meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annetjee

Re: meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:12

Niet goed aansingelen, en een leuk sprintje naar huis trekken... Zadel zat ongeveer op d'r buik, en ik kon er gelukkig nog afspringen met de teugels in m'n hand Clown

Met een lage tak in het bos gedacht dat ik er nog wel onderdoor kon als ik naar achter boog... Dat was nog eens knap limbodansen Clown

De kraan niet helemaal dichtgedraaid, volgende dag stond in de stallen een laag water van 20 cm Haha!

Toen ik nog een manegemeisje was, het zadel van m'n paard voor de les ingevet, en daarna met een beige rijbroek gaan rijden Clown

Een niet goedpassende cap gekocht, die tijdens een galopwedstrijdje in het bos als een cowboyhoed aan me hals hing Vork

Enz enz Bloos

g4s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 07:48

geen cap opzetten en er dan keihard van af donderen met als gevolg een hersenschudding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:32

Narya schreef:
De rekening is nog niet binnen, maar we zien de rekening met grote vrees tegemoet. Een paar maanden 24/7 de kraan aan is vast niet goedkoop.

oe, die staat met stip bovenaan wat mij betreft.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:57

Uhm ik denk dat deze het stomste was van mij:

- Vzpaard(Bo) uit de wei willen halen tijdens etenstijd, tsja de andere wilden ook mee naar binnen. Dus ik met moeite Bo uit de wei gevist, maar die stond nogal te hupsen. Dus ik wil de draad van de wei dichtdoen, met een nog steeds hupsend paard, en kreegn een stroomschok omdat ik dankzij Bo verkeerd pakte. Gevolg: panisch paard en de rest van de kudde besloot héél snel naar stal te gaan. Tsja kon ik even een hele hoop paarden in hun stal gaan zetten die net de voertonnen en de -toen net gebrachte- voerzakken aan het plunderen waren.

- Ik samen met Bo naar de bak gelopen en singelde haar braaf aan. Toen wilde ik mijn handschoenen aan doen en nam voor het gemak maar aan dat ik Bo best heel even(dat duurt gewoon maar een paar secondes) los kon laten. Normaal zou ze ook stil blijven staan maar Libby, de hond van stal, vind het heerlijk om paarden op te jagen. Driemaal raden wat ze deed.. weg was Bo. Duurde minstens een kwartier voordat ik Bo weer had en dat was alleen maar omdat Libby terug geroepen werd door haar baasje Bloos heel genant Bloos

- Niet bij mij, maar wel grappig. Ik ging voor het eerst kijken bij Bo, nou het rijden etc. ging goed. Dus eigenaresse had Bo vastgezet aan de staldeur. Wij afzadelen en deken opdoen. Schrikt mevrouw ineens en inderdaad, heel de staldeur uit de rail. "Normaal doet ze dat nooit!"werd er snel geroepen Haha! Tsja een goede eerste indruk is anders Tong uitsteken

en vast nog wel maar rare fouten, maar dat waren toch de ergste Bloos

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:04

kavama schreef:
Paard aan het hoofdstel vastgezet met de teugels aan het hek, ging de benen afspuiten en paard sprong weg... paard los en hoofdstel kapot.
Doe ik dus nooit weer.
En, een keer het hek vergeten dicht te doen en een uurtje later liepen mijn 2 ponies op de weg... waar je 100 mag.
Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan.

het eerste ook wel eens gedaan:$

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:38

kavama schreef:
En, een keer het hek vergeten dicht te doen en een uurtje later liepen mijn 2 ponies op de weg... waar je 100 mag.
Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan.

wow, dat is pas erg! Ach gut
hoe is het afgelopen?

JD_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:06

En gavel of riek (weet niet meer welk) in een stal laten staan na het mesten en dr pas achter gekomen nadat het paard er al lang weer in stond :s

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:18

Paar jaar geleden, mijn verzorgpaard die (gelukkig) 24/7 in de wei met schuilstal liep vergeten de peesbeschermers en strijklappen af te doen. Kom ik 2 dagen later weer op stal en vraagt een stalgenoot me waarom ik in he-mels-naam mijn paard met beenbescherming om in de wei laat lopen. Jeetje wat schrok ik, en wat schaamde ik me zeg! Gelukkig waren de benen niet warm of dik en paard niet kreupel (waarschijnlijk te danken aan het feit dat hij buiten liep en niet stil op stal stond). En verdorie laatst maakte ik de fout bijna weer met mijn eigen pony, zag gelukkig op het laatste moment nog dat hij de peesjes nog om had!

