Marit ik geniet van jouw foto's van de pony's met de kinderen. Heerlijk om ze zo te kunnen laten opgroeien.
Fijn Malenka dat je hulp krijgt. Dan kan je energie naar de fijne paarden dingen i.p.v. alleen het opruimen.
Heel mooi aandenken zo Boemel.
Lando gaat lekker Marjan. Die hals ziet er echt 10x beter uit. Beterschap, wellicht gaat de zon dit weekend je goed doen.
Ik was alweer chagrijnig aan het worden van de regen en hoe donker het is. Heerlijk nu ff een paar dagen terug naar het zomer gevoel. Kunnen we er weer even tegen hoop ik.
We hebben een Ego bladblazer op accu. Licht en krachtig, maar je hebt echt wel dure reserve accu’s nodig.
Ik heb deze week besloten om een nieuwe baasje voor Mir te gaan zoeken. Hoewel ze nog steeds vooruit gaat, gaat het gestaag en met pieken en dalen. Ik kamp helaas al een tijd met fysieke problemen en ben ook nog steeds aan het opbouwen in uren ivm burn-out.
Ik merk dat een paard als Mir vooral druk op mij legt ipv dat het me ontspanning geeft.
Mir lijkt me inmiddels zowel fysiek als mentaal goed genoeg opgeknapt om dit aan te kunnen. Ik zoek voor haar wel iemand richting natural horsemanship en doe haar om het eerlijk te houden weg als projectpaard.
Het gaat me wel aan het hart, maar ik denk dat dit een betere oplossing is. Helemaal omdat mijn vriend eigenlijk niks met haar kan en ik soms echt het gevoel heb dat ik in mijn eentje aan het aanmodderen ben met haar.
Dit weekend gaan we foto’s maken. En ik ga zelf ook op zoek naar een paard met minder complexiteit dan Mir. Hoewel ik me voor Mir echt behoorlijk verdiept heb in het natural horsemanship, ligt daar niet mijn hart en wil ik weer gewoon ontspannen tussen de paarden lopen en te paard kunnen zonder continue te moeten denken aan mijn juiste lichaamshouding, ademhaling en vlaggetje. Ik vind dat voor een tijdje geen probleem, maar het begint me inmiddels wel echt op te breken.
En eerlijk gezegd verwacht ik oprecht dat iemand met meer handigheid en tijd dan ik heb een geweldig paard aan Mir kan hebben
Ahhh Boemel wat zal dat een moeilijk besluit zijn geweest. Maar wel eerlijk naar in elk geval jezelf. Het moet leuk blijven en ontspanning. En dat er een periode bij zit dat het minder goed gaat dat kan, maar je moet wel het idee hebben dat het over gaat.
Ik denk dat je het echt wel heel goed met haar doet en gedaan hebt. Maar begrijp zeker ook dat je het liefst gewoon met de ogen dicht, dagdromend en niet nadenkend ertussen zou willen lopen zonder dat er dan vanalles gaat gebeuren. En ze heeft nu een mooie basis om verder op te pakken voor een handig iemand.
@boemel: begrijpelijk besluit al maakt het dat niet minder moeilijk. Hopelijk vind je snel een nieuwe leuke baas voor haar.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 25-10-24 13:13
Dat iemand meer handigheid heeft dan jou kan ik me bijna niet voorstellen. Vind het echt altijd bewonderingswaardig om te lezen hoe goed jij bezig bent. En zoveel aanvoelt.
Maar dat je daar niet altijd zin in hebt, dat je inderdaad wel eens gewoon er bent zonder extra op te letten kan ik mij helemaal voorstellen
En ze heeft inderdaad nu een super mooie basis voor een ander om mee verder te gaan. Succes met het hele traject.
Lastig besluit Boemel, maar ik denk wel een goede beslissing, alleen maar mooi dat je deze keuze durft te maken.
Ik hoop dat je een heel fijn baasje voor haar vind waarmee ze een enorme klik gaat hebben.
