Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:48

Nog nooit van gehoord

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:14

De plantnet app zegt Ijzerhard.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:38

Hier staat ook overal stroom op 3 draden :+

Ik vind de huiskamer-mentaliteit eigenlijk wel fijn hier.

Wie van jullie had ook alweer een onbemand kraampje aan huis staan? Zou ik daar foto's van mogen zien? Wij willen onze eieren en pompoenen verkopen aan de weg, maar mijn inspiratie voor een kraampje is ver te zoeken :')
Wij hebben Marans, Araucana, Wyandotte kriel en legkippen, dus dat wordt een mooi kleurenpalet:
Afbeelding

Dit is tot nu toe de inspiratie;

Edit vergeet ik de foto's toe te voegen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Djoena op 24-08-18 00:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:44

Wat leuk allemaal gekleurde eitjes!

Door jullie stroomverhalen kwamen Daan en ik vanavond aan het denken...
Door het pad naar de weide van de buurman, heeft de helft van de paddock geen stroom als het pad geopend is. Oeps foutje!
Nog maar eens verzinnen hoe we dat oplossen. We zijn tenslotte ook nog niet klaar.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:50

Sorry, ik was de helft van de foto's vergeten :')

Oh haha! Dat is niet slim nee. Ik kan daarover meepraten, want ik testte gisteren het draad en toen deed het stroom het niet op de laatste wei... kwestie van vergeten vast te knopen aan het andere draad...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 01:06

Ik vind het ook fijn om ervaringen te lezen. Je kan nog zoveel ervaring hebben, maar zoals met een bosmaaier, hoor ik liever de tips van mensen, dan dat ik een miskoop moet begaan. En niemand is verplicht te reageren verder.

Djoene, is die foto met dat kuikentje van jezelf? Leuk!!
En ik vind de eierdozen/kiezen echt heel mooi. Dat stempel je dus zelf?

Grappig verhaal over zo een huisje; Ik als Amsterdammer, ook jaren in Almere gewoond, kwam in Drenthe te wonen en zag aan de weg een huis met eieren en een geldkistje. Ik kon er niet bij dat iemand dat zo neerzette. De eerste keer heb ik ongeveer een half uur staan wachten tot er iemand kwam om me te helpen. Ik durfde dus niet zo een doosje eieren te pakken.
Toen kwam er een fietser langs die me op de heenweg ook al had zien staan en legde het uit. Toen heb ik mn 2 euro muntje in de lucht gehouden en wat heen en weer bewogen dat ik die echt in het geldkistje deed. Voelde me echt niet oke erbij.

Maar goed, toen wel wat meer probleempjes gehad met wennen aan alles open laten enzo, hahaha Zoonlief mocht bijv fiets niet op slot zetten op schoolplein, want ze moesten te verplaatsen zijn. Bij voetbal stond ook alles open. En zo wel 100x mijn hart vastgehouden hoe het ging. Het wende wel, maar het bleef wel erg tegen natuurlijk.

Oke, vandaag tegen de paarden dus gezegd dat ze hun eigen mest moeten opruimen, zelf hooi moeten pakken en ik niet meer kom, zolang er vliegen zijn, of ik nog geen hoofdklamboe heb gekocht. Toen zei ik tegen ze; als het volgend jaar weer zo is, verkoop ik jullie. Daarop kreeg ik nogal dikke knuffels en heb ik daar maar jaar erop van gemaakt, hahahaha ( NOOIT )

Anke, ik herken plantjes ook nooit, maar wat ik niet ken, trek ik eruit of ik kijk wat de paarden laten staan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 01:16

Het zijn allemaal voorbeelden van pinterest :j maar we willen inderdaad wel een kleurprint poster erbij zetten met de eieren erop en een korte uitleg van welke kip ze komen. Anders ben ik bang dat de mensen hier de "wat de boer niet kent, vreet hij niet" mentaliteit krijgen :+

Wij gaan de dozen in het begin opsparen en daarna willen we bedrukte eierdoosjes laten komen. :j

Hier laten de buren zelfs de deur open als ze van huis zijn... Ik kan dat zelf niet :+

Mooi verhaal inderdaad :D Wij komen ook uit de stad en in het begin vond ik het ook raar om het geld in bakjes te gooien :')

Ik ken de plantjes ook niet Anke

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:29

Ja leuk zo`n kraampjes, zie je hier ook, gewoon midden in het dorp met kersen of groente. Ik geef de eitjes op het werk aan stagaires, heb 3 kipjes waarvan 2 leggen ( nog 1 te jong en geen legrassen ) en zoveel eitjes heb ik niet over

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:37

Karin_deB schreef:
De plantnet app zegt Ijzerhard.

