Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:42

draumpje"]
ik vind mijzelf niet echt geschikt "fokmateriaal" Knipoog
[/quote]

Waahahaha geweldige uitspraak, moet ik onthouden als ik weer eens de vraag krijg.....

[quote="AwenLune schreef:
De norm is een flinke hypotheek, een grote auto (liefs twee), twee full-time banen om dat allemaal te kunnen betalen, 1.8 kind die 65 uur in de week in de opvang zitten, en een Golden Retriever.

Geldt alleen bij jongen+meisje. Haha! Bij gelijke geslachten voldoet ieder ander ras Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:44

Sips, ik heb een jongen en een meisje, maar een dwergteckel, telt dat ook? Haha!

Hoe blij ik ook met mijn kinderen ben, ik ben ervan overtuigd dat ik ook zonder kinderen een leuk en goed gevuld leven had kunnen hebben. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat er mensen die geen kinderen willen hebben.
Zoals met alles geldt, leven en laten leven en respect hebben voor de beslissingen van anderen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:48

irene schreef:
Hoe blij ik ook met mijn kinderen ben, ik ben ervan overtuigd dat ik ook zonder kinderen een leuk en goed gevuld leven had kunnen hebben. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat er mensen die geen kinderen willen hebben.
Zoals met alles geldt, leven en laten leven en respect hebben voor de beslissingen van anderen.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. OK dan!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:49

Vorige week was ik in het ziekenhuis, en heb toen een lang gesprek gehad met de cardioloog over kinderen. Ik zal even kort uitleggen waarom:
ik moet na pasen geopereerd worden, en dat kan op twee manieren, met twee uitkomsten:
1. Na de operatie kan je (bijna) alles weer, je mag zwanger raken, sporten etc. Nadeel: de operatie moet binnen 10 jaar nog een keer herhaald worden.
2. Je bent waarschijnlijk voor de rest van je leven af van de operaties, maar je mag niet meer sporten, zwanger worden wordt zwaar afgeraden en je moet je hele leven medicijnen slikken.
Dus toe kwam het gesprek met de dokter, mijn vriend en ik. Ik ben 21 en heb eigenlijk nooit stilgestaan bij kinderen. We hebben nu drie jaar verkering, wonen samen maar de kindervraag is eigenlijk weinig geopperd in ons huishouden (schoonouders hebben al kleinkinderen, mijn moeder ziet baby's niet zo zitten). Maar ja dan moet je toch maar even beslissen. We hebben de optie opengehouden, je weet maar nooit. Maar eigenlijk weet ik al dat ik geen kinderen wil. En eigenlijk zie ik er echt tegenop om weer geopereerd te worden. Maar ja, dat sporten. De rest van je leven een "kasplantje" zijn, omdat je bij het minste geringste contact een flinke inwendige bloeding kan krijgen. Uiteindelijk heb ik mijn keuze dus toch gebaseerd op mijn paard, en niet op mijn eventuele kinderwens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:50

Sall"]
[quote="irene schreef:

Ik sluit me hier helemaal bij aan. OK dan!
[/quote]

Ik ook!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:56

irene schreef:
Sips, ik heb een jongen en een meisje, maar een dwergteckel, telt dat ook? Haha!

Nou... een labrador zou ik nog door de vingers zien.

Voor twee jongens mag het trouwens ook een Boerenfox of Jack Russel-achtig hondje zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:30

ArwenLune schreef:
De norm is een flinke hypotheek, een grote auto (liefs twee), twee full-time banen om dat allemaal te kunnen betalen, 1.8 kind die 65 uur in de week in de opvang zitten, en een Golden Retriever.

Dus wat dat betreft voldoen we geloof ik geen van allen aan de norm Haha!

Haha! Haha! Haha! gelukkig niet zeg Scheve mond

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:41

Jee, zoveel mensen die echt geen kinders willen? Dat had ik niet verwacht!

(niet dat het uitmaakt, de wereld is vol genoeg Tong uitsteken )

Ik heb eigenlijk altijd het gevoel gehad wel kinderen te willen en tot nu toe is dat nooit veranderd Lachen
Nu is het zeker niet zo dat ik ze NU wil!! Neeej, maar ooit wel

Als ik genoeg centjes heb, mijn paardje onder de pannen is (umm en mn vriend het er mee eens is Haha! )

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:07

irene schreef:

Daar ben ik het ook al helemaal mee eens, ik begrijp niet dat mensen zich zo met anderen bemoeien over dat soort belangrijke zaken.

Vergeet bij hypotheek, kinderopvang, hond en 1,8 kind de midlife crisis niet rond het veertigste jaar want die hoort er ook wel bij tegenwoordig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:08

mmmmmm wat herlijkom hier te lezen dat er zo veel gelijk gestemden zijn Haha!
Ik ben net 35 geworden en dus is de keuze eigenlijk al gemaakt. Die moedergevoelens zitten niet zo diep. Maar vooral ben ik nu heel tevreden met het leven dat ik nu heb. Kindere kun je neit even uitproberen om te kijken of het bevalt. Het is een keuze waar je de rest van je leven aan vast zit. Die gedachte geeft me een beklemmend gevoel en dus genoeg reden om kindvrij te blijven.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:56

newforestlover schreef:
Van die jongentjes die dan zo lekker door de stallen rennen en moeders die hun kinderwagen vlak onder een paard zijn neus parkeren, die bedoel je mel?

