Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
avanti4ever schreef:dees_daan schreef:ik denk niet dat er nog veel paarden die 24/7 op stand staan als ik eerlijk ben..
bij ons zijn de stands niet afgesloten achter, riverna heeft er ook al eens los in gestaan, is mooi blijven staan, staan aan een lang touw, kunnen liggen enz, voor en naar achter lopen, heeft lichamelijk contact met rymkje, en staan van 9 tot 5 buiten, ze staan nog niet zo lang op stand, maar omdat er een veulen uit de groep moest (ging niet samen werd gedekt enz) moet dit even voor de nood..
en toch is er hier in de buurt een 5 ***** manege met pony's in standwat ik al eerder zei) en die staan ook nog s op zaterdag uren opgezadeld.... ze vinden t de moeite niet om voor een half uurtje af te zadelen e.d.
dees_daan schreef:ik zei ook niet dat ze er niet meer zijn, ik DENK dat er niet veel paarden meer zijn, die echt 24/7 in een stand staan
WildWings schreef:dees_daan schreef:ik zei ook niet dat ze er niet meer zijn, ik DENK dat er niet veel paarden meer zijn, die echt 24/7 in een stand staan
En wij geven aan dat je dat waarschijnlijk fout DENKT, en dat er waarschijnlijk meer paarden 24/7 op stands staan dan jij DENKT
Bella schreef:Het nadeel van Nederland is, dat het oppervlak aanwezig om paarden de ruimte te bieden die men hun momenteel op het gebied van dierwelzijn wil geven, gewoon niet aanwezig is in die mate.
dees_daan schreef:tja dat kan, maar ik heb nog nooit gezien (of eerder gehoord) dat er paarden waren die echt 24/7 op stand staan, (er dus geen paar uurtjes uitkomen om te wandelen enz)
WildWings schreef:dees_daan schreef:tja dat kan, maar ik heb nog nooit gezien (of eerder gehoord) dat er paarden waren die echt 24/7 op stand staan, (er dus geen paar uurtjes uitkomen om te wandelen enz)
Wat een rare opmerking. Paarden staan sowieso haast noot 24/7 op stal, ze worden bijna altijd wel 1 uurtje gereden.. En als ze er 1 uurtje of 2 uurtjes uitkomen om te rijden, dan mogen ze die andere 22 uur van de dag wel op een stand staan?
dees_daan schreef:ik zei ook niet dat ze er niet meer zijn, ik DENK dat er niet veel paarden meer zijn, die echt 24/7 in een stand staan
dees_daan schreef:maar ik bedoel, dat ze er niet even uitkomen om te wandelen, in de paddock, of een paar uren in de bak staan enz..
Wendy schreef:Bella schreef:Het nadeel van Nederland is, dat het oppervlak aanwezig om paarden de ruimte te bieden die men hun momenteel op het gebied van dierwelzijn wil geven, gewoon niet aanwezig is in die mate.
Dat is volgens mij dus echt niet waar...
Hier in Twente willen veel boeren gewoon geen dieren op het land hebben, want het is veel makkelijker om ze in een hok te zetten en het land alleen maar te gebruiken voor het hooien.
Op zich ruimte zat hier, maar weinig plekken waar je je paard 24/7 op de wei kunt zetten zoals ik dat dus wil.
Het is volgens mij niet zo dat de ruimte er niet is, maar dat er een omslag in het denken moet plaatsvinden.
Wendy schreef:Bella schreef:Het nadeel van Nederland is, dat het oppervlak aanwezig om paarden de ruimte te bieden die men hun momenteel op het gebied van dierwelzijn wil geven, gewoon niet aanwezig is in die mate.
Dat is volgens mij dus echt niet waar...
Hier in Twente willen veel boeren gewoon geen dieren op het land hebben, want het is veel makkelijker om ze in een hok te zetten en het land alleen maar te gebruiken voor het hooien.
Op zich ruimte zat hier, maar weinig plekken waar je je paard 24/7 op de wei kunt zetten zoals ik dat dus wil.
Het is volgens mij niet zo dat de ruimte er niet is, maar dat er een omslag in het denken moet plaatsvinden.
T@nj@ schreef:Je hoort mij ook niet zeggen dat iemand zijn paard niet waard is, dat soort discussies doe ik liever niet aan mee als je begrijpt wat ik bedoel![]()
Zoals ik al zei is het mijn mening en ik vind het ook wat minder erg dan 24/7 in een stand maar voor mij is het nog steeds niet acceptabel. Paard wordt voor een periode van rond de 10 uur vast gebonden, maag daarna wel weer lekker op het land maar dan weer terug en weer vastgebonden staan voor 10 uur? Nee sorry maar dat is voor mij absoluut onacceptabel.