Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:16

mooi dat het zo goed gaat met hem hee!! alleen jammer van een slecht einde van die leuke dingen! maarja, je kan niet alles hebben, zoals je zelf al zei! dat gaat vast vanzelf ook wel beter!!

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 08:26

het gaat echt steeds beter echt super. Dat moet toch een heel goed gevoel geven?

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:43

wauwiee... ik he bhet hele verhaal gelezen.. eheb heel veel bewonderingg voor je..
IK hoop dat het goed komt met Dak. Hijs echt een beauty...!!

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:54

Ik wil even een paar dingen melden:
Ik vind het supergoed van je dat je zoveel voor dat paard doet! Als je geldnood hebt draag ik mijn euri's ook bij
Ik vind het echt een supermooi paard!
Heet 'ie nou echt Dak of is dat een afkorting?
Veel succes en ik hoop dat de tussenpersoon alleen wat langzaam is, en geen oplichter..

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:06

imd schreef:
Heet 'ie nou echt Dak of is dat een afkorting?

Het is zijn volledige naam.. (staat zo op zijn papier)
Weet niet wat het betekent, volgens de tussenpersoon heet Donald Duck in het Tsjechisch 'Donald
Dak

', dus misschien was hij daarna vernoemd. Maar zeker wist ze het niet. Zijn pa heet Almhirt Tynsky Cervanek wat op zijn Tsjechisch heel onuitspreekbaar klinkt, dus ben eigenlijk wel blij met slechts Dak. En "Dak, NEEE" is ook lekker snel uitgesproken.

Citaat:
Als je geldnood hebt draag ik mijn euri's ook bij

Dankjewel!, voorlopig gaat het prima. In het begin hadden ze het allemaal over operaties, dure medicatie, fysio en alles, maar dat is waarschijnlijk niet nodig.

imd schreef:
Veel succes en ik hoop dat de tussenpersoon alleen wat langzaam is, en geen oplichter..

Ze zegt het geld al 'een hele tijd geleden' overgemaakt te hebben, maar dat de tussenbank het geld is kwijtgeraakt...
Tuurlijk, heb ik die pech.. of zou ze misschien...
Ik ga proberen uit te zoeken of ze gelijk heeft, heb ik morgen een telefonissche afspraak over met de bank, is dat zo, dan ga ik haar vreselijk bedanken voor alle hulp, zo niet, dan denk ik maar op 1 manier van alle frustraties van de afgelopen maanden af te komen: je betaald toch niet voor niets voor die rechtsbijstandverzekering. Kan ik vast ook de rente terugvorderen.

Maar ik hoop op gewoon me geld en de contracten. Ja.. nu we het er toch over hebben, waar blijven die eigenlijk?

En dan te bedenken dat ik hem wilde laten inslapen maar niet kon omdat hij nog niet officieel van mij was, en ik het nog zielig vond ook dat ik hem 'al die tijd' in leven moest laten. (=schuldgevoel aangepraat door dierenarts) Had alle inslaap info +telefoonnummers al in een documentje gezet. Mijn tante zou erbij blijven. (ik kan dat echt niet, weet het: erg zwak, wou dat ik het wel kon. ) Zijn situatie was toen vrij uitzichtloos. Maar nu niet meer!
Dus wederom een positief puntje gevonden: Maar goed dat de boel zo vreselijk lang gerekt werd. Want anders had ik toen de keuze moeten maken of ik hem zou laten inlsapen of toch een kans geven.
(maar het mag nu wel afgerond worden hoor)

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:22

Pfff duurt erg lang zeg!Nu mag het wel eens afgelopen zijn!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 15:58

Vanochtend met de bank gebeld, er zijn inderdaad mogelijkheden om terug te zoeken waar het geld is. Moest ik alleen iets meer info verzamelen. Een deel van de info heb ik nu. Had de tussenpersoon nog maar eens een mailtje gestuurd met de vraag of ze al nieuwe info had, en of ze me de "overboek bevestiging" wil sturen.

Krijg ik een antwoord terug...
Wat toevallig.
Het geld was gevonden, en werd naar haar teruggeboekt. Daarna zou ze het weer naar mij overboeken....