Precies Lot, precies!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:59

Llewella schreef:
Zoals ik er nu over denk: liever een paard dan een kind.

Ik ben zelf nog helemaal niet klaar om moeder te zijn, ook al heb ik dat moedergevoel al vaker gehad, en heb weleens vaker te horen gehad dat ik een hele lieve moeder zou worden.

Maar emotioneel en geestelijk ben ik er nog lang niet klaar voor.
Moet eerst eens leren mezelf voorop te zetten, en in die trant past een paard beter dan een kind, een paard schaf ik echt voor mezelf aan, met een paard kan je maatjes worden, iig meer dan met een kind.
Voor een kind moet je jezelf 'wegcijferen', en dat is juist iets wat ik moet afleren.

Ik wordt ook ouder en ouder, maar de wens van een kind verdwijnt steeds meer.

Ik heb al een kind opgevoed, mezelf Knipoog
(Mijn jeugd en gebrek aan een moeder, en de gedachte aan wat ik dus een toekomstig kind niet wil geven speelt zeker ook mee).

Beetje tzelfde bij mij, dat laatste.
Misschien speelt dat idd ook mee.

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:14

Elles schreef:
Bij ons hebben ze het er al niet eens meer over.... ik geloof dat het wel duidelijk is. Haha!
Ik geloof niet dat ik geschikt ben als moeder. Geen idee precies waarom niet, maar ik voel me zelf nog kind af en toe en ik zie het mezelf helemaal niet doen. Sommige mensen doen er heel makkelijk over, "kinderen krijg je gewoon", maar ik zie dat niet zo. Mijn wederhelft zou best kinderen willen, maar kan ook prima leven zónder. Dan zijn we dus (zoals ik er nu over denk) beter af zonder kinderen.

(en nee, ik vind kinderen van een ander óók niet leuk, ik word niet warm bij het zien van een baby en als er in een winkel eentje heel irritant onder de rekken doorkruipt tot vlakbij mijn schoenen, dan overweeg ik serieus om "per ongeluk" op die handjes te gaan staan.... Bloos! Haha! )

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:15

heel bekend gevoel !!!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:16

Hier nog een bewust kindvrije bokker !
Het heeft overigens niets met m'n paard te maken, dat staat er helemaal los van.
Maar ik heb absoluut geen kinderwens, en weet eigenlijk ook wel zeker dat ik totaal niet geschikt zou zijn als moeder.

En om de link met paarden maar even te leggen: met slechte merries moet je niet fokken Knipoog Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:03

Draumpje ik ben onder de indruk van je verhaal. het geeft duidelijk weer dat niet alleen de ouders een hand hebben in hoe een kind zich vormt.

Maar goed, ik zie dat toch weinig dames kind-vervangende-liefde voor hun paard voelen. valt me tegen hoor, nog even en ik voel me pennymeisje Scheve mond

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:05

ik zie me paard meer als me beste maatje... is dat ook goed ik ben niet zo'n moeder kind type zal denk ik komen omdat ik een jongeman ben Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:07

bestaan er geen pennyjongetjes dan? Haha!

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:07

ik heb er nog niet van gehoord misschien een nieuwe trend beginnen Haha!
wel een leuke kwoot van je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:09

Smelten julie ook weg bij een nest puppies/kittens of veulentjes in de wei? Bij baby's heb ik alleen maar zo iets van aaaah wat lief. Dat gevoel voor baby dieren zit dus veel dieper en dat is altijd al zo geweest.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:10

ja dat heb ik dus wel weer Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:11

Met jonge dieren heb ik idd veel meer dan met baby's. Met baby's heb ik ook nooit iets gehad trouwens. Maar ik moet er ook niet aan denken om 24/7 met een pup, kitten of veulen bezig te zijn. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:12

Ik smelt helemaal weg bij jonge dieren
Bij een baby heb ik niet eens iets van ow wat lief.
Ze worden je in de arm gedrukt, want ja je hebt de leeftijd.
Ik doe dan maar voor de omgeving dat ik het leuk vind, is anders ook zo lomp voor moeders, maar sorry, vind een baby helemaal niet mooi.

Maar er kunnen ook redenen zijn waarom mensen zich zo in een paard storten.
Want misschien heb je dat niet zomaar zonder reden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:20

Silenzio schreef:
ik heb er nog niet van gehoord misschien een nieuwe trend beginnen Haha!
wel een leuke kwoot van je Knipoog

mijn vriend heeft de eerst pagina van deze topic gelezen en was het toen al beu hahaha. Hij heeft Bokt meteen omgedoopt tot deze afkorting Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:25

eh... Midas Dekkers heeft voor mensenbaby's een term... Pislarf Bloos!
Eerlijk gezegd herken ik daar wel wat in.

Ik vind baby's niet zo heel leuk. Ze worden pas leuk (zolang ik ze weer naar hun moeder kan sturen Schijnheilig ) als er herkenbare taal uitkomt.

Ik heb ook een heel leuk leenkind om mee naar de Efteling te gaan Haha! Lovers