Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neile

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:42

Wel goeie tips hier... Kan ik misschien later met mijn piste doen.

Linke vraag misschien: vragen jullie dat bij vadertje staat ook allemaal aan? Er wordt veel buiten de lijntjes gekleurd en ik twijfel daar dus ook over.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:43

Net een half uur gezocht. Maar 1 van mijn kipjes is spoorloos Y;( Tiana

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:44

Ziet er fijn uit Robijntjah

Welkom Buxy en Samantha! Ik heb mijn pony tijd op altijd arabieren gereden. Super fijne dieren. Maar helaas ben ik ze letterlijk ontgroeid…

Leuk idee die banden Jinte

Hier ook in het vandaag niet zo zonnige zuiden maar daar zijn mijn net gezaaide grasvelden erg blij mee!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:58

@Akshay: zit ze niet ergens verstopt op een stel eitjes ?? Kipjes zijn daar heel goed in.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:03

DubbelFun schreef:
@Akshay: zit ze niet ergens verstopt op een stel eitjes ?? Kipjes zijn daar heel goed in.

Nee, deze mutsen kwamen altijd aan gerend als je de achterdeur open deed. Áltijd. Heb net 2x eten geheven. Alles af gezocht.. niks gevonden.. zou niet weten waar ze zou moeten zijn :\
Ik hoop het, dat wel. Maar vrees dat het een hongerige rover is geweest..

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:06

Beide welkom in het topic! Het gaat vaak wat snel. Maar iedereen is super behulpzaam.

Hoe ben jij bij de Arabieren terecht gekomen? Ik heb nu mijn eerste paard met een flinke scheut arabier (62,5%) en wat vrienden over het ras vertelden in precies mijn merrie. Ze is super intelligent, zacht, vrij eenkennig, nieuwsgierig, beetje koppig als zij denkt dat het echt anders moet, laat het direct weten als haar iets niet zint, heeft het hals en hoofd slingeren bij spanning, ze is enorm lenig, snel en wendbaar. Ik heb haar gekocht met het oog op de endurance en in de toekomst hopelijk een veulen van een prestatie gefokte arabier.

Ach kipje... Ik hoop dat ze nog tevoorschijn komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:19

@Akshay: afhankelijk van de lengte van de vleugels zou je het ook eens wat hogerop kunnen zoeken. De kans op een rover is natuurlijk altijd aanwezig, maar vaak heb je dan welk eerst een hoop herrie gehoord en wat veertjes gevonden.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:21

betadine schreef:
Marloes: Rozenbottels (rugosa hansa) mag ik morgen nog 70 stuks ophalen. Dat valt qua ingraven nog mee is blote wortel.
De bomen zullen hier zelfs in de droogste zomers geen water tekort komen. Wij zijn gezegend (niet dus) met een giga aantal ondergrondse bronnen. Waar er vorige zomer overal een sproeiverbod heerste stond mijn kelder nog steeds met 10 cm onder water. Mijn achterliggen stukje wei is ook meer mos als gras ondanks er een goede helling is en mijn piste is hierdoor niet berijdbaar.
Je hebt wel gelijk hoor over die kleinere bomen. Die passen zich beter aan. Ik ben gewoon niet zo geduldig O:)

Welkom Buxy en suc6 met het bijbenen hier. Ik denk dat dit bijna het actiefste topic is van bokt :D

Dat levert weer een heel ander soort probleem op, die ondergrondse bronnen. Ik ben ook niet de geduldigste maar het is wel leuk om te zien hoe ze het doen. Ik hoop dat de bomen van vorig jaar dit jaar wat meer gaan groeien want alhoewel ze het afgelopen jaar overleefd hebben zijn ze toen niet echt gegroeid.
De grond houdt hier wel lang water vast doordat het keileem is, maar als hij dan droog valt dan is het ook wel net beton.
Ik heb twee bottelrozen struiken gekocht :P Maar goed, ik heb ook nog steeds die kapotte enkel (en ik zou niet weten waar ik hier 70 struiken moet plaatsen)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:25

Ik heb altijd al wel iets gehad met paarden die flink wat Arabisch bloed hadden. Toen heb ik mijn vriend leren kennen die al Arabieren fokte en zo ben ik er eigenlijk ingerold.

