Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:19

Ze hebben wel hogere gedeeltes waar ze kunnen staan, maar liever staan ze met hun pootjes in de drek, ze rollen er zefs graag in (en ja het zijn echt ponies, geen varkesn, nl. shetlanders en een KWPNer) ze zien er dan nog erger uit dan op de foto's van twee pagina's eerder. Koe
Wel worden ze binnen gezet zodra er noodweer opkomst is, maar verder staan ze zoveel mogelijk buiten...
Bij 'ons' hebben we veen- en klei grond, dat zorgt altijd voor een enorme modderbende, gelukkig droogt het, met goed weer, zo weer op (of zakt het redelijk snel de grond in) Maar er zijn van die dagen..... Huilen
Als het land er echt te erg is, dan doel ik op vastzuigen, diepe en ongelijke plassen, dan verhuizen ze naar een ander gedeelte op blijven ze binnen.

Persoonlijk denk ik, dat de DB zich beter druk kan maken om dieren die nooit buiten komen... (en dan bedoel ik NIET de paarden die op stal gehouden worden!)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:20

Maar in dit geval had de fjord zelfs al vastgezogen gestaan, is dat dan acceptabel? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:23

Jij zegt je hebt hogere gedeeltjes
en je hebt het over verhuizen als het te erg is

Bij spetter niet het geval.

De db mag zich over beide dingen druk maken als je het mij vraagt
Beide namelijk slecht.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:25

Nou, nee dus (sorry, heb dat nergens gelezen.... Bloos)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:26

nou ik ga zelf ook even reageren had hetn og niet gelzen allemaal maar goed
de foto's komen inderdaad vna de db zelf neem ik aan , maar dat doet ern iet toe het is niet nodig geweest ze erop te zetten want ik had zelf ook al een aantal foto's erop gezet en ook van het derde stuk waar ze heen konden behalve 3 dagen niet vnawege de storm en mijn ziekenhuisopname,
de db wist dat ik in het ziekenhuis opgenomen werd omdat ze de dag voor de storm nog ene vergadering gehad hebben .

uit veiligheidsoverwegingen voor de storm heb ik mijn vriend gevraagd ze alleen op het midden stuk te houden waar alleen blubber is maar daar waaien in ieder geval geen fruitbomen tegen hun hoofd aan die net gesnoeid waren. en op die dagen ze hebben er drie dagen gestaan maar daarna ging het derde stuk die opgedroogd was eindelijk na de zware stortbuien ook weer open .

zondag kwam ik uit het ziekenhuis wat niet gebruikelijk is als je de vrijdag een heupprothese heb gehad en met koorts tegen het advies van de dokerts in naar huis gaat maar door het gezeur om mijn paarden moest en zou ik toch gaan .

na het telefoontje vna de db ben ik ook best boos geworden want ze weten dat ik operatie had ze weten dat ik momenteel met me rug tegen de muur stond omdat ik het land huur bij een boer en die het nieuwe stuk nog niet klaar had ze weten ook dat spark niet op stal mag en kan en ik heb overleg met de boer gehad over tegels leggen ect maar dat mocht en mag niet omdat hij het land als land wil houden en het nog om wil laten spitten hoeft niet heeft spark al gedaan affijn.

direct na mijn zieknhuis avontuur ben ik met de boer gaan praten en heb alles uitgelegd en heb vriendin kindness in dit geval opgebeld voor eventueel hulp bij weide gang voor spark en stal voor spetter , maar de boer had al een ander stuk voor me geregeld en daar heeft hij ze met mijn vriend ingezet alleen hebben we gewaarschuwd voor de ontsnappingen van beide mannen maar dat zou geregeld zijn .

