Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:53

jeetje dat is wel erg veel geld hoor

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:35

Tot nu toe hebben wij onze stalling nog niet verhoogd, simpelweg omdat wij nog vlas hebben van afgelopen jaar en dus nog betaalbaar, ik ben momenteel aan het zoeken naar vlas het goedkoopste wat ik kan vinden = + € 1.30 ten opzichte van vorig jaar. excl. leeghalen gebruiken wij 6 balen vlas per paard per maand. ook is het voer duurder geworden ongeveer € 6.25 per 100 kilo. door de stijgende brandstofprijzen worden de kuilbalen ook duurder en het afvoeren van de mest.

Ik weet nog niet wat onze verhoging word per 1 januari maar helaas we zullen ons tarief moeten aanpassen.

Even deze reaktie omdat ik tot mijn verbazing een "boos" gezicht tegen kwam omdat bij diegene het stalgeld met € 10.00 omhoog is gegaan nou €10 is wel het minste zoals je kan lezen

Marlyn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:54

Bij ons hebben ze het er ook over, maar dan 30 euro per paard per maand Ach gut
Is alleen nog niet ingegaan, we moeten eerst minder strooien en beter het vieze stro uitzoeken!

Het schijnt trouwens wel zo te zijn dat door het slechte weer van de zomer het kuilgras met een flink bedrag naar beneden is gegaan!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:20

Bij ons gaat stro en stalgeld ook omhoog vanaf 1 januari. Ik heb wel geluk, voor mij gaat het niet omhoog. Wij mesten zelf en betalen vlas of stro appart en mijn pony staat op vlas en alleen stro gaat bij ons omhoog. En stalgeld gaat ook omhoog met 7 euro per mnd i.v.m. dat brok ook duurder is geworden, maar dit geld niet voor mensen waarvan de paarden minder dan 2 kg brok per dag krijgen en degene die zelf voeren (zijn er een aantal bij ons op stal) en ik heb het geluk dat ik een pony heb en dat ze net geen 2 kg brok per dag krijcht, dus ik heb erg veel geluk dit keer...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:23

Bij ons is het ook met €30,- gestegen tot €250,-

JWK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:46

Alle grondstof prijzen zijn duurder geworden voor iedereen.
Dus bijna alle stallen in nederland zullen hun prijs verhogen.
Onze stal heeft dat ook gedaan.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:15

Marlyn1988 schreef:
Bij ons hebben ze het er ook over, maar dan 30 euro per paard per maand Ach gut
Is alleen nog niet ingegaan, we moeten eerst minder strooien en beter het vieze stro uitzoeken!

Het schijnt trouwens wel zo te zijn dat door het slechte weer van de zomer het kuilgras met een flink bedrag naar beneden is gegaan!

Hoezo is dat dan goedkoper geworden??

JWK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:20

Dan zijn de kwaliteit wel heel slecht zijn dat ze het aan de staatstenen niet kwijt kunnen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:22

Idd is het bij ons ook omhoog gegaan, van 88 naar 96 euri. Alsnog een schijntje als ik die bedragen hier zo zie...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:26

Moli schreef:
Stalling kost daarom nu ook 530 per maand, maar hopen dat dat niet nog hoger word...

Ik hoop met je mee. Of eigenlijk hoop ik voor je dat je per ongeluk 2 cijfertjes hebt omgedraaid......?? Nors opkijken
'n fantasie slaat hier wel van op hol trouwens. Ik neem aan dat ze je voor dat geld met een chauffeur naar stal brengen? Dat je paardje op puur dons slaapt? Gestoord

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:30

Hier geen verhogingen gelukkig, maar zou het begrijpelijk vinden als ze nog wel worden doorgevoerd.. echter nog niets over gehoord dus zal wel loslopen Lachen

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:31

bij ons is het met 10 euro omhooggegaan voor de genen die overgaan op houtkrullen. of het gaat met 30 euro omhoog als je toch nog stro wilt. Het stro komt inmiddels ook uit spanje.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:34

Bij ons gaat het stalgeld per 1 januari met 20,- omhoog. Balen ja, maar affijn, het is niet anders...

