Ik val achterover als ik hier ooit prijzen zie.
Maar daar mag ik niks van, zeggen. Krijg ik boze mensen in de pb

Gewoon goed spul voordat dat weer in twijfel word genomen.
Ook land plus huis kost minder.
Dus je start al anders.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
996981 schreef:fransje23 schreef:
Dat idee heb ik ook. Een dure stal is niet meteen de beste plek voor iedereen en elk paard.
Prijs zegt zeker niet alles!
Prijs zegt zoveel dat je voor €200,- niet onbeperkt hooi kan verwachten.
Natuurlijk zegt prijs niet alles, maar de kans dat je voor een hoger bedrag kwaliteit vindt is groter dan voor een lage prijs. Dat is met alles zo. Ook met stalling.
Popstra schreef:Mwa, volgens mij betalen ze in drenthe en frysland net zo veel belasting als elders in het land.
Kosten boodschappen ook hetzelfde bij de AH als de AH in Rotterdam. Moet je ook je mest boekhouding bij houden, is het uitmesten van een stal net zo zwaar en kosten materialen net zo veel. Idem als hooi en krachtvoer.
Ik snap dus niet hoe het kan men daar voor nop staat.
Twiggy2008 schreef:DuoPenotti schreef:Snap wel wat twiggy bedoeld.
De hele dure stallen die ik ken zijn die met 3 binnenbakken. Al weather spring tuin.
100 paarden en 4 paddocks van 10*10.
Dat valt voor mij ook niet onder goed. Zonder er ooit gestaan te hebben.
Precies dit. Jij snapt het.
fransje23 schreef:996981 schreef:Prijs zegt zoveel dat je voor €200,- niet onbeperkt hooi kan verwachten.
Natuurlijk zegt prijs niet alles, maar de kans dat je voor een hoger bedrag kwaliteit vindt is groter dan voor een lage prijs. Dat is met alles zo. Ook met stalling.
Ik heb het ovet dure stallen, € 200 dan weer goedkoop. Je bent nogal van het chargeren!
Een stal van € 800,- heeft vast prachtige faciliteiten maar die dragen niet per definitie bij aan paardwelzijn.
Een stal van € 350 kan daarin veel beter zijn.
Veel faciliteiten zijn vooral voor het comfort van de ruiter.
Achterom schreef:Je chargeert nu zelf ook
Een hectare weiland bijvoorbeeld, is echt wel wat duurder dan een sjieke bak, terwijl van de bak meer paarden gebruikmaken
Je stelling dat veel faciliteiten voor het comfort van de ruiter zijn, is daarmee nogal een aanname...
Achterom schreef:fransje23 schreef:
Ik heb het ovet dure stallen, € 200 dan weer goedkoop. Je bent nogal van het chargeren!
Een stal van € 800,- heeft vast prachtige faciliteiten maar die dragen niet per definitie bij aan paardwelzijn.
Een stal van € 350 kan daarin veel beter zijn.
Veel faciliteiten zijn vooral voor het comfort van de ruiter.
Je chargeert nu zelf ook
Een hectare weiland bijvoorbeeld, is echt wel wat duurder dan een sjieke bak, terwijl van de bak meer paarden gebruikmaken
Je stelling dat veel faciliteiten voor het comfort van de ruiter zijn, is daarmee nogal een aanname...
Wintu schreef:Achterom schreef:
Je chargeert nu zelf ook
Ik denk dat velen hier niet hun hypotheek en de wei waar de paarden staan proberen af te lossen dmv stalgeld. Als particulier heb je de kosten of die pensionpaarden er nu staan of niet en ik denk dat die kosten door particulieren hier daarom niet worden doorberekend.
