Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 10:22

Wat een cutie <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:24

@xXutopiaXx: ik zat te kijken naar wat voor omheining je nu voor zo'n kleintje nodig hebt en zie nu de grote Berner Sennen pas op de achtergrond :D

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:51

Prachtig baby shetje!
Super leuke foto's ook, dat tongetje <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:08

DubbelFun schreef:
@xXutopiaXx: ik zat te kijken naar wat voor omheining je nu voor zo'n kleintje nodig hebt en zie nu de grote Berner Sennen pas op de achtergrond :D

Hahaha ja, heb overal een 2m. hoog gaashek :P Stond er al, maar erg blij mee :D Houdt de hond ook mooi binnen inderdaad :))

Schattig hè <3 <3 Ik ben ook éxtra blij met al het thuiswerken op het moment.. m'n 'kantoor' heeft uitzicht op dit heerlijke dingetje <3 <3
Het is trouwens een merrietje, en heet Roosje <3 Omdat mijn beide oma's helemaal idolaat waren van rozen :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:14

Ik kom weer aanhaken na wat onrustige weken thuis. Ga ook even niet teruglezen maar gewoon weer vanaf hier meekletsen :)

Gefeliciteerd Natas met je schattige baby!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:17

Ahhhh wat een schattig pluizenbolletje <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:41

:+:

Over onrustige weken thuis gesproken.. dat heb ik hier helemaal nog niet verteld volgens mij... als je toevallig m'n topic de laatste weken hebt gelezen, heb je 't wel kunnen zien. Maar m'n vriend en ik zijn uit elkaar... hij is hier in december vertrokken en ik ben al die tijd al keihard bezig om het huis op mijn naam te krijgen en hem uit te kopen, want ik wil hier natuurlijk niet weg!! Maakt alles hier thuis doen toch wel ff anders, en is wel lastig om niet echt te kunnen sparren met iemand over bijv. weideonderhoud.. maar we (ik en de beestjes :D ) komen er wel <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:55

Wat verdrietig voor je. En wat dapper dat je er alleen wilt blijven wonen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:32

Dat is idd een grote verandering. Sterkte en succes met het verwezenlijken van de plannen.

Ik heb net de hoeven nog maar even wat gedaan, want smidje kan pas over 2 weken. Mijn rug was het er niet mee eens, maar ze staan er weer netjes op. Jasmijn is nu ook 'Handige Harry'mak. Het interesseerde haar niks dat ik de elektrische slijper er op zette :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:33

Jeetje Utopia, dat is idd een behoorlijke verandering.
Wat is Roosje leuk, geniet ze.

Goed bezig DF.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:33

Gefeliciteerd met het veulen. Wat ontzettend fijn dat dit nu wel goed is gegaan en je het drama van de vorige keer is bespaard.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:49

Jeetje Utopia, wat pittig! Sterkte!
En gefeliciteerd met het kleine schatje <3

Hier is de ventipulmin kuur afgelopen en Madame staat meteen te kuchen :\

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:24

Wat rot Maartje... |(

Wat knap van je utopia.
Maar wat een nare tijd heb je achter de rug :knuffel:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:40

Baal vooral dat ze nu net voor het weekeind met haar kuur stopt, als het echt mis gaat heb ik weer weekeindtarief :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:56

Solleke_Noah schreef:
Symke schreef:
Weegbree zou ik idd ook niet mee zitten.
Ik heb opeens hondsdraf in de wei! Bah
Dus zoeken en uittrekken
Sowieso in voortuin opeens belachelijk veel hondsdraf tussen de rozen

Is ook een voorjaarsbloeier dus momenteel lekker aan het bloeien.

Hondsdraf is in principe giftig maar mijn ervaring is wel dat paarden het laten staan. Ik denk ook niet dat het in je weide heel erg gaat woekeren op termijn want de plant verkiest toch meer schaduwrijke condities.