Heb haar gemaild waar de contracten blijven en dat we nu al 9 maanden aan de gang zijn. (had alleen verkeerd geteld het is 8 maanden..) Het telefoonnummer van de rechtsbijstandverzekering staat al te blinken op mijn laptop. (ok, die van mijn werk)

Ondertussen ook de papieren en zakjes binnen gekregen voor Dak's DNA bepaling. (in Duitsland en amerika zijn ze dacht ik al gestopt met chippen...) Lees ik in de procedure dat je na de DNA bepaling zijn PASPOORT, de sticker, de ontheffingsbrief en nog wat dingetjes moet opsturen naar de "paspoort uitgevende instantie" .
Uhmm... uhmm... die zit ini Tsjechie. Moet ik dan de nederlandstalige documenten en zijn paspoort aangetekend opsturen naar...Tsjechie?
Vandaag ook maar gebeld naar Productschap Vee en Vlees, en die vonden het een goede vraag. hihi. Ze hadden geen idee hoe het nu verder moest en ik wordt '1 dezer dagen' teruggebeld.

Ik wordt gek.
Iemand een paard kopen?!?!?!!
Lieve 100% gezonde betrouwbare palomino sportpaard zoekt nieuw baasje. Niet gechipt, wel volledig goedgekeurd in September vorig jaar. Inclusief ondertussen beschimmeld zadel en bestoft hoofdstel.
Slechts 6500,- euro. Koopje!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:16

wel heel toevallig dat het nou gelijk is terug gevonden, zonder dat jij dr echt achter aan gegaan bent...!

en tsjah... ik heb liever mn eigen paardje !

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:46

nou ja je hebt in ieder geval weer een lichtpuntje. Je weet waar je geld is. Nu is het maar weer hopen dat het snel naar jou word overgemaakt.
Heb je echt 6500 euro betaald voor Dak? Echt schandalig

Paradise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 02:59

Wow wat een verhaal zeg... Ben er ff stil van.
Dak mag wel blij zijn met een baasje als jou. Want zeg nou eerlijk, hoeveel mensen zouden hem terug hebben gestuurd...

Ik blijf dit volgen. Hopelijk is binnenkort alles rond.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 08:39

ImkeTarek schreef:
wel heel toevallig dat het nou gelijk is terug gevonden, zonder dat jij dr echt achter aan gegaan bent...!

Erg toevallig. Ik schrijf: Stuur me de boekdatum van je overschrijving zodat mijn bank er achteraan kan gaan... en opeens is het geld gevonden.

ImkeTarek schreef:
en tsjah... ik heb liever mn eigen paardje !

Je kunt hem ook als waakhond gebruiken hoor! Geen mannelijke inbreker die nog in de buurt kan komen.

ozzieozzie schreef:
Je weet waar je geld is.

Uhmmm... , we geven haar maar het voordeel van de twijfel.

ozzieozzie schreef:
Heb je echt 6500 euro betaald voor Dak? Echt schandalig

Dat was de "borg" gestort aan de tussenpersoon.
De uiteindelijke afgesproken koopprijs is minder, en het verschil tussen die 2 bedragen is het bedrag waar ik nu op wacht. En wacht en wacht.

Paradise schreef:
Want zeg nou eerlijk, hoeveel mensen zouden hem terug hebben gestuurd...

Op de geluiden uit mijn omgeving afgaand: Praktisch iedereen.
Ik had het recht ook om hem terug te sturen, was mijn paard niet, maar zij zei dat dat niet mocht omdat "ik" hem kreupel gemaakt had, en ik hem dan DUS ook maar voor de volle pond moest kopen. Kon hem moeilijk aan haar deurknop vastbinden. Maar op de vraag waarom ik hem nou gehouden heb (zoooo vriendelijk was hij niet ) : Geen idee, echt niet. Denk als het verhaal van iemand anders zou komen ik ook misschien zou denken van:" Die is gek!"

Achja, mijn paard is gek, en ik ben gek. Goede combi toch?

(Op 06-06-06 ben ik maar niet naar hem toe gegaan, je weet maar nooit... hihi.)