En pasgeleden, een blunder, ik ging met mijn pony een soort grondwerk doen in de verlichte buitenbak, alleen liep de pony zo te klooien dat ik zoiets had van nou ga maar ff los en race maar uit dan. Bleek het hek aan de andere kant van de bak naar de grote wei open te staan (bak is maar aan 1 kant verlicht, andere lamp is stuk, en ik had dat dus nooit gezien he!) kon ik in het donker mijn paard uit een groot weiland gaan plukken Nagelbijten / Gniffelen Ergste is nog dat het me een week later nogmaals gebeurde, ik dit keer keurig dat hek gecontroleerd voor ik de pony losgooide, bleek er een hek aan de zijvoorkant los te staan, sta nog niet zo lang op deze stal en was me nooit opgevallen dat daar ook een hek zat Nagelbijten / Gniffelen Kan ik dus wederom in een grote donkere wei op ponyjacht, oeps Nagelbijten / Gniffelen

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:37

Mijn grootste fout is denkik dat ik mn teugels tijdens het uitstappen niet vast hield . Bloos Hij schrok, gaat op zn teugels staan en hup, zn hoofdstel kapot. Doe ik dus ook nooit meer.

Lothorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:02

manen in een (lelijke) scheve "trapvorm" knippen, en het zelf nog niet eens opmerken Haha!

Snaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:54

Laatst pony'tje van 1½ jaar gepoetst. Had haar vast gemaakt aan een haak. Ging even spulletjes terug zetten, weg pony! :| Was het haakje uit de muur geschoten :S Pff

Pony's binnen gezet in de stal. En 2 staan bij elkaar, was ik vergeten 1 binnen te halen. Ik in paniek omdat ik dacht dat er 1 weg was gelopen. Stond ie blijkbaar nog lekker te grazen in de wei haha

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:02

Mijn domste fout was om kaart te gaan lezen op mijn fjord in augustus 2004. Paard op hol, ik viel eraf en ik heb 20 weken gips en 2 operaties gehad voor ik weer normale schoenen aan kon. En in januari 2006 de 3e operatie om het ijzer weer uit mijn voet te halen. Ik overschatte het rustige karakter van mijn paard..

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:02

Ik heb echt ooit iets ergs gedaan !!!!!!

Pony opgezadeld en niet aan de rechterkant gecontoleerd of het zadel goed lag, singel over het zadel heen gegooit en aangesingeld. Toen ik haar meenam om naar de bak te gaan liep ze niet, dus ik mopperen op haar, dus ik loop voor haar langs naar de rechterkant, die ik dat ik haar aan de stroomdraad van de wei hab vast gesingelt, uiteraard wat het stroom eraf, anders had ze vast anders gereageerd Clown

Maar ze bleef zo kalm staan, en ik maar mopperen.... Tong uitsteken

Snaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:04

Haha aansingelen met stroomdraad Tong uitsteken

Ik singel mijn handschoenen altijd vast. Zijn beetje te groot en blijven vaak achter de gesp hangen.. Pff Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:06

Nee aansingelen áán het stroomdraad, dus tussen haar buik en de singel de draad vast singelen !!!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:26

Oh ja, ik heb ook een keer iets met een stroomdraad gehad, half op een pony hangen, zonder zadel en vervolgens met je voeten tegen het stroomdraadje aankomen.. Paard kreeg via mij een schok..

Was zandhappen en een pony die niet wilde komen omdat ze bang was voor opnieuw een schok Bloos

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:20

Bij een vriendin die een stuk of tien paarden heeft. Op hun erfje (afgesloten, huis is erbij en buitenpiste ook) staan vijf stallen, aan de achterkant ook vijf stallen , maar deze achterste stallen zijn niet meer op het erf dus als de paarden uit de stal ontsnappen zitten ze op straat (er passeren niet veel auto's , is een redelijk smalle asfaltweg, maar als ze onder de brug gaan en dan naar rechts is een gigantisch galoppad met er vlak naast de autosnelweg!
Was vriendin aan het helpen met opstrooien, en deed de stal terug toe maar blijkbaar niet goed, even laten vroeg ze om haar andere paard te gaan terugzetten met halster (in die achterste 5 stallen) zet haar bijna in de stal en zie dat het paard waarvan ik de deur niet goed had toegedaan door de mesthoop aan het lopen was. Het paard dat ik net in de stal wou zetten trok zich los omdat die dat paard ook had gezien en samen zetten ze het op een loopje. Aan de overkant van de straat is een kleine weide, maar er zaten geen draden in. Gelukkig liepen de paarden in die weide (staart omhoog, arabier- look alike Haha!) en we konden ze wel snel vangen, maar stel dat ze door hadden om uit de weide te lopen, waren we ze waarschijnlijk kwijt. Heb effe geluk gehad.

