Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Urielle schreef:hoho Germie, ik heb alleen iemand gevraagd die er verstand van heeft of er stroom ontstaat. Ja dus.
De vraag of dit voor een paard ook merkbaar is, kan en wil ik niet beantwoorden want ik ken niemand die daar verstand van heeft.
Meer wat voor tintelingen dat zijn in je mond. Want tintelingen zijn helemaal geen dierenbeulerij vind ik. Stroomstoten, dat wel! Maar daar is dus echt geen sprake van, nog niet onder optimale omstandigheden. Ok misschien is het paard idd gevoeliger hiervoor dan wij, maar ik geloof nog niet dat dat hun pijn doet dan. De tinteling kunnen zij misschien ook wel zo voelen. Ze gaan er dan heel erg van kwijlen, en zijn wellicht zo meer daar mee bezig dan het bit vast pakken? Wellicht kun je onze mond niet vergelijken met een paarden mond (alhoewel ik vullingen heb...) maar als ik toch in een zure appel heb gebeten en nog niet eens een LICHTE tinteling voel..., ik bedoel zo verschillend zal het toch niet zijn. Als ik kijk naar sommige paarden die het stroomdraad kennelijk niet erg vinden, waar ik van achterover sla... 
dus niet bij kunnen lezen.
runningkawa schreef:Sorry maar ik snap het verhaal met een appel en tintelingen niet?
Want alleen een appel zal dat vast niet veroorzaken
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ik ff wat mis![]()
En mij lijken tintelingen niet prettig, het paard kan er ook niet zelf voor kiezen, dus...
Maar ik ga braaf kijken of we nog mails krijgen
Of is het werkelijk iets wat je als troom kunt waarnemen?

vreemd spul is dat.
zal per mensen en per paard wellicht ook verschillend zijn. Vandaar dat er paarden zijn die ook daar niet op reageren. Want die onzin dat ze de boel niet vast kunnen pakken door die rolletjes is mij het tegendeel van bewezen. Dus daar zijn ze niet voor
runningkawa schreef:Aha, dat bedoel je, thanks
Ben ik raar als ik geen tintelingen krijg bij het eten van een Kiwi of een appel?
Maar hoe uit te lekken
moeilijk
Een prikkeling, tinteling
ja pfff, eigenlijk zeggen die woorden genoeg.
Dus niet zoiets als dat je iets extreems zuurs, als een zuur matje eet en je kaken daarvan samen trekken
Ineens bedenk ik me een vreemd voorbeeld
vroeger had je van die korreltjes, weet de naam niet eens meer.
Als kind at je dat dan en die knapte, tintelde dan kapot op je tong.
Zoiets, alleen dan veel gelijk matiger.
Dus een continue prikkeling, en niet dan hard, dan zachtjes wat je wel had met die knapper dingetjes.
iig ik vond het niet prettig.
En als ik om me heem kijk naar e paarden denk ik dat bij hun ook.
runningkawa schreef:Het meest ongelofelijke aspect van het hele koperenrollentroomstootjesbit-verhaal vind ik misschien wel het idee dat een paard niet ongelofelijk heftig op een dergelijk reactie in zijn mond zou reageren. Volgens jouw ervaring zou een paard door de electrische reactie acuut het bit los laten en slaafs aan de teugel gaan ofzo?
Ineens bedenk ik me een vreemd voorbeeld
vroeger had je van die korreltjes, weet de naam niet eens meer.
Als kind at je dat dan en die knapte, tintelde dan kapot op je tong.
Zoiets, alleen dan veel gelijk matiger.
Dus een continue prikkeling, en niet dan hard, dan zachtjes wat je wel had met die knapper dingetjes.
iig ik vond het niet prettig.
En als ik om me heem kijk naar e paarden denk ik dat bij hun ook.

Citaat:Naar aanleiding van uw e-mail d.d. 8 september 2005, berichten wij u als volgt;
De ontwikkeling van het harnachement en dus ook de bitten voor paarden is steeds in beweging. Door de FEI (internationale bond voor de paardensport) worden bitten bestaande uit verschillende soorten legeringen toegestaan. De KNHS volgt de FEI voor wat betreft de regelgeving.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd,

) en krijgt toch een oplawaai!! Dus als het over stroom stoot(jes) in de mond gaat kan die van haar er ook over mee praten en ze vond het echt niet fijn! Ze heeft het nadien nooit weer geprobeerd!
)
ik denk dat er best wel paarden zijn die je zo een bit niet in moet hangen, voor je eigen veiligheid
Deze paarden zullen dat ook heel waarschijnlijk niet nodig hebben