mijn smid op werk vertelde vanmorgen een verhaal, zag het ook al op fb voorbij komen. Kennis van hem was uit rijden, op verkeerd pad gekomen waar geen ruiters zijn toegestaan, daar was een medewerker van natuurpunt aan het werk. Ze kregen wat woorden, ruiters willen vertrekken en worden met tractor met frontlader aangereden, Paard beide benen gebroken en ingeslapen Ik hoop toch dat zo iemand wordt ontslagen, een gigantische schade vergoeding mag betalen en dan komt die er nog goed vanaf
Wat een vreselijk verhaal, dat ga je als eigenaar ook nooit meer vergeten over trauma gesproken.
Dit vind ik wel een hele vreemde gang van zaken, het leest alsof de ruiter de mobiel van de man heeft afgepakt... "en een handgemeen waarna onze medewerker zijn mobiele telefoon verloor. Hij heeft hierop inderdaad de achtervolging op het koppel ingezet in de hoop zijn telefoon te recupereren. Hij heeft hiervoor zijn tractor gebruikt omdat hij anders misschien niet meer in staat zou zijn de paarden in de halen."
Ik hoop dat er aangifte is gedaan tegen deze figuur en dat er een rechtzaak van komt!!
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 04-03-21 19:23
Zooo wat een koekwaus Hij heeft het paard dus wel geraakt, expres of niet, dan ben je toch gestoord. Daar mogen flinke consequenties aan vast zitten.
Diegene waar hij op bezoek was, was dus ook en smid van ons. Beide verhuren ook paardsen voor tochten. De man zou ook de ruiter geslagen alvorens hij op de tractor stapte , hun nareed en aanreed
Ik ben ook van de plantjes inderdaad (denk zelfs dat ik hier degene ben die het meest geplant heeft ), DF echt een geweldig gezicht die rhodo's! Alle plantjes die gezet worden zijn een stap in de goede goede richting, of het er nog 1 of 400 zijn of meer
Vreselijk verhaal van dat natuurpunt, zijn natuurlijk 2 kanten maar verschrikkelijk voor het paard!
Anoniem
Geplaatst: 04-03-21 22:39
Iets met pre's
kojack
Geplaatst: 04-03-21 22:43
Hallo, tijdje niet op bokt geweest ivm een drukke periode. Paard technisch was het een k u t maand..
Mijn hengstveulen had ineens uit het niets een wondje. Ik heb gevoeld en voelde niks kraken oid, schoongemaakt en de volgende dag voor de zekerheid de da erbij.
Na een week zag het er nog niet lekker uit, er zat wild vlees en ik was bang voor een botsplinter
Het bleek geen bot splinter te zijn maar een verbrijzeld griffelbeen.
Vorige week dinsdag mocht ik hem naar Emmeloord brengen zodat ze hem woensdag konden opereren
Vandaag was de eerste verband wissel, het ziet er ‘mooi’ uit. Nog wel dik maar dat is normaal.
Een 7 maand oud veulen snapt niks van boxrust
Nog 2 weken boxrust (met wat relax pasta hier en daar) en dan mogen we 2x per dag 10 minuten stappen. De eerste dag lopen mijn man en ik samen met hem.
Jeetje wat een stuk hebben ze eruit gehaald zeg! Beterschap voor de kleine man! Boxrust is natuurlijk super stom voor zo’n jonkie
kojack
Geplaatst: 04-03-21 22:58
De prognose is heel goed, zoals het lijkt zal hij hier geen last van krijgen of houden. We hadden het niet weg hoeven te laten halen, soms stoot het lichaam die stukjes zelf af alleen gezien de wond hadden we er geen vertrouwen in. In dit geval was het advies ook om te laten verwijderen. Je weet niet zo goed welke kant de stukjes op gaan, als ze ri de pees zouden gaan of er was een schieffel gekomen dan was het niet goed geweest.
Ik heb voor de operatie we afgesproken dat als er meer stuk zou zijn en er een kans zou zijn dat er blijvende schade was en hij er last van kan blijven houden dat het klaar was.
Akshay
Geplaatst: 04-03-21 23:29
Oh wauw kojack.. dat is een tegenslag. Maar een goede prognose dus gelukkig.
DF sloperijen op de pp. Doen ze dat bij jou meteen als de stroom uit is.. poeh.
Mooie rododendrons, mooi ook die verschillende kleuren!
Wát een naar bericht met die ruiters. Ontzettend zonde van het paard. Het lijkt een behoorlijk wederzijds uit de hand gelopen gedoe zo.. heel naar..
Robijn nog mooie foto's! Alwéér zo lekker gereden of waren ze van je les nog? Wilgjes veilig thuis gekregen?
Ik Heb voor onze "nieuwe tuin" allerlei bloemenzaden besteld. Ga over een week of 2 gewoon helemaal vol gooien. En dan hopen dat het één grote woestenij wordt. Dan zien we volgend jaar wat we er verder mee willen.