Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:03

Zo. Ff langs ruiterhuis Brabant ff een lead rope halen. Kom thuis met: nieuwe cap nieuwe broek kinkettingbeschermer, mestboy, vliegenspray, zadeltas.

O ja. De leadropes waren uitverkocht dus we mogen volgende week terug. :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:05

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:19

Bezoek aan zulke winkels is de doodsteek voor mijn portemonnee.... Haha... Ik ken dat.wil nog geen 20 euro uitgeven aan een spijkerbroek.... Maar daar lijk ik elke zin voor realiteit te verliezen!

Solleke, ik heb een loopstal.... Maar ik weet niet of je dat bedoelt? Als je wil post ik wel ff een foto.
Speciaal op maat laten maken voor ijscos

Ik heb vanmorgen heerlijk gelest... Mijn meisie ging super! Volgens mijn juffie heeft ze enorm veel vrijheid in de schouders gekregen.... Waardoor de draf en tolt weer verbeterd was.... Helemaal hieperdepiepstemming!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:23

Heb net gefiets met Caj. Ging super goed. Ik wou de ronde van 13 km, maar had zelf geen zin meer. Dus het is 7 geworden. Maar eindelijk weer eens een lekkere snelheid er in. Ben blij. Nu even voeren.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:48

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:29

Afbeelding

Solleke, ik postte ooit deze foto. Het ging toen om de quad met zelf-leegkiepende aanhanger, maar de schuilstal erachter is ook wel leuk. Onderkant is gepotdekselde planken aan de buitenkant en triplex of multiplex oid aan de binnenkant. De bovenkant is windbreekgaas.
Achter de schimmel zit een plek waar hooinetten hangen. Nou hou ik niet zo van hangende hooinetten (i.v.m. kantelen hoofd), maar het systeem dat paarden er aan beide kanten bij kunnen, is dan wel weer leuk. Nadeel aan deze schuilstal vond ik de geringe breedte. Voorin en achterin zitten openingen, maar als er in een van die twee openingen een dominant paard staat, kan een lager-in-rang-paard in het midden worden ingesloten als de andere opening door een dominanter paard wordt afgesloten.

Edit: ik zie op m'n computer dat ik nog meer foto's heb van deze stal. Roep maar als je die ook wil zien.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 21-05-16 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:31

Afbeelding

Afbeelding

Solleke
Loopstal... Ze kunnen 24/7 erin en eruit... Met schuifbare tussenwand... Voor als er eens iets is....en je een paard apart moeten houden. Ik heb ook gewoon een deur om ze allebei op te sluiten en een deur voor de stal met de tussenwand. Bedafstallenbouw.nl.
Alles is van kunststof.. Behalve het frame uiteraard.... Achter de laatste wand heb ik nog een wand.... Dat is mijn poetsplaats
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 21-05-16 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:32

Iemand was me voor :Y) Maar dit is de binnenkant van bovenstaande schuilstal die Hilary plaatste
Afbeelding
Krijg het plaatje helaas niet echt kleiner

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:37

Heel herkenbaar AB :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 16:34

Ooh zo'n loopstal is echt fijn!

Ik kom nooit in de ruitersportzaak eigenlijk, koop bijna alles online of koopjesjagen op fb :))
Momenteel op jacht naar een singel, stijgbeugels en zadeltassen. Heb geen haast gelukkig.

Mijn oudste is vandaag 7 jaar geworden. Moesten we even vieren natuurlijk, althans, dat vond ik :+

Afbeelding

Feestbeest Y)(^)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En guppie mocht ook mee doen natuurlijk

Afbeelding

Shelber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:35

Heel erg gaaf gedaan :o Die vlechtjes staan er ook echt suuuper goed bij zeg!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:36

Hahaha, leuk Caily! Y)(^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:10

Ik ben keihard in slaap gevallen. :oo Heb gewoon 4 uur liggen te ronken en ik voel mijzelf helemaal niets beter, baal echt een beetje, had vandaag even grote willen longeren en stuk wandelen met beide, maar ik zit nog bij te komen...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:11

Dan heb je t nodig gehad lieverd. :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:18

Hmmpf, heb anders nog steeds knalkoppijn...

