Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:42

Bij mij ligt het nog vers in het geheugen ;)

Maar voor de prijs hoef je het niet eens te laten,valt mij erg mee wat zo'n beugel kost.Weegt niet op tegen dat gebuk iedere keer :P

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:45

Maar loop je nu niet de kans dat ze de auto niet meer in de rijrichting van de weg zetten, maar dwars er voor ??
Dan helpt een ketting of zo'n beugel ook niet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:48

DubbelDun schreef:
Maar loop je nu niet de kans dat ze de auto niet meer in de rijrichting van de weg zetten, maar dwars er voor ??

Laat je hem wegslepen...je mag een oprit niet zomaar blokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:52

DubbelDun schreef:

Ja, daar ben ik ook bang voor. Maar goed, zoals Tinky zegt kan ik hem dan weg laten slepen. Dan is er in ieder geval duidelijk dat het eigen terrein is en op het bordje dat aan de ketting hangt staat ook nog eens "uitrit vrijlaten".

Hoe duidelijk willen ze het hebben?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:57

Voor degene die erg hardleers zijn en de borden,palen,kettingen en andere verzoeken compleet negeren...dan werkt de herinnering via de portemonnee wel }> Weg laten slepen is niet goedkoop.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:08

Wij hebben idd toen we hier net woonden ook een hangslot op het hek gehad om ongewenste bezoekers tegen te houden. Nu is het bordje 'Hier waak ik' voldoende om bijv. oud ijzerboeren aan de voordeur te krijgen ipv op het erf te struinen. Het bleek heel normaal te zijn om het hek open te doen om te kunnen motorcrossen op het land.....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:21

Echt bizar !

Toen hier in de straat er een huis bij kwam en er zand lag voor de fundering, zag ik aan de afdrukken dat het ook mooi was om te longeren. ....
hoe haal je het in je hoofd???? (Om zomaar iemand zijn terrein op te gaan en te gebruiken).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:27

Echt ongelofelijk :oo

Zou echt nooit in mijn hoofd halen...ik mag van 3 buren land/erf gebruiken,alles in overleg en netjes aan de regels houden en vooral de privacy respecteren.
Mensen kunnen zo enorm asociaal zijn...met open mond lees ik verhalen hier terwijl ik zelf ook al het een-en-ander heb meegemaakt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:06

Wij hebben hier ook al de meest bizarre dingen meegemaakt. De vorige eigenaren waren niet zo goed in nee zeggen en mensen denken dat bij ons dus ook alles kan een mag. Nou niet dus!

Wij hebben wel gekozen voor de investering in een hekwerk. Ik zit anders toch niet rustig. Wil graag mijn eigen beesten veilig rond kunnen laten lopen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:17

Mijn oude buurman van 82 belde laatst of hij mijn 3 weken oude trailer mocht lenen om een paard op te halen in groningen. Euh, nou nee hoor.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:16

Hihi, ja, dat is ook wel een hele brutale vraag. Ik heb sowieso een hekel aan lenen van anderen, al helemaal als iets nog heel knap is. Zelfs als degene al vaak gezegd heeft dat het niet uitmaakt en zelf ook spullen terugleent :P

Hier trouwens een mooi aanbod van een oom van mijn vriend! Was al voor een extra trailer aan het rondkijken (in het wedstrijdseizoen is het gebruiken van de trailer lastig afstemmen met mijn zus) dus dat komt mooi uit. Hij gebruikt de trailer zelden en dan kan 'ie hier mooi binnen staan. Superlief dat mijn vriend zo meedenkt :o

Ohw dat voeren aan het hek enzo is echt vreselijk. Dat hadden wij ook bij het land aan de rand van de stad. Gelukkig zat er tussen het hek nog een stuk gras, maar er zijn genoeg brutale mensen die over een hek met een slot en bord met verbod klimmen. Bij mijn ouders ligt het land ver achter het huis aan de N weg, dus geen last van. Ben benieuwd hoe het hier gaat. De dam ligt wel naast het fietspad, maar ik heb het idee dat het hier wel rustig is.

