Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:46

Vriendin van mij rijdt er vaak vier per dag, snap ook niet waar ze de tijd en energie vandaan haalt!

biscaya: sterkte, maar wel fijn dat het rustig is gegaan :(:)

Fabster: leuke combinatie van paarden heb je staan dan :D

Mijn ijslanderdame is toegekomen :D foto's staan op de laatste pagina van mijn topic in onderschrift. Na een uur waren alle paarden zo rustig dat we ze bij elkaar gelaten hebben, dit ging heel rustig en goed. Hopelijk vermoorden ze elkaar vannacht niet :P

Mijn ruin zijn oogjes vielen er wel bijna uit hoor, stomverbaasd om ineens een dame op de wei te hebben _O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:47

Even denken: mijn volgorde was welsh (manegepony met humor :D), shetlander (van de buurman, ook met humor), welsh, new foresters (meerdere, heb een tijd voor een fokker gereden), C-pony van onbekende afkomst, pools paard (a la kwpn), nrps pony (dat was écht mijn vriendje!), fries, haflinger (geen standaard haf, meer een kleine lichte race uitvoering :D), Walter (kruising arabier x kwpn), haflinger (standaard haf, niet mijn ding), kwpn'ers, NRPS paard, pony met veel arabisch bloed, volbloed arabier, quarter.
Op de een of ander manier heb ik toch wel iets met de bloedpaardjes geloof ik. Dat kwam ook omdat ik nooit een eigen paard/pony had, maar wel goed kon zitten en niet bang was. Dus ik reed het jonge spul en de beestjes waar anderen vanaf vielen en vervolgens bang werden. Zo is het eigenlijk vanaf het begin gegaan, zelfs die pony op de manege kwam ik als 10-jarige al op omdat een ander meisje graag wilde ruilen omdat ze bang geworden was. Zo lopen die dingen soms he?
Walter is mijn eigen persoonlijke uitdaging. Toen hij 2 was heeft hij me al een tand uit de mond getrapt, inmiddels is hij 12 en kan ik bijna met hem lezen en schrijven :') Bijna is precies goed, want anders is het vast niet spannend genoeg meer voor mij :')
Ik heb zoveel van dat rare beest geleerd....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:48

Fabster schreef:
Hoe doen jullie 2 paarden tegelijk dan?

Op eentje rijden en de ander als handpaard/-pony mee. Of twee mee uit wandelen nemen. Of twee (of vier) tegelijk rondslingeren in het weiland. Maar dat laatste is meer in het kader van de "whieieieieie's" er even uitlopen :D
Laatst bijgewerkt door Hilary op 28-12-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:48

meggiemeg schreef:
kristelhans schreef:
Hoe is het eigenlijk met de vuurwerk buren? Weet niet meer wie daar last van had maar was wel een gedoetje toch?

Dat was bij mij, op het moment heerlijk rustig, zou bijna denken dat ze op vakantie zijn maar dat is niet zo. Vandaag heeft de wijkagente nog gebeld om te horen hoe het gaat, ze rijden wat vaker rond dan gewoon, dat was me al opgevallen.

.

Beter! Nog even volhouden en dan is het nieuwjaar! Ik duim voor je dat het nog even rustig blijft. :j

Hier gaan de fjordsels staan koekeloeren naar de 20 carbidbussen bij de buren. Bij de eerste houden ze heeeel even op met kauwen.. :') En dan weer door. Hahaha! Ik doe niks anders dan anders behalve even checken en extra hooi geven maar dat is meer zodat ik ook kan uitslapen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:57

Ik ben de afgelopen jaren al zo vaak verhuisd, dat ik zo ongeveer elk oud en nieuw in een andere provincie doorbreng... :o Dus het is elk jaar weer even aankijken wat er gebeurt in de omgeving.

En ik kom van de buitenrand van Den Haag vandaan (paarden stonden daar) En daar was het wel zo vreselijk erg, met de hoeveelheid harde bommen, vreugdevuren en weet ik wat niet allemaal, dat je niet eens meer op de weg kon rijden met je auto, van de rook ontwikkeling.

Ik wen er in ieder geval nooit aan en dat is dus het grote probleem, want als de vrouw in haar broek poept bij elke harde knal, hoe moet ik mijn meiden er dan van overtuigen dat er letterlijk geen donder aan de hand is? :x :Y)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:59

ohjajoh6 schreef:
want als de vrouw in haar broek poept bij elke harde knal, :x :Y)

Hahaha! :') Leuk geschreven!

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:05

Vriendinnetje (die van de Shet) kan ook niet goed tegen de knallen; aan mij dus de taak om ons op Oud- en Nieuwjaarsdag overal veilig heen te chauffeuren :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:12

Hilary schreef:
Fabster schreef:
Hoe doen jullie 2 paarden tegelijk dan?

