Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:41

Jeetje wat gebeurd het veel dat mensen zich ongevraagd op andermans terrein begeven! :oo

Wij hadden laatst ook een auto die voor ons hek stond geparkeerd waardoor wij niet met de auto door het hek het terrein op konden. Nu is ons huis nog in aanbouw dus wordt misschien niet verwacht dat er mensen wonen (we wonen in een loods op het terrein), maar dan nog...

Ik vind het ook vreselijk brutaal en ben zeg maar not amused, maar als ik er achter kom wie mijn paarden heeft gevoerd zal ik eerst gewoon even vriendelijk uitleggen en vragen niet meer te doen. Gelijk boos worden is denk niet zo handig aangezien we net nieuw in de buurt zijn. Het zal denk ik wel een van de buren zijn geweest want ze waren aan komen lopen zeiden de mannen van de bouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:03

DubbelDun schreef:
Is het ook, maar ik weet niet hoe duidelijk het is dat het géén eigen terrein is :)
.

Hier heb je wel een punt. Het is niet echt overduidelijk dat het bij ons hoort.

Het is vroeger een weggetje geweest waar je de 80 km weg die er achter ligt kon oversteken. Dat kan al jaaaaaaaaaren niet meer, maar het stuk weg ligt er nog wel. En het is een vrij lang stuk, waarbij de mesthoop helemaal achteraan ligt. Het lijkt dus eigenlijk gewoon op een weggetje dat doodloopt. Daar zal ik dus iets aan moeten doen.

Wat mij het meeste stoort is dat er nu mensen staan die wéten dat het van ons is en toch gewoon hun auto er neerzetten....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:24

Mensen kunnen inderdaad zo enorm brutaal zijn..je krijgt bijna plaatsvervangende schaamte :oo

[***]...als het niet duidelijk is inderdaad even goed aangeven.Ketting en bordje met "eigen weg/terrein geen toegang" Iets in die trant.

Bij mij is het overduidelijk te zien dat het eigen terrein is,zowel mijn oprit als die van de buurman.

Net ook weer zoiets...loopt er weer een hond over het terrein te darren,eigenaren lopen voorbij en kijken ernaar :roll:
Kan daar ook giflink om worden -:(-

Punt 1: Je laat je hond niet zomaar op andermans terrein lopen
punt 2: Honden moeten hier verplicht aan de lijn

Paar jaar geleden hadden wij een konijn in de tuin lopen,was half wild.Ontsnapt bij de camping vandaan...wij dol op dat diertje.Lag hier ook altijd lekker languit uit te buiten.
Komt er een hond aangescheurt en vliegt achter dat dier aan,mijn vriend stond om de hoek dus die geeft een brul naar de hond.

Zie ik de eigenaren al druk babbelen voorbij komen joggen dus ik geef een brul dat ze op hun hond moeten letten en hem terug roepen omdat hij achter mijn konijn aanzit.
Wordt volkomen genegeerd en ze waggelen gewoon door...was woest -:(-

Vriendlief was inmiddels klaar met hond wegjagen en is ze achterna gereden met de auto O:) ,heeft ze toen op hun vet gegeven....Dat loslopende honden hier verboden zijn en het knap asociaal is dat hun hond op ons terrein achter onze dieren aanzat en dat ze geen fatsoen hebben als ze erop worden aangesproken en gewoon negeren en doorlopen.

Stamelend met iets van "excuses" hebben ze de hond aangelijnd en zijn met het schaamrood op hun kaken verder gegaan }>

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:28

Dat mensen er ook altijd maar vanuit gaan dat je een vreemde hond op je erf niet erg vindt???? Kan ik ook pislink om worden.

Ben zelf gek van honden, maar ik zou ook geen honden van anderen op mijn pad willen.

Palen en ketting gekocht met bordje "uitrit vrijlaten" omdat ik niet helemaal tot op de weg kan afzetten. Ben bang dat ze anders vlak voor mijn ketting hun auto gaan neerzetten :D , kan ik er nog niet langs :D .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:38

Goed bezig [***] +:)+

Ja...snap ook niet hoor.