spetter de shet die is dus dagen lang lekker los geweest op merrie jacht en gevonden dus die moet op stal helaas met zijn grizlly vacht en spark is er ook al twee dagen vandoor gegaan de eerste dag naar de overbuurman om in zijn zand blubber bak te gaan staan en daarna het gazon over te banjeren en de tweede dag om terug te gaan naar zijn oude blubber weide omdat daar bij de stal zijn pak kuilvoer staat ,
inmiddels hebben we de accu klok enz vervangen , en nu maar hopen dat spark blijft staan, maar goed

de bomen uit het derde stuk zijn weg maar we laten ze nu voorlopig even staan hoe ze nu staan spark alleen Huilen en spetter op stal
want stel je voor he ik zet ze uit veiligheid voor rondvliegende fruitbomen even op een modderstuk nee dat kan echt niet hoor!

maar ja dit is dus de db flevoland beleid je mag alles doen dieren halen brengen enz maar je mag er niks meer bij vragen voor je eigen ontwikkeling en ook mag je niet overleg hebben of gevoel bij een dier hebben , daar had ik al een tijd moeite mee.

ik hoop voor db flevoland dat ze de mensen die ze nu vrijwillig in dienst hebben een scholing laten doen dat ze in ieder geval weten waar ze mee bezig zijn niet alleen qua paarden maar ook qua schapen koeien honden en katten en kittens , want daar schort het ook nog weleens aan .

verder maak ik aan de db hier verder mijn handen niet meer aan vuil tenzij hun het wel doen..... dan hou ik mezelf ook niet meer in want ik weet genoeg dit was puur en alleen om het verhaal van natasjam te back uppen en mijn eigen ervaringen er bij neer te zetten

het jammere is dat de wei bij ons nu uit zijn voegen is gerukt ook een vriendin van ij met tinker stond er die is noodgedwongen 2 maand elders gaan staan, ook zij zit in een scootmobiel en kan nu de paardje niet bezoeken.

ik hoop dat we van de zomer normaal weer krijgen en dat we nooit maar dan ook nooit meer zo een nat jaar krijgen !!
want overal maar dan ook overal is er gezeik met weilanden wat geen weilanden maar blubberbaden en zwembaden geworden zijn ik hoop ook dat spark tot die tijd op het stuk waar die nu staat kan blijven en het niet tot modderpoel nummero 4 dit jaar gaaat stampen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:29

Maar waarom kunnen jou paarden niet noodgedwongen elders staan?

heel erg wat je allemaal hebt, maar om het bot te zeggen, daar kunnen de paarden ook niets aan doen Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:30

Mee eens, daarnaast als jouw fjord al eens eerder is vastgezogen in de modder, dan lijkt me toch dat je dit risico niet nog eens gaat lopen.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:37

Maar spetter, je spreek jezelf tegen, je zei eerder dat je shet een deken op had vanwege luis en dat je hem had geschoren. Heeft hij nu een grizly vacht of is hij nou geschoren?

Toch wil ik er nog even erover zeggen dat jouw dieren niet de dupe mogen zijn van het feit dat jij in het ziekenhuis ligt..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:38

ze staan nu ook anders maar die wei was niet spark en spetter proof en wou niet dat ze samen de weg op gingen op avontuur

dit terzijde ik ben ook afhankelijk van een boer en ze staan nu noodgedwongen op het stuk van de zomer , en wat ik allemaal heb staat hier los van maar het feit dat je dus geen kant op kan en hun dan ingrijpen dat vind ik een beetje jammer want zelf stond ik ook met tranen in me ogen toen ik wegging naar het ziekenhuis van o ik hoop dat de andere wei snel klaar is

en nu hebben we het zomer stuk gepakt , en moeten we dus andere stukken voor de zomer weer klaar zien te krijgen met gras

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:39

cremellogek schreef:
Maar spetter, je spreek jezelf tegen, je zei eerder dat je shet een deken op had vanwege luis en dat je hem had geschoren. Heeft hij nu een grizly vacht of is hij nou geschoren?

