Een pony in de tuin.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarosxx

Re: Een pony in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:11

Volgens mij zit Louise95 beetje in een fantasy wereldje of zo Slapen ......

Hoe denken mijn ouders hier over? Ik mog een pony als ik een geschikte manier vind om hem te stallen. Ik denk niet dat ik de hele tuin tot mijn beschikking krijg, maar het is altijd nog groter dan wat de meeste stalpaarden hebben. Ik zal hier ook rekening mee houden en ze ook behandelen als stalpaarden.

Lijkt me niet dat haar ouders bedoelen dat er een pony in de tuin komt. Haha die fantasy had ik ook toen ik een jaar of zeven was. We hadden toen een huisje met paardenstal maar mijn moeder wilde daar echt geen pony in hebben omdat dat arme diertje dan niet een goeie wei in kon, die hadden we niet, en in de tuin zag ze niet zitten. Maar denk toch eens na, dit kan toch helemaal niet. Je ouders gaan toch geen pony('s) in de tuin zetten. Je kan een pony niet als een konijn in je tuin houden Haha! Je zal een stalletje nodig hebben waar hij kan schuilen, gaat je vader die even voor je bouwen? Het is niet l*llig bedoeld hoor maar heb het er eerst eens goed met je ouders over hoe ze er over denken. Kun je misschien na gaan denken aan een andere oplossing. Een stalletje bij een boer in de buurt of zo. Hoeft ook niet zo duur te zijn voor een shetlandertje plus dan hoef je er misschien ook geen twee te kopen.

WildgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:06

^^
Daarom zei ik al: koop een konijn Haha!
Louise wil blijkbaar door schade en schande wijs worden, veel plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:08

Het vervelende is alleen dat er dieren de dupe van worden... Verdrietig

Vroeger wilde we allemaal een eigen pony en aan huis zou natuurlijk super zijn.
Gelukkig geloofden wij andere nog wel dat dat niet zo'n geweldig idee was.

Verder verkijkt ts zich ook nog eens gruwelijk op de kosten..want een kale wei shet proof afzetten is niet goedkoop Lachen
En dat buiten alle andere kosten...

En ja, als de ouders verstandig zijn gaan ze niet mee in de fantasie van hun kind...dus kan ts bedenken hoe ze het allemaal wil inrichten..maar houd het snel op Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:16

Waar ik me in de loop van dit topic (en al vaker op bokt) ook aan stoor is het 'kan best, andere paarden staan de hele dag op stal'. Ik vraag me dan altijd om waar het over gaat, over de andere paarden of over je eigen paard? Als je een dier koopt, ben je verantwoordelijk voor zijn welzijn, en vind ik dat je verplicht bent het zo goed mogelijk te doen.

Heel krom en overtrokken gezegd: je zegt toch ook niet tegen iemand die zijn sporen 2 cm diep in zijn paard zet 'oh, kan best, sommige paarden krijgen sporen én zweep.

Het is per definitie niet goed voor je paard, dus hoor je het niet te doen.

EDIT: inderdaad Runningkawa, met een beetje inventiviteit (en die is er meestal wel) schuiven ze onder, door of over de draad, dus dat gaat ook nog eens een aardige duit kosten.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:24

Op zich kun je met een klein stukje best wel een pony onderdak geven, mits hij vaak lekker even kan uitleven in een wei. Een vriendin van mij heeft ook stalletje voor haar shetje in de tuin en af en toe neemt ze hem mee naar huis voor de kinderen maar voor de rest staat hij bij een boer om de hoek in de wei met andere paarden. Als vast onderdak is het te klein qua oppervlakte. Zij heeft net zo'n grote tuin als Louise95, misschien wel groter als ik de foto's zo zie. Wel een super leuk stalletje en hij komt dus zo nu en dan een dagje thuis logeren. Maar doe zoiets alleen als je verstand hebt van paarden anders heeft zo'n beestje maar een heel zielig leven.

