Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 23:21

Oh super filmpje Jolentinus! En die bal is echt geweldig ... Oeh ik zou hem ook wel willen hebben Tong uitsteken Maar zal je altijd zien dat fatoush precies die bal dan weer niet leuk vind Huilen van het lachen ROFL

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:30

Heeft iemand van jullie ervaring met de happy snacker? hoe bevalt hij? doet je paard er iets mee?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:34

Iemand bij mij op stal heeft hem.. Maar die heeft hem er nog maar net inhangen. Lickit vinden de meeste wel intressant maar die bal zal wel heel wisselend zijn. denk ik.

Heb vandaag bij de Blokker een bal gekocht van 60 cm doorsnede. Het lijkt net een grote voetbal hihi. Eens kijken of meneer deze ook leuk vind Huilen van het lachen. Het is wel roze dus het zou zijn mannelijkheid iets aan kunnen tasten Huilen van het lachen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:12

Gaat die bal niet lek?
Mijn shet is ook dol op ballen, maar die gaat er bovenop liggen en die fitnessballen gaan dan altijd kapot (dopje springt eruit). Hij wil er ook wel eens in happen.
Leuk idee voor sinterklaas, maar als het zo stuk is vind ik het een beetje te duur.
En wie weet waar je dat voerbal ding voor aan de muur kan kopen? Er staat "engelse site" maar ja, welke?
Wij hebben al ontzettend veel speelgoed voor de paarden, maar ze zijn er dol op. Ze hebben de Bordedom breaker, Tongue Twister, Amazing Graze en hondenspeelgoed van Jolly (als het maar hard piept Haha! ). De Jolly Pass A Fier vinden ze niets aan!!
We geven ze het vaak op sinterklaas of hun verjaardag. Vandaar dat ik dot topic tegen kwam, ik was weer op zoek Knipoog .

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:38

Ik heb nog een varaint op een eerder genoemd idee.
Men neemt een plastiek fles (uitspoelen natuurlijk), een handje biks er in, en gewoon in de weide op de grond leggen. Ze moeten er dan mee rondgooien, op stampen,... om het er uit te krijgen.

Ik geef het soms aan mijn pony, en die gaat er dan lustig op los stampen. Tussendoor eet ze dan de brokjes rustig op. Ze is dan met een handje biks veel langer bezig.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 13:50

@ Leonieke: Nee hij hang he Knipoog En het is er speciaal voor ontworpen. Voerbal aan de muur weet ik niet waar je dat kan kopen hier in nederland. Volgens mij moet zoiets ook wel zelf te maken zijn lijkt me Verward

Zou zo'n grote paardenbal niks voor jullie zijn? Die er ook werkelijk voor gemaakt is Huilen van het lachen

@b485: Ja heb ik bij die van mij ook al eens geprobeerd. Fles werd alle hoeken van de box in gejaagd net zolang totdat hij zijn brokjes overgaf Huilen van het lachen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:52

Tja, beetje onduidelijk. Sorry.
Ik wil graag voor mijn pony zo'n Smiley bal hebben. Ik vroeg me dus alleen af of die niet kapot gaan, maar ik las ook al de de site van bitloosrijden dat dat niet het geval is.
Voor mijn paard zoek ik zo'n voerbal voor aan de muur. Die kan ik dus nergens vinden. Zelf maken lijkt me niet zo'n goed idee, ben ik te perfectionistisch voor Bloos .

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 14:55

hihi. Hmm ik heb verder geen idee waarje die kan kopen. Die vond ik toen destijds op een buitenlandse site. Of ze in nederland te krijgen zijn geen idee Verward

Misschien eens informeren bij de paardendrogist die heeft meestal ook veel paaren speelgoed, misschien dat die je ergens naar door kunnen verwijzen..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:02

Ik heb voor Shy een snoepbal die van de dierenwinkel komt, is eigenlijk voor een hond maar doordat hij kleiner is ligt hij ook niet zo snel in de weg en kan je hem zelfs in de voerbak leggen.
Ik heb een hele simpele van hard plastic met 2 gaten erin, die zachte gaan kapot als ze er perongeluk op gaan staan en de openingen kunnen ze eruit pulleken.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:54

Maysie schreef:
hihi. Hmm ik heb verder geen idee waarje die kan kopen. Die vond ik toen destijds op een buitenlandse site. Of ze in nederland te krijgen zijn geen idee Verward

Misschien eens informeren bij de paardendrogist die heeft meestal ook veel paaren speelgoed, misschien dat die je ergens naar door kunnen verwijzen..

Paardendrogist heeft ze niet.
Ik zal zelf nog een keer gaan speuren.

cynthiia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:16

hoi hoi,,

ik zag allerlei spullen om de ververling te voorkomen.
ik heb zelf een klein balletje voor in de wei.
maar heb een jonge jaarling..en ben bang als hij in een gekke bui is dat hij er over struikelt.
nu zag ik de skippiebal staan..
is dat er gewoon 1 uit een speelgoed winkel..?

alvast dankjullie wel

liefs cynthia en Corazon

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:43

Ja je kan een gewone skippybal doen. Koop er dan 1 met 2 van die sprieten i.p.v. emt een handvat of bind het handvat zeer goed bijelkaar. Omdat er anders een hoef doorheenkan met alle gevolgen van dien.

