Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sakvis

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:15

Azmay, kan je niet met de buren afspreken dat het paard bij je mag komen, als ze beestjes vrij is? Wellicht is het dan een goede stok achter de deur. Groene zeep lijkt mij niet effectief. Kan mij wel voorstellen dat die beestjes er niet van houden. Maar ze volledig uitroeien met groene zeep lijkt me niet mogelijk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:18

sakvis schreef:
Azmay, kan je niet met de buren afspreken dat het paard bij je mag komen, als ze beestjes vrij is? Wellicht is het dan een goede stok achter de deur. Groene zeep lijkt mij niet effectief. Kan mij wel voorstellen dat die beestjes er niet van houden. Maar ze volledig uitroeien met groene zeep lijkt me niet mogelijk.

Ze hebben vandaag gewassen maar de stal word pas komende week gedaan dus dat zal bij definitie niet veel doen. Volgens mij dachten ze dat ik wel zou denken dat ze er bij kon na een keertje wassen, pony breekt de stal letterlijk af want ze komen niet buiten. Ga nu vast weer moeten praten als brugman om haar om te praten. Denk dat het een goede is om te zeggen dat ze erbij mag als het paard ernaast een paar dagen niet meer gestampt heeft. Als die nog stampt weet ik zeker dat de andere ook nog niet van de beestjes af is natuurlijk.
Leuk hoor bij je schoonfamilie wonen :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:44

Hier was het vandaag "verweidag".

Lekker genieten op een nieuwe wei vol gras!

De vrouwtjes:
Afbeelding

De mannetjes:
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:48

Ik ga eens googlen naar "mijten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:54

Ik begrijp het niet Azmay; zijn de genoemde buren dan ook familie van jullie? Of is het hun weide, waar dat jij jouw paarden op zet?

Want als dat nu het geval is, is het dan geen optie dat jij gewapend met de juiste bestrijdingsmiddelen, de mijt te lijf gaat bij die paarden? Zodat ze gezamenlijk de wei op kunnen? Want waarom staan de paarden van de buren dan constant op stal? Ik denk dat dit ook al niet goed is voor de weerstand en lage weerstand en je raakt de mijt zeker niet kwijt...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:07

Azmay, die sebacil helpt voor die Tinker die bij mij op stal staat. Zij heeft het niet zo erg zoals jij omschrijft... En mijn merrie is er niet door besmet geraakt ( godzijdank).

Ik ben wel zo brutaal geweest om het zelf aan te pakken... Want sommigen die denken dat alles wat vanzelf komt, ook weer vanzelf gaat..... Nu blijkt dat dit beestje er al jaren last van had...... Ik moet je eerlijk zeggen als ik dat een half jaar geleden geweten had dan had ik haar niet op stal genomen... Het is dat paard en eigenaar verder heel leuk en lief zijn.... Maar anders!

Heerlijke foto Anke... Lekker grassie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:10

Jasses, wat een baaldag vandaag. Vannacht had ik een tintelend gevoel in mijn arm, meestal een voorbode van migraine. De hoofdpijn is me bespaard gebleven, maar ik ben wel het grootste deel van de dag in mijn bed gebleven omdat ik me zo misselijk voelde. Uiteindelijk mezelf toch maar bijeen geraapt zodat ik even kort iets met de paarden kon doen. Terwijl ik mijn halsters en longe aan het opruimen ben, zie ik mijn vriend mijn auto gewoon tegen onze aanhangwagen parkeren. :oo Er zit nu een bluts in mijn koffer en bumper _-:( . Ben om af te koelen, gaan mest scheppen. En toen ik aan mijn avond eten wilde beginnen, zag ik dat het glas van mijn kookplaat gebarsten is. 8)7

Ik had precies beter in mijn bed gebleven vandaag. :evaw:

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:21

Klinkt als vrijdag de 13e...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:25

Wat een pech Sandra. Echt balen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:44

ohjajoh6 schreef:
Ik begrijp het niet Azmay; zijn de genoemde buren dan ook familie van jullie? Of is het hun weide, waar dat jij jouw paarden op zet?

Want als dat nu het geval is, is het dan geen optie dat jij gewapend met de juiste bestrijdingsmiddelen, de mijt te lijf gaat bij die paarden? Zodat ze gezamenlijk de wei op kunnen? Want waarom staan de paarden van de buren dan constant op stal? Ik denk dat dit ook al niet goed is voor de weerstand en lage weerstand en je raakt de mijt zeker niet kwijt...

