Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:59

Leuk om de huizen daar te zien Noordje. Tweede is nostalgisch, maar hoop werk is ook niet alles... Fijn dat het hooi van goede kwaliteit is.

Ah wat een schatje Djoena, ze lijken veel op elkaar qua aftekeningen.

Waar woon je nu superpony en welke straal zoek je?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:19

Oooooh wat een schatje Djoena!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:22

Aaahhh wat een zoetje. En wat een leuke foto van die 2 op de achterbank

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 00:02

Wat een schatje <3
Die foto met je zoon is heel lief!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 00:37

In de buxus zit geen mot maar deze is echt overleden door de warmte.

Leuke pup!!

[***], gelukkig gaat het goed met de hond en hopenlijk blijft hij er redelijk van af want een hotspot is helemaal niet fijn. Het scheelt dat het niet meer zo warm is want dat gaat het minder snel smetten.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 02:17

Noordje, dat tweede huis is echt heel gaaf! Die stal erbij ook <3
Ik ben dol op opknappers dus dat scheelt... hier een spuuglelijk huus maar wel een grote schuur met potentie, en het land erbij ligt heel moou en gunstig voor paarden. Huis kun je altijd veranderen, ligging van je grond niet :)

Djoena, wat een lief hondje! Ik heb zelf een volle Springer spaniel, echt hele leuke honden. Zie het wel terug in die van jou, vooral in het hoofd/gezicht!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:07

Dank jullie wel allemaal :D
Ze is echt zo leuk! <3

Libera, wat leuk! Het zijn echt geweldige honden :))

Ik heb Lotje en Lucy even in de serre gezet. Lotje in de bench en Lucy ligt ernaast op haar matras. Lotje is not amused, maar anders gaat ze de hele dag door met spelen en ze neemt haar rust niet, behalve op schoot :+ ze heeft nog niet haar behoefte in huis gedaan en de nacht goed doorgekomen. Ik ben er niet uitgeweest voor plasjes etc. Dat heb ik nog nooit gedaan voor een pup. Laatste wandeling was om 11.00 uur en vanochtend dan weer om 7.00 uur :)

Gisteren om 21.00 uur :')

Afbeelding

Opknappen van huizen vind ik ook erg leuk, vooral om zelf te doen. Ik merk bij dit huis dat het alleen wel ontzettend moeilijk is de tijd juist in te delen.

Ik heb nog buxusrijen/vierkante haag staan in onze voortuin. Ongeveer 50 cm hoog. En 8 strekkende meter. Mocht een van jullie interesse hebben? Ze gaan eruit en anders naar de groenstort. Op te halen in de buurt van Groningen. :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:43

Wat een leuke pup en schattige foto`s

Die ene buxus die ziet er ookw at zielig uit, vergeten water te geven ?

ik vind klussen ook leuk, alleen werken manlief en ik totaal anders en ben ik van voorbereiden en plannen en uitzoeken en hij eehm niks van dat. Hij is heel handig, daar niet van, maar doet alles onvoorbereid en geen plan en dan ineens in tijdsnood.
Nu ook met die vloer, het hele weekend vrij om die eruit te halen,de tegels hebben wij samen op vrijdag avond al eruit gehaald en wij wonen nu in de keuken,( lekker knus. Ik kan koken vanaf de bank haha)
De ondervloer lijkt toch nog goed te zijn dus maandag iemand naar laten kijken ipv nu eruit halen, scheelt veel tijd en dik 1000- euro. In de tussentijd denk ik dan, fijn, extra tijd omdat de kinderen weg zijn om wat dingen te doen, muren van wc verder afmaken, tegels kopen, spullen naar de zolder uit de ruimte die volgende week gedaan wordt maar helaas, ik moest werken
Kom ik thuis, heeft hij een heerlijke rustdag gehad
AAAAAAAA -:(- -:(- -:(-

Poeslief heeft nu 3 dagen kleine dosering prednison en gisteren en vannacht heeft ze ontzettend veel gegeten, heeft mij 4 keer wakker gemaakt omdat haar bakje vlees leegwas. 1 merk eet ze nu en gekookte vis, andere merken likt ze aan maar eet ze niet op. ik hoop dat ze nu door het eten ook van de misselijkheid afkomt en blijft eten en door medicatie de ontstekingswaarden naar beneden gaan. Ze is nog steeds vrolijk, alert en je merk eigenlijk niks aan haar

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:52

Lynn, fijn dat de kat het goed doet op de prednison! :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:53

Hier druk bezig om ff snel een stukje wei van de buren af te zetten.
We hebben de kudde even in 2 groepjes verdeeld gehad (merrie en ruin op 1 wei, merrie met veulen en ruin thuis in de wei). Sinds maandag staan ze weer bij elkaar maar wordt de ruin die thuis is gebleven door de paarden die weg zijn geweest, weggejaagd bij merrie met veulen dus dat is wel even lastig, ze jagen er echt achteraan.
Straks als de wei klaar is gaan merrie en veulen daar even heen om te kijken of de 3 andere dan wel weer normaal kunnen doen naar elkaar, anders moeten we wat anders bedenken :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:09

even opnieuw een kudde gaan vormen, komt straks vast goed, zeker op die grote oppervlaktes die jij als weide hebt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:12

Lynn_Nikita schreef:
even opnieuw een kudde gaan vormen, komt straks vast goed, zeker op die grote oppervlaktes die jij als weide hebt

