Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mukkietje schreef:Citaat:Oh ja en we slaan geen dag over !
Als ik niet kan gaat een stalgenoot met hem aan de slag.....
Hoi Nens,
Wat goed dat je zelf al aangeeft dat je bezig bent naar het beste zoeken voor je paardje. Ik vroeg me alleen af, waarom de eigenaren erbij moeten blijven als de paarden los worden gegooid? Dit neemt dan zeker wel veel tijd in beslag als je daar telkens op moet wachten?
Citaat:Klopt, dat kost veel tijd.
De staleigenaar wil niet dat de paarden zonder toezicht losgegooid worden omdat er nog weleens wat sneuvelt, en de dader ligt dan altijd op het kerkhof zogezegd.
De paddocks zijn namelijk niet afgezet met stroomdraad, maar zijn ook rijbakken (dus gewoon met planken).
Nikass schreef:En dat staat er dan nog los van dat er blijkbaar vanuit gegaan wordt dat je geld hebt om het een en ander aan te leggen. Naast je dure stalgeld elke maand. En het zelf buiten en binnen zetten moet je ook zelf regelen.
Ee nieuwe omslag in je denken heeft weinig zin als jij de enige bent en de andere 99 het probleem totaal niet zien.
Gypsy schreef:Nikass schreef:En dat staat er dan nog los van dat er blijkbaar vanuit gegaan wordt dat je geld hebt om het een en ander aan te leggen. Naast je dure stalgeld elke maand. En het zelf buiten en binnen zetten moet je ook zelf regelen.
Ee nieuwe omslag in je denken heeft weinig zin als jij de enige bent en de andere 99 het probleem totaal niet zien.
E
En daar zit het 'm dus in.
Als je EN in de grote stad wilt wonen, EN een paard wilt houden, zul je domweg diep in de buidel moeten tasten. Ga je dan genoegen nemen met in de winter (bijna) 24/7 op stal omdat je meer niet kunt betalen, komt het er in mijn ogen simpel weg op neer, dat je geen geld hebt voor een paard op een dergelijke locatie.
Dan moet je dus gaan kiezen.
OF, in (hartje) rotterdam wonen, OF een paard houden.
Maar nee, mensen willen altijd maar alles hebben wat hun hartje begeert tegenwoordig. Zelf concessies doen is er niet meer bij. Nee, het paard, die moet het maar lijden...
Gypsy schreef:Nikass schreef:En dat staat er dan nog los van dat er blijkbaar vanuit gegaan wordt dat je geld hebt om het een en ander aan te leggen. Naast je dure stalgeld elke maand. En het zelf buiten en binnen zetten moet je ook zelf regelen.
En daar zit het 'm dus in.
Als je EN in de grote stad wilt wonen, EN een paard wilt houden, zul je domweg diep in de buidel moeten tasten. Ga je dan genoegen nemen met in de winter (bijna) 24/7 op stal omdat je meer niet kunt betalen, komt het er in mijn ogen simpel weg op neer, dat je geen geld hebt voor een paard op een dergelijke locatie.
Dan moet je dus gaan kiezen.
OF, in (hartje) rotterdam wonen, OF een paard houden.
Maar nee, mensen willen altijd maar alles hebben wat hun hartje begeert tegenwoordig. Zelf concessies doen is er niet meer bij. Nee, het paard, die moet het maar lijden...
Gypsy schreef:Tja, het is inderdaad geen leuke conclusie. Dat komt denk ik ook omdat ik het echt, echt niet begrijp. Met de beste wil van de wereld niet.
Het is mij 1 keer voorgekomen dat mijn paard 3 weken lang op stal moest, en slechts acht uur per dag naar buiten kon. Er was een paddock met schuilstal, maar ik kon geen stalgenoot vinden die zijn of haar paard ook dag en nacht buiten wou. Kon er niet van slapen, heb zitten huilen als een klein kind. Even goed nagedacht, en toen op zoek gegaan naar een gezelschapspony. Die is er dus gekomen, en vanaf toen weer lekker buiten.
Dat ik daardoor bijna nooit uit kan gaan, zelden nieuwe kleren koop (en als dat al gebeurd, haal ik ze gewoon bij de hema of zo) dat is dan maar gewoon zo. Maar als ik mijn paardenspul lekker buiten zie scharrelen, geeft dat zo'n geluksgevoel, dat ik er niet eens mee kan zitten dat er voor mijzelf niet zo veel luxe is. Zelfs van het poepscheppen en hooinetten vullen word ik blij.
Nens77 schreef:Nikass schreef:Eh sorry? Mijn paard staat alleen snachts op stal. Wat moet ik precies veranderen?
Denk dat ze mij bedoeld
Gypsy schreef:Is het ook, ontken ik niet.
Maar we vinden ook, dat als je een dier neemt, dat je er goed voor moet zorgen. Dat is ook generaliserend, maar dat heb je nu eenmaal met normen en waarden.