In principe is de wei voor mij geregeld, ze hebben zelf nog wei voor hun huis waar mijn paarden niet op mogen. Het zijn de paarden van de ouders en het zusje van mijn vriend. Het was de bedoeling dat de paarden van dochter weg zouden gaan en alleen de oudste van zijn moeder zou blijven maar dat gaat voorlopig nog niet door zo te zien. Ik ben niet verplicht hun paard erbij te laten iig.

Dat ze op stal staan is vervelend maar ik bemoei me er al te veel mee dus durf echt niet te vragen waarom ze niet de stal uit komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:54

Pfff sterkte ermee azmay , klinkt als een onmogelijke situatie en ook voor jou Sandra.

Ik ben nog wel even met ze aan het wandelen geweest gelukkig en zit alweer te gapen als een klein kind en dat na een middagdut van 4 uur!! Over laag energielevel gesproken zeg...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:57

Hee Jenn!! Heerlijk inderdaad :D

Bleeeh Sandra :(

Leuke foto's weer!

Onze mesthoop is weer leeg yaay! Helaas is de shet kreupel en ik denk aan een hoefzweer. Zijn hoeven zijn echt slecht. Ga de hoefsmid van Fabster bellen. Mijn oude geeft niet thuis helaas.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:44

Wat is dat toch met die hoefsmeden. De mijne kwam 22 april niet opdagen. En reageerd nu niet meer. De merrie moet nu echt wel. Pffff.

Vandaag lekker gewerkt met Marinka. Het schrikdraad is klaar en de bak glad. De drainage moet nog even wachten.maar het ligt er nu mooi op afschot bij. Dus water loopt al veel beter weg. Dus kon lekker grondwerk met haar gedaan. Ze deed het super goed. Ook nog even balkjes gelopen. Echt top. Nu de regelmaat er weer in zien te krijgen. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:48

Mooie weien Anke :j

Was dat niet de wet van Murphy ofzo dat als iets mis ging alles mis ging? Sterkte ermee Sandra :(:)

Ik ken je probleem ohjajoh..

Hard gewerkt kvulden zo te horen ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 01:02

Als de Tinkers stro in de stal hebben, kan je bezig blijven. In stro zit namelijk mijt....

Gelukkig is de dag voorbij Sandra!

Die singel is echt fijn he. Ik was er ook echt weg van. Als ik hier weer een nieuwe singel aanschaf zoek ik ook weer naar die. Ik heb nu een neopreen met elastiek in het midden, oonder de buik dus. En om de gespen helemaal neopreen wat je met klitteband open en dicht kan doen. Die mag eerst blijven :D
Dikke afknapper vond ik de wintec elastic trouwens. Al hang ik er met mn volle gewicht aan, niks elastic en bovendien nog erg smal ook.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:07

Pfffff, wat een tijd voor de zondag! ;( . Ik ben er nig niet aan toe. Maar vandaag een paardloos dagje. Ga lekker naar de sauna met een vriendin. Dus nu ecen snel de paarden doen en dan op pad.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:44

Heerlijk naar de sauna
Zou slecht weer worden vandaag.

Heb zo clubles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:15

Ben maar al te blij dat gisteren voorbij is, dat Murphy vandaag maar iemand anders gaat lastig vallen!

Fabster, geniet van je sauna, buiten is het vandaag toch maar herfst.

Al hoop ik toch op wat droge momenten. Ik wil vandaag nog eens extra nakijken of Bacardi nu wel zijn buikspieren wil gebruiken. Hij mag normaal niet aan de longe, maar ik gebruik mijn longe wel omdat mijn halstertouw te kort is om hem fatsoenlijk te begeleiden als ik hem wat wil laten stretchen. Gisteren stond mijn hond weeral aan de afsluiting te blaffen, de jaloerse tik, dus besloot Bacardi dat het wel welletjes was. Na een paar ferme bokkesprongen had hij door dat ie plots meer ruimte had, waarop hij dacht: fijn, ik ga hier een paar rondjes draven. _-:( Gelukkig ging hij vrij snel braaf stappen, maar bon, het was wel duidelijk dat hij of zijn rug weg drukte, of zijn buikspieren weeral niet wil gebruiken. Dus meneer maar stop gezet en begonnen met de oefeningen die ik van de osteo/kiné met hem moet doen. Kin naar schouder doet hij braaf, kin naar billen wil hij wel aan beginnen en dan staakt hij, hoofd naar de grond en dan richting achterbenen mag ik zelf doen. Ik vrees dat zijn opgeblazen buik hem in de weg zit. Maandag maak ik een afspraak met de DA en als zij het nodig vindt, maak ik na mijn vakantie een afspraak met de osteo. Enfin, ik bel ze wel voor ik vertrek, maar aangezien ik niemand heb die met Bacardi kan oefenen als ik weg ben, heeft het geen zin dat ze vroeger komt.

