Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:46

Lastige keuze superpony, uit mijn ervaring “moet” je gelijk een thuis gevoel hebben en een heel goed gevoel hebben bij een bezichtiging. Dat je zelfs de minpunten bijna niet meer (wilt) zien. Wij hebben vooraf in het dorp een aantal keer gegeten en met mensen gesproken. Eigenlijk wilde we er gewoon heel graag zijn. Voelde meteen goed. Hele complete eisen lijstjes even aan de kant leggen en voelen.
Een huis kun je verbouwen naar je wensen maar het plekje kun je niet veranderen. Wij hebben voor ons gevoel echt een heerlijk plekje gekocht en ons huis is verre van perfect maar nog geen dag spijt gehad.
Als je twijfelt zou ik het niet doen.

Hier is de esdoorn er al uit.

Afbeelding

Volgende week gaan we voor nieuwe bomen kijken, de perenbomen zijn er ook uit gegaan, deed wel even auw! Maar we hadden overal wespen nesten zitten...

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 07:58

Lastig superpony ik persoonlijk geef helemaal niks om m’n omgeving. Ben zelfs nog nooit het dorp in geweest en we hebben sinds december de sleutel :+ kun je niet beter teruggaan naar een plek waar je het naar je zin had? Een nieuwe plek is altijd een risico lijkt mij.

Mentjuh, lekker vlot gedaan! Ik ben zelf blij met onze zwarte Elsen maar ik wil ook nog berk, wilg en hazelaar. Die zijn ook niet giftig.
Jammer van de peren. Ik laat gewoon wat hangen voor de wespen en tot nu toe blijven ze weg uit de tuin.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:22

Lastig superpony, en (helaas) herken ik je dilemma’s. Selka gaf aan of het geen optie is om terug te gaan naar een plek waar je het fijn had, ik vind dat wel een goede eigenlijk. Ik zou best graag terug gaan naar mijn geboortedorp maar...de huizen zijn daar megaduur en de paarden aan huis is daar geen optie. Toch mis ik hier wel eens gezelligheid en soms vrasg ik me af of de voordelen nog wel tegen de nadelen opwegen. Ik leef soms zo’n beetje in de auto qua kinderen halen en brengen en werken enzo

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:27

Hier ook veel gezoem om de appel en peren bomen, wespen maar ook veel hoornaars. We zetten maar gewoon vallen en hopen dat er wat overblijft voor ons :+

Huizen kijken blijft lastig. Wij hebben de afgelopen tijd ook veel gezien maar bij ons ging het vooral om het bedrijf wat er bij zit, huis was iets minder belangrijk, als een huis grofweg wel bevalt is het altijd aan te passen zodat het wel naar je eigen smaak is.
Minpunten zien is naar mijn idee juist erg belangrijk, zoek ernaar desnoods. Liever van tevoren weten dan achteraf als je het huis al gekocht hebt.
Sommige zaken zijn aan te passen maar niet alles.

Wij zijn niet zo erg honkvast, toch best makkelijk ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:28

Grappig dat sommigen dus echt een thuis gevoel aan een plek hangen. Voor mij is thuis daar waar mijn gezin woont. Al het andere is slechts verpakking waarbij ik uiteraard echt wel voorkeuren heb maar die zijn veel minder leidend dan de mensen waar ik van hou om me heen hebben.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:08

Ik kan mij overal thuis voelen, als mijn vriend en beestjes er ook maar zijn.. Nou moet ik zeggen dat ik ook wel redelijk op mezelf ben, contact met buren vind ik niet zo interessant. Maar als ik dit zie, word ik wel heel blij:

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:15

Oh dat is echt een sprookje om te zien.

Wij zijn heel Drenthe door geweest voor huizen en zijn in hetzelfde dorp uitgekomen. Huis en plek hadden alles. Mijn ouders wonen in de buurt en met dit huis realiseer ik me wel hoe fijn het is om hun in de buurt te hebben, net als mijn broertjes en vrienden. We gebruiken elkaars hulp en spullen toch best veel, ook omdat het kan. De buren heb ik prima
Contact mee en mensen in dit dorp zijn op straat sowieso vriendelijk. Verder dan een praatje en een kop koffie met een van de buren komen wij ook niet maar dat hoeft voor ons ook niet.