Er is eigenlijk maar een hond die hier toestemming heeft om over het erf te struinen,dat is al een wat oudere hond,aardige eigenaren.
Sta wel eens mee te babbelen en dan komt ze wel eens stiekum een stapje verder.
Vorige keer stonden ze hier voor de deur met een kennis te babbelen...hond vond lang duren en kwam even gezellig buurten _O-
Was net klaar met de paarden voeren en ze stak haar neus om de hoek...al kwispelend.

Maar even naar baasje teruggebracht en gezegd dat ze niet zolang moesten kwekken...hondje was bij ons komen klagen :D

Maar goed,dat is een ander verhaal,hond loopt wel los maar luistert uitstekend naar de baas,komt ook niet zomaar op andermans terrein.Alleen omdat ze wel eens was uitgenodigd deed ze nu wel..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:42

Het eerste wat we hier deden was een hek om het erf!
We kochten het ouderlijk huis maar op het perceel links was het huis van de jongste zoon gebouwd en de dochter woonde een straatje verder en was ook gewend met haar oppaskindjes over het erf te struinen.

Het bezoek van de buren parkeerde werkelijk overal op ons erf en de buurman kwam zelf met 90 km per uur via onze oprit zijn erf opgescheurd 8)7

We hebben eerst een stuk oprit afgegraven en daar tuin van gemaakt, kon de buurman gelijk leren dat hij niet meer af kon snijden want dan lag hij een halve meter lager en daarna in de donkere aarde ~~}>

Imiddels is de buurman allang verhuist en hebben we fijne buren gekregen.
De buurman links achter ons heeft zelf een hek om zijn erf gezet zodat er nu ook geen mensen meer vanuit de zijstraat over dat erf bij ons hek uit kunnen komen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:45

Gelukkig heb ik alles met gaaswerk 2 meter omheind plus een berner sennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:55

Bij ons komt er voor het huis ook omheining (hout) en ik wil ook graag een groot toegangshek :D .

Heb er een ontzettende hekel aan als mensen ineens in je tuin staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:56

Spatter... :oo werkelijk....

Uriëlle...zou ik aan de ene kant ook best willen,aan de andere kant...moet ik een paar duizend euro investeren omdat er mensen zijn zonder fatsoen?
Voorlopig laten we het zo en schoppen iedereen eraf die er niets te zoeken heeft O:) valt gelukkig erg mee,zijn incidenten.

Er zit hier trouwens wel een heel duidelijke erfafscheiding,alleen niet "hond-proof"
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 05-02-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:56

Iemand nog oplossingen tegen draaiende outo's op je oprit?

Wij wonen in een doodlopende straat - fietsers hebben wel doorgang.
Nu staan er echt duidelijke borden, zelfs met "go back" en ook verboden voor auto's en vrachtwagens, maar dan met de uitzondering van bestemmingsverkeer.
Nu vind iedereen zichzelf bestemmingsverkeer wanneer de navigatie hen deze weg in stuurt.

Helaas is ons mooie hek al vaker aangereden. Grrrrr
Je wilt niet weten hoe weinig mensen er wel kunnen rijden... of weten hoe lang hun auto is en vooral busjes hebben piep aan het raken van een hek meer of minder.
Zelfs mensen die je hek open zetten om te draaien...
Onze hond ligt wel eens op stal, maar er staat toch echt een duidelijk bordje op.

maar goed. Er liggen betonplaten dus iets bevestigen lukt niet.
Plantenbakken al gehad, rijden ze ook omver of zelfs tegen het hek aan.
Natuurlijk moeten we zelf ook in en uit, dus dicht maken is ook geen optie...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:58

Misschien een paar bielzen plaatsen?Of een bordje met "camera-toezicht,schade aan hekwerk wordt verhaald"

Met open mond lees ik dit...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:59

Oh ja, draadje spannen ookal geprobeerd, maar is de afstand te lang. Prikpaaltje gaat ook niet tussen de betonplaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:01

Eerlijk gezegd sterkt het mij een beetje in mijn gevoel dat jullie ook last hebben van asociale mensen :o :o . Ik baalde nl al als een stekker dat er nu juist bij ons weer op het pad geparkeerd werd, maar het gebeurt dus overal.