Ik heb trouwens de indruk dat hij gisteren ook zijn kont op trok.
Afbeelding
Er zit trouwens een gezwel naast zijn ruggegraat, waarschijnlijk een vetbult net zoals aan zijn koker.

Maar ja, je buikspieren gebruiken met zo'n bolle buik, zal ook niet gemakkelijk zijn.

Afbeelding

Meneer kijkt trouwens zuur omdat hij van mij uit zijn stal moest.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:21

Lijkt me wel wijs om ernaar te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:27

Ik ben voorzichtig blij! Ze staan nu de ochtend van 8 tot 12 op het gras en MiniMe heeft een nieuw graasmasker met kleiner gat, maar het ging ook goed met oude met groter gat. Ik houd het scherp in de gaten (voel meerdere keren per dag naar pulsaties), maar ben erg blij dat ze zo toch op het gras kunnen. Nu nog even op zoek naar een XL versie voor Lona, want die word mij te gevuld al... (Als hier iemand er 1 heeft die niet word gebruikt, houd ik mij uiteraard aanbevolen *D ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:30

Anke schreef:
Lijkt me wel wijs om ernaar te laten kijken.

Ik ga op dit topic heel ons verhaal niet doen, maar er is echt wel veel met dit paard aan de hand. Hij is nu 11 jaar bij mij, was tot 2 zomers geleden kern gezond. En dan een stomme gaskoliek en sindsdien gaat het bergaf. We zijn vorig jaar 5 keer in de kliniek geweest met hem. 2 keer voor onderzoeken, 2 keer voor een ingreep en tussenin voor een check-up waarbij er een biopsie genomen is van zijn grootste gezwel. In februari heb ik samen met mijn DA beslist om geen onderzoeken meer te doen en hij wordt ook niet meer opgenomen, beest is al het geprul aan zijn lichaam beu, maar ik wil wel dat hij comfortabel is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:30

AbbyBlues schreef:
Zo. Ff langs ruiterhuis Brabant ff een lead rope halen. Kom thuis met: nieuwe cap nieuwe broek kinkettingbeschermer, mestboy, vliegenspray, zadeltas.

O ja. De leadropes waren uitverkocht dus we mogen volgende week terug. :+

haha, zo herkenbaar......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:35

Ik heb je topic hierover gedeeltelijk gelezen Sandra en kan alleen maar zeggen dat ik ontzettend veel respect heb voor wat je allemaal voor je paard doet. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:40

ohjajoh6 schreef:
Ik heb je topic hierover gedeeltelijk gelezen Sandra en kan alleen maar zeggen dat ik ontzettend veel respect heb voor wat je allemaal voor je paard doet. _/-\o_

Ik ben al lang blij dat ik het voor hem kan doen en zo lang het leven fijn blijft voor hem, gaan we verder.

Anke, ik vind je opmerking trouwens top +:)+ . Doordat ik alle dagen hem met argusogen na kijk, is er altijd een kans dat ik spoken zie. Als er dan iemand zo'n reactie plaats als jij, dan weet ik tenminste dat ik nog niet helemaal gek geworden ben.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:43

Ach wat sneu SandraVerl.

Oeh ik hoor een dagje sauna voorbij komen. Heerlijk! Geniet ervan.

Het is hier nog droog. Dus ik denk dat ik nu echt mijn bed uit moet. Kan ik nog weer met Marinka aan het werk.

Gisteren avond leek het eindelijk tussen haar en de shet beter te gaan. Ik durfde de nacht nog niet aan dus we proberen het straks weer.