Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:11

Hier was het ook niet zonnig, maar wel lekker weer! Volgens onze meter is het nog steeds 13 graden buiten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:17

Nou, bij mij alweer 10 :P Niet warmer dan 15 graden geweest vandaag.. maar wel heel lang windstil <3 en op zich wel lekker, dus ook dekens af, maar ga ze zo weer omdoen :D En zag voor morgen alweer regen ;( :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:20

15? :oo

Hier zowat de hele dag motregen gehad. Zo jammer op mijn vrije dag... Morgen poging 2 want lekker nog een dagje vrij :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:21

Ik heb vanmorgen in mijn korte broek liggen zonnen, de zon was echt heerlijk warm <3

Ondertussen gezellig mijn man thuis en verder weinig anders dan normaal, leef al behoorlijk geisoleerd blijkbaar :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:23

Oh ik ben zoo jaloers!
Hadden jullie niet wat zon op kunnen sturen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:27

Hier ook lekker zonnetje gehad, helaas weinig van genoten want heb de halve dag zitten beeldbellen met collega's, dat is vermoeiend.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:31

Korte broek liggen zonnen?! :oo Dan moet het voor mij toch nog wel flink wat graden warmer worden := Net gewoon weer met m'n muts op een rondje gereden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:37

Hier was het 9 graden, helaas geen zon gezien. ;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:54

xXutopiaXx schreef:
Korte broek liggen zonnen?! :oo Dan moet het voor mij toch nog wel flink wat graden warmer worden := Net gewoon weer met m'n muts op een rondje gereden _O-

Ik ben een echte koukleum maar het zonnetje voelde echt als een zomerzon. Heerlijk {:}

Mijn leven is zo in isolatie een stuk socialer dan normaal nu mijn man thuis is overigen :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:42

JudithO schreef:
Bah. Heb ik gisteravond afgesproken dat ik vanochtend hooi kon komen halen. Sta ik daar, alle gordijnen nog dicht en de deurbel deed het niet. Natuurlijk geen 06 van die persoon. Jemig hoe moeilijk is het om je aan een afspraak te houden... Na een kwartier ben ik maar weer naar huis gegaan, gelukkig was dit nog geen 10 minuten rijden.
Nu maar wachten tot ze wel eindelijk wakker zijn pfff...

Vervelend!
Nog kunnen halen??

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:54

Oh wat stom van dat hooi!

Morgen regen :( ben verdomme vrij haha
Lijkt dat het niet heel hard of veel gaat regenen dus dat scheelt weer. Beetje jammer want dan kan morgen de deken niet af -O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:57

Ja het is nog gelukt met hooi! Was wel even behoorlijk irritant, ik had mooi bedacht dat ik lekker vroeg hooi kon halen en de rest van de dag tijd had voor andere dingen. Dat viel even tegen, maar gelukkig was het weer hier nou ook niet zo best.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:17

Hier was het vanavond om half acht nog 15 graden :)
Cascade en Castello zonder deken gelaten voor de nacht, Casa wel weer een dek op voor de nacht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 07:38

Ik heb de hele dag op werk ro verkopen. Heerlijk zonnetje

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:10

Mijn heren pissen telkens in de stal,, ook al is de stal open, ze gaan lekker binnen staan plassen.
ik heb stro, mest dagelijks de zichtbare mestplekken uit en wekelijks helemaal. Is geen dunne laag stro maar ook niet kniehoog. Nu had ik laatst bij veel regen water in de stal en dat is opgelost met een goot het kwam namelijk onder de stal door en zakje naar 1 hoek van de stall die iets lager ligt. Nu heeft het niet geregend en is het nog steeds nat ( bodem is steen)
Wat er nu inligt is zeker urine, hoeveelheid minder dan toen met de regen maar toch zeker een emmer vol. In mijn vorige stal had ik dit probleem nooit nu ineens wel.
Heeft iemand een tip?
Meer stro?
Ik heb er al aan het denken om of vlas in die hoek te gooien of een gat in de bodem te boren,, al trekt dan alle urine op 1 plek de bodem in en vraag ik mij af of dat niet slecht is voor de bodem en niet extra gaat stinken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:17

