Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:56

Mijne heeft een zwarte staart, maar die is nu grijs en bruin door de modder :')

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:09

Mijn welsh heeft trouwens een pluk uit zijn staart getrokken met opstaan -O- weet een van jullie of dat terug groeit? Hij heeft iniedergeval voorpluk extensions genoeg met prijskamp :+ (voorpluk is al 3/4 hoofd aar he langer mag altijd)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:51

Ja, dat groeit wel terug, maar duurt ontzettend lang.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:50

Avalanche81 schreef:
Gewoon nooit een merrie met een witte staart kopen :')

Had ik dat maar van te voren geweten :')

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:53

jumpyhorse schreef:
Mijn welsh heeft trouwens een pluk uit zijn staart getrokken met opstaan -O- weet een van jullie of dat terug groeit? Hij heeft iniedergeval voorpluk extensions genoeg met prijskamp :+ (voorpluk is al 3/4 hoofd aar he langer mag altijd)

Daarom zorg ik dat de staarten van mijn pony’s kort zijn, handbreedte boven de koot.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:00

Mizsz_Kitty schreef:
Avalanche81 schreef:

Jij had mij natuurlijk gewoon een pb kunnen sturen voor jij dit paard kocht. Dan had ik jou dat verteld :')

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:18

Dan te denken dat ik ooit graag een schimmel wil. Ik vind ze zo mooi. :D Alleen ja.. dat wit onderhouden gaat wel vreselijk zijn lol. |o

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:56

Ik ben wel blij met mijn schimmie :D Maar dat is ook niet een enorme ransbak ofzo. Zaterdag avond zijn benen en staart gewassen voor wedstrijd. Dan is ie wel echt weer oogverblindend wit haha. Staart en benen zijn nu ook steeds goor van de paddock maarja is niet anders :Y)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:04

Ik ben ook super blij met mijn schimmel, ze is ook nooit echt smerig.

Als ik om me heen kijk zie ik zwarte en bruine onder de modder en stof. Dat stof is bij mn schimmel niet zo zichtbaar haha

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:35

Kreeg vandaag weer een compliment over mijn mooie witte staart
Gister gewassen en in de spray gezet en in een vlecht gedaan. Met rijden haal ik de vlecht er wel uit.
Ook al is hij iets vies hij oogt wel schoon en wit.
Je hebt wel eer aan je werk.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:55

Sanne96 schreef:

Als ik om me heen kijk zie ik zwarte en bruine onder de modder en stof. Dat stof is bij mn schimmel niet zo zichtbaar haha

Precies! Hier een zwarte maar die is ondertussen zo dof -O-
(Geen warm water dus wassen is er niet bij)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:31

Nynkster schreef:
Uit de zwarte staart komt soms echt wel bruin of groen water :')
Mn vos heeft een grijs/witte staart. Dat is wel echt een smerig aanzicht

Ja dat wel, maar met flink wat glans spray en goed uutborstelen zie je daar niets van :P .

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:57

Haha die witte staarten problemen! Die van mij loopt er momenteel ook als een varkentje bij. Moet der eigenlijk helemaal even wassen maar aangezien het toch gaat regenen zal der staart met 2 dagen weer even vies zijn. Der hals zal schoon blijven met der halsdeken haha

Maar moet mijn spikkel dus ook binnenkort onder handen nemen incl bijscheren enzo. Staart, kuif en beenharen worden weer lang

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:25

Hier een zwarte, nou ze zit elke dag onder de modder en het stof is niet weg te borstelen

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:47

Saar88 schreef:
Sanne96 schreef:

Precies! Hier een zwarte maar die is ondertussen zo dof -O-
(Geen warm water dus wassen is er niet bij)

NAF warming wash is echt ideaal! Gewoon in een emmertje met wat lauw water en afsponzen, desnoods een thermoskan gekookt water meenemen en mengen met koud water op stal :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:08

Mizsz_Kitty schreef:
Avalanche81 schreef:

Dan koop je ze waarschijnlijk gewoon nóg ;)

Na een bonte merrie die ALTIJD op haar witte bil ging liggen en nooit op haar voskleurige bil... kocht ik een bruine ruin... om na 2 jaar hem te verkopen en een haflingermerrie met een hele volle staart te kopen... tjah, karakter was toch écht écht écht belangrijker dan de bruine ruin houden vanwege zijn makkelijke kleurtje :+

Nou moet ik zeggen dat vlecht + staartzak mijn leven een stuk makkelijker maken en ik nu toch al zéker een maand geen staart gewassen heb (zonder vlecht + staartzak zéker wekelijks).

