nare ervaring. En wat sneu voor het paard. Niet te bevatten dat dit nog echt gebeurt eigenlijk. Je zou er bijna melding van moeten maken.
Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten, want je kunt er niets aan doen, maar ik kan me voorstellen dat dit wel even binnenkomt.