Ik heb hetzelfde probleem. Paarden schijnen het lekker te vinden om binnen te plassen ipv buiten op het zand |o
Mijn 'oplossing' is om de slaapstal -als de bodem buiten droog is- gewoon dicht te doen. Ze hebben dan nog wel een schuilstal zonder bedding om in te gaan staan, maar die is duidelijk niet 'plaswaardig' :D

Natuurlijk is het minder best voor de bodem, maar of ze nu IN stal plassen of buiten... ze staan nu al 20 jaar op deze plek dus er is ook buiten al genoeg urine de bodem ingetrokken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:40

Azmay schreef:
xXutopiaXx schreef:

Ik ben een echte koukleum maar het zonnetje voelde echt als een zomerzon. Heerlijk {:}

Mijn leven is zo in isolatie een stuk socialer dan normaal nu mijn man thuis is overigen :')

Dat klinkt fijn :+:
En inderdaad haha, ik spreek alle buren ineens :') Iedereen is buiten in hun tuin bezig en ik rijd te paard langs, gelijk ff kletsen, over de sloot heen _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:01

Je wil het liefst zo min mogelijk werk en kosten hebben aan de stal? Je kunt al het strooisel eruit halen. Dan kunnen ze er nog wel schuilen, maar niet lekker liggen en ook niet lekker plassen. Voor mijn gevoel hoort het erbij. Ook bij een schuilstal haal ik gewoon natte plekken eruit om het daarna weer op te strooien.

Ik had met alle nattigheid alles open staan. Ze konden daardoor ook in de droge bak. In de praktijk lopen ze daar heen om te mesten. Niet fijn, want het is niet goed voor de bodem en er zitten vlokken in het zand, daarom moet alle mest bij het restafval. Maar ja, dat nadeel neem ik dan toch maar voor lief.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:22

Om die reden heb ik dus geen bodembedekking in de schuilstal. Zo nu en dan ligt er wel eens een hoopje mest, maar plassen doen ze daar echt zelden.
Liggen en plassen doen ze buiten maar, de stal is alleen om te schuilen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:30

Schrok me net een hoedje!!! :oo

Afbeelding

Even staan kijken... maar zag een oor bewegen :')
En blijkbaar is het de tijd ervoor _O-

Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:30

Ik heb geen bodembedekker in de stal, maar die viespeuken van mij plassen dus ook gewoon op de rubber tegels of stoeptegels. :)) Zie wel dat ze het kunnen waarderen dat de paddock nu weer mooi droog is. Er wordt maximaal gerold en buiten getukt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:31

Flew schreef:
Er wordt maximaal gerold en buiten getukt.

Hahahaha precies dit dus _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:34

Hahah utopia, mijn mini doet dat ook. Die is dol op de zon, als het boven de 15 graden is en de zon schijnt, gaat mevrouw languit liggen zonnen. Die kan rustig een uur zo liggen. De eerste keer schrok ik me rot, want ze reageert dan ook niet als je haar roept. :')

Ik heb ook geen bodembedekker in de schuilstal, er liggen rubberen matten. Ze liggen er ook nooit, liggen liever buiten in het zand. Ze plassen het liefst buiten, m'n paard gaat ook altijd direct plassen als ik haar 's ochtends buiten zet. Ben ik wel blij mee, scheelt weer piesplekken binnen :') Edit: In de box uiteraard wel bodembedekker ;)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:41

Haha dat merk ik hier ook, fulltime twee gepaneerde paardjes :+

Ik ben zelf echt fan van de strokorrels van EquiBedding voor in de stal. Absorbeert echt súper goed en geeft mooi stabiel bed. Ik heb nu door omstandigheden tijdelijk vlas, dat vind ik echt véél minder fijn in gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:48

Hier stond de tinker net al te roepen om haar medicatie _O-
Die moet tot na het weekend dus die baalt daarna :+