Maar ik wil hier wel bij zeggen, Louise95 is nog jong, leeft nog in een ander wereldje als wij, toen wij jong waren hadden we ook van zulke geweldige ideeën toch? Het is heel normaal dat kinderen een fantasie hebben.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:53

Hoi hoi, zoals jullie misschien al weten, komt mijn eigen shet straks ook in de tuin te staan Lachen
Dit is dan wel een ander verhaal dan bij louise, mijn ouders kwamen er zelf mee.
Ik weet heel zeker dat dit prima kan, ik weet wel dat ik dan een grote verantwoordelijkheid heb, omdat ik uiteraard, de verzorging en alles zelf moet doen.
Maar ik zie dit helemaal zitten, ik weet al wel dat ik me prima vermaak elke dag met een pony, ik heb een verzorgshet, die ik al 4 jaar verzorg en die voer ik, alles.
Betaal zelfs het voer voor haar.
Maargoed jullie zullen het wel niet op prijs stellen, dat mijn shet in de tuin gaat komen Tong uitsteken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:56

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:01

Echwel schreef:
[ITP] Peerdjes in de nieuwe paddock, bij nieuwe stal, bij nieuwe h
Hier zie je dat het op 1000 vierkante meter prachtig kan

Heb je het hele topic gelezen en de foto's gezien?
Het is maar net hoe die meters liggen, bij ons kan het ook prima op 1800 m2, maar alles ligt recht achter het huis, bij haar ligt er hier een stukje en daar een stukje, om het huis heen, vind ik een heel ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:02

idd mammaslamma Ja
En dan vraag ik me toch steeds meer af of het sowieso wel die aantal m2 zijn Lachen

Verer lijk jij ook geen naaste buren te hebben..laat staan een flat...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:03

Het probleem bij de TS is dat ze de mogelijkheden ed nog niet heeft overdacht en nog niet heeft overlegd, Het is meer een opwelling ipv een wel overwogen keuze.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:05

sarosxx schreef:
Op zich kun je met een klein stukje best wel een pony onderdak geven, mits hij vaak lekker even kan uitleven in een wei. Een vriendin van mij heeft ook stalletje voor haar shetje in de tuin en af en toe neemt ze hem mee naar huis voor de kinderen maar voor de rest staat hij bij een boer om de hoek in de wei met andere paarden. Als vast onderdak is het te klein qua oppervlakte. Zij heeft net zo'n grote tuin als Louise95, misschien wel groter als ik de foto's zo zie. Wel een super leuk stalletje en hij komt dus zo nu en dan een dagje thuis logeren. Maar doe zoiets alleen als je verstand hebt van paarden anders heeft zo'n beestje maar een heel zielig leven.

Maar ik wil hier wel bij zeggen, Louise95 is nog jong, leeft nog in een ander wereldje als wij, toen wij jong waren hadden we ook van zulke geweldige ideeën toch? Het is heel normaal dat kinderen een fantasie hebben.

Ik had dat inderdaad ook, want ze kon best in de garage, en de tuin was echt wel groot genoeg...

Achteraf heb ik het wel eens zien gebeuren, en dat was geen succes, gewoon omdat het in de tuin niet werkte, en de ouders niet inzagen hoeveel er moest veranderen, en hoeveel dat ging kosten. één modderpoel, pony ziek, overal mest want dat was niet weg te krijgen, niet genoeg plaats voor voldoende stro en hooi...

Ik ben niet tegen het idee je pony in de tuin te houden, maar het moet wel 100% geschikt zijn voor de pony, en ik denk niet dat de mogelijkheden er zijn om het echt geschikt te maken, vandaar dat ik je ook aanraad ergens een weitje te zoeken met wat opslag plaats.