Vind het zo jammer dat mensen dat doen. Laatst had iemand tegen een vriendin van mij gezegd dat ik mij niet zo moest aanstellen en dat zij haar bus daar gewoon parkeerde want dat doet ze al een jaar!!!

En idd afgelopen dinsdag stond haar bus op ons pad. Ik wilde mijn eigen auto er achter zetten zodat ze niet meer weg kon }> , maar dat wilde mijn man niet.

Ik vraag mij af of ze me ook een aansteller vind als ik met de kruiwagen een deuk in haar bus rijd???? Maar goed, de oplossing is nabij *\o/*

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:02

Tinky12 schreef:
Misschien een paar bielzen plaatsen?Of een bordje met "camera-toezicht,schade aan hekwerk wordt verhaald"

Met open mond lees ik dit...

bedankt voor het meedenken. Verwacht niet dat ze nog een bord lezen eigenlijk en ze merken het Wsl niet eens. (Zo ziet het er iig uit)

Bielzen zijn te zwaar om weg te schuiven als we er zelf door moeten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:02

Er zijn speciale vloerankers die je aan beton kunt monteren.Worden bij carports en overkappingen veel gebruikt,wellicht kunnen jullie hier wat mee.

sneeuwpop schreef:
Bielzen zijn te zwaar om weg te schuiven als we er zelf door moeten.

Het gaat echt om het toegangshek...je hebt overigens ook van die klap-paaltjes.Misschien is dat wat,kun je gewoon overheen rijden.Even kijken of die financiëel aantrekkelijker zijn dan een kapot gereden hekwerk

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:05

Ja aso mensen. Wordt er zelf ook aso van, want heb ondertussen menig persoon weggestuurd die wou draaien met een aanhanger. Dat is dus best een stuk achteruit karren.
Ben er zo klaar mee.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:06

Boren is echt rampzalig in die dingen...
maar zal eens kijken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:13

Dat is ook nog een idee Tinky!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:22

[***] schreef:
Dat is ook nog een idee Tinky!

Ben Amsterdammer he O:) ...op de grachten zie je niets anders dan mensen die wanhopig een poging doen om hun dure gehuurde/eigen parkeerplaats te beschermen :P

Je hebt trouwens ook beugels bedenk ik mij net

https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... keerbeugel

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:23

Ik ben echt verbaast al die verhalen hier te lezen, had niet verwacht dat het zo veel zou gebeuren.

Wij hebben hier ook gehad dat we aan het klussen waren, komt er op zondagmiddag een Mercedes cabrio het terrein op gereden, man stapt uit en loopt onze kwekerij achter de bouwkavel op "ik kom even bij de kwekerij kijken". Mijn vriend en ik waren echt verbijsterd over de brutaliteit. En nu dus weer dat voeren van de paarden.

En dat terwijl we de dag na de aankoop direct een bordje verboden toegang hebben geplaatst en er een week later een hek stond (dat op slot zit als er niemand is en iedere nacht op slot gaat)...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:25

Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 05-02-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:26

Je hebt toch altijd 'kom in de kas'??? :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:27

DubbelDun schreef:
Je hebt toch altijd 'kom in de kas'??? :D

Ja...maar dat is binnen he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:31

Ha, ha, die Tinky, ik ben ook Amsterdammer, maar woon al zo lang op het "platte land" dat ik mij dergelijke parkeerproblemen niet kan herinneren.

Die beugels zijn inderdaad ook wel handig. Hoef ik niet steeds onder mijn ketting door te bukken als ik er met mijn kruiwagen langs wil :D