wie betaalt jou paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Re: wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:54

Ik betaal alles zelf, maar ik werk dan ook. Gelukkig heb ik wel een vriend die het grootste gedeelte van het huishouden op zich neemt, qua financien dan. Zonder hem zou ik het niet gedaan krijgen. Met een normaal loon, en een normaal uitgaven patroon met een normaal (betaalbaar) huis is het tegenwoordig haast niet meer te doen om je paard te onderhouden. Dus een dikke pluim voor mijn vriend!

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:55

ik betaal alles zelf, (woon samen) en heb mijn paard voor 2 jaar terug gekregen van mijn buurman Haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:14

ik krijg m'n paard (misschien dat weet ik nog niet zeker) voor de helft .... (of misschien wat meer) en voor de rest moet ik ook de helft van de stalling betalen voor de rest alles wat ik echt nodig heb betaald mijn moeder de rest ik zelf... maar ik krijg de rest van m'n leven geen dure cadeau's Boos! haha

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:04

ik zit nu in 5 havo en ik heb altijd nog een paard of pony gehad. Mijn paard staat aan huis dus stalling kosten zijn er niet maar als er iets moet gebeuren aan de stal of wei dan betalen mijn ouders dan. de aankoop heb ik zelf betaald en kleine spullen moet ik ook zelf betalen (dekjes, hoofdstel enz.) zadel heb ik wel gekregen. Als ik niet op een boerderij had gewoont had ik geen paard gehad zegt mijn moeder altijd omdat stalling zo duur is.
ik heb trouwens echt bewondering voor iedereen die zelf voor alles werkt en er ook een heleboel voor laat!

jennifer_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:06

Ik betaal alles zelf ik heb mijn paard in een periode gekocht dat ik net samenwoonde en nog op school zat en had er geen problemen mee mijn beetsje te onderhouden.. Het kost wel wat stalling dierenarts hoefsmid maar hobby's kosten nu eenmaal geld .. en het gaat prima zo !!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:23

Mijn haflinger is door mijn ouders gekocht toen ik 13 was, voor mij en mijn zus samen. Mijn ouders betaalde toen alles, alleen dekje en zo deden we zelf. Na een paar jaar hebben we thuis stallen gekregen en deed ik haar alleen en had mijn zus haar eigen paard. Op mijn 18e verjaardag kreeg ik de keuze, of mijn rijlessen betaald krijgen of Sonja op mijn naam krijgen en zelf gaan betalen. En ik koos natuurlijk voor dat laatste, na een jaar ging ik op kamers en verhuisde Sonja mee, ik betaalde al een jaar alles zelf, maar in combinatie met kamerhuur en eten en dergelijke werd dat toch wat veel dus betaalde mijn ouders een stukje bij. Na een jaar ben ik weer thuis gaan wonen en betaalde ik alles zelf (ze stond toen op pension), Ik heb toen zelfs naast mijn studie op een gegeven moment nog een tweede peerdje gehad. Ik heb altijd gewerkt naast mijn studie (nooit veel tijd aan besteed)en bezuinigd op mijn eigen dingen, Verjaardagen betekend geld of paardenspullen, kerst idem. Sinds 4 jaar heb ik er weer een tweede (mini shet) en heb ik ze op een wei lopen. Sinds zaterdag heb ik nog een tweede mini erbij en heb ik er drie. Ik betaal alles zelf en de kosten vallen bij mij heel erg mee (mits ik de da niet te veel nodig heb), maar ik heb wel een eigen weiland met stal. en ik gebruik een grote wei van mijn ouders. Inmiddels woon ik samen en merk ik wel dat het da lastiger is om ze te betalen, aangezien mijn partner ook wensen heeft. Dit lijkt dubbel ivm aankoop tweede shet, maar dat is omdat mijn haflinger waarschijnlijk ingeslapen moet worden ivm artrose en dan staat de ander alleen.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:30

Ik heb mijn paard, zadels, wedstrijden, hranchement, dekens etc etc allemaal zelf betaald. Les betalen we half om half en voer betalen mijn ouders. Ook worden de tetanus prikken door mijn ouders betaald.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:56

Mijn vriend betaal het meeste en als ik kan ook wat dingen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:23

Ik ben nu getrouwd, dus alle vaste lasten betalen we samen. Maar ik heb al 20 jaar eigen fjorden. Tot mijn 13e betaalde mijn ouders het voer en onderhoud, daarna ben ik naast mijn school en opleiding gaan werken. Al mijn geld stopte ik in mijn fjordjes. Ik ging dan ook zelden uit, puur omdat ik helemaal alleen mijn fjordjes wilde bekostigen. Ik heb het geluk dat mijn paardjes aan huis bij mijn ouders staan, dat scheelt een berg. We hebben 2 jaar in Limburg gewoond (mijn man komt daar vandaan) en toen kostte het ons aan pensiongeld 175euro per maand. Nu een tikkeltje goedkoper, zo bij mijn ouders aan huis.