Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Iemand ervaring met de slowfeeder netten van Epplejeck? Ik vind het materiaal nogal glad (nylon)? Het lijkt wel een dubbelgevouwen hockeydoel-net ofzo. Wat denken jullie? Een ouderwets hooinet is veel stugger.
[***] schreef:Ze hebben ook 6 cm, nog duurder
Als het werkt kan het wel uit. Ze moeten er geen plukken uit kunnen trekken, dat doen ze nu
Ze verknoeien nu 10 % denk ik
Al gauw 6 balen op jaarbasis dan is het net betaald
HippoLogic schreef:Iemand ervaring met de slowfeeder netten van Epplejeck? Ik vind het materiaal nogal glad (nylon)? Het lijkt wel een dubbelgevouwen hockeydoel-net ofzo. Wat denken jullie? Een ouderwets hooinet is veel stugger.
Jasia schreef:Pmarena, ik word altijd ernstig verdrietig van jouw filmpjes... Wat zijn jouw paarden netjes
Mijn monstertje trekt hele plukken tegelijk uit het 2 x 2 net.. Niks helpt, ik heb de hoop om écht slow te feeden al een beetje opgegeven..
Kirrr schreef:Ingrid_92 schreef:Ik heb een 1000 litervat op de kop getikt. Die ga ik door de helft zagen en er 2 slowfeeders van maken. Nu vroeg ik me alleen af hoe jullie hier het net in bevestigd hebben? Bij een kuubkist zin de hoeken natuurlijk 90 graden en kun je er een vierkant rooster in maken. Bij een litervat heb je ronde hoeken, dus dat lijkt me lastiger. Zijn er speciale roosters om in litervaten te monteren? Ik wil er een net in hebben, maar het net moet je, lijkt mij, wel weer vast maken aan een frame. Of.... hoe hebben jullie dit gedaan?
Dit hadden wij ook gedaan, maar mijn acrobaat stond binnen no time met zijn 2 voorbenen in de bak om het net zo op te spannen dat eten makkelijker werd.
Maar hij bleef uiteraard met zijn ijzers vasthangen..
Hij vond het wel een leuk spelletje, maar ik zo niet. Netten waren er sneller uit dan in.
Als je paarden zonder ijzers hebt is het een oplossing, maar bij ons was het niet ideaal.
Jotoma schreef:Ik had een 65L speciekuip gekocht en daaraan een rubberen ring(deur)mat op maat geknipt. Mijn paard moet nat hooi ivm stofallergie en staat op vlas, dus een sloffeednet was al ideaal.
De speciekuip loopt alleen schuin af naar beneden, de mat moest ik bovenop smaller afknippen, waardoor mijn paard gelijk door had dat hij aan de zijkant hooi weg kom halen en op de mat verder kon eten. Slowfeeden was geen sprake van. Mn pensioneigenaar vond het ook een crime om klaar te maken, want om de mat straks op t hooi te houden, staan de touwtjes met bevetigingshaken behoorlijk strak.
Nu dus weer over op hangend hooinet, maar kan ik dat hooinet ook bevestigen aan de bak? Of is een speciekuip te licht en gaat die dan de hele stal door?