Ik snap wel dat je een bepaald gevoel wil
Hebben. Je ergens niet op je plek voelen is vervelend.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:29

Ik kan in principe ook overal wel wonen zolang het enigzins in de buurt is van familie en vrienden.
Het huis wat mijn man graag wilde hebben was dik een uur rijden van werk, vrienden en familie.
Huis was mooi,prijs was nog mooier, 2.5ha grond erbij maar die afstand vond ik niks.
Als ik nu eens zit met oppas dan kan ik gewoon mn moeder bellen.
Onze buren zijn schatten, zo ongeveer de enige Duitsers in de deze straat, de rest is Nederlands :')
Als er wat is kunnen we van ze op aan en zij ook van ons.
Afgelopen zondag dagje pretpark, hebben ze tussen de middag de honden voor ons uitgelaten.
Toen we om 7u nog niet terug waren , hebben ze uit zichzelf de honden nogmaals uitgelaten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:15

Ben inmiddels toch begonnen met een track om de wei _O-
Alles uitgemeten met touwtje over de grond, 1 paal in de grond. Begint t keihard te regen.
Fijn weer haha.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:41

Haha, regen komt net op de momenten dat het niet uit komt!

Hier vandaag lekker veel regen gevallen maar dat was ook echt hard nodig. De bak was kurkdroog en een hoop vaste planten in de tuin hadden ondertussen ondanks af en toe kraanwater of sproeien de geest gegeven...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:21

Ik heb een lui dagje, hier is afgelopen 24 uur zo’n 20mm gevallen. Is indd wel even lekker voor alles

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:10

Hèhè, eindelijk bijgelezen :D

Claudia, wat fijn zulke buren. Die hadden wij ook en gelukkig wonen we nog steeds in de buurt,dus we helpen elkaar met de honden even uitlaten als het nodig is.

Hier inmiddels ook al wat regen gehad, maar nog lang niet genoeg.
De balen uit NL zijn inmiddels aangekomen en wat een mooi hooi/voordroog is het! Helemaal blij *\o/*

Gisteren was mijn oudje (ruin,engels volbloed) niet helemaal in vorm. Eerst nog wat koortsig en niet echt willen eten, dus vanaf gisternacht staan ze weer binnen 's nachts. Lijkt nu weer beter te gaan, hij staat wel veel op rust/te suffen in de wei maar is verder wel alert. Koorts was gisteren al vrij rap weer gezakt.

Hoe is het met de poes Lynn(als ik me goed herrinner?) Hopelijk eet ze nu weer en voelt ze zich wat beter.

Ik zie ook een aantal pups voorbij komen,leuk! Wij hebben sinds een maand een pup en ik was even vergeten hoeveel werk het eigenlijk was,vooral de 1e 2 dagen was even heftig omdat ze zo fel op eten was. Ze heeft ook serieus in m'n arm gehangen :( .Inmiddels gaat het hartstikke goed en groeit ze als kool ( veel te snel) al is ze wel een beetje eigenwijs :')

Heb mooie huizen en volgens mij ook stallen voorbij zien komen.
Succes met zoeken superpony. Je moet idd naar een huis gaan kijken om de sfeer te proeven.

Wij gaan maandag bijv naar een blokkendoos kijken _O- , maar er zit 1,5 ha bij en huis is goed onderhouden en dat is wel eens anders hier. En de prijs is leuk :o
Even kijken of ik een link kan plaatsen :
https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =126657035

En anders krijg je zoiets,qua opknapper :
https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =123285817

moet je maar net zin hebben :\

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:12

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben Amsterdammer, dus terug gaan is geen optie voor ons. Daarna in Almere opgegroeid en dat is qua paarden ook totaal geen optie.
Daarna hebben we 3 jaar in Drenthe gewoond, gehuurd om iets te zoeken voor de paarden aan huis. Helaas kwam er wat tussen en zijn we hier gaan wonen, waar in de tussentijd mijn familie was gaan wonen.

Onze zoon is 21 en blijft hier. Wij vinden het hier niet zo fijn wonen en qua budget ook niet haalbaar meer ( vanwege de enorme prijsstijgingen ) om paarden aan huis te gaan houden.
Normaal zou ik ook zeggen; waar mn zoon, man en familie is, zijn we thuis. Maar dat gaat helaas niet meer helemaal op.
Ook blijft onze zoon NU hier, maar hij weet nog niet wat hij na zijn studie wil doen. Misschien wil hij een paar jaar naar een stad.

Op dit moment zoeken we inderdaad ene huis wat bij onze wensen past, maar ga je er puur voor een huis wonen. Als we vrij wonen, maakt het dorp me op zich niet zo uit, als de voorzieningen er maar zijn op enige afstand.

