[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:50

Gave stal Prairy! Tof dat hout.

Qua longeercirkel vind ik 20m vaak te groot, dan werk ik liever in een bak zodat je rechte lijnen mee kan pakken.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:46

Prachtige schuilstal zo met dat ruwe hout!

En het idee in een bult, echt gaaf! ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.
Wij zijn hier druk aan het aftellen, we kunnen de dagen wel vooruit kijken.
Nog 6 weken tot de sleuteloverdracht. Het komt nu echt dichterbij!!!

We zijn nu druk bezig met ons huis aan het inruimen. Alles wat in dozen kan gaat erin.
En wat weg kan gaat in de container. De pony's fluister ik al weken lang toe dat ze een prachtige plek krijgen.
We krijgen ook zodra alles klaar is en mijn pony's daar gearriveerd zijn al gelijk uitbreiding.
2 geniale shetlanders. Of eigenlijk meer mini pony's want de een is 80 cm en de ander bijna 90 cm.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:48

Succes Marjo

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:45

Een schuilstal in de bult, dat klinkt als een idee dat ik ook zo graag zou willen maar echt nooit werkelijkheid zal worden met al het werk dat hier nog in en rond ons huis en bij de paarden moet gebeuren. Wat een TOP idee! Soort van hobbithuisje. Ik ben echt heel benieuwd naar jullie plekje. Als het klaar is, wil je dan eens een rondleidingfilmpje maken?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:04

Leuk, dit topic!

Ik heb sinds kort ook een track rond ons weiland: iets van 300 meter lang en ca. 3 meter breed. Daarmee hoop ik mijn pony's flink meer bewegingsruimte te geven, zonder al te veel toegang tot gras. Want mijn shet is erg gevoelig voor hoefbevangenheid en mijn fjord wordt van gras al snel veel te dik.
Eerder verbleven ze het overgrote deel van de tijd in een zandpaddock van ca. 14 x 14 meter met inloopstal, en zo nu en dan wat uurtjes op de weide.

Om het meeste gras op de track snel kwijt te raken is een loonwerker een week of wat geleden met een frees over de track gereden. De pony's hebben nu alleen de grasjes die toch een beetje teruggroeien op de track en een beetje waar ze net bij kunnen onder de draad door.

De boel is nu nog met prikpaaltjes uitgezet zodat ik gemakkelijk nog wat kan experimenteren met de vorm en doorsteekjes, maar de bedoeling is dat dat later in het jaar een vaste binnenafrastering wordt.
Ik dacht in eerste instantie aan kastanjehouten palen voor de (binnen)afrastering, maar overweeg nu kunststof palen van gerecycled materiaal.
Zijn hier mensen die kunststof palen gebruikt hebben? En zo ja, wat is je ervaring daarmee?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:08

Ik heb kunststof palen en vind het fijn. Ze rotten niet, enigszins wat buigzaam en kunnen een stootje hebben als ze er per ongeluk tegen aan komen.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:15

belle_boef schreef:
Ik heb kunststof palen en vind het fijn. Ze rotten niet, enigszins wat buigzaam en kunnen een stootje hebben als ze er per ongeluk tegen aan komen.

Welke dikte en lengte heb je? En hoe heb je de stroomdraad of -band erop gemaakt?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:24

MarjaR schreef:
belle_boef schreef:

Welke dikte en lengte heb je? En hoe heb je de stroomdraad of -band erop gemaakt?

Het zijn kruispalen. 8/10cm en 2 meter lang. Draden zitten met een klip vast, een tiewrap of met electradraad.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:56

Hoi allemaal! Stille meelezer hier. Ik hoop dat ik even zo brutaal mag zijn om een oproepje te plaatsen in het topic :o Mijn paard staat momenteel ook op een paddock paradise, maar helaas stoppen zij ermee per 1 oktober. Daarom ben ik rustig aan op zoek naar een ander plekje voor haar. Ik zie altijd allemaal mooie plekjes voorbij komen in dit topic en ik dacht ik waag de gok gewoon. Daarom de vraag of iemand in de buurt van Hardenberg een plek vrij heeft voor een lieve, sociale merrie O:)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:22

Liiesjjj schreef:
Hoi allemaal! Stille meelezer hier. Ik hoop dat ik even zo brutaal mag zijn om een oproepje te plaatsen in het topic :o Mijn paard staat momenteel ook op een paddock paradise, maar helaas stoppen zij ermee per 1 oktober. Daarom ben ik rustig aan op zoek naar een ander plekje voor haar. Ik zie altijd allemaal mooie plekjes voorbij komen in dit topic en ik dacht ik waag de gok gewoon. Daarom de vraag of iemand in de buurt van Hardenberg een plek vrij heeft voor een lieve, sociale merrie O:)

De lange ransuil in Langeveen had laatst nog plek. Geen idee of dat te ver is of niet?

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:23

ClaudiaHS schreef:
Liiesjjj schreef:

De lange ransuil in Langeveen had laatst nog plek. Geen idee of dat te ver is of niet?

