Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:12

handel in levende have is erg moeilijk.

ik geloof dat natasja zeker haar best doet en goed bezig is,maar hou er wel rekening mee dat veel paarden/ponies daar maar erg kort staan en dan valt er namelijk geen hele verhalen over te vertellen en dan hebben ze zelf ook niet alles ontdekt ondertussen.

in de tijd dat ze daar staan worden ze netjes verzorgd en gereden/bijgeschaafd/medisch behandeld ,meer kan je NIET doen.

denk nou niet dat hun klinisch hun inkoop/inruilpaarden laten keuren(trouwens dat is toch een momentopnamen en kan na dagen al anders zijn),ik vind het netjes dat ze de garantie er al bij doen!

maar zoals bij iedere aankoop die je wil doen,wees slim als je op zoek ben naar een paard en neem iemand mee die er VERSTAND van heeft.

en laat je nooit opjagen van dat je direct moet beslissen!

pollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:17

Natasha schreef:
Nogmaals:
We doen in bedden en matrassen......

hahahaha

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:42

@bol

Je spreekt jezelf erg tegen, heb net je advertentie gelezen waar je dat paard te ruil/te koopt hebt, daar heb je het helemaal niet over een gebrek Verward
Dus dan neem ik aan dat dat allemaal we mee zal vallen..

enne mel, ik heb een nieuw matras nodig, nog een leuk 2 persoons in de aandieding Haha!

Vork

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:20

Natasha schreef:
Allegra schreef:
Ik vind wel de advertentie op speurders misleidend, om even terug te komen op dat verhaal dat ze niet wisten dat het om een handelaar ging.
Daar staat namelijk dat er een paard gezocht word in de goedkopere prijsklasse (onder paarden, bij gezocht) tegen een goed tehuis. Deze advertentie is van mcc mutsers (natasha, oftewel melanie) uit prinsenbeek. Van bmstables dus.
Maar er staat dus niks over een handelsstal.
Nou weet ik natuurlijk niet of dit voor een klant is, of voor haar zelf ofzo, maar toch.

Dat wordt echt wel gezegd hoor!

Ik wil je ook niet aanvallen, maar in de advertentie staat het niet. Vooral omdat er dan bij staat dat je een goed tehuis bied ga je er niet van uit dat het om een handelaar gaat. Vandaar dat ik de advertentie zelf misleidend vind.
Wat er vervolgens tegen degene word gezegt die reageert weet ik natuurlijk niet.
Ik zeg ook niet dat ik jullie goed of slecht vind, helemaal niet. Jullie hebben vaak leuke paardjes staan, voor een passende prijs.
Ik bedoel alleen maar dat door de advertentie een verkeerde indruk gegeven kan worden.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:35

er word heel duidelijk gevraagd of je wel weet dat het een handelsstal is. Ik heb dit namelijk ook gehad ik stuurde een mailtje of ze intresse hadden in mijn paard en toen kreeg ik gelijk een mailtje terug of ik wel wist dat ze een handelsstal waren. Dus helemaal niks is misleidend zover ik ervaring heb met bm zijn het super eerlijke mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:41

En ook een handelsstal, zoekt een geschikt plekje voor een paard Lachen
Want wat is er fijner om te horen dat hij ergens staat waar hij het goed heeft en het baasje elke dag weer blij is Lachen

Alleen lijken vele dt niet te beseffen van een handelstal en worden ze meestal als boeman gezien.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:52

de TS ,heeft spijt als haren op d'r/z'n hoofd ,dat hij dit topic is begonnen!!! Gestoord
stel je een vraag,krijg je een 12 blz .durend topic!! Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:05

Mexx2 schreef:
de TS ,heeft spijt als haren op d'r/z'n hoofd ,dat hij dit topic is begonnen!!! Gestoord
stel je een vraag,krijg je een 12 blz .durend topic!! Clown

wat een onzin....
als er gemiddeld 10 reacties op een pagina kunnen zou je gemiddeld gezien 100 (serieuze) reacties hebben (min je eigen commentaar )
Dan kun je een beter beeld vormen dan met 1 reactie als "geen idee, ben er nog nooit geweest" Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:22

Allegra schreef:
Ik vind wel de advertentie op speurders misleidend, om even terug te komen op dat verhaal dat ze niet wisten dat het om een handelaar ging.
Daar staat namelijk dat er een paard gezocht word in de goedkopere prijsklasse (onder paarden, bij gezocht) tegen een goed tehuis. Deze advertentie is van mcc mutsers (natasha, oftewel melanie) uit prinsenbeek. Van bmstables dus.
Nou weet ik natuurlijk niet of dit voor een klant is, of voor haar zelf ofzo, maar toch.