Wij voeren voornamelijk showlijnen, maar we hebben ook een paar merries staan die volle zussen zijn van Shamael Apal. En die heeft weer een zoon (Aboufatmal Apal) die nu gekwalificeerd is voor het WK Endurance. Super tof dus. Deze merries hebben ook gewoon een stuk meer body, terwijl ze ook flink kunnen showen. Lekker veelzijdig dus :D

Arme kip :( Maar als ze gepakt is zou je waarschijnlijk wel wat veren moeten vinden lijkt me? Hopelijk zit ze gewoon ergens verstopt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:33

Leuk, Arabieren, zit ook wel in mijn favorieten lijstje :)

Akshay, hopelijk vind je haar nog. Wij zijn van de week ook een brahma verloren helaas...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:44

@Marloes: Met de regen van vorige maanden komt het vast goed met je bomen. Naar mijn idee groeien de meeste bomen amper het eerste jaar. Te druk bezig met hun wortelstelsel.
Die struiken staan bij mij op en rond de paddock. Wel met draad rond zodat ze die niet kunnen uittrekken.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:49

Betadine: daarom ben ik ook benieuwd naar hoe ze dit jaar gaan groeien (en hoop ik stiekem op iets meer regen dan afgelopen jaren). Het is hier trouwens niet overdreven nat op het moment, gisteren reed ik langs een opvangbassin dat gewoon kurkdroog staat op dit moment. Paar weken geleden stond alles nog onder water hier dus het is en beetje van het ene uiterste naar het andere uiterste.

Ik heb alleen twee weides en geen paddock (nog). In de toekomst hoop ik die nog wel aan te leggen en dan kunnen we misschien her en der ook nog wat langs planten. Maar ik ben al de trotse eigenaar van heel veel meters meidoornheg en daar zit al ruim tijd in qua snoeien dus het moet wel wat te doen blijven.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:34

Welkom Samantha! Arabieren <3 dat is het enige ras waar ik nog wel van mijn pre passie voor af wil stappen denk ik :+ ik heb wel een nrps staan maar daarin is het Arabische ver te zoeken :=

Buxy ook welkom!

Voor degene die nog moeten planten (blote wortel) en een palenboor hebben: gebruik hem ;)
Voor de nieuwe aanplant hier ben ik wel blij met het water!

Arm kipje kwijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:35

Ik ben ook blij met het water maar het mag nu wel weer stoppen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:36

Huisgenoot wil ook water, maar van mij mag het droog blijven gezien de te verwachtte nachtvorst.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:39

Hier is het nu droog hoor, zit je net aan de verkeerde kant Jolijn :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:41

Hier nu ook droog, maar duurt zo te zien niet lang meer.
En potver wat is het koud..... echt wennen.

Akshay, hopelijk zie je haar zo weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:41

Hier nu ook net. Hup, hond de ren in, dalijk mesten en dan een rondje rijden!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:16

DubbelFun schreef:
@Akshay: afhankelijk van de lengte van de vleugels zou je het ook eens wat hogerop kunnen zoeken. De kans op een rover is natuurlijk altijd aanwezig, maar vaak heb je dan welk eerst een hoop herrie gehoord en wat veertjes gevonden.

Helaas in de polder dus weinig hogerop. De anderen zijn nog hier, geloof niet dat er een alleen 500m+ weggaat. Tenzij gedragen door een hongerig dier.
Voortaan pas loslaten als het licht is dus. En maar iets gaan verzinnen met een tijdschakelaar

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:23

Bedankt allemaal! Jullie gaan inderdaad wel heel snel.

Las iets over zand opbrengen, dat kan inderdaad als de ondergrond mooi los is, je zou het eventueel nog door elkaar kunnen vrezen/spitten.

Een verdwaalde kip hopelijk heeft ze inderdaad een plekje met eieren gemaakt en heb je over 21 dagen er een koppeltje bij.

Hier geen regen, onze bak is echt al mul en ik wil eigenlijk nog niet sproeien.

Verder hier vanmorgen de smid op bezoek gehad, alle paarden weer mooie voeten :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:25

Arabieren <3
Je zit niet toevallig in Fijnaart?

Welkom nieuwelingen!
Hier kon ik eerder weg van werk omdat het rustig was dus ik zit nu even lekker te lunchen en drink een kop thee en dan op naar buiten.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:03

Nee, wij zitten in Elsendorp :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:14

Leuk arabieren erbij!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:17

Welkom Samantha en Buxy.

Hier ook geen regen, helaas. Ik heb 100 bottelroosstruikjes. Ik hoop ze zondag de grond in te doen, en dan komende week regen. Scheelt weer water geven.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:30

Ik voel me zo'n stumpert. Wij hebben 2 bottelstruikjes. En 3 kornoeljes
:))

En een forsythia, die al 6 stekjes heeft geleverd (door de hond geplukt, takjes afgepakt en in de grond gestoken, allemaal aangeslagen gelukkig :)) )

Komen jullie aan met hoeveelheden :oo