Wij hebben ook zo'n paard gehad, die deed eigenlijk niks stouts, maar we begrepen elkaar gewoon nooit helemaal. We hebben haar gekocht met het idee er lekker mee te gaan dressuren, toen mijn ouders gingen verhuizen en we wel moesten inkrimpen hebben we voor haar de meest geweldig baas ooit gevonden die met haar natural horsemanship deed en buitenritten maakte, ik zag toen echt een gelukkig paard terug. Helaas is ze inmiddels overleden.
Matheno
Geplaatst: 25-10-24 16:07
Project schuilstal begint vormen aan te nemen
In het kader van "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan"
Het wordt vast mooi, maar voor mijn gevoel (en de laatste foto)lijkt ie wat scheef te staan
horsii
Geplaatst: 25-10-24 16:38
Lastig maar weloverwogen besluit Boemel. Succes met de zoektocht naar een geschikt huisje.
Matheno, mooi. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Hier zou de loonwerker de fundering voor schuilstal vorige week realiseren. Helaas uitgesteld naar komende week.
Lando is mooi afgevallen.
Heerlijke fotos Marit. Ik lees nog steeds trouw mee, maar jullie gaan iets te hard. Laatste werkdagen voor mijn verlof, klussen, kind, beestenboel..
Dapper en wijs besluit Boemel. Je hebt zoveel met haar bereikt dat ze een mooie basis heeft om met iemand anders aan de slag te gaan. De juiste persoon komt vast op je pad en dan worden zowel Mir als jij er gelukkig van.
Oh Belker das idd troep.. hoop snel weer er vanaf Boemel… heel zware beslissing maar snap je volledig. Ben benieuwd waar ze terecht komt. Matheo het kijkt nu al mooi! Audesta, leuk! Horsii stom.. hier ook al aan het wachten op de loonwerker.
Heb je nu alweer wat moois gewonnen. Jij bent lekker bezig. Heb je al loterij loten
Dapper besluit Boemel, ik snap je wel. Ik heb er hier ook twee te koop of eigenlijk alle drie. Het veulen staat te koop maar zou ook samen met moeder mogen verhuizen en de andere Tinker staat ook te koop. Das gewoon echt een recreatie paard en ik zou toch meer doelgericht bezig willen. Ik mis het trainen en ergens naar toe werken en de Tinker heeft potentie tot het fantastisch recreatiepaard. En ik heb geprobeerd de lat te verlagen maar ik kan het niet. En net begonnen met een studie, het is druk zat dus ik ga zien wat er verkocht raakt, daarna maak ik wel een keuze. Evt. Wat blijft in pension of gedurende de studie paardloos en reizen waar het kan.
Matheno, wat fijn dat de bouw van de schuilstal gestart is
Marjan, leuke en handige prijs heb je gewonnen! En ik vind Lando echt heel leuk! Heb niet echt iets met fjorden maar hem vind ik echt stoer! En veel beterschap gewenst!
Boemel, opgelucht nu je deze beslissing hebt genomen? Ik kan het heel goed snappen. Ik heb diep respect voor hoeveel tijd en energie je in haar hebt geïnvesteerd en daar heeft ze nu een hele goede basis aan overgehouden. Je gaat ongetwijfeld een goed plekje voor haar vinden!
Bladblazers kan ik niet over meepraten. Die hebben wij niet. Als ik de stallen/schuur uitblaas doe ik dat met de karcher stofzuiger
Malenka, fijn dat je iemand hebt gevonden die kan helpen
Ln, hier is de wond bijna dicht.
Ohja, en laatst heb ik een insta filmpje gemaakt van Quinta haar spring actie uit stal over de kruiwagen. Eens zien hoe ik dat hier kan posten
Fijn een schuilstal! Ga je vast veel plezier van hebben!
Altijd lastig zulke beslissingen Boemel. Succes en sterkte
Mooie deken Marjan! Ben je ook al lid van de Postcodeloterij? Anders zou ik dat maar snel doen
Wij hebben gisteren bij het nieuwe huis afgesproken met de verkopers. Leuk om ze te ontmoeten en ze gaven uitgebreid uitleg over hoe ze alles doen en onderhouden. We gaan de flink aanpakken dus konden het even goed bekijken en nog wat meten. Kan niet wachten.
We nemen ook hun Kubota trekker met sleep en maaier over.