Om hier even op terug te komen, Mel heeft niet enkel handelspaarden staan. Misschien zoekt ze wel een leuk paard voor haarzelf? Pling

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:05

Kennisje van mij heeft daar een paard gekocht en wat een paar van jullie zeggen, je betaalt minder, maar je krijgt ook wat minder. Nou vraag ik me af of die minder die je krijgt ook echt een minder is. Er wordt op stal daar gezegd dat je geen topper koopt, maar wel een maatje voor het leven. Dat weet je al als je daar heen gaat. Dat kennisje heeft het paard al anderhalf jaar en is buitengewoon tevreden. Betrouwbaar paardje dat geen klachten heeft, maar gewoon niet de potentie en het talent om Grand Prix te lopen. Dat kan je ook niet verwachten als je een paard koopt voor die prijs. En met een beetje kennis zie je het er wel aan af, ze was tenslotte ook gegaan voor een recreatiepaardje waarmee ze af en toe eenw edstrijdje kon rijden.
Als je een "echt" sportpaard koopt dan zit je veel hoger met de prijs en ga je ook naar een dressuur, of spring gerichte handelsstal, dat is logisch, je betaalt daar ongeveer 15 keer zo veel meer, omdat je ook meer wilt. Je zal daar ook niet iemand zien die een recreatiepaard wil kopen.
Ook met paarden is het zo dat je een beetje geluk moet hebben, een paard van 1000 euro kan net zo goed kreupel raken na een korte draai als een paard van 15000 euro.
Wat mij betreft is het een ideologisch probleem, mensen verwachten te veel van te weinig, niet echt realistisch.
In mijn visie is het een prima stal met een goede service.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:36

rossebol schreef:
er word heel duidelijk gevraagd of je wel weet dat het een handelsstal is. Ik heb dit namelijk ook gehad ik stuurde een mailtje of ze intresse hadden in mijn paard en toen kreeg ik gelijk een mailtje terug of ik wel wist dat ze een handelsstal waren. Dus helemaal niks is misleidend zover ik ervaring heb met bm zijn het super eerlijke mensen.

Ik zeg toch ook duidelijk dat het NIET IN DE ADVERTENTIE STAAN MAAR DAT IK NIET WEET OF HET GELIJK GEZEGD WORD EN HIER OOK GEEN UITSPRAAK OVER KAN DOEN, MAAR DAT HET IN DE ADVERTENTIE MISLEIDEND OVER KOMT
Wat trouwens gewoon mijn mening is, en niet een conclusie ofzo dat ze meteen onbetrouwbaar zijn. Dat weet ik namelijk niet en daar doe ik dus ook geen uitspraken over.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:39

stef schreef:
Allegra schreef:

Om hier even op terug te komen, Mel heeft niet enkel handelspaarden staan. Misschien zoekt ze wel een leuk paard voor haarzelf? Pling

Zie mijn berichtje, de onderste regel van wat je gequote hebt: 'nou weet ik natuurlijk niet of dit voor een klant is, of voor haar zelf...'

Ik geef mijn mening over iets, zeg er heel duidelijk dit soort dingen bij, en dan nog zo'n reactie Haha!

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:33

Natasha schreef:
Goh, we hebben die trailer toch al jaren, en mij is niets gezegd over dat t paard niet goed zou zijn!!!

Nou die trailer hadden jullie in ieder geval niet bij je, weet ik veel waarom. En eerst zei je dat dit nooit gebeurd was en nu zeg je weer dat je niet wist dat het paard niet goed zou zijn (wat trouwens ook gel*l is, want je hebt later zelf nog verteld toen ik je aan de telefoon had (als jij dat was) dat je het zo'n leuk paard vond en dat je erover dacht om je eigen paard te verkopen en haar te houden, maar dat je dat niet deed omdat wij hadden gezegd dat je te zwaar zou zijn voor haar).

En ik ben het er helemaal mee eens dat je alleen verhalen over BM Stables moet vertellen als het uit de 1e hand is, MAAR DAT GELDT DAN OOK VOOR DE POSITIEVE VERHALEN.