Hoeft niet veel te kosten, en je bent meteen van alle problemen af. Ik haal mijn pony ook vaker even een uurtje naar ons toe, maar het zou echt niet goed zijn voor haar om haar altijd in de tuin te houden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:09

dit is toch niet te geloven je gaat toch geen pony in de tuin houden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:13

volgens mij is dit gewoon een SA aangezien er steeds gewezen wordt naar paarden die op stal staan, en er een paardnatuurlijk onderschrift is

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:20

Ik heb ook een pb gehad van de TS, en ze zei dat ze haar ouders nog moest overhalen.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:24

sarosxx schreef:
Volgens mij zit Louise95 beetje in een fantasy wereldje of zo Slapen ......

Hoe denken mijn ouders hier over? Ik mog een pony als ik een geschikte manier vind om hem te stallen. Ik denk niet dat ik de hele tuin tot mijn beschikking krijg, maar het is altijd nog groter dan wat de meeste stalpaarden hebben. Ik zal hier ook rekening mee houden en ze ook behandelen als stalpaarden.

Lijkt me niet dat haar ouders bedoelen dat er een pony in de tuin komt. Haha die fantasy had ik ook toen ik een jaar of zeven was. We hadden toen een huisje met paardenstal maar mijn moeder wilde daar echt geen pony in hebben omdat dat arme diertje dan niet een goeie wei in kon, die hadden we niet, en in de tuin zag ze niet zitten. Maar denk toch eens na, dit kan toch helemaal niet. Je ouders gaan toch geen pony('s) in de tuin zetten. Je kan een pony niet als een konijn in je tuin houden Haha! Je zal een stalletje nodig hebben waar hij kan schuilen, gaat je vader die even voor je bouwen? Het is niet l*llig bedoeld hoor maar heb het er eerst eens goed met je ouders over hoe ze er over denken. Kun je misschien na gaan denken aan een andere oplossing. Een stalletje bij een boer in de buurt of zo. Hoeft ook niet zo duur te zijn voor een shetlandertje plus dan hoef je er misschien ook geen twee te kopen.

haha inderdaad...

Ben benieuwt hoe het verder gaat!

Maar TS,
zal je het er niet EEEEEERST met je ouders over gaan hebben?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:29

runningkawa schreef:
idd mammaslamma Ja
En dan vraag ik me toch steeds meer af of het sowieso wel die aantal m2 zijn Lachen

Verer lijk jij ook geen naaste buren te hebben..laat staan een flat...

Flats?
Die hebben we niet op het eiland, wij wonen i.d.d ruim vrijstaand, met als naaste buren opzij 2e woning en achter ook een 2e woning, voor ons doorgaande straat en ander kant opzij ook straat,niemand last van, i.d.d.
Hoop dat ze het plan herziet, van voorjaar tot najaar op de wei scheelt al een hoop overlast, winter is al lang genoeg, ben altijd weer blij dat ze de wei opgaan, qua werk.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:49

Zoals ik eerder zei,het maakt heel veel uit hoe de oppervlaktes verdeeld zijn. 1 lap van 1000m2 kan meer ruimte opleveren dan kleine stukjes die gezamenlijk het dubbele zijn.

WildgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:20

misschien moeten we er maar eens over ophouden na 12 pagina's goede adviezen en ergernissen

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:14

Fjord_Shet schreef:
Hoi hoi, zoals jullie misschien al weten, komt mijn eigen shet straks ook in de tuin te staan Lachen
Dit is dan wel een ander verhaal dan bij louise, mijn ouders kwamen er zelf mee.
Ik weet heel zeker dat dit prima kan, ik weet wel dat ik dan een grote verantwoordelijkheid heb, omdat ik uiteraard, de verzorging en alles zelf moet doen.
Maar ik zie dit helemaal zitten, ik weet al wel dat ik me prima vermaak elke dag met een pony, ik heb een verzorgshet, die ik al 4 jaar verzorg en die voer ik, alles.
Betaal zelfs het voer voor haar.
Maargoed jullie zullen het wel niet op prijs stellen, dat mijn shet in de tuin gaat komen Tong uitsteken

Waarom zullen wij het niet op prijs stellen? Jou ouders staan er tenminste achter. Dus mocht het echt niet gaan zullen ze samen met jou eventueel een andere oplossing zoeken Knipoog