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:48

hahahaha dat is een goeie!!!!
ik denk dat je veel fijne momenten met Dak zult hebben en dat jullie band misschien nog wel veel dieper zal gaan dan als hij gezond was geweest.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 21:01

Helaas is het enige nieuws wat er is, dat er geen nieuws is, en geen nieuws is in zijn geval geen goed nieuws. (naast het nieuws dat hij laatst ziek was en er weer een dierenarts bij was. Gelukkig niets ernstig. Alleen nu begint opeens die bult onder zijn kin te groeien.. Wat is DAT nu weer?)

Heb nog wel meer dingen die mijn aandacht nodig hebben dus vanaf nu geen verzoeken meer tot het storten dan wel opsturen, maar een dringende aanbeveling de zaak nu af te ronden. Krijg ik nu weeeeer niets/geen gehoor, dan is het jammer, maar laat ik de rest afhandelen door mijn rechtsbijstandverzekering.
En als het zo ver komt, dan doe me meteen ook maar de rente sinds januari. Dus krijg ik weer een mailtje met: "mijn man is ziek, mijn kind is ziek, de computer is (alweeeeer) stuk, de bank was dicht, het geld is kwijt, geen tijd, of wat er allemaal nog meer is, dan mag ze dat rechtstreeks doorgeven aan advokaat & Co, want ik wil het allemaal niet meer aanhoren. Ik wil nog 1x een mailtje sturen met: Als je het nu niet doet dan regelt mijn advocaat het. Maar dan houdt het echt op. Ik zit nu al 4 en een halve maand te zeuren om dat geld/contracten en je gaat me niet vertellen dat er in al die tijd geen dagdeel geweest is om het te regelen.

En als ze niet oppast ga ik ook nog te pas en te onpas haar naam noemen... Als fokker/handelaar ook niet ideaal.

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 01:03

ik denk zeker dat je er nu verstandig aan doet om een advocaat in te schakelen. Als het niet op een normale manier kan dan moet het maar zo.
Ik zou niet eens langer wachten, je hebt nu al lang genoeg gewacht.

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 05:31

Een bult onder de kin? Is het zacht? Dan kan het namelijk ook droes zijn.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:32

is echt niet grappig allemaal!!
veel succes met regelen allemaal... bahbah, waarom moet er zoveel moeite voor gedaan worden?? al helemaal als je bekijkt dat jij zoveel moeite voor dat paard doet!!

ik hoop dat het nu echt snel gaat en dat die bult onder Daks kin niks ernstigs is!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:13

Hij had die bult al toen hij kwam. Volgend een dierenarts (1 van de velen die erbij geweest is ) was het wildvlees, maar volgens mij groeit wild vlees niet opeens na al die maanden... (uhmm...toch?)

Misschien ga ik een foto maken en hier neerzetten, en anders mag er weer een dierenarts komen. Heb toch een abonnement, en de vorige was er vorige week nog. Het is langwerpig en zwart/grijs/paardenhuidskleurig van kleur. Zit niet echt haar op.

Ik heb die tussenpersoon altijd de voordeel van de twijfel gegeven, maar nu reageerd ze helemaal niet meer, dus inderdaad tijd voor aktie. Ik geef haar nog een week. Maar daarna is het ook ECHT voorbij! Vind al dat ik vele te lang gewacht heb. En als het nou een topsport paard was... maar ik koop ook nog eens een vals semi-slachtpaard zonder toekomst. Dan moet je me niet extra straffen door nu zo moeilijk te doen. Waarschijnlijk denkt ze: Ze houdt hem toch wel.
Dat klopt, maar niet zonder jou het leven even moeilijk te maken.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:16

jeetje het zit ook niet mee. Krijg je nu ook korting van de da. NU je een abbo hebt )

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:29

Bericht gehad van de tussenpersoon: Ze zegt dat de bank het nog steeds niet naar haar teruggeboekt heeft...
En dan heb je het nog wel over een overboeking binnen Duitsland. Dat duurt toch nooit zooo lang. Ze zegt dat ze het niet overmaakt totdat ze het zelf overgeboekt gekregen heeft. Maar ondertussen heb ik die contracten ook nog niet. Gaat ze nu zeggen dat de post ze kwijtgemaakt heeft netzoals de bank mijn geld kwijtgemaakt had? zucht. Als ze die contracten nu opgestuurd had had ik haar misschien geloofd. Maar omdat die ook niet komen, vermoed ik toch dat ze een truukje aan het uithalen is.

