Mijn haflinger is door mijn ouders gekocht toen ik 13 was, voor mij en mijn zus samen. Mijn ouders betaalde toen alles, alleen dekje en zo deden we zelf. Na een paar jaar hebben we thuis stallen gekregen en deed ik haar alleen en had mijn zus haar eigen paard. Op mijn 18e verjaardag kreeg ik de keuze, of mijn rijlessen betaald krijgen of Sonja op mijn naam krijgen en zelf gaan betalen. En ik koos natuurlijk voor dat laatste, na een jaar ging ik op kamers en verhuisde Sonja mee, ik betaalde al een jaar alles zelf, maar in combinatie met kamerhuur en eten en dergelijke werd dat toch wat veel dus betaalde mijn ouders een stukje bij. Na een jaar ben ik weer thuis gaan wonen en betaalde ik alles zelf (ze stond toen op pension), Ik heb toen zelfs naast mijn studie op een gegeven moment nog een tweede peerdje gehad. Ik heb altijd gewerkt naast mijn studie (nooit veel tijd aan besteed)en bezuinigd op mijn eigen dingen, Verjaardagen betekend geld of paardenspullen, kerst idem. Sinds 4 jaar heb ik er weer een tweede (mini shet) en heb ik ze op een wei lopen. Sinds zaterdag heb ik nog een tweede mini erbij en heb ik er drie. Ik betaal alles zelf en de kosten vallen bij mij heel erg mee (mits ik de da niet te veel nodig heb), maar ik heb wel een eigen weiland met stal. en ik gebruik een grote wei van mijn ouders. Inmiddels woon ik samen en merk ik wel dat het da lastiger is om ze te betalen, aangezien mijn partner ook wensen heeft. Dit lijkt dubbel ivm aankoop tweede shet, maar dat is omdat mijn haflinger waarschijnlijk ingeslapen moet worden ivm artrose en dan staat de ander alleen.