Toch wil ik er nog even erover zeggen dat jouw dieren niet de dupe mogen zijn van het feit dat jij in het ziekenhuis ligt..

hij heeft scheerplekken vanwege de luis staat er ook bij vermeld we hebben hem niet helemaal geschoren maar een deel onder zijn manen en langs zijn hals en de rest met sebasil behandeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:39

Voor je het weet groeit het in april allemaal weer bij.
Beter een stuk zomer land pakken dan de paarden zo laten staan Lachen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:50

runningkawa schreef:
Voor je het weet groeit het in april allemaal weer bij.
Beter een stuk zomer land pakken dan de paarden zo laten staan Lachen

dat is ook zo maar dan moet het wel afgezet zijn en uhm spark en spetter proof maken is niet makkelijk Clown maar ja het zei zo zoals het nu is hoop ik dat het db gezeik over is , en ik er nooit maar dan ook nooit meer iets mee te maken krijg of vna te horen krijg , want mijn vrijwilligers werk daar was leuk tot je de ware aard onder de db mensen leert kennen dan valt het je vies maar dan ook heel vies tegen helaas .

en het is niet alleen db flevoland hoor die dit soort praktijken er op na houd ik weet niet waar natasjaM de TS van dit stuk woont maar niet in flevoland geloof ik en de andere twee topics over de DB gingen ook niet over flevoland alleen de husky's en mijn paardjes

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 14:52

@spetter04
Ik woon in Noord-Brabant Tong uitsteken

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:58

NatasjaM schreef:
@spetter04

nou daarom en in elke regio heb je een andere db afdeling en overal is er gezeur en gezeik
maar ja jij succes in ieder geval nog natasja heb je er nog wat van gehoord dan ?

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:05

Spetter even een vraagje:

hadden jouw ponies ten tijde dat ze in dat modderachtige weiland stonden een plek om te schuilen, dus een afdak of een stal waar ze zelf naartoe konden lopen??

Groetjes,
Simpie

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:10

jij noemte het gezeur en gezeik, ik ben juist blij dat ze naar het welzijn van deze ponies omkijken!

Ook als je in het ZH ligt moet je wat regelen voor je ponies, desnoods een "duure" oplossing om ze tijdelijk te verhuizen. Maar hele dagen in de modder kan echt niet!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:10

spetter04 schreef:
NatasjaM schreef:
@spetter04

nou daarom en in elke regio heb je een andere db afdeling en overal is er gezeur en gezeik
maar ja jij succes in ieder geval nog natasja heb je er nog wat van gehoord dan ?

Ja ik heb per brief een waarschuwing gekregen dat ze ten allen tijden een plek moeten hebben om te kunnen schuilen of een droge plek om te staan. Op het moment dat de DB langs kwam (de dag na de storm) stonden ze namelijk in het middelste weiland waar ze het minste risico liepen om geraakt te worden door rondvliegende takken e.d.. Ik heb namelijk aan de ene kant hoge bomen van een natuurgebiedje en aan de andere kant wat lagere bomen van een fruitboomgaard.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:12

Had je ze niet beter even kunnen evacueren en op een stevige stal neerzetten, die storm was wel hevig!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 31-01-07 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:17

spetter04 schreef:
dat is ook zo maar dan moet het wel afgezet zijn en uhm spark en spetter proof maken is niet makkelijk Clown maar ja het zei zo zoals het nu is hoop ik dat het db gezeik over is , en ik er nooit maar dan ook nooit meer iets mee te maken krijg of vna te horen krijg , want mijn vrijwilligers werk daar was leuk tot je de ware aard onder de db mensen leert kennen dan valt het je vies maar dan ook heel vies tegen helaas .

en het is niet alleen db flevoland hoor die dit soort praktijken er op na houd ik weet niet waar natasjaM de TS van dit stuk woont maar niet in flevoland geloof ik en de andere twee topics over de DB gingen ook niet over flevoland alleen de husky's en mijn paardjes

