Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sharmila schreef:Wat me tegen houdt was mijn chemo. Ik heb dinsdag mijn chemo gehad. Dus deze week ben ik gewoon na het verzorgen van de paarden moe. Ik trek het dan niet om een appartement schoon te maken en lakens te strijken etc etc.
In januari heb ik (als het goed is) mijn laatste chemo. Dan durf ik in februari eventueel wel het appartement open te gooien tot aan mijn operatie. Dan kijk ik daarna wel even weer hoe ik me voel.
Maar dan nog. KVK nummer aanvragen, vergunning etc etc. Het voelt gewoon als een zware last met die vermoeidheid ofzo.
Sharmila schreef:Maar dan nog. KVK nummer aanvragen, vergunning etc etc.
MarjanB schreef:chemo is echt slopend en snap dat t jullie allemaal boven de pet groeit! Appartement ziet er super netjes uit zo dus zou me daar nu niet teveel druk over maken. Schoonmaken zou ik in jouw geval even uitbesteden. Kan je niet iemand via je buren regelen?
Op ruimtelijke plannen kan je vaak al vinden of b&b mag. Ik ben vrij druk maar wil eventueel wel even voor je kijken? Dan weet je tenminste hoeveel je er aan moet doen qua vergunning aanvragen.
Melzazu schreef:Volgens mij is dit op jouw woonplaats van toepassing. Ik zou dus even nadenken over die kookplaat en dan is verder zoals ik het lees een melding voldoende. Dat is dus zo gedaan en nog gratis ook. Inschrijving KVK stelt ook helemaal niks voor.
https://www.schouwen-duiveland.nl/vergu ... -breakfast
pmarena schreef:Ik duim voor jullie dat het lukt om er werk van te maken om dit een beetje vlotjes draaiend te krijgen![]()
In principe is elke week dat je dit uitstelt een week waarin je honderden euro's inkomsten weggooit.
Met 1 huurder voor 1 weekendje per maand (en de kosten van een schoonmaakster die er vooraf en achteraf even doorheen gaat) verdien je al meer dan je ooit zou doen met een maand ploeteren voor andermans paarden....
Sharmila schreef:Melzazu schreef:Volgens mij is dit op jouw woonplaats van toepassing. Ik zou dus even nadenken over die kookplaat en dan is verder zoals ik het lees een melding voldoende. Dat is dus zo gedaan en nog gratis ook. Inschrijving KVK stelt ook helemaal niks voor.
https://www.schouwen-duiveland.nl/vergu ... -breakfast
Ik heb al contact met de gemeente hoor. Ze zijn bezig met een vooronderzoek omdat ik toch wil proberen om een volwaardige keuken erin te houden. Omdat ik denk dat ik ook in de toekomst een hele leuke locatie kan zijn voor mensen met gezinnen en paardengek kindjes.
De gemeente was eigenlijk niet negatief en vond het het wel waard om dit mee te nemen in een vooronderzoek.
Sharmila schreef:MarjanB schreef:chemo is echt slopend en snap dat t jullie allemaal boven de pet groeit! Appartement ziet er super netjes uit zo dus zou me daar nu niet teveel druk over maken. Schoonmaken zou ik in jouw geval even uitbesteden. Kan je niet iemand via je buren regelen?
Op ruimtelijke plannen kan je vaak al vinden of b&b mag. Ik ben vrij druk maar wil eventueel wel even voor je kijken? Dan weet je tenminste hoeveel je er aan moet doen qua vergunning aanvragen.
Het is in het verleden een b&b geweest al. Er is ook gewoon een eigen ingang. 2 zelfs in de keuken en woonkamer. Dus dat is echt super simpel. Het is echt een kwestie van wandje in de gang timmeren zodat gasten niet door kunnen lopen naar ons en onze dochter. Sloten op de deur naar onze privé vertrekken, gas aansluiten om te koken of beter nog een electrische kookplaat in de keuken plaatsen en dan is het zo goed als klaar.
Ik heb al een leuk bankje staan voor de woonkamer. Ik ben leuke spulletjes aan het verzamelen bij vrienden familie en van marktplaats. Ik houd niet van nieuw en strak. Dus dat vind ik ook gewoon leuker om te doen. Alles wordt een beetje klassiek en misschien zelfs Engelse landhuis stijl met bloemetjes en lekker kneuterig. Keuken is prima voor nu. Dat laten we zo.
Als je wilt meehelpen zou dat super zijn Marjan.