Naam past wel. Op een kaal stuk, groeit dit plantje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:38

Zou wel mooi zijn als ze zelf hun mest zouden opruimen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:58

Wat leuk zo al die eitjes door elkaar!

Wij hadden een paar jaar terug een caravan op de Veluwe staan en daar had je langs wandelroutes zelfs mensen die in hun voortuin zitjes hadden gemaakt met een senseo apparaat en gevulde koeken. Het geld moest in een vrij volle spaarpot. Vond ik de eerste keer ook heel vreemd om daar koffie te gaan zetten ;-)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:04

Chasey, draad onder de poort door graven, van dat zwarte met een enkele harde kern.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:33

Ben aan t kamperen en lees vrijwel niet bij. Wendy, ik ga je missen!
Djoena, wat leuk die voorbeelden van eieren.
Zelf heb ik nooit de moeite genomen om iets fatsoenlijks te timmeren. Ik heb een tafel aan de weg staan en daaf een houten krat op zijn kop op waar de doosjes inliggen. Gewoon met een gele jumbo zak een soort van water dicht gemaakt. Verder stro of hooi erbij. Pompoenen er evt in t najaar bij. Andere groenten of stekjes liep niet bij mij.
Heb jij een haan? Zou ik in t voorjaar dan evt wat broedeieren van de marans mogen overnemen?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:02

Jammer Wendy dat je ons verlaat.
anke geen idee hoe het plantje heet maar ik heb er ool last van
Bosmaaieren doe ik nooit meer als het even kan. Op een keer fanatiek aan de slag gegaan rndaarns zo veel last van mijn rug en nek gehad dat ik nog niet meet kon slikken. Wat een ellende was dat.
Eergister avond gaan rijden maar er zaten vrij veel beestjes lees dazen en muggen en vliegen in het bos dus mijn pony was niet blij
Ik gok dat na vandaag de dazen ook wel verdwenen zullen zijn
Djoenja die eieren zijn super helaas geen verkoop inspiraties

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 10:00

Onze track was eerst ook gras en hebben wij in 1x gegeven en in de winter stuk laten lopen. Datzelfde willen wij nu gaan doen. Zondag ga ik bij het PP bij ons om de hoek langs om inspiratie op te doen en naar haar winter ervaringen te luisteren. Bij ons is alles nog 1 grote open ruimte en mijn handen jeuken om het in te delen.

Goed bezig Anke! Helaas geen idee wat het is.

Ach die laatste <3 Kraampjes zijn zo leuk! Bij ons wordt vooral fruit verkocht en dit zijn of dure automaten of hele simpele aanhangers met een dakje waar zakken fruit in liggen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:14

Bij onze buren is het fruit en het geldpotje gestolen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:20

De vorige bewoners hebben hun kraampje hier achter gelaten. Die hadden het kistje vastgeschroefd.

We zitten aan een doorgaande drukke weg met veel jeugd, veel wandelaars en tuinbouwmedewekers. Aan de ene kant lijkt het me best leuk zo’n kraam maar ik zou het niet tof vinden als ik mijn producten langs de weg tegenkom nadat ze als kattenkwaad/ speelgoed oid worden gebruikt. En het is ook weer extra werk erbij, daar zit ik nu niet op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:43

Kraampje lijkt mij ook leuk, maar ook bij kennissen van ons wordt er meer gestolen dan dat het oplevert.

Wel mooie eitjes!

Chasey hoe gaat het met Oscar? Mijn hond knapt goed op gelukkig. Heb nog even gebeld met de d.a want hij schudde nog wel iets met zijn kop, maar dat kon goed komen door al dat gewroet in zijn oor van afgelopen dinsdag. Dus vooralsnog hoefde ik mij geen zorgen te maken.

Vannacht heel naar gedroomd, dat ik hem in liet slapen...… Dat onder narcose gaan, lijkt er natuurlijk precies op. Ik werd heel vervelend wakker om 1:30, maar toen besefte ik mij gelukkig dat het een droom was. Kon daarna niet meer slapen, dus om 5:00, maar naar beneden gegaan en lekker geknuffeld met mijn vriendje.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:42

Vervelend [***]. Ik heb het soms ook dat ik droom dat 1 van de paarden of katten er niet meer is. Je word dan zo naar wakker en ook al besef je heel snel dat het niet waar is blijft het verdriet dan toch een beetje hangen.