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:43

bij ons zou de stalling per 1 januari met 25 euro omhoog gaan maar ik was net op stal en ze hebben het teruggedraaid. Er hadden veel mensen op stal geklaagd en de eigenaresse zij dat ze na overleg met de boekhouder besloten heeft niet te verhogen dus het blijft 250,- per maand.
Ze heeft onlangs nog redelijk goedkoop stro kunnen inkopen maar mocht dit nou over x maanden niet lukken dan wil ze gewoon een eenmalige bijdrage hebben om de hoge inkoopprijs te compenseren. Als zeg ik het zelf, ik vind het wel een goede oplossing.
Voor de 250 heb ik nu,
20x40 binnenbak
20x80 buitenbaan
wasplaats
dagelijks weidegang ( ook voor mijn hengst)
2x brokken
1x slobber,
hooi of kuil
en de stal wordt dagelijks gemest.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:10

Ik heb vanavond ook de nieuwe stallingsprijs te horen gekregen en ik moet zeggen dat ik niet anders kan dan ze gelijk geven, na het zien van de kostprijsberekening. Het moet geen vrijwilligerswerk worden waarbij je geld moet toeleggen natuurlijk. Schrikbarend trouwens hoe de kosten van stro, vlas en voer omhoog zijn gegaan! En verder ben ik zeer tevreden over hoe mijn paard verzorgd wordt, kan me geen betere plek bedenken!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:12

530 euro.... pff, daar heb ik meerdere paarden voor in pension staan..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:31

Bij ons gaan ze in januari ook omhoog met €10,- (van 175 naar 185). Ik had het zelf ook al even bij ze aangekaart of ze niet omhoog moesten.

Ik heb liever dat ze omhoog gaan en dat deze mensen nog heel lang verder kunnen op de manier waarop ze nu werken dan dat ze ooit moeten stoppen of gaan beknibbelen op stro/ruwvoer.

Mijn paard staat voor die 10 euro p/m meer, weer een heel jaar op een heerlijk dik pak goede kwaliteit stro (uit spanje). OK dan!

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:39

Bij ons is het vanaf deze maand 280 euro ipv 250 euro.
Ik denk wel niet dat de prijs weer omlaag zal gaan, eens de prijzen van stro/voeders zullen zakken...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:32

@Paulina, hier wordt het per 1 jan. idd ook 280 ipv 250..

maargoed omdat ik thuis ook stallen heb weet ik dat het idd per paard aardig wat duurder is geworden per maand, snap de prijsstijging dan ook wel, maar t is wel zuur Scheve mond

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:34

wij zijn ook 25 euro omhoog gegaan! Belachelijk gewoon.. Ja
Maarja het is een onwijs goede stal voor mn paard dus dan maar wat meer maar het is allemaal zo duur

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:38

Als een pensionstal niet als officieel bedrijf is opgenomen (met meer dan 7 hobbypaarden dacht ik) dan is het een hobbymatig bedrijf; het e.e.a. wordt dan zwart gerekend waardoor de eigenaar zelf mag beslissen hoe hoog het stalgeld wordt.
Ik vind 10 a 20 euro per jaar op 200 euro nog wel meevallen, want alles stijgt idd idoot hard, maar daarboven gaat het imo ook te ver.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:43

bij ons is het niet omhoog gegaan.. maar sta er praktisch als enige pensionklant..

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:31

Wij verhogen het stallingsgeld per 1 januari 2008 met € 15.00 naar € 190 per maand.

Lijkt mij redelijk

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:40

heb vandaag ook te horen gekregen dat het stalgeld weer omhoog gaat. is dit jaar al met 10 euro verhoogd en wordt vanaf 1 januari met nog is 15 euro verhoogd.
ga nu dan 235 euro betalen per maand (moet wel zelf mesten)
de reden hiervoor is dat stro, hooi en biks veel duurder is geworden en de stal waar ik sta nu het stro uit polen haalt. dit is wel slechtere kwaliteit (valt gelijk uit elkaar en is grijs i.p.v. geel) maarja de paarden staan in elk geval wel op een dik pak sto.
tuurlijk is het balen dat het stalgeld omhoog gaat, maar ik snap het natuurlijk ook wel met al die prijsstijgingen.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:48

Bij mijn oude stal, gaan ze per 1 jan met 47 euro omhoog, dus ik ben daar weggegaan, vind t dan gewoon te duur worden!