Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:30

Jemig wat doe je jezelf aan, concentreer je op je ziekte, je doet het allemaal zelf he.

Sterkte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:33

Sharmila schreef:
Wat me tegen houdt was mijn chemo. Ik heb dinsdag mijn chemo gehad. Dus deze week ben ik gewoon na het verzorgen van de paarden moe. Ik trek het dan niet om een appartement schoon te maken en lakens te strijken etc etc.

In januari heb ik (als het goed is) mijn laatste chemo. Dan durf ik in februari eventueel wel het appartement open te gooien tot aan mijn operatie. Dan kijk ik daarna wel even weer hoe ik me voel.

Maar dan nog. KVK nummer aanvragen, vergunning etc etc. Het voelt gewoon als een zware last met die vermoeidheid ofzo.

Logisch :(:)

Maar het is dus in principe klaar om verhuurd te worden verder...?
Of moet er toch nog iets gedaan worden qua meubilering, een eigen entree of iets voor de privacy van zowel jullie als gasten?

Als je echt in geldnood zit en je op zich geen "overlast" zou ervaren van gasten, dan zou ik er toch werk van maken denk ik hoor, om te kijken hoe je de verhuur kan starten. Het zou voor verhuurprijzen makkelijk uit moeten kunnen om een schoonmaakster in de arm te nemen bijvoorbeeld.

Die paar uurtjes die nodig zijn om een goed georganiseerd plekje weer recht te trekken zijn ook de kosten niet op honderden euro's per week die je met de verhuur extra binnenkrijgt :)

En wellicht heb je nog een familielid of kennis ofzo, die je dan blij kan maken met het kunnen verdienen van een paar extra tientjes op oproepbasis...? :)

Maar dan zullen jullie wel eerst zelf achter die vergunning enzo aan moeten :j

Ik denk dat het wel heel veel rust kan geven als jullie die extra inkomsten hiermee binnen kunnen krijgen en er eigenlijk niet zo gek veel energie in hoeven te stoppen, als je het goed regelt :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:34

Sharmila schreef:
Maar dan nog. KVK nummer aanvragen, vergunning etc etc.

Een inschrijving bij de KvK is niet zo tijdrovend, denk alleen wel dat je wat tijd uit mag trekken voor de vergunningaanvraag. Persoonlijk had ik het denk ik andersom gedaan, eerst kijken bij de Gemeente wat de mogelijkheden zijn ivm bestemmingsplan en dan verder alles uit gaan werken, alleen al om de teleurstelling te voorkomen als de Gemeente nee zegt, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je iets om handen wilt hebben wat leuk is om naar uit te kijken. Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:39

:(:) chemo is echt slopend en snap dat t jullie allemaal boven de pet groeit! Appartement ziet er super netjes uit zo dus zou me daar nu niet teveel druk over maken. Schoonmaken zou ik in jouw geval even uitbesteden. Kan je niet iemand via je buren regelen?

Op ruimtelijke plannen kan je vaak al vinden of b&b mag. Ik ben vrij druk maar wil eventueel wel even voor je kijken? Dan weet je tenminste hoeveel je er aan moet doen qua vergunning aanvragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:47

Wat lief van je Marjan :+:

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 10:56

MarjanB schreef:
:(:) chemo is echt slopend en snap dat t jullie allemaal boven de pet groeit! Appartement ziet er super netjes uit zo dus zou me daar nu niet teveel druk over maken. Schoonmaken zou ik in jouw geval even uitbesteden. Kan je niet iemand via je buren regelen?

Op ruimtelijke plannen kan je vaak al vinden of b&b mag. Ik ben vrij druk maar wil eventueel wel even voor je kijken? Dan weet je tenminste hoeveel je er aan moet doen qua vergunning aanvragen.

Het is in het verleden een b&b geweest al. Er is ook gewoon een eigen ingang. 2 zelfs in de keuken en woonkamer. Dus dat is echt super simpel. Het is echt een kwestie van wandje in de gang timmeren zodat gasten niet door kunnen lopen naar ons en onze dochter. Sloten op de deur naar onze privé vertrekken, gas aansluiten om te koken of beter nog een electrische kookplaat in de keuken plaatsen en dan is het zo goed als klaar.

Ik heb al een leuk bankje staan voor de woonkamer. Ik ben leuke spulletjes aan het verzamelen bij vrienden familie en van marktplaats. Ik houd niet van nieuw en strak. Dus dat vind ik ook gewoon leuker om te doen. Alles wordt een beetje klassiek en misschien zelfs Engelse landhuis stijl met bloemetjes en lekker kneuterig. Keuken is prima voor nu. Dat laten we zo.

Als je wilt meehelpen zou dat super zijn Marjan.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:36

Volgens mij is dit op jouw woonplaats van toepassing. Ik zou dus even nadenken over die kookplaat en dan is verder zoals ik het lees een melding voldoende. Dat is dus zo gedaan en nog gratis ook. Inschrijving KVK stelt ook helemaal niks voor.

https://www.schouwen-duiveland.nl/vergu ... -breakfast

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:00

Ik duim voor jullie dat het lukt om er werk van te maken om dit een beetje vlotjes draaiend te krijgen +:)+
In principe is elke week dat je dit uitstelt een week waarin je honderden euro's inkomsten weggooit.