Dat ligt nog wel redelijk in de buurt. Dankjewel! Heb ze een bericht gestuurd.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:26

Liiesjjj schreef:
Dat ligt nog wel redelijk in de buurt. Dankjewel! Heb ze een bericht gestuurd.

+:)+ ben benieuwd of ze momenteel nog plek hebben.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:29

Hier is het schuistalletje voor de mini's afgewerkt met luikjes en kozijnen. Nu alleen nog nokvorsten, maar die kunnen we vooralsnog niet tweedehands vinden, komt nog wel :D

De luikjes kunnen ook dicht, maar ze zijn vooral voor de sier <3 Onder de raampjes groeien eetbare bloemen, kan niet wachten tot ze bloeien!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij moest in dezelfde stijl als de grote schuilstal:
Afbeelding
(tuintje rechts op de foto moet nog aangepakt worden :+ )

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:33

Net even bijgelezen, Prairy(?) wat gaaf, een stal gebouwd met materialen van eigen erf! Ik vind m ook echt mooi.

En de schuilstal met de kont in de heuvel... BRIL-JANT. Dat wil ik ook! Nog geen idee waar wij onze heuvel tzt gaan plaatsen maar hij gaat zo worden dat er een schuilstal tegen aankomt. Geweldig.

Verder niet zo veel te melden. De vaste planten groeien hier goed, het jonge spul schiet voor geen meter op. Beetje jammer. Ik had een rand van een meter breed en 20mtr lang met bloemenzaad ( deze ) ingezaaid maar dat stuk staat al een paar weken steeds onder water. Ik kan me niet voorstellen dat daar nog bloemen gaan groeien... :7

BrittS, die eerste foto! Net Statler en Waldorf! :') Mooi gemaakt hoor, behalve praktisch voegt het esthetisch ook wat toe.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 25-05-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:33

BrittS schreef:
Hier is het schuistalletje voor de mini's afgewerkt met luikjes en kozijnen. Nu alleen nog nokvorsten, maar die kunnen we vooralsnog niet tweedehands vinden, komt nog wel :D

De luikjes kunnen ook dicht, maar ze zijn vooral voor de sier <3 Onder de raampjes groeien eetbare bloemen, kan niet wachten tot ze bloeien!
[ [url=m/YsTaS8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tF9KlQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hYulJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij moest in dezelfde stijl als de grote schuilstal:
[ [url=m/fj9Fpd.jpg]Afbeelding[/url] ]
(tuintje rechts op de foto moet nog aangepakt worden :+ )

Wat schattig! <3 <3 <3

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:40

Haha, die kende ik nog niet, maar inderdaad :') :')
Ze staan ook heel vaak zo te kijken, allebei door een luikje, want het hooi en de voerbakjes komen altijd vanaf het pad waar de foto gemaakt is :P

Ze kunnen trouwens ook gewoon in de grote paddock bij de paarden, maar ze hebben een apart stukje waar alleen zij kunnen, onder een draadje door waar de rest niet onderdoor kan. Op dat stukje staat hun stalletje ook.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:10

Geniaal Britts! Echt ontzettend schattig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:37

Wat schattig Britt, echt heel mooi gemaakt. Echt te schattig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:40

Super tof! Ik hoop binnenkort onze nieuwe schuilstal ook te kunnen laten zien.

Hier onze nieuwe cirkel <3

Afbeelding
Afbeelding

Nog even de grond recht trekken maar dat doe ik bij beter weer :+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:43

Oooooh wat kunnen jullie dat toch fantastisch britts!! Die voor de grote vond ik al zo gaaf maar deze voor de kleintjes echt te gek! En dat idee van die bloemen hoe leuk!!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:12

Super tof Britt, die 2 stallen samen. Heel mooi gemaakt.
Ik dacht een keer eerder in dit topic iets voorbij te zien komen van aanleg stal in/tegen de heuvel, maar nooit het resultaat gezien. Of was dat niet dit topic?
Benieuwd hoe het wordt!

Maandag op ons nieuwe perceel geweest en nu alles mooi groen is was het nog gaver. Nog 5 maanden aftellen.

Vanuit de tuin:
Afbeelding
De laan wordt uiteraard het begin van de track <3

Afbeelding
Vanuit achteraan de laan. De bomenrand is staat tegen de perceelgrens. Het is ruim een hectare.

Afbeelding
En de stallen, deze zijn rechts gezien vanaf de eerste foto. Mijn idee is om waar de auto staat als inloopstal te gebruiken en de boxen voor het voeren en nood te gebruiken.
Naast de achterste stal is een mestplaat en vervolgens de longeercirkel.

Ik wil er nu nu nu aan de slag :z

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:19

Wat tof! Ik zou de boxen zeker behouden. Die mis ik hier namelijk en zitten er niet meteen aan te komen. Gewoon voor noodgevallen..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:24

Wat een chique stukje ethelate.
Heerlijk als er al zoveel is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:25

Wat een prachtige plek!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:35

Wat een mooie plek Esthelate, geniet ze.