Ook eens een manegepony in pension hebben, he andere vriendinnetjes ook een paardje in pension. En besluiten om eens achterstevoren op het zadel te zitten en zo te draven... Slapen

Of samen met een vriendin twee manegepony's uit de weide de halen waarvan er eentje moeilijk te pakken is. Eerst een weide door...die draad open gelaten (stonden geen andere paarden in). In de andere weide komen, die twee paarden proberen vangen, beginnen ze in volle rengalop door de weide te sjeesen, door de draad, in de andere weide, door de open ingang waarvan we de draad dus hadden losgemaakt. Stonden ze gezellig in de buitenpiste rond te crossen, dan begonnen ze gras te eten aan de zijkanten en konden we ze uiteindelijk vangen:P

Niet echt door mij maar door een jongetje. Ik was de manegepony waarop ik ging rijden aan het opzadelen. Had zen zadel al op en was vastgemaakt met halster om de nek, geen probleem. tot het jongetje (8jaar) met een vliegenspray in het rond aan het spuiten was vlak naast die pony (was was maar 5 ofzo en kende het niet goed) pony gaat in zijn achteruit halster gaat over het hoofd, pony los, pony loopt naar beneden naar de buitenpiste met zadel enal op. Dat jongetje is hyperkinetisch en loopt ook altijd te roepen in bijzijn van paarden enzo, maar dit kon hij niet echt weten. Gelukkig pony direct kunnen vangen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:20

Lielle schreef:
mijn paard nog even in de stapmolen zetten, mobieltje niet horen en de volgende dag op stal te horen krijgen dat ze hem na 2 uur maar eruit hebben gehaald Bloos!

haha ik heb paar weken geleden precies hetzelfde gedaan. Bloos
gelukkig had ook iemand anders hem er voor mij uitgehaald

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:56

Denken dat je paardje net zoveel rekening met jou houd als dat jij met je paard zou doen Haha!

Met als gevolg: paard loopt door smal poortje heen en ik blijf met beide benen achter het muurtje hangen!! Koe
Laatst bijgewerkt door snoebelke8 op 18-01-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:57

Ohja, en schrikken van een groot paard dat op me af komt rennen, en zo met mn ogen tegen de schrikdraad aanrennen ( was nog heel jong en moest heel hard huilen ) Lachen

jptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:38

Ik had mijn stal altijd achterthuis, t is me vaak gebeurd dat ik 's ochtends naar buiten wou rennen (vaak verslapen) en zo tegen mijn paard omhoog liep. De avond ervoor dus vergeten de staldeur dicht te doen.

En ben 1x vergeten om de peesbeschermers van mijn pony af te doen. Was een hele leuke pony zonder aftekeningen, maar toen had ze dus witte plekken op de benen.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:48

Via een muurtje op je paard willen stappen, maar je paard staat net te ver dus besluit je plaats te nemen VOOR de schoft en dan gelijk naar achter op de rug te glijden. Maar dan bedenkt het paard dat die dat helemaal niet wil, dus gooit hij zijn nek naar beneden met als gevolg dat ik naar beneden kletter en op mijn weg naar beneden ook nog even keihard het muurtje raak met mijn been. Heb 2-3 weken niet normaal kunnen lopen....

En ja, nog zoveel meer....

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:11

Als pennymeisje in mijn manege jaren...

Er was een vrij nieuwe pony met singeldwang
maar een stalhulp zei dat ik buiten op het terrein
wel kom opstappen zodat onze groep dan eerder
kon vertrekken.

Stalhulp hield de pony vast en ik zat er nog maar
net op of hij kwam omhoog en liet zich achterover
vallen op de stenen..

Gevolg, mijn hele linkerkant was bont en blauw en
de pony stond gewoon dood leuk op en stond me
een beetje aan te gapen.

Daarna overigens wel heel stoer in de binnenbak opgestapt
met behulp van de instructrice.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:05

Was op bezoek bij soort van fokker, vraagt hij me of ik dat ene paard even wil poetsen. Ik ja hoor. Loop de stal in was een heel pittige merrie ik had de (schuif)deur op een kiertje staan en opeens propt ze zich er tussendoor. De deur van de stallen stond ook nog open maar gelukkig rende ze de bak in. Hoewel gelukkig was het niet want ze mocht niet rennen want ze was kreupel. Scheve mond

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:07

mijn stomste fout is geweest dat ik de peesjes was vergeten af te doen na het longeren hij heeft toen een dag met peesjes om gelopen en leek kreupel
gelukkig was dit snel over.. heb daarna nooit meer peesjes om gedaan ben toch wel bang dat ik ze vergeet af te doen.. maar het stomme is dat ik bandages niet vergeet af te doen.. misschien wanwege de kleur? dan moet ik maar is een andere kleur peesjes aanschaffen Tong uitsteken wit ofzo Tong uitsteken