Of je moet zo'n yoga bal doen die zijn al zonder handvaten of sprieten Huilen van het lachen. Heb toevallig vandaag een bal bij blokker gehaald, doorsnede 60 cm en er zit ook een stofje omheen hij staat in de folder.

Edit: de ballen zijn vaak niet prijzig. Maar als je paard er echt heel uitbundig mee speelt dan zal het uiteindelijk wel prijzig worden Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen aangezien ze dan niet zolang houden.

cynthiia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:05

haha, dankje wel voor de infoo..
dan ga ik morgen maar is even winkelen..al zal het weer niet echt meer mee zitten om nog eens lekker buiten te spelen.

maar ik kan hem maar al vast hebben..ben benieuwd wat me paardje dr naar doet..

liefs cynthia en corazon

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:44

zit er een stofje om die van de blokker? Mischien is dat wel iets voor in zijn stal.
Wij hebben de echte paardenvoetbal en dat bevalt echt super. Mijn paard vind het geweldig.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:55

oeh wat een leuk topic Lachen

die van mij heeft een skippybal in de wei, waar vooral de shet van een vrouw hier mee speelt, ze heeft hem in haar stal gehangen dus moeten weer een nieuwe kopen Clown

tips ?

nu momenteel niet xd

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:16

jolentinus schreef:
zit er een stofje om die van de blokker? Mischien is dat wel iets voor in zijn stal.
Wij hebben de echte paardenvoetbal en dat bevalt echt super. Mijn paard vind het geweldig.

Ja met het motief van een voetbal. hier een roze voetbal Haha!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:59

Ik had altijd een likit voor mijn pony's, en ik heb laatst een speelbal gekocht voor in de wei.
Daar hebben ze helaas nog nooit iets mee gedaan, ligt nog steeds op dezelfde plek. Clown
De likit treatbar zijn mijne verzot op!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:30

Ja die van mij is ook gek op lickit's Huilen van het lachen Hoewel je het voor hem beter bite it kunt noemen want hij knaagd gewoon hele brokken eraf. Dus de likit is zomaar verdwenen Huilen van het lachen

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:21

Dat doen mijn paarden ook met lickit's.Ze hebben ze in 5 min. op.En ze zitten helemaal onder.Als ik ze een gewone liksteen geef kijken ze er niet naar om.Maar zodra ik met lickit's aan kom lopen zijn ze niet te houden.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:25

Fatoush vind het ook geweldig als ik een appel ertussen ram want daar komt hij wat moeilijker bij.. Of een paar stukken wortel. Zijn ze tenminste iets langer bezig Huilen van het lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:29

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:15

Mar_84 schreef:
Dat doen mijn paarden ook met lickit's.Ze hebben ze in 5 min. op.En ze zitten helemaal onder.Als ik ze een gewone liksteen geef kijken ze er niet naar om.Maar zodra ik met lickit's aan kom lopen zijn ze niet te houden.

Je hebt nu ook likits van Himalaya zout. Echt super.
Zijn mega hard en doen ze lekker lang mee. Is ook nog eens mega gezond!!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 22:42

Die van mij heeft al zo'n himalaya steen in zijn stal maar die vind er niks aan hooguit dat hij een enkele keer een lik eraan geeft maar dan gaat het perongeluk Huilen van het lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:10

ga dit topic volgen Haha!

wij hebben ook in de paddock een voetbal liggen van normaal formaat en vaak hangt er ook een pion aan een touw op waar ze mee lopen te verveele of tegen aan schuren Vork

veder heb zo'n grote bal voor ze alleen dat is niet eetbaar dus niet erg intresant Sigaar alleen als mee ga doen dan willen ze nog wel beetje mee gaan voetballen of neusballe *LOL*
zo'n jolly appel heb ook vooral de geit vind hem erg mooi Clown pony's meppen hem soms tegen de wand aan.
likstenen hebben ze ook oa met kersensmaak , himalaya en nog iets.. (al hebben ze vanacht zo'n grote zoutsteen weten te mollen en die vond ik in stukjes door de stal heen , dat was vast om mij bezig te houden Huilen van het lachen )
veder heb zo'n likit boredombreaker , alleen daar word niet veel naar omgekeken.
hooinet hangt er ook. en ze hebben zo'n snack a ball en die vinden ze helemaal geweldig , vooral 1 van mijn ruintjes , waag het niet om hem te storen als die met ze bal bezig is Tong uitsteken
en als het er is krijgen ze wel is wilgentakken.

en nog ff een vraagje wat doet de Wiggly giggly equine ?? vind hem er wel leuk uitzien Tong uitsteken

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:48

Ik heb de happy snacker gekocht en ga hem binnekort ophangen in de stal! Ik laat jullie weten wat hij ervan vind haha!