Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:21

Zodat je schone kan pakken als je na het ene paard overstapt op het andere paard (bescherming nat en vies geworden). Maar ook als je weer snelsnel wil en je geen zin hebt om het paar (dat je de vorige dag maar zo van je af hebt gegooid) schoon te maken. :Y)

LOLLYYwood

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:26

Raar dat iedereen zo nonchalant is met 't gerief, bij mij worden ze erna altijd afgewassen met een vochtige doek en worden netjes opgeborgen :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:28

Ik heb de peesbeschermers in een oude wasmand liggen en de strijklappen in een curverbak. Anders paste het niet.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:35

MoniekV schreef:
M_nouska schreef:
Ik heb 1 paar :)) en die hebben een plekje in de kast. Snap niet wat je met meerdere peesbeschermers moet :D

Meerdere paarden, verschillende takken van de sport, verzameltik... :P

De verschillende kleurtjes niet te vergeten :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:46

LOLLYYwood schreef:
Raar dat iedereen zo nonchalant is met 't gerief, bij mij worden ze erna altijd afgewassen met een vochtige doek en worden netjes opgeborgen :+

Meestal maak ik ze ook wel schoon maar als ik 2/3 paarden moet doen, komt dat de volgende dag met een borstel wel :=

Heb voor m'n eigen paard 2 setjes die ik afwisselend gebruik. Bruin en blauwe eskadron flexisoft :)
één paar altijd voor zijn box, en als die vies of in de was zijn pak ik de andere haha

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:51

Mijn peesbeschermers zitten allen in hun eigen doorschijnend doosje. Ze passen er net in, ik heb dan ook wel maar 2 paarden te rijden, die niet altijd hun bescherming aan hoeven (enkel bij springen). Dus in mijn geval wel makkelijk zuiver te houden door als ze echt vies zijn gewoon een dagje te laten drogen en af te borstelen. Volgende dag kunnen ze weer hun doosje in :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:09

LOLLYYwood schreef:

Als je 2 paarden te rijden hebt en alle andere dingen er omheen komt bescherming schoonmaken bij mij op de laatste plaats. En aangezien ik regelmatig in de modder rijd kan ik ze beter laten drogen en daarna het zand er af borstelen dan moeilijk gaan doen met water, en als ze vies zijn pak ik wel andere dus ook geen moet om schoon te maken. :')

Ik heb niks meer aan de box van mijn ruin hangen want ik kon iedere dag alles gaan zoeken en oprapen want hij heeft een opening in de tralies van de deur om naar buiten te kijken en meneer is nogal speels :+

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 01:02

Als mijn peesbescherming onder de modder zit laat ik die drogen en borstel ze af als ze droog zijn en daarna nog eens afvegen met een vochtig babydoekje of ik spoel ze mee af met mijn paard zijn benen en leg ze te drogen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:49

Wat een gigantische zooi heb ik. -O- Ik weet even niet meer waar ik alles moet laten. De zadelkamer is al zo goed als vol en lijkt ook al rommelig, terwijl ik nog niet eens de helft van mijn spullen erin heb.

We zijn nog bezig met een extra kast erin voor opbergruimte en de beveiliging/camera. Maar pfff. Ik moet zoveel mogelijk spullen weggooien of verkopen en de rest moet naar de berging.

Prachtige telefoonfoto's, maar het geeft een idee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil niet weten hoeveel er nu nog buiten de zadelkamer ligt. Het is verschrikkelijk. Ik ben bij 15 singels de tel kwijtgeraakt... Maar ja, ik heb echt 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80 cm in zwarte dressuursingels, waarvan in de meest gangbare maten meerdere stuks, dan nog bruine dressuursingels en veelzijdigheidssingels. En ja, alle maten heb ik in de afgelopen twee jaar nodig gehad. En dan hebben we het alleen nog maar over de singels...

Voortaan stel ik eisen aan de maten van het paard als ze hier op stal komen. :Y)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:53

Ik vind het wel heel mooi nu. :j

Kun je niet meer bakken tegen de wand van de laatste foto zetten? Weet niet wat je nog kwijt moet?

