kosten van een paard per maand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magictwist

Re: kosten van een paard per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:51

goed zo jinglebells: ben het helemaal met je eens (alles word 30 X herhaalt :S onzin

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:48

Beste Jinglebells en Magic Twist. Alle mensen die hier hun kosten op een rijtje hebben gezet, zijn (volgens mij) erg ervaren in paardenland en weten waar ze het over hebben, we kletsen niet uit ons nek. Killergirl vraagt om advies, dat geven wij. De reden dat alles tien keer herhaald wordt, is omdat Killergirl alleen het advies aan wil nemen wat ze graag horen wil, namelijk dat je van 100 € per maand best een paard kan houden. Ze staart zich blind op het hebben van een eigen paard en vergeet daarbij de optimale verzorging van het beestje alleen voor haar eigen genoegdoening. Of ze nu 14 is of niet, maakt dat uit? JUIST omdat ze zich af en toe 'puberaal' gedraagt (kont tegen de krib, kortaf reageren, 'lekker-puh' mentaliteit) wordt ze zo 'behandeld'. Ik ben al v.a. het begin van dit topic actief geweest en heb toch behoorlijk eerlijk en geduldig gerageerd dacht ik zo...lees maar na!!!

Een paard houden is niet alleen weggelegd voor de rijkere onder ons (ook daarvoor verwijs ik je naar eerdere post) MAAR je MOET een buffer hebben voor onvoorziene kosten! Ik quote mezelf nog even:

Citaat:
Als je met 100 € per maand uitkomt omdat het nu eenmaal niet meer kost, mooi meegenomen maar als je met 100 € uit MOET komen omdat je niet meer hebt...nee dat vind ik niet kunnen.

Als je paard je maar 100 euries kost per maand, super!!! Ik zou willen dat ik het kon maar dat is weer een andere discussie. Alleen als je niet meer uit KUNT geven, vind ik dat een slecht beginpunt. En als jij geen buffer hebt voor als je paard iets heeft en je hebt ook niet de middelen om te lenen of om die buffer weer aan te vullen, nee dan vind ik persoonlijk dat je geen paard moet nemen/hebben/houden.

En Jinglebells, jij vindt dat Killergirl zich goed heeft voorbereid? Als je vraagt of een keuring noodzakelijk is voor de koop van een paard, als je niet weet dat een tandarts nodig is en als je denkt voor € 60 aan verzekering klaar te zijn, nee dan heb je je niet goed voorbereid nee!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:56

Jinglebells, geen idee waarom jij je zo aangesproken voelt Knipoog Maar paarden houden is nu eenmaal een dure aangelegenheid en inderdaad meer weggelegd voor de ´Rijkeren des lands´ zoals je het noemt. Die kunnen het zich nu eenmaal gemakkelijker veroorloven, maar neemt echt niet weg dat anderen géén paard mogen houden ofzo Knipoog

Zoals TS hier neerschrijft is haar budget zo variabel zoals het het beste uitkomt. Verder probeert zij op allerlei manieren een paard in haar lage budget te plannen, zodat het voor haar passend lijkt.

Als je besluit tot aanschaf van een paard, vind ik dat je als eigenaar verplicht bent tegenover het paard dat je hem de zorg kan bieden die deze nodig heeft. Dit heeft weinig overeenkomst met het aantal euro´s wat je per maand besteed aan je paard. Maar heeft wel te maken met het aantal euro´s dat je beschikbaar vóór evt. zorg van je paard als deze dat nodig mocht hebben.

Als haar ouders volledig achter haar staan, dan heeft zij geluk en komt het vast wel goed. Lachen Alleen begrijp ik uit haar reacties dat haar ouders zelf ook nog weinig kaas hebben gegeten van het houden van paarden en evt. kosten. Ik denk dat haar ouders mogelijk een tegenvaller betreft kosten kunnen verwachten, omdat ze sneller moeten bijspringen dan verwacht. Grote kans dat ouders dan in onwetendheid zullen bezuinigen op bv de aanschaf van een nieuw, goed passend zadel.

TS haar reacties doen mij niet echt overkomen als ´goed voorbereid´..

Ieder zijn mening Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:57

tja en het budget van kill3girl stijgt met de pagina's ik wou dat ik zo snel geld kon verdienen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:22

Bienotje verwoord idd ook mijn gedachten...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:29

hebben al zoveel nuttige dingen gepost..........maar ik denk niet dat ze er wat mee doet

oja lenen bij Frisia is nog nooit zo makkelijk geweest

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:49

Leen van Frysia. Maar mannen die met minderjarige meisjes in zee gaan zijn niet echt een legale combi..

