Ik denk niet dat TS niet voor een kind kan zorgen, maar de zorg voor een kind is intensief.
Iedereen geeft aan hier dat je niet alle ballen in de lucht kan houden, je zult concessief moeten doen. Er zit maar 24u in een dag en dat worden er echt niet meer.
Ik zou het met de kinderen echt niet redden om 32u ernaast te blijven werken, wij krijgen ook nagenoeg bijna geen toeslag voor de opvang en kunnen het hier rondbreien met opa & oma, maar dat komt ook omdat ik niet zoveel werk, dat is de bal die ik bewust heb laten “vallen”. Daardoor kan paarden en kids naast elkaar bestaan en ben ik er veel voor mijn kinderen (net als mijn man overigens).
Het is wel goed om te bedenken hoe je dat allemaal wilt doen, gaat je moeder oppassen? Of gaat het kindje een X aantal dagen naar de opvang? Online kun je uitrekenen wat dat gaat kosten en hoeveel toeslag je krijgt. Dat is wel een goede om je in te verdiepen, dan kun je enigzinds een beetje gaan plannen.
Om maar een voorbeeld te geven, ons zoontje gaat naar de peuterspeelzaal voor twee ochtendjes, en dit kost ons 350eu pm. Op toeslagen bijna geen recht, maar wij schrokken wel een beetje van de prijs zelf (het kan gemist worden maar mijn stalling is goedkoper per paard..

)
Je vraagt met een topic om ervaringen en die krijg je van Bokkers. Dat het niet hetgeen is wat je graag wilt horen.. tja.. het zijn wel realistische ervaringen van mensen die zelf al een kindje (of meerdere) hebben. Doe er je voordeel mee.