Brrrrrrrr wat is het koud zeg! Ik heb de luiken ook maar dicht gedaan. Gisteren voor het eerst naar de binnenbak gelopen. Was binnen een uurtje weer terug, ideaal! Mijn merrie was superbraaf in het donker met knipperlichtjes aan. In de bak wel erg fris, maar het was ook best druk.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:20

Gisteren weer met andor richting de binnenpiste geweest. Ging al een pak beter dan zaterdag.

Alleen laden in het donker was een ellende.. Nog een relletje gehad met mijn instructrice over het laden.. Sorry hoor maar tot het einde van de klep komen en dan telkens niet verder willen.. Mijn geduld is ook niet eindeloos en als je hem zijn zin geeft sta je er nog een uur te gapen. Ik gaf hem 2 keer een ruk aan zijn halster en boehoe dat mocht echt niet want hij was bang.. Euh!

Daarna touwhalster aan en lang touw rond de voorstang en toen ging ie er fluitend op..

Ik wil hem best even tijd geven omdat laden niet altijd vanzelfsprekend was en dit was weer de eerste keer in het donker. Maar er op betekent wel er op. Punt.
Ik ga niet slaan etc hij wordt er niet ingedreven want de mensen van de landelijke hadden de piste na mij en zagen dat hij er niet op wilde en wilde een handje komen helpen. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt :)

Als je hem met longe etc. er op zet heb je de volgende keer een groot probleem want dan doet ie het niet meer.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:33

Ipsilonka schreef:
Mijn oude buurman van 82 belde laatst of hij mijn 3 weken oude trailer mocht lenen om een paard op te halen in groningen. Euh, nou nee hoor.

Zeker niet verstandig idd.
Verzekering is ook lastig volgens mij, tenminste wanneer de trailer stuk gaat door degene die hem leent.

Hier helpen we mensen ook wel eens met de trailer, (paard of meubelstuk) maar dan rijdt mijn man of mijn vader (is van mij en mijn vader)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:10

Wie heeft de vriezer open laten staan en doe die blower dan ook gelijk uit :brr: :brr: :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:21

Maar wel de hoogtezon aanlaten !!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:22

Echt! Het vriest hier uiteindelijk maar -1 ofzo maar die wind :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:26

Hier was het -5 :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:34

Hier staat geen wind! Ik was er bang voor toen ik net naar buiten ging. Maar het was gewoon windstil!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:35

@Yontheke, je staat dan te tandenknarsen he...
Ga vanmiddag ook maar een oefensessie trailer laden doen. Zucht.....Ik heb merrie vanaf veulen nooit wat naars gebeurd, is ook nooit naar een kliniek gebracht waardoor ze misschien een nare ervaring gehad zou hebben. Gewoon haar ding niet, ziet het nut er niet van in. Ben gewoon te lui om mijn auto voor de trailer te zetten om te oefenen, toch maar doen vannmiddag.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:02

Met deze kou en dan trailer laden oefenen :? :brr:

Zou wel mijn laatste keuze zijn.
Je bent zelf snel koud, hebt minder geduld en bent sneller prikkelbaar.

Hier flinke wind en bere koud, paarden staan onder het afdak te eten, redelijk beschut uit de wind.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:10

Ik ga me straks toch aan een bosritje wagen.. De piste is stijf bevroren en ik wil er toch de stijfheid van de les van gisteren wat uit krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:27

Hoef ik hier niet aan te denken, want buiten is het ook kats bevroren en de paden zijn veel te hobbelig.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:36

Veel meer dan stappen zal er bij mij ook niet inzitten waarschijnlijk.. Al komt de zon er hier wel door.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:29

Wij hebben ondertussen een huisje gevonden. Dus als alles goed gaan kunnen we er binnen enkele maanden in.

We zijn ons al volop aan het informeren over het bouwen van ons stalgebouw, alsook de beste manier van voeren (slowfeeders, loophekken zodat ze in de gang kunnen eten), alsook stalbedekking (matrassen etc), opslag hooi en stro, etc etc.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:33

Waar heb je wat gevonden Kirrr?