Iets dichterbij is er wel wat, maar zijn de kavels kleiner en is soms de ligging qua buitenrijden bijv niet ideaal. Ergens moet je dan gaan toegeven als je budget te laag is voor de plek. Huis zelf maakt me niet zo heel veel uit. Als het maar niet instort en ik heb liever geen zin in mega grote verbouwingen als we er snel in moeten, maar goed, dat is wel op te lossen.

Mijn man kan overal wonen, maar wil ook liever in de buurt van onze zoon blijven. Hoewel we dus niet weten of hij uiteindelijk ook hier blijft.
We overwegen om te kijken of er iets te huur is voorlopig. Dan kunnen we iig dit goed verkopen :)

Er is vannacht erg veel regen gevallen en vandaag af en aan.

In de tuin heb ik precies 5 planten die kapot lijken te zijn door de droogte, maar twijfel of die na de winter weer in bloei zouden komen. Soms zijn planten best sterk, maar moet je het tijd geven.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:47

Afbeelding

Deze gaat het niet meer doen denk ik :p

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:50

Ziet er niet heel levendig meer uit

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:58

Noordje, hele andere huizen dan hier in NL maar ik denk dat de natuur een heel stuk mooier is...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:05

Die blokkendoos vind ik vN binnen wel mooi. Die andere heeft zo vanaf de foto’s ook wel charme

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:13

Noordje, die tweede vind ik echt veel mooier, karakteristieker. Maar er moet wel wat aan gedaan worden idd en die keuken en badkamer vind ik spuuglelijk :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:28

Zit er niet gewoon buxusmot in die buxus???
Ik heb er ook 1 die zo geel is terwijl de rest groen is.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:32

2e huis heeft wel meer charme en uitstraling maar ook een berg werk idd!

Die struik ziet er wel dood uit ja :D

@mentjuh, dat heb je vlot geregeld!

Hier heeft het zowat de hele dag geregend en goed ook. Heerlijk voor de tuin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:25

Wat een heerlijk weer vandaag!!! 17 graden, lekker wat wind, dikke buien en af en toe een zonnetje {:} . Echt van mij mag het de hele zomer zo zijn. Hier sinds gisteren een kleine 40 mm water gekregen.

Heb ook echt weer zin om iets te doen, zonder dat het klamme zweet van mijn lijf druipt.

Het nieuwe zand werkt goed +:)+ , er moet nog wel een wagen bij want aan 1 kant van mijn bak was het nog vrij nat. De rest was echt superdroog, terwijl de eerste 25 mm in vrij korte tijd was gevallen. Heb de loonwerker al gebeld, waarschijnlijk eind volgende week nog een wagen stierenzand.

De buxus is overleden ;( en dat terwijl hij een hekel heeft aan natte voeten.....
Leuke huizen noordje! Voor beide is wel wat te zeggen, maar als ik zou moeten kiezen dan werd het de blokkendoos. Ik ben intussen wel een beetje uitgeklust en opgeknapt.

Hond gaat nog steeds goed, alleen heeft hij nu bedacht dat hij als een malle aan het kaalgeschoren plekje waar het infuus heeft gezeten moet likken :roll: :roll: :roll: . Ik heb een soort flexwrap gekocht met een vies smaakje eraan, maar dat maakt hem dus helemaal niets uit. Hopelijk is zijn vacht snel weer aangegroeid en stopt hij met likken voordat het een hotspot wordt. Voor het wandelen doe ik er nu een beetje propoliszalf van Antheman op zodat het minimaal een klein uur per wandeling de tijd heeft om wat minder "vurig" te worden.

Ah superpony, ik ben ook in Amsterdam geboren.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:40

Sorry iedereen, ik ben echt totaal niet bij (Ik lees morgen bij :* ) :+ maar wou wel even onze nieuwe pup showen <3 We hebben bij elkaar 10,5 uur in de auto gezeten, maar ze is het dubbel en dwars waard. Het is dus een halfzusje van Lucy, het hondje wat wij al hadden. Ik verwacht wel dat ze groter zal worden dan Lucy, want haar poten zijn nu al bijna groter dan die van Lucy en ze is veel groter dan Lucy op dezelfde leeftijd :')

Meet Lotje! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoonlief was samen met Lotje in slaap gevallen in de auto <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:41

Och wat een gaaf stel <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:47