Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:28

Ik heb net een startlijst gemaakt voor komende zondag. Nog even een wedstrijd op mijnknhs gezet. En nu ga ik hooinetten maken en uitmesten. Ik heb nog wel in het licht 1 paard kunnen longeren.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:35

Ik schuif hier met gemak 3 hoopjes in een mestbakje...nu alles bevroren is zijn het inderdaad net knikkers en vliegen soms alle kanten op als je met het harkje schuift :P
Fijn als er een eigenwijze tussenzit die zich vasthoud aan de grond...gelukkig bied dit uitkomst :D

Afbeelding

Onmisbaar bolletjes-wip-gereedschap in de winter.

Helaas nu weer een laag sneeuw,dus weer met de schuif in de weer en bolletjes speuren -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:06

Ik zie jouw bericht, denk huh weer sneeuw? Kijk naar buiten en jahoor... ook hier is alles weer wit.... Dat word weer zoeken..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:53

Gisteravond kon ik zien dat mijn paarden door iemand waren gevoerd overdag, er lagen aardappelschillen en nog wat andere restjes op de grond. Vanmorgen aan de mannen van de bouw gevraagd of zij iemand hadden gezien en dat bleek het geval, een vrouw met kind. Ik vind het echt zooo brutaal dat een onbekende ongevraagd prive terrein op gaat om andermans dieren te voeren!!

Morgen maar een rondje buren doen om te kijken of ik er achter kan komen wie het was want dit wil ik echt niet. Zeker voor mijn pony met cushing die vorig jaar hoefbevangen is geweest is het gevaarlijk en daarnaast gaan ze ook ruzie staan maken mijn paarden kennende. Ben blij als het hek voor aan de weg op slot kan als de bouw van ons huis klaar is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:06

Oh daar heb ik zo'n hekel aan hè! Blijf gewoon van andermans dieren!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:09

Zo zag ik een keer hele vrachten gemaaid gazongras over de omheining gekieperd worden... Kreeg een hartverzakking. Wat een geluk dat ik net buiten was! Meteen paarden weggejaagd, spul opgeruimd en een brief gemaakt voor de buurt. Denk dat ik wel 50 mensen een brief door de bus heb gedaan. Was gewoon onwetendheid, daarna geen problemen meer.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:14

Daan_O schreef:
Gisteravond kon ik zien dat mijn paarden door iemand waren gevoerd overdag, er lagen aardappelschillen en nog wat andere restjes op de grond. Vanmorgen aan de mannen van de bouw gevraagd of zij iemand hadden gezien en dat bleek het geval, een vrouw met kind. Ik vind het echt zooo brutaal dat een onbekende ongevraagd prive terrein op gaat om andermans dieren te voeren!!

Morgen maar een rondje buren doen om te kijken of ik er achter kan komen wie het was want dit wil ik echt niet. Zeker voor mijn pony met cushing die vorig jaar hoefbevangen is geweest is het gevaarlijk en daarnaast gaan ze ook ruzie staan maken mijn paarden kennende. Ben blij als het hek voor aan de weg op slot kan als de bouw van ons huis klaar is.

Oeoehh, daar kan kan ik ook echt niet tegen, begin al te trillen in jouw plaats! Als je weet wie het is moet je ze maar eens vragen wat zij ervan zou vinden als jij ongevraagd hun hond of zo zou komen voeren.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:16

Waardeloos! Staan je paarden aan de openbare weg of komen ze echt het terrein op?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:16

Oh ik kan me dat gevoel goed voorstellen!

