Zouden jullie voor een hitactief stal kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Zouden jullie voor een hitactief stal kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:22

Ik zou mijn paard gerust in zo een hitactief (of ander soort groepsstal) willen plaatsen maar ben alleen bang voor de reacties van de eigenaren van de andere paarden. Mijn merrie is nog heel erg dominant en duidelijk een alpha-merrie. Bij voldoende vloeroppervlakte zou het wel redelijk gaan maar zodra er een paard te dicht in haar buurt komt maakt ze dat meteen duidelijk inclusief trappen en bijten. Meestal zijn de eigenaren van die andere paarden daar niet zo blij mee (terecht natuurlijk).

Ik denk ook dat ik zo een paard heb die het voersysteem gaat terroriseren. Mag geen ander paard er in behalve zij...

Maar misschien valt het allemaal best mee, ik zou het eigenlijk moeten proberen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:47

Mijn paardjes staan overdag buiten in een kude van 7 stuks (in totaal), snacht staan ze binnen.

Ligt aan de grootte van de kudde denk ik, zoiets moet ik eerst zien voordat ik zou kunnen kiezen.
Mits er meer dan voldoende ruimte is en de kudde niet allemachtigs groot/het een vaste groep paarden is zonder al teveel wisselingen is zou ik het doen.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:59

Ik zou zeker het willen uitproberen, als het niet goed gaat met paard en de andere kudde dan haal ik hem eruit. Maar zou het absoluut niet wegwimpelen met het verhaal van ik ben bang dat mijn paard getrapt wordt!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:02

Ik moet zeggen dat ik het een heel aardig en goed concept vind...

Lijkt me wel dat de paarden er wel geschikt voor moeten zijn, gezien het gedrag, ook binnen de groep...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:18

Ik heb onlangs (al eens eerder een poging gedaan) nogmaals de optie hit-actief opgegooid voor de nieuw te bouwen stal waar ik nu sta.

Mijn paarden staan al in een soort semi actief stal en hun vinden het wel een ideale manier van houden.
Echter geloven ze nog niet dat ze hiermee een stal kunnen volkrijgen en dan ook de kosten eruit.

Na het bekijken van de website zijn ze toch wel enthousiast geworden en nu wil ik ze graag een adres geven waar ze eens kunnen gaan kijken en eventueel een praatje kunnen maken met de eigenaar hoe die het allemaal doet.

Nu heb ik eerder gelezen dat er een stal was in NH of Zuid Holland. Graag zou ik die adressen willen hebben.
Stal Mansour en die andere in Gelderland heb ik al.

Als jullie een adresje hebben kunnen jullie dat dan even via een pb'tje sturen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:47