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:15

Wildgirl schreef:
misschien moeten we er maar eens over ophouden na 12 pagina's goede adviezen en ergernissen

En inderdaad......het wordt een beetje een langdradig verhaal.......... Slapen

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:20

Echwel schreef:
[ITP] Peerdjes in de nieuwe paddock, bij nieuwe stal, bij nieuwe h
Hier zie je dat het op 1000 vierkante meter prachtig kan

Maarruh Echwel....het ziet er wel heel mooi uit bij jullie! En dat op 1000m2! Dat is ongeveer rijbak. Wij hebben 5000M2 en vond het al krap aan, staat dan ook nog ons huis op en onze tuin, een rijbak/paddock en had ik nog 3000M2 over voor de wei, dat is telkens paaltjes verzetten om de wei goed te houden......heb je echt mooi voor elkaar!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:32

khirshanta schreef:
sarosxx schreef:

Ik had dat inderdaad ook, want ze kon best in de garage, en de tuin was echt wel groot genoeg...

Achteraf heb ik het wel eens zien gebeuren, en dat was geen succes, gewoon omdat het in de tuin niet werkte, en de ouders niet inzagen hoeveel er moest veranderen, en hoeveel dat ging kosten. één modderpoel, pony ziek, overal mest want dat was niet weg te krijgen, niet genoeg plaats voor voldoende stro en hooi...

Ik ben niet tegen het idee je pony in de tuin te houden, maar het moet wel 100% geschikt zijn voor de pony, en ik denk niet dat de mogelijkheden er zijn om het echt geschikt te maken, vandaar dat ik je ook aanraad ergens een weitje te zoeken met wat opslag plaats.

Hoeft niet veel te kosten, en je bent meteen van alle problemen af. Ik haal mijn pony ook vaker even een uurtje naar ons toe, maar het zou echt niet goed zijn voor haar om haar altijd in de tuin te houden.

Als logeer adres kan het prima. Voor zo nu en dan een keertje maar een pony voor vast in de tuin? Wij hebben hier twee paarden aan huis staan, elke dag doe ik de wei uit, de stallen en dat kan allemaal op de mesthoop. Sparen we op en in het mestseizoen gaat het 't land op bij een boer. Maar als je dat in je tuintje hebt, waar laat je het zo gauw. Je gaat dat echt niet elke dag naar een ander adres brengen. Zomers komen er best wel wat vliegen op af, zullen de buren ook heel erg blij mee zijn. Als ik in de zomer zie hoeveel vliegjes er op een klein stukje drol zitten!!! Een shetje poept natuurlijk wat minder als die twee reuzinnen bij ons maar toch. Ook het gras moet je mee uitkijken, in een tuintje ligt heel ander gras als in een paardenwei. Ziet er misschien even groen uit maar gras heb je ook in heel veel soorten. Plus er groeit ook wel eens onkruid in.......ook in de gaten houden. Plus al je mooie struikjes en bloemetjes die je ouders in de tuin hebben, kunnen heel giftig zijn voor een pony. Allemaal dingen die je toch wel in de gaten moet houden. Maar als hij keer komt logeren kan je het nog even in een kliko kwijt maar een mesthoopje zullen de buren niet zo leuk vinden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:31

Na de foto's te hebben bekeken, dat is echt geen 1600m2 dat weet ik wel zeker. Schat het eerder op 500m2

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:47

TS zie je nou nog steeds niet in dat het gewoon niet gaat? Jij vraagt adviezen, het beste advies dat we je kunnen geven is: Doe het niet.

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 19:44

lindake schreef:
Als je pony toch op een weide kan staan. Waarom dan thuis halen? Dan blijft jullie tuin er veel mooier bijliggen Lachen.

Omdat het dan weer een eindje fietsen is en dan kan ik hem minder verwennen Haha!. Met het weekend bedoel ik niet het hele weekend of vakantie, ik haal hem gewoon in mijn tuin als ik niks ga doen die dag (waarom de pony in de tuin halen als je er dan toch niet bent).