Wij hebben momenteel de weide aan de overkant van ons huis tot onze beschikking voor de winter (met veel gras) en daar staan de paarden dus iedere dag en ik kan ze vanuit de keuken zien. Zag ik laatst ook wandelaars (vrij zeldzaam want we wonen aardig afgelegen) en een van die wandelaars sprong zo de sloot over en ging langs een andere (haakse) sloot zo langs het lint van de wei naar achteren om de paarden te aaien... vond ik zooooo raar..haha, ze voerden ze niet eens of zo maar gewoon dat iemand een sloot over springt en mijn paarden gaat roepen.. was vast een penny.. :+

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:23

Kan d'r niet tegen dat ze ongevraagd op je terrein zitten. Zo hebben wij ook nog een stuk veld liggen naast onze wei; dat veld is van ons maar wordt nog een paar jaar bewerkt door mijn oom tot aan zijn pensioen. Er loopt daar altijd iemand van de buurjongens met zijn geiten op te spelen, een andere buur stookt er in de winter zijn snoeihout op, enz... Het stoort me, maar kan niet anders dan het toestaan want het is zo aso om te gaan zeggen dat ze dat niet mogen (beter een goede buur dan een verre vriend). Maar ga toch blij zijn als we het een dag gaan kunnen inzaaien en een DIKKE haag planten langs al die huizen af. Ik ga toch ook niet in iemand anders zijn tuin rondhangen?!?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:26

Lorette dat is ook bizar zeg!

Ik begrijp dat er geen kwaad achter zit maar ik vind het wel heel erg brutaal om zoiets ongevraagd te doen. En het is dus echt prive terrein, met hek en bordje verboden toegang... De paarden staan ongeveer 100m bij de weg vandaan dus ze moeten wel serieus ons terrein op om bij de paarden te komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:31

Dat voeren door anderen zou ik ook goed kwaad iom worden met mijn 2 'suiker'-gevalletjes. Gelukkig moeten ze hier een drukke weg over steken en dat doen gewone passanten niet snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:31

Oh bah dat vind ik zo waardeloos! Mijn paarden staan vrij dicht aan de weg, waar veel wandelaars en fietsers komen. Heb nog niet gezien dat iemand ze voert, maar ik zit erover te denken om bordjes op het hek te schroeven met "niet voeren aub".

Met aaien heb ik geen moeite. Nu is het zo dat ik stevig stroom op mijn schrikdraad heb staan en ik hoop dat, dat mensen afschrikt.

Heb wel het volgende probleem, mijn ruimte voor de mesthoop is zoals ik al eerder schreef een betonstrook (voormalige weg) van 50 mtr lang en 5 mtr breed en daar worden met regelmaat auto's geparkeerd van mensen die bij de buren op yogales gaan.....

Ik heb al tegen de buurvrouw gezegd dat ik dat liever niet heb en daar had ze alle begrip voor, maar afgelopen dinsdag stond er weer een auto. Ga dat dus maar afzetten met een paar palen en een ketting met een bordje erop ofzo. Vind het zo kinderachtig staan, maar ik wil gewoon niet dat mensen daar parkeren. Als ik er langs wil met een volle kruiwagen, moet ik om de auto van iemand anders zien te sturen. En wat als ik er per ongeluk tegen aan stoot????

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:02

Mijn weiland grenst aan een baan en aangezien we in een natuurgebied zitten hebben we vaak fietsers of wandelaars. Gelukkig langs beide kanten een gracht en enkel aan de poort kunnen ze zover komen om ze te aaien. Gelukkig 4 stroomdraden dus om de shet te aaien zouden ze daar al door moeten want die komt niet zo hoog als de poort :) de grote heeft teveel schrik van de draad om er met zijn hoofd bij in de buurt te komen dus daar kunnen ze ook niet aan.

Als ik vreemde mensen aan de erf zie roep ik altijd maar dat ze gevaarlijk zijn en bijten :D
Das bij de shet bij vreemde mensen niet eens gelogen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:53

De grasoprit van de buurman loopt hier achter het huis...land van de overburen grenst daar ook aan.

