[VOLG]Van wei naar equihabitat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:32

Jakkes dat soort zaken wil je inderdaad niet zien. :(

Hopelijk valt dit op jullie nieuwe plek niet meer voor.

Daihyo

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 22:51

Oh gadverdamme zeg. Maar goed dat de camera er hing dan.
Is de merrie ook beschadigd?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:17

Nee gelukkig mankeert ze niets,dat maakt t iets minder erg dat hij ‘lief’ voor haar was om maar zo te zeggen.
Je hoort wel eens van die verschrikkelijke verhalen.
Vliegendekentje werd weer vakkundig terug gedaan en staart door het elastiek vd staartflap.
Maar t feit dat t is gebeurd en zomaar kan ect is gewoon echt niet tof,hij hoort er niet te komen en zeker niet op die manier.

Ik moet bekennen ik kijk vnml de overdag beelden ivm een vervelende mede huurder die op t contract staat maar dan pak ik zo een paar filmpjes eruit als er veel data op staat en als er redelijk wat op staat in versneld afspelen.
Mn stalgenoot waarvan de pony was die is heel panisch en kijk heel vaak de nachten omdat ze het allemaal niet zo vertrouwd.
Maar ook zij pikt er gewoon random wat uit tenzij er weinig gefilmd is zoals die nacht.

Nu de paarden weg zijn heb ik de camera op extra gevoelig gezet en op melding gezet zelfs als mn tel op stil of slaapstand staat.
Normaal kon dat niet omdat de pony’s vaak heen en weer liepen.

Ts slaat jou camera ook beelden op of is het alleen live?
En hoe doet jou camera het als ze veel heen en weer lopen,laad jou batterij goed op minder zonnige dagen ect?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 07:03

Ik heb ‘m niet op opnemen staan momenteel omdat het inderdaad erg veel batterij opmaakte met al die beweging.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:39

Daihyo schreef:
Ik heb ‘m niet op opnemen staan momenteel omdat het inderdaad erg veel batterij opmaakte met al die beweging.

Oke ja dat scheelt inderdaad.
Wij hebben een Reolink maar hoor veel mensen die dat probleem hebben maar jij kent t dus ook met een ander merk.
Voor live kijken is t ideaal.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 07:47

Ja vooral vanwege de bewegingssensor. Ik kan wel gevoeligheid daarvan instellen, maar paarden bewegen nou eenmaal veel :D
Wat ook de bedoeling is van ons systeem, dus dat is mooi. Alleen voor de camera minder handig. Kost ook veel data en opslagruimte. Dus ik heb er voor gekozen om alleen live te kijken. Maar als ik dat dan van jou hoor ben ik bijna geneigd om 'm ook op opnemen te zetten. Vind het maar een eng idee. Rare mensen lopen er toch op de wereld rond....

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:20

Ja dat vind ik dus ook het lastige.
De paarden redden zich wel als ik af en toe kan kijken maar de vreemde mensen die er rond lopen inderdaad!
Bij ons was het eigenlijk puur om die vervelende jat en treiter grage stalgenoot want dit zou ik nooit verzonnen hebben.
Alles was afgezet met schrikdraad en sloten, over t hek klimmen kon ook niet ivm het schrikdraad maar toch gebeurd.

Hoop dat de politie het een beetje serieus neemt maar voor nu lijkt dat van wel.
Nou stonden de onze in een park dus geen huizen erom heen oid.
Snap gewoon niet dat mensen niet gewoon van elkaar spullen/dieren af kunnen blijven 8)7

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 09:25

Nee, inderdaad. Wat dat betreft ben ik heel blij dat ze nu ergens staan waar huizen rond staan en de boel ook echt in de gaten gehouden wordt. Ik moet er niet aan denken :n

Oh ik zag trouwens nog je vraag over de stal. Hij is 7 meter. Met inpandige berging, dus stalruimte blijft 5,8m over.
Maar als ze er zo in staan, lijkt hij een stuk kleiner :+

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:07

Ja indd dat dacht ik al dat het de 7 meter was.
Wij wilde de onze toen ook graag omruilen voor de grootste maat met opslagruimte maar ben achteraf blij dat we het niet gedaan hebben want dan hadden we hem nu nog geen jaar gehad.