Helaas heb ik ook plekken met veel schaduw en het woekert behoorlijk maar ze eten het niet

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:57

xXutopiaXx schreef:
:+:

Over onrustige weken thuis gesproken.. dat heb ik hier helemaal nog niet verteld volgens mij... als je toevallig m'n topic de laatste weken hebt gelezen, heb je 't wel kunnen zien. Maar m'n vriend en ik zijn uit elkaar... hij is hier in december vertrokken en ik ben al die tijd al keihard bezig om het huis op mijn naam te krijgen en hem uit te kopen, want ik wil hier natuurlijk niet weg!! Maakt alles hier thuis doen toch wel ff anders, en is wel lastig om niet echt te kunnen sparren met iemand over bijv. weideonderhoud.. maar we (ik en de beestjes :D ) komen er wel <3

Wat verdrietig!!! Heftige periode, maar geweldig als het je lukt om daar te blijven!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:03

Gefeliciteerd met je veulen, is dat van de merrie die vorig jaar een veulen verloren was?
Vervelend van je relatie, hopen dat het overnemen lukt

Vandaag is er op werk weer overdag een veulen geboren, teller staat nu op 30 of 35 ik waarvan ik er bij 5 bij ben geweest en deze bevalling goed is gegaan. Meestal heb ik pech bij de overdag bevallingen en is er iets mis. Ontzettend leerzaam maar niet motiverend. De meeste bevallen snachts en dan lig ik lekker thuis in mijn bed

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:18

Maartje_M schreef:
Baal vooral dat ze nu net voor het weekeind met haar kuur stopt, als het echt mis gaat heb ik weer weekeindtarief :=

Maar kan je dan niet gewoon bellen op zaterdag en zelf bijhalen?

Ik heb zelf goede ervaringen met een stootkuur prednison.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:20

Is het op? Of zijn je afgesproken dagen om te geven voorbij, hoelang heb je het gegeven?

Ik heb nog een fles maar is te ver weg voor jou vermoed ik?

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:23

Wat een liefje Utopia!
Jeetje, wat een rotsituatie zit je nu in. Sterkte.

Balen Maartje. Voer je hooi? Paard hier had enorm last van hoesten en veel slijm (is dampig) en kuur gehad van Flixotide (en 2 wkn Ventipulmin, langer mag niet dan werkt het niet en moet je weer minimaal 2 weken stoppen). Wel goed geregeld met dierenarts, kregen recept en konden het toen bij apotheek halen, scheelde heel veel en met baby inhaler gegeven.
Sinds we het hooi sprayen met zelfgemaakte Hooispray doet hij het heel goed eigenlijk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:13

Afgesproken dagen zijn voorbij. Ik heb nog een beetje. Ze heeft nu 10 dagen gehad.

We voeren idd hooi, uit netten. Ze heeft nooit gehoest of zichtbaar last gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:29

Hoesten in het voorjaar kan ook op allergieën anders dan stof wijzen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:44

Dat was ook iets waar de DA rekening mee hield inderdaad. Ik hoop vooral dat ze niet weer zo benauwd wordt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:21

Maartje_M schreef:
Afgesproken dagen zijn voorbij. Ik heb nog een beetje. Ze heeft nu 10 dagen gehad.
We voeren idd hooi, uit netten. Ze heeft nooit gehoest of zichtbaar last gehad

Ik zou de rest dan ook nog gewoon geven tot het op is.
Overigens als ik hooi heb wat iets stoffig is dan voer ik niet uit netten, maar uit de bakken met metalen roosters. Voordeel van de bakken is dat ik het hooi makkelijker nat kan sproeien.
Hoesten/kuchen (als dit COPD gerelateerd is) is iets wat door de jaren opgebouwd wordt. Dus dat ze nooit gehoest heeft hoeft niet iets te zeggen.

Overigens heb ik ooit voor Missy ook een tijdje de overstap gemaakt naar een inhaler voor mensen en gewoon een recept hiervoor bij de DA gekregen. Met de grootste maat neus/mondkap (blauwe) kon ik één neusgat bedekken en in de ander het spul laten inademen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 09:26

Ventipulmin werkte bij mijn COPD'er niet/amper. Het beste was als ik hem hele jaar door buiten hield, in de schuilstal rubber tegels (geen enkele stalbedekking verder want alles was hoesten...) en op voordroog. Tijdens piekmomenten zoals het voorjaar (hij reageerde ook op pollen) kreeg hij cortisonen. Meteen een straffe kuur maar dat was echt het enige wat hielp, anders stond hij te pompen in stilstand :\

Maar balen, zijn echt zo'n vervelende problemen met de luchtwegen :knuffel: heb indertijd ook echt alles alles geprobeerd, van homeopatische zweverige dingen tot straffe medicatie dus. Is een hele zoektocht om uiteindelijk te vinden wat werkt.

@utopia: schrikken zeg van je relatie :knuffel: jullie leken een heel fijn koppel die alles zo goed samen aanpakte. Hopelijk krijg je voldoende ondersteuning want zo'n beestenboel op je eentje is ook niet evident!