Met 1 huurder voor 1 weekendje per maand (en de kosten van een schoonmaakster die er vooraf en achteraf even doorheen gaat) verdien je al meer dan je ooit zou doen met een maand ploeteren voor andermans paarden....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-12-22 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 12:00

Melzazu schreef:
Volgens mij is dit op jouw woonplaats van toepassing. Ik zou dus even nadenken over die kookplaat en dan is verder zoals ik het lees een melding voldoende. Dat is dus zo gedaan en nog gratis ook. Inschrijving KVK stelt ook helemaal niks voor.

Ik heb al contact met de gemeente hoor. Ze zijn bezig met een vooronderzoek omdat ik toch wil proberen om een volwaardige keuken erin te houden. Omdat ik denk dat ik ook in de toekomst een hele leuke locatie kan zijn voor mensen met gezinnen en paardengek kindjes.
De gemeente was eigenlijk niet negatief en vond het het wel waard om dit mee te nemen in een vooronderzoek.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 12:01

pmarena schreef:
Ik duim voor jullie dat het lukt om er werk van te maken om dit een beetje vlotjes draaiend te krijgen +:)+
In principe is elke week dat je dit uitstelt een week waarin je honderden euro's inkomsten weggooit.

Met 1 huurder voor 1 weekendje per maand (en de kosten van een schoonmaakster die er vooraf en achteraf even doorheen gaat) verdien je al meer dan je ooit zou doen met een maand ploeteren voor andermans paarden....

Zeker weten. Hoewel ik dit soms wel enger vind hoor. Omdat het totaal onbekend gebied is. Kijk ik heb al vanaf mijn 6e paarden. Ik doe een paard verzorgen met 2 vingers in mijn neus. Maar gasten met eisen en misschien kritische noten. Pffff eng.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:07

Ik denk dat pensionklanten daar vele malen enger in zijn :=

Bij vakantiegasten kan je gewoon heel eerlijk aangeven wat je biedt en daarmee volgens mij best goed ondervangen dat ze onrealistische verwachtingen zullen hebben. Als je geen maaltijden aanbiedt kunnen ze daar al niks over te zeuren hebben. Is je huis gewoon schoon, bed met fatsoenlijke matrassen, goede basis-uitrusting....dan is het al snel goed want de verdere verzorging daarvan weten ze dat ze het zelf moeten doen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-12-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:08

Dat denk ik ook.
En heb je eens vervelende mensen zijn ze zeker na een week weer weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:13

Wij huren altijd graag via AirBNB. De ene aanbieder biedt meer luxe dan de andere.
Daar kies je dan bewust voor. Zolang het maar duidelijk is wat je kan verwachten en er maar niet ineens onaangename verrassingen zijn dan is het gewoon prima.

En je kan met hele kleine aardigheidjes toch een extra goede indruk maken.

Zo hadden wij vorig jaar een stacaravan gehuurd en de verhuurder had voor die kleine een bellenblaas als cadeautje. Leuk toch +:)+ En als je verwacht dat er "niets" is en dan staat er toch WC-papier, keukenrolpapier, wasmiddel, afwasmiddel en al dat soort snuisterijen klaar....dat voelt dan al luxe weet je wel :))

Je zet een lekker appeltaartje of halve vlaai ofzo in de koelkast als aardigheidje. Vers bosje bloemen op tafel. Ben je voor 20 euro klaar om er een extra fijne ervaring van te maken. Mensen dolblij en weer een super enthousiaste review erbij +:)+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:22

Sharmila schreef:
Melzazu schreef:

Ik heb al contact met de gemeente hoor. Ze zijn bezig met een vooronderzoek omdat ik toch wil proberen om een volwaardige keuken erin te houden. Omdat ik denk dat ik ook in de toekomst een hele leuke locatie kan zijn voor mensen met gezinnen en paardengek kindjes.
De gemeente was eigenlijk niet negatief en vond het het wel waard om dit mee te nemen in een vooronderzoek.

Super! Heel veel succes. Gaat vast goed komen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:02

Sharmila schreef:
MarjanB schreef:

Het is in het verleden een b&b geweest al. Er is ook gewoon een eigen ingang. 2 zelfs in de keuken en woonkamer. Dus dat is echt super simpel. Het is echt een kwestie van wandje in de gang timmeren zodat gasten niet door kunnen lopen naar ons en onze dochter. Sloten op de deur naar onze privé vertrekken, gas aansluiten om te koken of beter nog een electrische kookplaat in de keuken plaatsen en dan is het zo goed als klaar.

Ik heb al een leuk bankje staan voor de woonkamer. Ik ben leuke spulletjes aan het verzamelen bij vrienden familie en van marktplaats. Ik houd niet van nieuw en strak. Dus dat vind ik ook gewoon leuker om te doen. Alles wordt een beetje klassiek en misschien zelfs Engelse landhuis stijl met bloemetjes en lekker kneuterig. Keuken is prima voor nu. Dat laten we zo.

Als je wilt meehelpen zou dat super zijn Marjan.

Stuur me anders even je adres dan slinger ik de laptop even aan