Heb overwogen de onze mee te nemen maar we mogen hem niet uit elkaar verplaatsen en in elkaar is niet te doen.
Had gemaild dat hij de onze kon komen ophalen door de omstandigheden maar het gaat waars nog weken duren dus al die tijd zitten we nog aan onze oude plek vast.
Wil het graag afsluiten na alles wat daar gebeurd is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 12:11

Ja snap ik. Balen. Ik vind het echt een fijne stal. Basic, niet echt een bouwwerk, maar wel goed genoeg om te kunnen schuilen. We hebben de bomen natuurlijk ook nog, maar een dak is ook wel fijn.
Er komt ook nog een overkapping ergens over de track als extra schuilplek. Is een oude overkapping bij kennissen uit de tuin. Niet de mooiste meer, maar voor de paarden prima :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:19

Ja en stevig want heeft bij ons de stormen overleefd.
Extra overkapping is altijd fijn voor erbij.
Wie weet als ik t voor elkaar krijg nemen we er met de tijd nog 1 bij maar moeten we even goed overleggen met de eigenaren.

Zijn we van ons zwembad beide erop vooruit gegaan,stress toch ergens goed voor geweest :')
Lekker genieten van de nieuwe plekjes <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 12:25

Het heeft zo moeten zijn :j
Maar leuk was anders :=

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:02

Ja dat is zo :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 14:17

Ik was deze nog helemaal vergeten te plaatsen. Volgende optie is dikke houtdraaibouten.
En als dat niet werkt, dan gaan we wat anders doen met de 2 palen en komt het groene net in stal.
Hufters :+
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 15:54

Ik had nog 2 netten liggen van een slowfeederframe, maar gebruik geen bakken meer. En ik had nog wat touw. Dus ik dacht, eens kijken of ik er wat van kan knutselen. De ene is een meter lang, de ander zo’n 75 cm. Ben benieuwd hoe ze het in de praktijk gaan doen :D
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:48

Als ze hufterproef zijn zal het wel gaan werken ... :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 16:49

Het is sterk spul. Ik heb er al 1 van als net gekocht die al een paar jaar meegaat. Dus ik heb goede hoop :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 20:57

Hij hangt. Lekker vrij zodat hij mooi slingert. Beetje passive physio :))
Afbeelding

En ik toch konijnen. Het gat was groter dan gister.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 22:13

Lekker weertje komt er aan. Geeft wel mooie kleuren in de lucht.
Afbeelding

Afbeelding

Lekker stel <3
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 22:25

Ze zoeken elkaar steeds meer op onder de bomen. De shet ruin wil er heel graag bij. De merrie is nog wat minder enthousiast. Die van mij vinden het wel best. Wie weet kunnen we het morgen nog een keer proberen met een weitje open.

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:55

Ik zou het nog lekker even de tijd geven….. geen haast toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 14:28

Zeker niet. Maar als het goed gaat, gaat het goed. Ze staan al heel vaak bij elkaar, met het draadje er tussen. Waken ook over elkaar met slapen. En vandaag had ik een paar handen extra. We hebben bij die van mij de halsters om gedaan voor de zekerheid. En een snackweitje open. Het weitje waar die van mij staan was al zo goed als kaal, dus ze hadden wel trek in gras. En het ging super *\o/*
Allebei de merries hengstig :roll:
Maar er is niet 1x boos gekeken. Ik ben gaan uitmesten en ben er een paar uur geweest. Maar op een gegeven moment maar de halsters af gedaan en weg gegaan. De hooizakken heb ik wel uit de stal gehaald en alles buiten gehangen, zodat ze daar geen gedoe over kunnen krijgen in de stal.
En verder worden ze in de gaten gehouden en kijk ik zelf op de camera mee. Maar het gaat nu al een paar uur goed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit was toch wel de grootste verrassing. Ze stonden zo lief bij elkaar <3
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:39

Wat fijn! Hopen dat het zo blijft gaan :)

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:46

Fijn hoor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 08:12

We merkten gisteravond dat ze toen ze eenmaal genoeg gras binnen hadden toch wat onrustig werden. Noura wil graag spelen, Jim rent er achter aan. Dat gaat met de shetruin nog wel goed, die speelt en rent wel mee. Maar de merrie is oud en trekt dat niet zo goed. Dus om erger te voorkomen, hebben we voor de nacht het draadje er weer tussen gedaan zodat iedereen even de benodigde rust kan pakken.
Vanmorgen stonden ze alweer bij elkaar bij het draadje. We zullen eens kijken of we ze zo elke dag met een weitje open een paar uur bij elkaar kunnen zetten, zodat het goede ervaringen blijven.
En ik zit er over te denken om het dubbele draad over een paar dagen te vervangen voor een enkel boven draad, zodat de shets er onderdoor kunnen en die van mij niet. Zodat de shets bepalen wanneer ze samen staan en wanneer niet. Ik denk dat het vooral voor oma nog wat veel is allemaal :(:)