Dat is inderdaad waar wij nu ook op gokken. De merrie en ruin die weg zijn geweest zijn de leider en ex-leider van de kudde en nu dus extreem 8 hoefjes op 1 buik. Van haar wisten we al dat ze erg gericht is op veulens maar de ruin gaat daar nu dus in mee. Dat gecombineerd met de thuisblijf ruin die echt een watje eerste klas is zorgt er nu dus voor dat hij al dagen buiten de kudde leeft en dat is dan weer niet helemaal de bedoeling.
Dus zo maar even wondjes verzorgen bij mijn watjespaard en dan hopen dat hij weer mee mag doen zodra merrie en veulen uit zicht staan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:30

En juist als he besluit dat je je er toch maar mee moet gaan bemoeien besluiten de senioren dat Idefix (veulen) dan wel even bij ome Wonderboy mag gaan staan en spelen :roll:
Vooruit waarschijnlijk vinden ze hem gewoon te druk :+

Afbeelding

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:39

Awwh die hondjes!

Boom er uit ging snel maar wat een zooi hebben ze er van gemaakt, in plaats van meteen in een bak gooien hadden ze hem eerst even aan de ander kant van de wei gelegd omdat de bak te laat was, heeel de wei ligt vol met zaden bladeren en takken!
Onmogelijk om ze er allemaal uit te krijgen dus ik heb echt geen idee wat nu te doen... -O-

Nou had ik eindelijk een passend eczeem deken gevonden voor onze tinker kayne, donderdag binnen, bleef super liggen dus ik was blij dat ik na 8 dekeNs eindelijk iets gevonden had, kijk ik vanmorgen naar buiten en wat denk je? Deken bijna helemaal door het midden!!
Achterkant ging onder aan z’n achterbenen...
dit is er nog van over.
Afbeelding

Nouja deken af voeren kom ik bij de bokkentuin voor t voeren maar geen kip te bekennen.. gek! Binnen 3 kippen..
Buiten kijken.. nee he! 3 kippen opgegeten! Bah! 2 helemaal opgegeten op het hoofs poten en skelet na en 1 gebroken nek en paar happen uit.
Zo zonde!! 1 kip hadden we sinds het begin en 2 jonge usa zijdehoenders, prachtige dieren waren t!

Lekkere baal dag vandaag... en heel de dag maar aan het weiland harken geweest, komt geen eind aan.
Gelukkig staan ze op een andere wei...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:41

Murphy's law bij jou zo te lezen Mentjuh :(:)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:28

Dat gaat lekker daar Mentjuh :(

Ik heb de track 'klaar'. :D
60x40x60 meter ongeveer.
Moet nog een aantal palen de grond in doen maar dat heb ik voor nu even opgelost met prikpaaltjes.
Gelijk even een geul gegraven en stroomleiding gelegd naar het binnenstuk van de track.
Melle en Puck gingen al keihard er overheen vanmiddag.
Leuk te zien :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:29

Wat een rot dag. Is het stuk waar de boom lag tegroot om met maaier en opvangbak overheen te gaan zodat de zadel en blaadjes opgeruimd zijn? Of bladzuiger.

Arme kipjes

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:43

Waardeloos Mentjuh...... echt sneu van de kipjes. En je nieuwe deken aan gort.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:56

Snel naar bed en hopen op een betere dag morgen mentjuh :(:)

Goed bezig Claudia. Zeker geen filmpje van gemaakt?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:57

Bah mentjuh, dat is allemaal niet leuk.

klinkt lekker Claudia.

Wij hebben vandaag een nieuwe kippenren gemaakt. Ze liepen de hele tuin door en zelfs al in het weiland. Dat was me te ver weg van het hok.

Heerlijke foto's van je pup Djoena. Maar 10,5 uur rijden, das niet om de hoek.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:21

Nee geen filmpje gemaakt.
Melle kan nu iig lekker een stuk voluit gaan.
In de paddock galopperen ze ook wel maar daar staan bomen en dan kunnen ze niet zo heel hard.
Behalve puck. Die raced overal tussen door

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:40

Wat een baaldag Mentjuh! :(:)
Misschien kan je door de wei met een bladzuiger?

Ik heb een notenraper besteld. Ben benieuwd of het werkt!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:26

We hebben geen opvangbak achter de maaier en alleen een blad blazer haha.
Word harken denk ik... ik zet ze dit jaar gewoon niet meer op dat stuk en eerst kijken of we het met iets kunnen spuiten.
De trac er omheen is al mooi schoon geharkt. Nu morgen bellen wanneer de kluiten er uit gaan en dan kunnen we de paaltjes weer terug plaatsen. De bedoeling was om nog te mesten voor september maar dan moeten ze wel van de weilanden af kunnen en de trac op, ik denk dat we dat niet gaan halen haha.
Ik ga vanavond Indd maar is vroeg naar bed, morgen hopelijk een betere dag :roll:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:30

Wat een dag mentjuh :(:)

Ik heb een heel interessante dag gehad, historische landbouwdag in schinveld.
Afbeelding

Ondertussen op zoek naar een stalling die me echt zint. Valt vet tegen.
Ben toch alweer aan het denken Kim weg te doen. Maar zal dan eerst wat voor Diva moeten regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:43

Wat naar mentjuh :(:) :(:) .