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:48

@Skippy01, ik heb ook wel eens gekeken of ik een staartzak kon gebruiken, maar ik las wel dat je die niet om mag laten. Volgens mij omdat dan de staartwortel niet kan "ademen" en dus haren uitvallen of zelfs dat de staart afsterft. Wat voor soort staartzak heb jij?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:52

Mijn bonte is over het algemeen nooit echt heel vies. Ideaal!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:53

AlphaDaemon schreef:
@Skippy01, ik heb ook wel eens gekeken of ik een staartzak kon gebruiken, maar ik las wel dat je die niet om mag laten. Volgens mij omdat dan de staartwortel niet kan "ademen" en dus haren uitvallen of zelfs dat de staart afsterft. Wat voor soort staartzak heb jij?

Staartzak zit er hier vaaaaaak om. Maar ik heb er wel eentje die je door je vlecht 'knoopt' en die dus niet de staartwortel bedekt, alleen het staarthaar. Je maakt dus een losse vlecht, hangt deze in de zak, en haalt de uiteindes van de staartzak door de vlecht en knoopt deze aan elkaar.
Afbeelding

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:11

Vanmiddag gaan hier de manen eraf.. toch wel spannend hoor :+

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:40

Skippy01 schreef:
AlphaDaemon schreef:

Staartzak zit er hier vaaaaaak om. Maar ik heb er wel eentje die je door je vlecht 'knoopt' en die dus niet de staartwortel bedekt, alleen het staarthaar. Je maakt dus een losse vlecht, hangt deze in de zak, en haalt de uiteindes van de staartzak door de vlecht en knoopt deze aan elkaar.
[ [url=m/k4hkFP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet jij toevallig van welke stof deze is? Dat is nog wel eens de moeite waard om bij Lola te proberen namelijk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:45

mirriejj schreef:
Weet jij toevallig van welke stof deze is? Dat is nog wel eens de moeite waard om bij Lola te proberen namelijk.

Ik heb er 3, van 3 soorten materiaal. Die ze hier om heeft is van een soort lycra/ badpakstof. Ze heeft er ook een van suede-achtig materiaal en een een van jerseystof.
Allemaal wel lucht- en vochtdoorlatend dus. Ik zou niet gauw kiezen voor nylon / polyester dat echt waterdicht is: dat gaat denk ik wel broeien.

Die van mij komen allemaal van 'It's me western showkleding'. Zij maakt die van de reststof van de showblouses.
De dikke staart van mijn haflinger past erin, maar ik weet dat sommige koudbloeden extréém dikke staarten hebben, dan moet je wel even doorgeven dat het een bredere dan gebruikelijk moet zijn denk ik.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:10

Hallo, mag ik me ook melden hier?

Ik heb 4 minipaardjes en ga met de oudste (6jr) starten met dressuur menwedstrijden.
Nu moet ik haar manen een beetje fatsoenlijk kunnen vlechten :+

Heb al naald en draad in huis en haar manen netjes geknipt. Nou nog wat uitdunnen.

Ze heeft een brede manenkam, waardoor het hele dikke knotten worden denk ik.. Ik ga oefenen en dan volgt er een foto -:)

Afbeelding

Dit zijn ze alle 4.
Links 2 5 jarige Sem, daarnaast veulen Amy van nu 6 mnd, daarnaast Fleur (merrie in kwestie) en rechts Cookie van 3,5 jr.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:33

Zei ik laatst nog dat ik zo blij was met mijn zwarte, zal kijken of ik straks een foto kan plaatsen. Ik had haar de vorige keer helemaal gewassen.. ze ziet er niet uit.

Kan je bij de pony niet een hengstenvlecht maken in plaats van knotjes? Dan kan je de manen lang houden en gewoon goed uitkammen even natmaken en vlechten.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:18

Sunshinedaan schreef:
Hallo, mag ik me ook melden hier?

Ik heb 4 minipaardjes en ga met de oudste (6jr) starten met dressuur menwedstrijden.
Nu moet ik haar manen een beetje fatsoenlijk kunnen vlechten :+

Heb al naald en draad in huis en haar manen netjes geknipt. Nou nog wat uitdunnen.

Ze heeft een brede manenkam, waardoor het hele dikke knotten worden denk ik.. Ik ga oefenen en dan volgt er een foto -:)

[ [url=m/5nYqgB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn ze alle 4.
Links 2 5 jarige Sem, daarnaast veulen Amy van nu 6 mnd, daarnaast Fleur (merrie in kwestie) en rechts Cookie van 3,5 jr.

ik zou inderdaad ook een vlecht aanraden, dat doe ik ook bij die van mij.

Afbeelding