Maar lief gezegd, andere lieverd! :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:03

Bekend Claudia...te lang en te diep geslapen,alsof je overreden bent door een truck...wazig,misselijk,ga zo maar door :P :(:)

Caily...leuk die blonnen :D kleurig geheel :j
Ik kom ook niet vaak ik ruitersportzaak hoor...vorig jaar om de bum-scratchers te halen en die waren het goedkoopst bij Divosa...net als de lichtgewicht mestvork.
Heb braaf een rondje door de zaak gelopen maar is niets voor mij...al dat geneuzel,rotzooi zat.Zadelkamer puilt uit :o

Ik heb trouwens nog diverse singels en beugels,stuur maar pb als je meer info wilt :)

Loopstal vind ik heerlijk,net als de ponypoort...fijne plek om uit de wind te staan...uit de regen of voor vliegverkeer.Voer blijft lekker droog en kan op meerdere plekken hooi hangen voor een volgende voerbeurt.Hoeft alleen draadje weggehaald te worden :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:51

Ojee de buren willen hun twee jarige bij die van mij in de wei zetten. Vind ik op zich helemaal niet erg hoor want dan heeft Diva wat te spelen. Het probleem is dus dat ze mijt (en misschien ook luis) heeft. Ze zijn nu met groene zeep aan het wassen maar ik betwijfel of dat gaat helpen gezien ze er al jaren mee bezig zijn -O-

Maar mijn vriend heeft vandaag heerlijk geholpen met het uitmesten van de wei dus dat was wel fijn. Ik ben zelf niet veel waard, lig eigenlijk de hele dag op bed, dus ik hoop heel erg dat ze snel bellen voor een afspraak van het ziekenhuis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:55

Nou, mijt haal je niet weg met groene zeep. Erik Laarakker zei ooit tegen mij (en let wel, hij is dus homeopaat): mijt miet je keihard chemisch bestrijden! _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:55

@hilary: wat een super mooi schuilstal. Die zou ik ook wel willen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:56

@Azmay : wat let je om als ze eenmaal op de wei staan (liefst uit het zicht van de buren) er een spuitbus anti-mijt tegen aan te spuiten 8-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:00

DubbelDun schreef:

@Azmay : wat let je om als ze eenmaal op de wei staan (liefst uit het zicht van de buren) er een spuitbus anti-mijt tegen aan te spuiten 8-)

Maar dan zijn die van mij ook al besmet en ze blijft in de nacht naar stal gaan denk ik dus dan kom ik er nooit vanaf -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:01

Dan spuit je die van jou eerst in, dan springen ze niet over...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:05

DubbelDun schreef:
Dan spuit je die van jou eerst in, dan springen ze niet over...

Maar dan blijft de Tinker ze mee nemen vanuit de stal natuurlijk, niet dan?
Ze heeft nu enorme kale plekken op haar wangen en schuurt haar manen en hoofd kapot. Haar benen heb ik niet bekeken maar haar oma trapt zichzelf continu en die staat ernaast met open contact.

Ik wil het graag beter maken voor de beestjes en de buren helpen maar niet ten koste van mijn eigen schatten natuurlijk..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:08

Wat een leuke foto's Caily!

Balen claudia dat je slapie niet geholpen heeft.

Over singels gesproken. Heeft er toevallig iemand FRA western super singels liggen waar ze vanaf willen? Heb er 1 van Caily gekocht en die bevalt heel goed. Dus wil ik er nog 1 voor mijn andere haf.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:09

Heb er geen foto van kunnen maken (iets met een iPhone en vol geheugen) maar vanmiddag lagen ze hier als een echte hechte kudde met z'n allen te dutten in de zon.

4 paarden aan onze kant van het draadje, en 20 koeien strak tegen de andere kant van het draadje :D
Zag er heel gezellig uit, en van een afstand lijkt het soms net of ze bij elkaar staan ;)

Schuilstal is hier project nummer zoveel :x zo veel te doen en zo weinig tijd :P

Middag dutje heb ik niet zo veel last van eigenlijk, wel lastig uit bed komen in de ochtend. Ben dan eerst om 6 uur wakker ofzo, en dan net voor 8 uur (mooie tijd om uit bed te komen vind ik) van ik weer in slaap |o