Heb een mailtje terug gestuurd waarin ik zeg dat ik er nu echt klaar mee ben, en dat mijn rechtshulpverzekering het wel met haar bank gaat regelen. Spreekt ze de waarheid dan moet ze er blij mee zijn want dan is ze er ook vanaf, spreekt ze niet de waarheid dan is het geld vast heeeeel snel terecht en op mijn rekening. Ondetussen ga ik de boel verzamelen en klaarleggen. Daarna geef ik het uit handen. Wat een rust zou het geven als dat tenminste geregeld is!

Vandaag maar weer bellen naar het productschap vee en vlees en eieren ofzoiets. Want voor die hele DNA bepaling wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Grinnik, ik ben nog drukker met een paard waar ik niet eens op kan rijden dan toen ik een paard had waar ik wel op kon rijden..

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:02

Gosh! Wat heb jij een engelengeduld! En wat ben je goed van vertrouwen! (Beiden niet negatief bedoeld trouwens!).

Heb net je hele verhaal gelezen en ben erg onder de indruk. Vind het helemaal geweldig wat je gedaan hebt, en doet. (Wat een pláátje van een paard!)
Ik geloof ook niet dat ik anders had gekund als ik in jouw situatie zat...

Maar! Er is een maar.... Geduld en geloof in de goedheid van de mens zijn bewonderingswaardige eigenschappen, alleen ik denk dat tijd wel aangebroken is om eens met een stevige knokploeg naar Duitsland te tuigen. (Na ja... bij wijze van dan.)

Dit mens is een onbetrouwbaar, leugenachtig wezen en ze verdient het helemaal niet om zo door jou behandeld te worden. Tijd om je geld op te eisen en een handjevol advocaten op dat mormel af te sturen. En publiciteit? Kan ze dat niet goed gebruiken?

Sterkte!

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:17

Olympia96 schreef:

Dit mens is een onbetrouwbaar, leugenachtig wezen en ze verdient het helemaal niet om zo door jou behandeld te worden. Tijd om je geld op te eisen en een handjevol advocaten op dat mormel af te sturen.

Je hebt helaas gelijk. Als we vanaf het begin al een verstoorde relatie zouden hebben gehad, dan was het heel anders gelopen. Maar we waren juist vriendschappelijk bezig. Zij had gratis een advokaat geregeld, ze zou het leuk vinden als we contact zouden blijven houden, zij bij mij langs, ik bij haar langs, we mailden wekelijks vriendschappelijk over hoe het bij haar was en hoe bij mij. Ze stuurde links van behandel-methodes voor Dak die ze op internet gevonden had. Iemand van Bokt had me gemaild (nog voordat ik ooit van Dak gehoord had) dat ze eigenlijk te lief was voor deze wereld, etc. etc. Daarom wilde ik gewoon niet geloven dat ze me zo zat te naaien. Ik heb sinds juli vorig jaar 206 mailtjes van haar gehad, allemaal even lief, leuk en gezellig, met hele verhalen erin, foto's van haar paarden, etc, ben nog bij haar thuis geweest. Dat een onbekende je oplicht is vervelend, maar iemand waar je vriendschappelijk mee omgaat?!?!!?!? Dat is kei en kei hard. Huilen

Dan nu het laatste nieuws:
Even chronologisch:
- Ze zegt dat de bank het geld is kwijtgeraakt.
- Volgens haar mail van 1 juni is het geld nog steeds kwijt.
- Ik stuur haar op 7 juni een mail dat mijn bank makkelijk kan achterhalen bij welke bank het geld gebleven is.
- een uur later krijg ik een mail waarin *plots* het geld toch terecht is. Het wordt naar haar teruggeboekt. Ze zou het daarna meteen naar mij overboeken.
- ik krijg maar niets, en blijf haar (boos) mailen.
- op 21 juni krijg ik een mailtje dat ik niets krijg totdat zij het van de bank terug heeft.
- Een dag later 22 juni stuur ik haar een mail waarin ik zeg Rechtshulp in te schakelen.
- En tadatadaaaaa.. vandaag 23 juni krijg ik een mail dat het geld (hou je vast) vorige week al teruggeboekt was, maar dat ze een paar daagjes weg was en het dus niet naar me had kunnen overboeken.....

