Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
-topic. maar aangezien ik net de moeite heb gedaan om alles weer te lezen.... toch maar weer ff een bijdrage.

Quellian schreef:Ik heb op mijn jonge merrie (3,5) ook zeker een cap op. Heeft ook nooit een bok gegeven, maar de winter kan weleens verassingen brengen
Dat zat ik me ook te bedenken! Dus de komende winter stap ik mét cap op mijn 3,5 jarige ruin!
Maar vaak ook wel een van de weinige die wel op de wildere paardjes blijft zitten.*hoezo logisch*wizewo schreef:Even een vraag. Echt niet lezen als een aanval aub.: Ik vraag me eigenlijk af of de "steevast-niet-cap-dragers" die het terecht overigens eigen keuze,eigen riscico vinden dat ook financieel vinden...
.
Wat jij?Waratje schreef:Met 30+ temperaturen ga ik helemaal niet meer rijden, dus kan die cap lekker in de kast blijven liggen
Mijn vriendin reed altijd zonder, maar had wel last van de zon. Nu heeft ze zo´n helm gekocht...Twee vliegen in een klap. 

Cowgirl schreef:Ook fietsers moeten eigenlijk verplicht een helm op.
In Belgie is dat al niet meer als normaal dat iedereen daar met een helm op rijd.
Maar ja wij zijn nederlanders....te trots op ons voorkomen.
Cowgirl schreef:Denk je dat echt?Ook fietsers moeten eigenlijk verplicht een helm op.
In Belgie is dat al niet meer als normaal dat iedereen daar met een helm op rijd..

beantsje schreef:@runningkawa
Waarom ben jij er eigenlijk zo fel op?
Eerlijk gezegd vind ik het inderdaad een goede zaak dat ieders ziektekosten gewoon betaald worden, ookal rookt hij, heeft hij geen cap op of geen gordel om.
Om nou te zeggen dat de cap overal voor beschermt, is natuurlijk onzin. Maar als je nou 1 risico belangrijk kan verminderen, wat is daar mis mee?
En wat is er mis mee om te zeggen dat roken ongezond is, paardrijden zonder cap en autorijden zonder gordel onverstandig is?
Dit is een vrij land toch? Ik kan het niemand verplichten om een cap te dragen maar niemand kan mij verbieden om toch daarop te wijzen.
:D