Ik hoop gewoon maar dat wanneer kill3rgirl besluit tot aanschaf van een paard, dat alles financieel op zijn pootjes terecht komt en er geen verrassingen boven komen waarvan mens of paard de dupe is..

P.s. ik vermoed dat het deze week betreft Ts haar reacties weer wat rustig zal zijn Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:53

hoezo ik denk dat ze hier in stilte van geniet en zal ergens anders weer een topic geopend hebben waar ze flink onnozel kan gaan doen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:13

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:15

phoefff was dat nou weer.... staat ze daar tussen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:15

Helemaal onderaan ( moest ook even zoeken Knipoog )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:17

WAUW DAMES DAT IS NIET MIS

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:30

2 x zelfs!!!!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:53

Bienotje schreef:
Ik denk dat Kill3rgirl vandaag even een dagje niet zal reageren, misschien morgen weer Lachen

Hihi, de vorige eervolle vermelding in de lijst was er toen dit topic stond op pagina 7 Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:57

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:34

Cees.... maar het heeft toch geen zin om alles blijven te herhalen hierdoor krijg je alleen maar (zoals het nu al is) zo'n discussie topic die alsmaar ongezelliger wordt!!! sterker nog het kan zelfs zo worden dat het alleen maar een topic word met alleen maar rottige reacties dus als ik Kill3rgirl was zo ik dit topic gewoon op slot laten zetten en dan gewoon rond vragen...en blijven rekenen en zelf lijstjes maken met je ouder tot dat jullie alles zwart op wit hebben!!!!!

gr Nikita

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:42

Ik denk dat Kill3rgirl zelf tijdelijk even niet echt de mogelijkheid heeft om zelf op de TeM-knop te klikken. Knipoog

Inderdaad gaat een topic op deze manier nergens meer naar toe, maar naar ik aanneem is het niet de bedoeling dat iedereen maar ´ja en amen´ zegt. Als iemand meer waarde lijkt te hechten aan posts die binnen het straatje passen, dan de vele posts die het tegendeel aantonen. Dan denk ik dat het best goed is om zo iemand daarvan bewust te maken. Juist als ze naar aanleiding van dit topic alleen al besluit om er toch nog eens extra aan te rekenen of begint te twijfelen of... Dan heeft wat mij betreft dit topicbest nut gehad Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:43

kill3gill kan hlelemaal niks meer doen ze heeft STRAF dus zo leuk is ze dus zelf ook niet

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:59

En toch is er een duidelijk beeld naar voren gekomen wat het houden van een paard kan kosten.

Volgens mij best nuttig!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:16

MT, gelukkig kun je een topic niet zó maar op slot laten zetten omdat je niet de reacties krijgt die je wilt. We zijn haar niet aan het uitmaken voor vanalles en nog wat, we proberen Killergirl te adviseren, tips te geven en dingen af te raden. Erg nuttig dacht ik zo.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:01

Bienotje schreef:
viewtopic.php?f=25&t=398308

Dit bedoelde ik eigenlijk Knipoog

Ik denk ook dat Kill3rgirl zeer binnenkort niet zelf de TeM-knop zal kunnen gebruiken.. Ze heeft wederom een eervolle vermelding te pakken Knipoog

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:40

Wij (nouja wij; m'n vader Tong uitsteken ) betalen €180.- p/m en dat is inclusief alles. De hoefsmid is voor ons €50.-
Dus dan zijn we zo ongeveer €230.- per maand kwijt.
Maar ik heb een pony en meestal is de stalling voor een paard duurder....

ladykiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:31

pfff....waarom doen jullie zo naar tegen haar?
snap er geen zak van..
met 150 in de maand kan je best uitkomen..
ze is een vriendin van mij..
en haar ouders zijn bereid heel veel in de maand bij te betalen zolang zij haar best doet...
deze reacties zijn zo onnuttig

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:45

ladykiller schreef:
pfff....waarom doen jullie zo naar tegen haar?
snap er geen zak van..
met 150 in de maand kan je best uitkomen..
ze is een vriendin van mij..
en haar ouders zijn bereid heel veel in de maand bij te betalen zolang zij haar best doet...
deze reacties zijn zo onnuttig

Kortom ze krijgt gewoon een paard en moet zelf het een en ander bijdragen...

Ze startte een topic om te vragen of ze zelf een paard kon houden van 150 euro. Dat is een hele andere insteek!

ladykiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:48

tja...gewoon dat is wat zij dan te besteden heeft..ze wil het liever zelf redden...!