Ik weet niet hoor... 2 dagen ervoor was het geld er nog niet, en nu blijkt het er opeens al een week te liggen. En hoe kan ze me op 21 juni mailen als ze weg is? Als ze dat kan, kan ze het ook electronisch overboeken lijkt me. Slordig allemaal hoor, je moet je verhalen wel een beetje op elkaar afstemmen. Haha!
Dan de contracten, in mijn mail van 22 juni schrijf ik dat daaaaaaaar toch niets mis mee kan zijn om op te sturen. Haar antwoord: Omdat ze een paar dagen weg was kon ze die niet naar me sturen. Ja HALLO!!!! En al die weken/maanden ervoor dan? Oja, toen was haar man ziek, toen was de computer stuk, toen was haar zoon ziek, toen was het een feestdag, toen was ze op vakantie, goh weer een feestdag, toen was ze zelf ziek, etc.etc.

Heb net mijn bank gebeld en die zeggen dat een internationale overboeking binnen een paar dagen er is, met een maximum van een week. Dus nu mail ik haar dat de contracten en het geld er op 5 juli moeten zijn. Zo niet, dan gaat het pakketje direct naar de rechtshulp. De tijd van "Gekke Henkie" is voorbij.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:48

JUIST!!! Aanpakken die hap!
Is toch te erg hoor: pas in actie komen als jij met rechtshulp enzo komt.....(sowieso al dat je daar mee móet komen, maar ja)

Heb je binnenkort weer ns fotootjes van het dier waar het nu allemaal om gaat? Hoe is het met hem?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 22:35

Jaan81 schreef:
Hoe is het met hem?

Hier is de topic met bult-foto's op het medische forum:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=612960&p=16486518#p16486518

Laatst was hij wel weer ziek. Hij lag bijna alleen nog maar in de wei. (bepaald niet zijn ding...) Volgens de dierenarts "buikpijn". Hij kreeg een tijdelijk dieet, gaat nu beter maar nog veel darmgeluiden. En gister las ik het laatste verhaal van Devoto uit de nieuwe BIT. Daar schok ik toch wel erg van. Leef erg met Lieke mee, weet niet of ze ook op Bokt zit, maar hij is je vast dankbaar voor de mooie momenten die je hem toch nog hebt kunnen schenken.

Jaan81 schreef:
Heb je binnenkort weer ns fotootjes van het dier waar het nu allemaal om gaat?

En voor de palomino liefhebbers hier recente foto's.

Tijdens het wandelen:
Afbeelding
De volgende keer met een stoer bruin westernhoofdstel. (voor me verjaardag gekregen)

En hier in de binnenbak tijdens de: "En nu gaan we luisteren naar het vrouwtje" oefeningen.
Afbeelding
Als je kijkt naar de stand van zijn voorbenen dan zie je dat ze niet echt recht te noemen zijn. De vliegendeken is trouwens te koop. Zit een hals aan vast en is de flycooler van Pagony, maat 215, maar valt kleiner. (vandaar dat hij ook te koop staat)

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 07:45

hij ziet er wel een stuk beter uit. Hij kijkt inmiddels een stuk rustiger uit zijn ogen.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:45

Hoop dat je geld en de papieren er nu eindelijk aankomen, het is nu wel mooi geweest met d'r meer smoesjes kan ze nu niet verzinnen en anders niet meer intrappen! Ik ben ook zo iemand die altijd alleen het goede in mensen ziet, jammer dat er altijd mensen zijn die daar gebruik van weten te maken.

Hoop dat de bulten niks ernstigs blijken te zijn, kan er ook nog wel bij..