Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Max schreef:Ik heb nog 3 van die maskers liggen voor de verkoop zo hard gaan ze niet hoor.
Max schreef:Ik heb nog 3 van die maskers liggen voor de verkoop zo hard gaan ze niet hoor.
fjordygirl schreef:Ik had ook 1 besteld maat paard met bril maar die kan in de vrije verkoop dabo!!!!!!!!!

KiWiKo schreef:Ik las vandaag in het AD dat er op geimporteerd spul vanuit de states zowizo 19% BTW op komt en daarboven op nog eens een kleine 5% douane fee..... Plus nog eens 15 euro ptt kosten.
Ik hoop dat ze dit pakket er niet uit vissen
XlucienneX schreef:fjordygirl schreef:Ik had ook 1 besteld maat paard met bril maar die kan in de vrije verkoop dabo!!!!!!!!!
ik snap het nie?
callippo schreef:KiWiKo schreef:Ik las vandaag in het AD dat er op geimporteerd spul vanuit de states zowizo 19% BTW op komt en daarboven op nog eens een kleine 5% douane fee..... Plus nog eens 15 euro ptt kosten.
Ik hoop dat ze dit pakket er niet uit vissen
Hmm, dat klopt niet helemaal.
Eerst komt er invoerrecht overheen, de hoogte daarvan is verschillend per 'soort' artikel. Dit zal wel onder de 'kleding/textiel' vallen.
DaarNA komt er 19% BTW overheen.
En dan nog wat kosten voor de douane zelf (was voor mij ooit 12 euro voor een pakket van 200 dollar)
Die PTT kosten heb ik nooit gehad, want in principe heb je zelf al gewoon betaald voor de verzending van Amerika naar Nederland.
Maar reken dat het ongeveer 25% duurder wordt wanneer het door de douane gecontroleerd wordt.
Ik hoop voor je dat het ongezien doorgelaten wordt!
Soms pakken ze van mij wel eens een pakketje dat op 100 dollar gedeclareerd wordt, en dan toch 'belasting vrij' doorgelaten wordt. Is iets met tweedehands ofzo... Maximum invoerbedrag is namelijk 22 euro...
fjordygirl schreef:XlucienneX schreef:
ik snap het nie?
Ik had bij DABO een vliegenmasker besteld maar aangezien ik al een nieuwe heb kan ze deze gewoon verkopen.
Snap je het nu wel?

(als ze nog komen...)