Vorig jaar gehad dat we steeds mensen op de oprit zagen lopen om de paarden van de buren te aaien en die van mij.
Vriendelijk verzocht of ze niet op de oprit wilde komen,was privé terrein en geen openbaar.
Aantal mensen begrepen het en gingen keurig weg maar er waren er ook met een hond die van mening waren dat ze zelf bepaalde waar ze met hun hond liepen.

Uiteindelijk gingen ze wel weg en met de eigenaar van de oprit afgesproken dat we het land met schrikdraad (dik koord) afsluiten om ongewenste bezoekers weg te houden.

Was het van de zomer prachtig weer,zie ik 2 meisjes met de fiets stoppen en liepen naar het draad.Een was zo brutaal om eronder door te rollen.
Ben er naartoe gestapt en gevraagd wat de bedoeling was en of 2 draden niet voldoende was om aan te geven dat het verboden terrein was.Of ze het ook netjes zouden vinden als ik zo hun kamer in zou lopen...

"Ja maar we willen de paardjes aaien",kan wel wezen maar dan nog heb je niet zomaar op andermans terrein te komen zonder eerst toestemming te vragen.
Je hebt geen toestemming dus hier moet je weg,verderop is de manege.Ga daar maar vragen of je de paarden mag aaien.

Moet afkloppen,tot op heden blijven de mensen weg...

Vind zo asociaal om zomaar andermans terrein op te lopen om je ding te doen,vraag eerst even of het mag :x Heb er zelf al moeite mee als je op een heel krappe weg moet draaien en dan een stukje op iemand erf moet.

Onze grasoprit is ook wel eens voor parkeerterrein aangezien...was met de jongens bezig 's morgens vroeg.Hoor ik een auto...motor wordt uitgezet en hoor deur dichtslaan.
Dus ik kijk even om de hoek,zie ik een vrouw met een hond die net wil weglopen.

Dus vraag "pardon,kan ik u ergens mee helpen?",Zegt ze "Nee hoor ik ga even wandelen met de hond".Nou dat is heel leuk maar dan moet u wel uw auto even meenemen,u kunt duidelijk zien dat dit geen openbare weg is.

Krijg je als antwoord"Maar waar moet ik dan parkeren?" 8)7 Nou niet hier in ieder geval,dit is mijn oprit en geen openbaar parkeer terrein.
Mopperend haalde ze haar auto weg...brutaal toch.
En er waren die even een ijsje wilde eten...eh?Ja maar waarom moet jullie auto dan op mijn oprit?

Dit gebeurde vrij vlak na elkaar,dacht nog 1x en ik zet er een hekwerk omheen >;) maar ja,is krappe weg.Doodlopend en mensen gebruiken het stuk vaak om elkaar te passeren met zwaar verkeer (Zit net in een bocht) of om te draaien.Dus voorlopig nog geen maatregelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:06

Tinky, dat heb ik nou ook. Kreeg laatst ook als antwoord, "ja maar toen het huis nog leegstond parkeerden wij hier ook altijd!". Dus ik zeg, ja maar nu is het van mij en ik heb liever niet dat er nog auto's geparkeerd worden. Helaas staat er elke week wel 1 of 2 keer een auto, omdat de yogamevrouw erg weinig ruimte op haar oprit heeft. Maar goed, dat is eerlijk gezegd niet mijn probleem. Vind mezelf wel een beetje kinderachtig, maar aan de andere kant ook weer niet.

Dus komend weekend toch maar een stuk ketting met een bordje eraan.....