BoktVerlaten schreef:Dure stal betekent niet altijd dat het in orde is. Maar om er nu standaaard van uit te gaan dat iedere dure stal de paarden niet buiten laat komen en alleen bestaan voor de luxe van de mens is ook wat kort door de bocht
996981 schreef:Een hogere stalprijs zit niet altijd in de faciliteiten, maar kan ook in service zitten. Savonds extra dekentje op, ochtends weer af, vliegendeken plus netje om naar de wei, zomerdeken weer op op stal, na de wei of paddock even voetjes afspuiten en afdrogen, voor de wei even aan de molen of hand stappen ter voorkoming van blessures, weidegang opbouwen na het winterseizoen, bij warm weer paard een aantal keer per dag afspuiten en ventilator in de stal, 3/4 keer per dag mesten en 6
Voer beurten op een dag. of terwijl; eigenaar kan op vakantie of zakenreis en weet dat er naar zijn paard gekeken wordt. om 24:00 nog een rondje door de stal ter controle etc. Etc. Voor ons stalgeld had men geen gouden stallen of knoppen. Sterker nog; we hadden geen eens een binnenbak. Wat we wel boden was service alsof het onze eigen paarden betrof. En daar betalen mensen ook graag voor. Zeker weten dat er iemand is die het opmerkt als je paard niet fit is, die weet hoe te acteren, die ziet wat een paard nodig heeft qua management en maatwerk kan bieden. Die met het paard naar de kliniek rijdt als dat nodig is, die zorgt dat de entingen en ontworming op orde zijn, die iedere 6 weken een goede smid regelt en die 24/7 bereikbaar is.
Sommige mensen betalen daar graag voor.
Ts eist min of meer hetzelfde, maar ik verwacht dat ze niet bereidt is hetzelfde te betalen. Dan moet je ergens consessies doen. Arbeid en service kosten geld.
996981 schreef:Nee dat snap ik. Is ook on-Nederlands. in het buitenland heel gewoon om de verzorging dusdanig uit handen te geven dat je enkel hoeft te komen rijden.
996981 schreef:Het is gewoon typisch dat als je aangeeft x bedrag aan pension kosten te rekenen men niet vraagt wat geboden wordt voor dat bedrag, maar met het argument komt “de dure stallen die ik ken zijn vooral goed qua faciliteiten voor de ruiter”. Echt een open dialoog wordt het op die manier natuurlijk niet.
Wintu schreef:996981 schreef:Het is gewoon typisch dat als je aangeeft x bedrag aan pension kosten te rekenen men niet vraagt wat geboden wordt voor dat bedrag, maar met het argument komt “de dure stallen die ik ken zijn vooral goed qua faciliteiten voor de ruiter”. Echt een open dialoog wordt het op die manier natuurlijk niet.
Hier een Sportstal in de buurt. Hebben geen pension, maar zie daar geen paard in de wei hoor, ja de fokmerries en veulens. Maar verder amper en smiddags al helemaal niks meer. Stapmolen is altijd vol. Dus er is weinig paards gedrag mogelijk zeg maar. En dat vind ik wel op meerdere stallen trouwens. Voor de ruiters is veel geregeld, maar paarden kunnen weinig paard zijn.
996981 schreef:Zoveel paarden zoveel wensen, zoveel mensen zoveel wensen. Zelfs als je het leuk vindt de volledige verzorging zelf te doen is dit niet voor iedereen haalbaar. Als CEO van een internationaal bedrijf met gezin heb je daar bijvoorbeeld vaak de tijd niet voor. Ik snap dat het hebben van een eigen paard, weg uit de drukte even je hoofd leeg maken op en om een paard dan plezier kan geven.
Ik zou het zelf ook niet kunnen, alleen komen rijden. Maar er is dus wel markt voor.
Wintu schreef:Achterom schreef:
Je chargeert nu zelf ook
Ik denk dat velen hier niet hun hypotheek en de wei waar de paarden staan proberen af te lossen dmv stalgeld. Als particulier heb je de kosten of die pensionpaarden er nu staan of niet en ik denk dat die kosten door particulieren hier daarom niet worden doorberekend.
996981 schreef:Ik ken ook een stal waar je €250,- betaald en de paarden in de winter niet buitenkomen. Moet ik er dan automatisch vanuit gaan dat dit voor alle stallen die dat bedrag rekenen geldt?
De ene stal is de ander niet, maar de kans dat je voor een hoger bedrag meer eisen mag hebben qua management en faciliteiten (die ook bij kunnen dragen aan welzijn) is groot.