Wendy schreef:@fabster: respect! Knap hoor, 5 paarden in beweging houden! Doe je dat normaal gesproken ook helemaal zelf?
)
Ja, ik doe alles zelf. Maar niet allemaal even fanatiek en ook niet allemaal elke dag.
Ik heb een fjordenmerrie waar ik het meest mee doe. Endurancetraining en dressuur. Probeer ik wel 4x per week te doen.
Een fjordenruin. Die is bijna 25, dus daar ben ik niet meer zo fanatiek mee. Af en toe een buitenritje. Verder liopt hij in de kinderles mee en hou ik hem soepel met grond/handwerk. Die pak ik zo n 3 x in de week.
Een Belg. Die is nog jong, maar die heeft afgelopen februari zijn knie gemold. De afspraak om gem in te laten slapen stond al. Maar we hebben hem toch nog kunnen redden. Inmiddels gaat het wel weer goed (al blijft hij gehandicapt). Daar wandel ik soms mee, doen wat vrijheidsdressuur en sinds kort ook weer wat loswerken. 2-3 x per week.
Een Barock Pinto met een totaal idioot karakter. Is nog jong. Inmiddels onder het zadel. Doel is om m zo te jrijgen dat ik hem relaxt kan rijden, zonder dat ik mijn nek breek. Vandaag toevallig weer gereden en ging super. Maar datvweet je nooit met hem. Ik pak hem ook 3 x per week.
En dan nog een B pony. Was voor mijn dochter bedoeld. Zij rijdt er ook op in de kinderles, maar is verder niet echt fanatiek. Aangezien wij hier niks de deur uit doen, heb ik hem maar opgepakt. Dus doe langeteugelen met hem, ben bezig om hem voor de kar te zetten (vandaag weer een bandje laten trekken) en wil met hem gaan fietsen. Hem pak ik ook 3 x per week.
Ik doe niet elk paard een uur per keer. Soms maar even zo 20 minuten. Dan is 5 paarden in beweging houden nog best te doen.