En ik denk ook dat we inmiddels allemaal wel begrijpen dat het moeilijk is als handelaar, helemaal in die prijsklasse. Daar zal ik ook nooit iets over zeggen. Ik kan niet oordelen hoe zij met de paarden omgaan, maar als ik dit topic lees zit dat wel goed. Ik geloof ook echt niet dat mijn paard slecht behandeld is ofzo of dat ze nu niet goed af is bij een nieuwe eigenaar (als ze nog leeft), maar ik vind het gewoon heel jammer dat het zo gelopen is en dat ik niet weet waar ze nu is en of ze nog leeft...
[/quote]

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:40

Allegra schreef:
rossebol schreef:

Ik zeg toch ook duidelijk dat het NIET IN DE ADVERTENTIE STAAN MAAR DAT IK NIET WEET OF HET GELIJK GEZEGD WORD EN HIER OOK GEEN UITSPRAAK OVER KAN DOEN, MAAR DAT HET IN DE ADVERTENTIE MISLEIDEND OVER KOMT
Wat trouwens gewoon mijn mening is, en niet een conclusie ofzo dat ze meteen onbetrouwbaar zijn. Dat weet ik namelijk niet en daar doe ik dus ook geen uitspraken over.

Wow sorry hoor ik wou je echt niet aanvallen ik gaf alleen mijn ervaring door. Maar mensen met een handelsstal kunnen ook paarden voor zichzelf zoeken en dus helemaal niet voor de handel. Dit zou natuurlijk ook kunnen. Ik denk dat als je op de advertentie zou reageren dat je snel genoeg hoord of het paard voor de handel bedoeld is of niet.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 23:32

Allegra schreef:
rossebol schreef:

Ik heb aan je verhaal gehoor gegeven, voortaan wordt er bij gezet: zie: www.bmstables.nl Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 23:38

Politieted, jullie hebben echt niet gezegd dat ik te zwaar was, wat ik toen bovendien niet was......... Clown

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 00:37

Wie zegt dat de paarden geen goed huis geboden word? Iedere dag weer doen wij ons best om de paarden er verzorgd en netjes bij te laten staan, en ze zoveel mogelijk thuis te laten voelen, tot de dag dat er een geschikt toekomstig baasje komt, die deze geweldige taak op zich wil nemen, voor zijn/haar toekomstige maatje. Ach gut

En ja, soms klikt het niet met mensen, ondanks de nodige voorzorg, waarmee ik bedoel dat we natuurlijk een beginner geen rillerige 3 jarige willen verkopen die nog maar een paar keer onder het zadel is geweest,maar een braaf beestje, al zijn sommigen 3 jarige ondanks hun leeftijd superbraaf en niet rillerig, dit is dan wel vaak nadat ze helemaal door ons zijn ingereden en niet zijn uitgeprobeerd.

Maar hoe kunnen wij instaan voor hetgeen wat de koper thuis doet met het paard, waardoor het beestje misschien wat dominant, eigenwijs, of weet ik wat allemaal word, puur door eigen foutief gedrag?

Bovendien kun je mensen niet verbieden een paard te kopen als je denkt dat het niets voor ze is. (Vaak zijn mensen dan geneigd juist te denken dat het wat voor hen is, en dat ie vast beter is dan de ander die we aanraden Verward ) Je krijgt dan dus een tegengesteld effect.

En dan nog(!!) als het paard de overhand heeft genomen door toedoen van de mensen, kunnen ze hem gewoon weer inruilen.

Wat betreft dat er geen toppertjes te koop zijn, er zijn weleens paarden die toppertjes zouden kunnen worden, maar waar gewoonweg nog wat werk aan zit, en wat niet uit te besteden is aan een beginner.

Er zij weleens twee paarden verkocht door ons die later respectievelijk 100.000 dollar en 100.000 mark opleverden. Weliswaar niet door ons voor dat geld verkocht, maar zeg niet dat we nooit toppers hebben
Pling
Verder worden de meeste paarden als ze nieuw zijn klinisch gekeurd door een erkend paardenarts, en worden alle paarden bij binnenkomst ontwormd en ingeent.

Wat betreft dat paard dat onder valse voorwendselen zou zijn verkocht aan BM, daar kan ik me niets van voorstellen. Er was toen maar een trailer waarop duidelijk staat:

In/verkoop van uw paard pony

En over de eerlijkheid van Natasja, ik ken niemand die eerlijker is. Ja

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 00:47

Ik heet NatasHa! Boos!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 00:51

Ik heb om eerlijk de waarheid te zeggen ook nog nooit wat slechts over de BM Stables gehoord, en wanneer ik met Mel over de paarden praat is ze altijd zeer duidelijk en eerlijk! In de paardenhandel is het heel moeilijk om iedereen tevreden te stellen, en tuurlijk zijn er veel handelaren die een smerig spel spelen maar ze zijn er ook die alles wel eerlijk en open melden en dat is wat ik weet over de BM Stables. Dus kan iedereen aanraden om er zelf eens gewoon een kijkje te nemen!

Diddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 01:24

Zo, en nu ben ik aan de beurt...

Ik kom al 20 jaar op dat adres waar BM STABLES is.
Ik heb meegeholpen om de stal op te bouwen.
Ik ken de mensen daar, en ze werken zich kapot !

Ik heb ook wel eens worden met Melanie (Natasha) gehad, maar dat wil niet zeggen dat zij geen hart heeft voor de zaak.
De Paarden, Pony's en soms een muil dier staan er altijd netjes bij en er zit altijd volop stro in de boxen..

PB Natasha eens en vraag haar of je eens langs mag komen, je zult dan zelf zien dat de negatieve verhalen inderdaad verhalen zijn..

Website...http://www.bmstables.nl

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 02:00

Een muildier Binko?
Die hebben we nog NOOIT gehad........ Knipoog

IIG niet sinds Bm op dat adres is.........

Wat was ook weer het verschil tussen de muilezel en het muildier?
Welke had nu een Ezel als vader?

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:20

Natasha schreef:
Politieted, jullie hebben echt niet gezegd dat ik te zwaar was, wat ik toen bovendien niet was......... Clown

Nouja, laat maar. Hier gaan we toch niet uitkomen. Ik weet niet of je nou in de war bent met een ander paard, of dat je het nou gewoon ontkent, maar je krijgt nu gewoon zo'n welles-nietes spelletje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:37

Laten we er in ieder geval geen welles nietes verhaal van maken want het zou zonde zijn als het topic alsnog op slot gaat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:29

Kieffer schreef:
Kennisje van mij heeft daar een paard gekocht en wat een paar van jullie zeggen, je betaalt minder, maar je krijgt ook wat minder. Nou vraag ik me af of die minder die je krijgt ook echt een minder is. Er wordt op stal daar gezegd dat je geen topper koopt, maar wel een maatje voor het leven. Dat weet je al als je daar heen gaat. Dat kennisje heeft het paard al anderhalf jaar en is buitengewoon tevreden. Betrouwbaar paardje dat geen klachten heeft, maar gewoon niet de potentie en het talent om Grand Prix te lopen. Dat kan je ook niet verwachten als je een paard koopt voor die prijs. En met een beetje kennis zie je het er wel aan af, ze was tenslotte ook gegaan voor een recreatiepaardje waarmee ze af en toe eenw edstrijdje kon rijden.
Als je een "echt" sportpaard koopt dan zit je veel hoger met de prijs en ga je ook naar een dressuur, of spring gerichte handelsstal, dat is logisch, je betaalt daar ongeveer 15 keer zo veel meer, omdat je ook meer wilt. Je zal daar ook niet iemand zien die een recreatiepaard wil kopen.
Ook met paarden is het zo dat je een beetje geluk moet hebben, een paard van 1000 euro kan net zo goed kreupel raken na een korte draai als een paard van 15000 euro.
Wat mij betreft is het een ideologisch probleem, mensen verwachten te veel van te weinig, niet echt realistisch.
In mijn visie is het een prima stal met een goede service.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Tegenwoordig willen mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat kan niet!
Je kan geen topper voor 1000 euro verwachten. Maar gewoon een leuk paard, waar je jaren mee kan doen. Alleen geen Grand Prix mee rijden. Dat weet je als je daarheen gaat!
Ik ken paarden die er vandaan komen. Prima leuke paarden, niks mis mee!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:31

Ben blij dat er ook nog mensen zijn die hetzelfde denken!!
Zeker leuke paarden, en jah, je kan een keer geluk hebben dat je voor weinig geld een bewegingswonder blijkt te hebben, maar je moet er niet op rekenen, das niet realistisch...
Het is ontzettend moeilijk om overeind te blijven in de paardenbrach, en als mensen al commentaar geven als ze iet hebben "van horen zeggen" irriteer je je daar al helemaal aan. Je kan pas oordelen na eigen ervaring. Ik weet zeker dat BM stables het iedereen naar de zin probeert te maken, de service is naar mijn mening correct!
Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die dat begrijpen Haha!