Anke, plant is idd ijzerhard (dank Karin, ik kon niet op de naam komen). Paarden vinden hem niet lekker maar kan weinig kwaad.

Kraampjes langs de weg zijn leuk! Helaas ben ik er te lui voor :o en ik heb voornamelijk fruit en noten en die komen echt altijd wel op Y)(^)
Maar mocht ik wel een keer de geest krijgen zou ik gewoon rustig beginnen. Klaptafel, paar fruitkistjes en een parasol. Oh en een geldkistje. Als het bevalt en de mensen gaan niet bij jou voor de deur eiergevechten houden zou ik gewoon marktplaats en de plaatselijke kringloop in de gaten houden. Als het juiste kastje voorbij komt herken je hem wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:52

Het gekke is eigenlijk dat als we in Italie waren het heel normaal vonden om fruit langs de weg te kopen. Maar dan staat er wel iemand bij.
Hier lees ik ook vaak; aardappels te koop en denk altijd, dat moet ik even doen, maar vergeet het als ik boodschappen doe.

Ow, wat naar [***]. Ik droom ook zo naar soms en kom er vaak moeilijk uit als ik wakker word. Wel fijn dat je hond goed opknapt. Kan me wel voorstellen dat het nog gevoelig is. Wel sneu, want je kan het ze niet uitleggen.

Wie vroeg nou of een bosmaaier op accu lichter was en minder trilt? Weet iemand dat? Krachtig is fijn, maar ik heb reuma en het scheelt natuurlijk ook als het geen zware aanval op het lijf is. Ik ken geen grenzen als ik bezig ben en heb dan vrij vaak spijt achteraf. Maar stoppen als het niet af is, doe ik nooit. Heel stom, maar als het dan hier en daar wat makkelijker kan, scheelt het weer.

Nog steeds geen huis gevonden wat eruit springt voor ons. We hebben de keiharde wens om dit te verkopen en de paarden aan huis te hebben. Al enige jaren. Maar we merken dat gevoel ook mee speelt en dat is lastig.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:25

Ik vroeg dat over die accubosmaaier :) Nog steeds benieuwd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:32

Anke, dat is geen ijzerhard hoor. Dat had ik direct herkend. Dat wordt vrij hoog en heeft heel weinig blad. Momenteel groeit er overal melde. Daar vind ik het wel op lijken, maar de foto is wel erg onduidelijk.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:35

Wbt accuus. Die dingen verliezen snel vermogen. Ik had ook eerst spullen op accu, maar nu op benzine. Meer power, vermogen en gaat 10 keer zo lang mee, ook al heb je dubbele accu's.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:22

Superpony, moet je eerst je eigen huis nog verkopen? Lastige keuzes soms. De markt lijkt me op dit moment ook overhitik zie huizen megasnel verkocht worden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 01:33

Op accu lijkt me ook weinig power, maar aan de andere kant als je niet vele ha's hoeft te doen, een optie als het apparaat lichter is. Voor mn lijf elke dag een beetje met ene licht apparaat, kan een voordeel zijn.

Zoefie, Ja, wij hebben makelaars hier gehad en onafhankelijke hypothekers gesproken. Omdat we nog niks anders hebben en ook nog wat twijfels, hebben we het niet te koop staan nog. Dat kan wanneer we willen binnen een week. Maar zowel makelaars als hypothekers denken dat het heel snel gaat en dan moeten we toch zelf wat hebben of in ieder geval een oplevertermijn kunnen aanbieden.

Tijdelijk huren vind ik best zonde en ook wel omslachtig. Dat zijn toch 2 verhuizingen die we vooral met zn 2en moeten doen.

Op dit moment kijk ik door heel Nederland en is het voor ons nogw el erg lastig om te beslissen wat we doen. Dld en Belgie staan ook op ons lijstje.
Volgens mij heb ik het al eens gezegd, of het was in een ander topic, maar we zijn nu een paar keer verhuisd en ik mis erg het thuis gevoel bij een plaats of omgeving nu. De ervaring leert dat je een buurt, plaats of omgeving pas leert kennen als je er woont.
We kopen het huis vanwege onze wensen, maar ik merk dat het ook erg belangrijk is dat we ons echt op onze plek gaan voelen.