Op eentje rijden en de ander als handpaard/-pony mee. Of twee mee uit wandelen nemen. Of twee (of vier) tegelijk rondslingeren in het weiland. Maar dat laatste is meer in het kader van de "whieieieieie's" er even uitlopen :D

De B pony wil ik inderdaad meenemen als handpony. Die kan wel wat extra beweging gebruiken. Ik zou dat ook wel willen met mijn Barock Pinto. Maar die vernaggelt echt mijn rug en schouder. Heb t al een paar x geprobeerd. Maar dat was geen succes. En mijn merrie is ook niet makkelijk. Die trapt. Ben bang dat het dan bij 1 tegelijk blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:28

Ik deed dat vroeger nog wel eens; Ging ik op grote zitten en nam ik shet mee aan het touw en halster.
En hoe achterlijk mijn grote kan doen in haar uppie, zet die dus geen stap verkeerd als ik die kleine erbij heb.
Maar kleine had het dus al heel snel door, dat als ze op der rem ging voor een pluk gras, ik los moest laten (heb haar 1x aan het zadel vastgemaakt, maar toen presteerde ze het om grote bijna om te trekken, 1,75 hoog en 700 kg! was echt bizar, dus dat deed ik ook maar niet meer) en ik dus van grote af moet om haar weer te pakken te krijgen. En ik dus niet meer op grote kom zonder opstapje... }> gebroed is het... <3

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:44

Goedemorgen! Foto vanuit de achterdeur.. Paarden stonden te vreten en wilden hun koppen niet omhoog doen en even leuk lachen naar het vogeltje..

Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:03

Hier waren ook van die mooie luchten! Ze verwachten volgende week vorst.. Ik hoop dat mijn paddock voor die tijd wat opgedroogd is

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:04

Oh wauw wat mooi die kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:09

Prachtig zeg!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:14

Die 1 a 2 graden nachtvorst zullen we ook geen Elfstedentocht mee 'winnen' :D

Mooie foto, je moet goed zoeken waar de paarden staan.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:16

DubbelDun schreef:
Die 1 a 2 graden nachtvorst zullen we ook geen Elfstedentocht mee 'winnen' :D

Mooie foto, je moet goed zoeken waar de paarden staan.

Als t daar dan maar bij blijft!!!!
Hier vanmorgen vroeg ( half 7) de rendac op bezoek..Geen opknapper wel fijn dat t achter de rug is!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:21

Dat is lekker Biscaya als het achter de rug is.
Kristelhans ik kan er geen paard op ontdekken op de foto :D maar wel een mooie rode lucht,die hadden wij hier vanmorgen ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:21

Dat is ook iets wat ik niet hoef te zien als het ooit zover komt...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:27

Wat vervelend biscaya. Maar gelukkig is het paard wel vredig gegaan.

Toen ik Amaro heb laten inslapen, kwam Rendac hem uiteraard ook de volgende dag ophalen en die kwamen natuurlijk net aangereden toen ik mijn 10 minuten stond te voeren aan stal..
Ik heb nog gekeken toen ze het zeil van hem afhaalde zodat ik hem nog 1 keer kon zien en ben toen binnen gaan staan om het takelen niet te moeten aanzien. De bonk van het in de bak vallen heb ik nog wel gehoord. Heb er geen spijt van dat ik dat gezien/gehoord heb. Voor mij was het zo echt rond omdat ik echt wist hoe en om hoe laat ze hem zijn komen halen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:32

Mooi hier ook regelmatig van die luchten zowel in de ochtend als avond.
Ik ga zo het stroomdraad maar eens langs lopen, zag dat er wat isolatoren niet goed meer zijn.
Kan ik meteen het draad ook weer even strak trekken.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:53

DubbelDun schreef:
Dat is ook iets wat ik niet hoef te zien als het ooit zover komt...

Tja ik zit er ook nooit op te wachten..Maar wil perse zien dat t netjes gebeurt dus ja dan er maar bij zijn..Geen gebonk. .keurig neergelegd..meelevende man ook..Hij zei nog dit moet je niet te vaak hebben! Hoop zo dat 2016 leuke dingen gaat brengen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:55

Hier is de paddock echt heel mooi droog. Dus van mij mag het gaan vriezen.

Prachtige luchten! Eas hier vanmorgen ook. Ben meteen met de pony gaan fietsen. Heerlijk.

Ik heb inmiddels 2 x een pony door Rendac moeten laten ophalen. Ik hoef dat ook niet te zien. Heb 1 keer gekeken naar het takelen bij een koe van de buurman. Dat vond ik informatie genoeg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:06

Hier is de paddock ook mooi droog, maar helaas gaat het waarschijnlijk voor het vriezen eerst weer regenen... ;(

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:18

Neee!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:26

Ik had gehoopt op 2 silhouethoofden tegen de zonsopgang. :') Helaas. Wel heerlijk 1,5 uur door het bos gekacheld met paard. Nu even wat drinken en opwarmen en dan stallen doen en andere dingen. :D

Hier is de paddock ook perfect nu. Een buitje kan ie wel hebben maar het moet niet weer een hele dag gaan storten.. dat zou jammer zijn :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:35

Voordeel van dit weer is dat áls het nu gaat vriezen dat ik hem glad kan harken en de bovenlaag ook lossig blijft.