Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Skessa_ schreef:Ik dacht dat een stalhouder max 5 of 10% per jaar omhoog mocht.
Maar dat zal ik dan wel fout hebben.
Ik heb werkelijk nog nooit op een stal gestaan met een contract.
DuoPenotti schreef:
Cinnepin schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat je eerst betaalde dan?
Blue_Eyes schreef:Vooralsnog €380, volpension, alleen 1x per week inloopstal en paddock uitmesten.
Onbeperkt hooi, 1 a 2x voer (wat je zelf aangeeft), 24/7 in de kudde met enorme schuilstal en overkapping. Stalbaas schuift 's morgens de mest wel uit de overkapping en voert hooi en krachtvoer. Ook de zorg voor ons veulen en evt paarden die wel 's nachts op stal gaan, wordt geregeld.
We hebben een overdekte bak, longeercirkel en staan op 50 meter van het bos.
Edit: regio Eindhoven.
Blue_Eyes schreef:Nou, ik kom er even op terug... Onze stalbaas gooit de prijzen met €200 per paard per maand omhoog. Dat gaat hem dus niet worden. Kan ertegen in geweer gaan maar dat verziekt ook de sfeer. Er vertrekken dus megaveel mensen.
Popstra schreef:Die stalhouder is kennelijk ,,wakker,, geworden en beseft zich hij jaren veeeel te weinig gerekend heeft en dat daar flink van geprofiteerd is.
Succes met zoeken naar andere plek dan, dat zal er ook niet gratis gaan zijn
Popstra schreef:Die stalhouder is kennelijk ,,wakker,, geworden en beseft zich hij jaren veeeel te weinig gerekend heeft en dat daar flink van geprofiteerd is.
) Popstra schreef:Die stalhouder is kennelijk ,,wakker,, geworden en beseft zich hij jaren veeeel te weinig gerekend heeft en dat daar flink van geprofiteerd is.
Blue_Eyes schreef:Popstra schreef:Die stalhouder is kennelijk ,,wakker,, geworden en beseft zich hij jaren veeeel te weinig gerekend heeft en dat daar flink van geprofiteerd is.
Nou nou... Het was €380, in een regio waar dat een normale prijs is. Het wordt nu dus €580. We hebben nu 2 alternatieven, met meer faciliteiten, een optie voor €375 en een voor €355.
We hebben het hier over 24/7 buiten met schuilstallen, volpension maar wel uitmestdienst 1x per week. Hooi zit erbij maar eigen krachtvoer en een overdekte bak met open wanden. €580 is hier in de regio redelijk ongekend, dat is eigenlijk alleen voor de luxe dressuurstallen met 3 Agterberg-bakken, een solarium en 2 stapmolens, dat werk.
Edit @Ballard_L: wij dus ook niet en zeker niet voor 3 paarden.
Blue_Eyes schreef:Tja, hier betaal je echt nergens 580 voor een stal als deze. Zoals ik al zei, echt alleen voor hele chique dressuurstallen met alles erop en eraan. Zelfs de veearts begon te lachen toen we dit vertelden...
Blue_Eyes schreef:Hij wil het niet meer verhuren en neemt geen nieuwe pensionklanten meer aan. Ik denk dat hij er eigenlijk mee wil stoppen.
.
_San87_ schreef:Blue_Eyes schreef:Hij wil het niet meer verhuren en neemt geen nieuwe pensionklanten meer aan. Ik denk dat hij er eigenlijk mee wil stoppen.
Dan is dit wel een goede manier om het aan te pakken.
Ik zou ook lachen wanneer iemand mij zou vertellen dat het stalgeld in één klap 200 euro meer wordt per maand.
Dressage1990 schreef:_San87_ schreef:
Dan is dit wel een goede manier om het aan te pakken.
Ik zou ook lachen wanneer iemand mij zou vertellen dat het stalgeld in één klap 200 euro meer wordt per maand.
Veel stallen zijn €150 gemiddeld omhoog gegaan afgelopen jaren , die gingen gemiddeld twee keer per jaar omhoog , nu is het ineens een groot bedrag maar uiteindelijk komt het op het zelfde neer. Daarom verhogen de meesten stallen ook meerdere keren, dan valt het minder op voor de mensen maar onder aan de streep blijft het hetzelfde .
Blue_Eyes schreef:Ik denk dat die dierenarts heel goed weet wat hier in de regio een gemiddelde prijs is.
Dat zijn prijzen die in de Randstad misschien normaal zijn, maar hier is dat echt belachelijk.
Ik ken ook geen enkele stal die de afgelopen jaren zo veel gestegen is. Natuurlijk zijn ze iets omhoog gegaan, misschien alles bij elkaar wel €100-120 in 5 jaar, maar nergens dat ik weet 150 en zeker niet in 1 klap 200.
Hoewel je ook gewoon kan aangeven te stoppen per datum x. Wij kregen het ruim een half jaar van te voren te horen en hadden ook geen opzegtermijn meer vanaf dat moment. Blue_Eyes schreef:Popstra schreef:Die stalhouder is kennelijk ,,wakker,, geworden en beseft zich hij jaren veeeel te weinig gerekend heeft en dat daar flink van geprofiteerd is.
Nou nou... Het was €380, in een regio waar dat een normale prijs is. Het wordt nu dus €580. We hebben nu 2 alternatieven, met meer faciliteiten, een optie voor €375 en een voor €355.
We hebben het hier over 24/7 buiten met schuilstallen, volpension maar wel uitmestdienst 1x per week. Hooi zit erbij maar eigen krachtvoer en een overdekte bak met open wanden. €580 is hier in de regio redelijk ongekend, dat is eigenlijk alleen voor de luxe dressuurstallen met 3 Agterberg-bakken, een solarium en 2 stapmolens, dat werk.
Edit @Ballard_L: wij dus ook niet en zeker niet voor 3 paarden.
Edit 2:
in het contract staat dat alleen met wederzijds goedvinden de prijs mag worden verhoogd. Dat is nu dus niet het geval, maar ik denk niet dat we met deze meneer wat bereiken met protest.
Mijn stalgenoten zijn er niet blij mee, zacht gezegd. Er staan 17 paarden van zo'n 12 eigenaren en ik heb al van 4 anderen gehoord dat ze ook op zoek gaan naar iets anders, bij elkaar dus minimaal 8 paarden die hij in een klap kwijt is.