Wat heb je je laarzen trouwens handig opgehangen, zoiets zoek ik ook. Is dit gewoon een kapstokje? Want daar had ik nog niet overna gedacht haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:54

Ja, dat is wel de bedoeling. Moeten nog twee krattenrekken bij. Maar na het drama van dit rek durf ik niet meer. Bij de Karwei zijn ze met twee man een hele middag bezig geweest met speciaal gereedschap om hun eigen rek in elkaar te krijgen. Ik had zelf de moed opgegeven. :P

Het zijn gewoon stokken waar je je laarzen tussen klemt! Alleen zachte laarzen zijn wel veel makkelijker op te hangen dan dressuurlaarzen. Die moet ik een beetje pletten bij de enkel. :+
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 12-02-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:55

Haha Lorette, ik herken het. Heb een zeecontainer met nette kastjes etc op de wei staan, maar thuis ook nog een hele schuur vol.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:57

_Lorette_ schreef:
Ja, dat is wel de bedoeling. Moeten nog twee krattenrekken bij. Maar na het drama van dit rek durf ik niet meer. Bij de Karwei zijn ze met twee man een hele middag bezig geweest met speciaal gereedschap om hun eigen rek in elkaar te krijgen. Ik had zelf de moed opgegeven. :P

Het zijn gewoon stokken waar je je laarzen tussen klemt! Alleen zachte laarzen zijn wel veel makkelijker op te hangen dan dressuurlaarzen. Die moet ik een beetje pletten bij de enkel. :+

Dat is drama inderdaad.. Niet ergens anders zoiets te verkrijgen?

Eens even kijken hoe en of we dat in de kast in elkaar kunnen flansen, of dat een stuk uit de houten planken zagen een betere optie is. :j

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:00

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:21

Wat heb jij het mooi voor elkaar zeg!! vooral die hoofdstelhangers vind ik errug gaaf <3 :~

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:59

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:46

Wauw Lorette, ben echt jaloers op jou zadelkamer! :oo

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:49

Hij is inderdaad echt gaaf !!!!!!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 05:28

Lekker ruim Lorette, wauw! Zal menig bokker jaloers op zijn. :))

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:51

Met minder of in elk geval vaste paarden zou ik met een kleinere ruimte ook wel uitkomen. De spullen van mijn eigen paarden vallen namelijk wel mee. Maar een poosje geleden stonden hier nog twee extra full paarden en volgende week heb ik er twee met maat pony. Dan is het handig als je wat hebt liggen waar die pony's/paarden in passen, maar daardoor krijg je wel erg veel spullen.

In elk geval bedankt voor het meedenken! Dat ophangding voor grepen lijkt mij handig, maar ik vraag mij af of die pinnen op de goede breedte zitten voor de singelgespen…. Die officiële singelophangdingen zijn niets voor mij, want als ik eerst alles eraf moet halen voor de achterste singel en dan alles er weer op moet hangen, dan weet ik zeker dat de singels binnen de kortste keren overal liggen, maar niet op de goede plek. :o

Vanavond de beenbescherming wassen en sorteren in het krattenrek. Ik weet nu al dat het niet gaat passen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:20

Mijn beenbeschermens liggen ook gewoon of in een emmer, of op de grond of boven op het schap...
Maar nooit in de zadelkamer, altijd in de wasplaats.

Ik heb een zadelkamer op stal, maar daar ligt bijna niets wegens nogal vochtig. Ik heb dus de halve kelder ingepalmd (kelder met vooraan garage voor 2 wagens, dus met een schuine inrit) voor dekens, hoofdstellen, zadels, ...
Ik rij elke keer met een kar met een zadel en 3 hoofdstellen van de kelder naar de stal (50m over klinkers), is mss een extra last maar m'n tuig blijft wel super in conditie nu... nooit vochtig.

Voor dingen te drogen heb ik 3 touwen gespannen van muur tot muur. Kunnen 2 dekens naast elkaar per touw, dus ruimte genoeg.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:55

Ik heb nog geen wasplaats, dus bij mij moet het wel naar de zadelkamer. Poetsspullen helaas ook... Terwijl het echt handiger is om bij een wasplaats te houden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:17

Jep, poetsspullen liggen op een schap in de wasplaats, samen met wat bandages, transportbeschermers op een schap daarboven...
Overal wat dus, handige aan paarden aan huis :D

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:47

Voor de mensen met een stalen zadelkast: hoe hebben jullie je zadel- en hoofdstelsteunen opgehangen? Gewoon gaten geboord door de kast heen?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:04

Ik heb idd. gaten geboord in het metaal en met boutjes met moer vast gezet.
Gaat heel makkelijk,je boort er zo doorheen.Wel met een ijzerboortje natuurlijk.