ZwerteJarig
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:10

Ik heb gelukkig nog nooit last gehad van voorbijgangers, terwijl die er wel veel zijn. Mijn huis en wei liggen eigenlijk in een bocht, recht aan een boerenweggetje. Mensen hoeven alleen maar in de berm van de weg te staan om bij mn paarden te kunnen. Loopt zelfs een officiele fietsroute over die weg dus in de zomer druk zat. Toch nog nooit iemand betrapt op voeren behalve het buurmeisje en met haar heb ik nu gewoon afspraken gemaakt. Ook nooit iets gevonden in de wei. Wel vaak de paarden aan het draad om aaitjes te krijgen en daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Ook een paar keer de vraag gehad of ze iets mochten en dan geef ik altijd als antwoord dat ze gras lusten, berm staat altijd genoeg. Mensen blij dat ze wat mogen voeren, paardjes blij want ze krijgen niks schadelijks.
Nou staan ze ook max 4 uur in de wei per dag, rest van de tijd in de paddock die wel verscholen ligt op ons terrein, daarvoor moet je echt het perceel op. En dat geeft me wel meer rust, ik hou het toch wel steeds in de gaten als ze in de wei staan.

Ik heb nog wel een positief verhaal over indringers. Vorig jaar iets heel schattigs met een ander buurmeisje. Zij wilde eerst mijn paarden verzorgen, wat niet kan. Niet nodig en de mijne zijn niet geschikt voor kleine meisjes. Hele beleefde, lieve meid, dus heb haar wel gezegd dat ze ze altijd mag komen aaien en gras uit de hand voeren. Ze heeft dus toestemming om mijn terrein op te komen. Kwam ze vorig jaar door de bosjes gelopen (kortste route haha) met een vriendinnetje. Ik was binnen en ze zagen mij nog niet. Hoorde dat meisje heel bangig vragen of ze echt zeker wist dat dit mocht. Zij dus heel trots vertellen dat ze idd mocht en meteen een verhaal houden over mijn paarden. Ik heb met een lach naar ze gezwaaid en toen ontspande dat kind pas. Zulke kinderen bestaan er dus ook nog steeds!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:11

@[***]: is dat stuk weg je eigendom??
Zo ja dan is evt schade toegebracht aan auto's die daar zonder jouw toestemming parkeren op eigen risiko + je kunt ze laten wegslapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:16

Ja, is mijn eigendom.

Ik wilde het eerst op de vriendelijk manier proberen omdat ik ook geen zin heb in ruzie met de buren, maar ik erger me dood aan het gemak waarmee mensen menen gebruiken te kunnen en mogen maken van "mijn" terrein. Ik vind het op zijn zachtst gezegd gewoon "asociaal".

Heb er een hoop geld voor betaald.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:18

Is het ook, maar ik weet niet hoe duidelijk het is dat het géén eigen terrein is :)
Wij hebben hier een keer gehad dat er een auto de oprit op kwam, die niet voor ons bleek te zijn, maar die wilde keren. Toen dat bij ons op de oprit niet lukte reed hij gewoon het gras van de voortuin op en ging daar keren...wij stonden met de mond open....

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:21

Jeetje wat brutaal zeg.... Mij kun je denk ik geboeid afvoeren als ik zou zien dat iemand mijn paarden voert. := gelukkig is dat hier niet mogelijk.

Gewoon de mest bij de buurvrouw in de tuin of voor de deur kiepen als je niet bij demesthoop kan? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:23

Auto aan de ketting leggen is ook wel een leuke ja :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:35

Wij hadden er wel last van toen we nog geen hek hadden. Onze oprit is ong 11 mtr breed dus vaak kwamen er gewoon busjes even stoppen etc. Nu is het bij ons Fort knox volgens sommige. Maar ik vind het erg fijn om mijn beesten op het erf te houden.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:39

Het lijkt bij ons wel een openbaar park.....er worden meerdere ruimtes verhuurd op het terrein dus ik weet nooit wie bij waar hoort. Iedereen in de buurt weet dat er paarden staan dus veel oppasoma's komen met de kinderwagen naar achteren om paardjes te kijken .Ach, er is in 36 jaar tijd nooit iets gebeurd. Ik wil alleen niet dat mensen in de stallen komen en er staat schriklint om de paarden dus blijft het van afstandje kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:40

Hier komt er pas een hek als er ook een hond komt :)
Het lastige is dat wij direkt van een drukke 80 km weg komen en achteruit de oprit af moeten.