Ik en met mij vele anderen vinden dat de DB in jouw geval goed werk heeft verricht. Ze hebben gehandeld in belang van de dieren. Het zou sympathie opwekken als jij toegeeft dat je fout bezig was en hiervan geleerd hebt ipv zo'n aanvallende houding aan te nemen tegenover de DB of bokkers die het met mij eens zijn. Nu kan je voorkomen dat je weer in zo'n zelfde situatie terecht komt, fouten maken is menselijk, maar als je ervan hebt geleerd wordt dat je vergeven..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:19

Samsam schreef:
Had je ze niet beter even kunnen evalueren en op een stevige stal neerzetten, die storm was wel hevig!

evacueren

En ik denk idd dat dit voor die storm wel een verstandige oplossing was geweest... Ik bedoel, een boom vliegt niet alleen maar rechtuit...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:22

Vjestagirl schreef:
Samsam schreef:
Had je ze niet beter even kunnen evalueren en op een stevige stal neerzetten, die storm was wel hevig!

evacueren

En ik denk idd dat dit voor die storm wel een verstandige oplossing was geweest... Ik bedoel, een boom vliegt niet alleen maar rechtuit...

hahahaha ja das een domme fout!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:27

Samsam schreef:

Hier in de buurt zitten allemaal koeienboeren, die zien me aankomen met (op dat moment) 6 paarden/pony's. Dus nee, helaas geen mogelijkheid gehad om te evacueren. Ik heb trouwens niet eens een trailer Bloos

Nu staan ze nog met z'n vieren (3 pony's van mijn vriendin en mijn eigen paard).

Behalve specifiek tijdens de storm, hebben ze altijd de beschikking over een containerstal en een schuilhok (ca. 4x6 mtr). Ook zijn er op de ca. 6000m2 die ze tot hun beschikking hebben nog zat droge stukken. Er is maar een klein stukje (500-1000m2) wat erg modderig is. Alleen is dat natuurlijk wel precies de looproute naar container, schuilhok en waterbakken Verdrietig Het stuk waar ze gevoerd worden is verhard, dus daar staan ze droog.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:28

Samsam schreef:
jij noemte het gezeur en gezeik, ik ben juist blij dat ze naar het welzijn van deze ponies omkijken!

Ook als je in het ZH ligt moet je wat regelen voor je ponies, desnoods een "duure" oplossing om ze tijdelijk te verhuizen. Maar hele dagen in de modder kan echt niet!

Nee, de hele dag op stal is idd een stuk beter Clown
Er is toch wat geregeld, en ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier zitten de meeste stalhouders echt niet te wachten op een klantje voor 2 dagen oid.
En om ze dan maar voor elk weersalarm dan maar te verhuizen? Ze kan dat geld beter steken in het zorgen dat de omstandigheden in het weiland zelf verbeteren lijkt me zo...

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:29

Wendy schreef:
Samsam schreef:

Nee, de hele dag op stal is idd een stuk beter Clown
Er is toch wat geregeld, en ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier zitten de meeste stalhouders echt niet te wachten op een klantje voor 2 dagen oid.
En om ze dan maar voor elk weersalarm dan maar te verhuizen? Ze kan dat geld beter steken in het zorgen dat de omstandigheden in het weiland zelf verbeteren lijkt me zo...

En inderdaad, inmiddels heb ik zo'n 200m2 stenen kunnen regelen die ik volgend weekend op wil halen zodat ik zodra het droger is een deel kan bestraten Clown

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:30

ik heb zo het topic eens doorgelezen en bekeken maar ik moet zeggen dat er toch wel andere oplossingen zijn dan het zo regelen. tevens vind ik en ik heb zelf ook 2 fjorden dus ja weet best dat het kan etc. je ze niet op een modderpoel 24 p.d buiten hoort te laten.. ga er zelf eens in staan het is vochtig beesten kunnen niet lekker rond wandelen en doen.. dan zou ik ze toch op stal gooien of tot er een juiste oplossing is ergens anders onder brengen.